DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> FLUSHING-ul?BUN sau (NE)BUN?

piedone
post 10 Jan 2008, 01:04
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 9 June 07
From: BUCURESTI / SECTOR 5




Salutare tuturor si LA MULTI ANI pe 2008!Intreb:ESTE BUN FLUSHING-UL LA MOTOR au BA?I-am facut deja un flushing la schimbul anterior(47500 km),ca sa mai scap de mizeria din motor si mai ales fiindca,nu stiam ce a pus fostul proprietar in el(poate Floriol smile.gif) si sa fiu sigur ca am sa curat orice urma de "altceva".Asa..la acest "schimb anterior" am optat pt ELF 10W-40,dar dupa cca 4000 km mi se pare deja f f f f f negru(stiu ca tb sa se innegreseasca ca sa-si faca tb si-n felul asta sa mai curete motorul,dar nu asa repede si nu in halul asta).Cred ca nu mai este ELF-ul ce a fost si cred ca este facut pe undeva pe vapor sau pe la Glina(yo stiu!?!?!?!).De aceea nu am sa-l mai las mai mult de 1000 km..vb prostii..e mult,sambata il schimb si intentionez sa-i bag ARAL(ma mai gandesc daca 5W-40 sau 10W-40-inclin usor spre 5W-40)si sa raman fidel acestei marci.Dar,inainte sa-i dau sa pape ARAL,mai vreau un flushing;POT sa-i mai fac o "curatare"?Pot sa fac FLUSHING la fiecare schimb de ulei?Multumesc anticipat pt sfaturi,pareri si raspunsuri.Un an nou cu bucurii si fara prea multe avarii smile.gif.Numai bine!!!


--------------------
DACIA SUPERNOVA 2001/EUROPA - B - 03 - T K B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zambiee99
post 10 Jan 2008, 15:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 1 August 06




pai flush-urile nu cimva sunt recomandate la 60.000km? cel putin pe care am uitat eu asa scria. Nu ai carte service? si daca uleiul ai cumparat de la un service/shop autorizat dacia/renault si are holograma RAR si ti-au dat factura atuncea e originala. Si uleiurile Elf is cele mai bune pentru motoare renault. Esti sigur ca ai 47000 de km sau cat ai scris acolo?

This post has been edited by zambiee99: 10 Jan 2008, 15:13


--------------------
Dacia, Renault SuperNova, Clio 2001, 2004 - MM 04 EOR, MM 90 DNS
Dacia SuperNova 2001 Confort MM 04 EOR, Renault Clio 2 bicorp 2004 MM 90 DNS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
piedone
post 11 Jan 2008, 14:48
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 9 June 07
From: BUCURESTI / SECTOR 5




Da,100% sunt de km.Am cump masina de la un unchi(fara relevanta-politist in Alexandria).Mergea f rar cu masina si a vazut,majoritatea km,drumul din tre ALEXANDRIA-GIURGIU-RUSE.Deci km 100% sunt reali.Flushing-ul este un proces de curatare al motorului,nu vad ce legatura ar avea cu nr de km.Uleiul(ELF-ul 10W-40) pe care l-am cump eu,a fost din METRO(NICI VORBA sa iau de la magazinele de piese).Dar nici asta nu stiu ce relevanta are,fiindca,un ulei cumparat din CORA,CARREFOUR,METRO etc nu poate fi decat "sigilat",adica nu are adaos de nea GIca de la magazinul pirat,atat si nimik mai mult.Nu stii unde este fabricat cu adevarat si nu stii cat de ELF este.Asta cu ELF-ul este pt RENAULT s-a mai discutat asa ca nu are niciun semn sa intru si eu in polemica asta.Oricum,multumesc frumos pt interventie si astept in continuare sfaturi,pareri si alte sugestii.Numai bine !!!


--------------------
DACIA SUPERNOVA 2001/EUROPA - B - 03 - T K B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 11 Jan 2008, 15:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Nu mai baga prostii in motor. Pune un ulei bun si gata.
Iti recomand Castrol 5W40.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
minny
post 11 Jan 2008, 15:16
Post #5


Membru porcos


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 18 April 06




Subscriu. Si aAral 5w40 e OK.


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 11 Jan 2008, 19:04
Post #6


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Mobil 5W50 icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
piedone
post 11 Jan 2008, 20:00
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 9 June 07
From: BUCURESTI / SECTOR 5




ARAL 5W-40 wink.gif.Nici nu ma gandesc sa-i mai pun 10W-40.Vreau FULL SYNTHETIC.Multumesc pt opinii.Si astept si alte opiniiin continuare pt a lua decizia cea mai buna.Numai bine tuturor !!!


--------------------
DACIA SUPERNOVA 2001/EUROPA - B - 03 - T K B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 11 Jan 2008, 20:03
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Aralul o fi full?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 11 Jan 2008, 20:04
Post #9


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Uleiurile oW si 5W sunt sintetice, 10W semisintetice si 15W si 20W minerale.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 11 Jan 2008, 20:04
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Nu as baga flush in motor nici daca mi l-ar da pe gratis....Daca folosesti un ulei de calitate ce vrei sa cureti din motor??
Si..nu exista ceva de genul:"marca de ulei x e cea mai buna pentru motorul y"...Un ulei bun e bun ptr orice motor,indiferent de producator.Si uleiul Elf nu e cel mai bun ulei.Castrol este peste cu destul...


LE---Uleiurile 5w nu sunt toate full sintetice.Vezi Elf 5w40.Si la fel,nu toate 15w sunt minerale-vezi Castrol 15w40 Magnatec,care este semi sintetic.

This post has been edited by PaulT: 11 Jan 2008, 20:06


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fx_
post 14 Jan 2008, 02:06
Post #11


pui de mester


Group: Members
Posts: 23
Joined: 14 January 06




Engine flush de la Valvoline folosesc inainte de fiecare schimb de ulei la o alta masina. Treaba asta nu e in service plan, e optiune personala.

De ce? Simplu. Uleiul in contact cu punctele fierbinti ale pieselor din motor se arde ca laptele pus la fiert si raman mici depuneri de funingine care pot ramane agatate in diverse orificii tehnologice sau in zonele cu presiune de ungere deficitara.
Engine flushurile astea contin substante in care zgura respectiva e dizolvata si astfel poate fi scoasa din motor odata cu uleiul care se schimba.
Da, respectiva chestie dauneaza calitatii uleiului (in speta il fac mai fluid) ce va iesi din motor in cca 15 min, dar de-aia si zice pe ambalaj ca motorul trebuie sa fie gata incalzit si se lasa strict la relanti.
Ideea e ca daca n-a daunat in 4 tentative (pana acum) unui motor cu injectie directa de benzina si cat E4 n-are ce face nici la motorul de pe SN.


edit: Mai e si un alt aspect. Cand faceti servisarea la un service unde nu se poate asista la operatiune punand engine flush in general inseamna ca garantat mecanicul va schimba uleiul, si garantat inseamna ca uleiul scos nu va ajunge in masina vreunui nefericit. Asta o zic pentru ca s-au mai auzit si de cazuri cand uleiul s-a schimbat numai pe hartie.

This post has been edited by fx_: 14 Jan 2008, 02:08


--------------------
dacia supernova pensionata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 14 Jan 2008, 13:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




La berlina am desfacut motorul dupa 60000km rulati numai cu ulei semi-sintetic(Elf 10w40).Motorul era curat in interior,fara nici o depunere(si am cautat special).Asta intr-un motor de generatie veche.
Motor flush-ul reduce destul din calitatile de ungere ale uleiului,si dupa cum spuneai si tu de aceea se baga in motor cald si OBLIGATORIU se tine motorul la relanti.Perioada in care motorul merge cu amestecul flush+ulei este o perioada de stress ptr motor,pe care eu personal o consider total inutila.Atata timp cat se foloseste un ulei de calitate si schimbul de ulei se face cand trebuie nu e nevoie de flush.Daca am folosi uleiuri de calitatea celor romanesti care lasau "pamant" prin tot motorul poate i-as vedea utilitatea.
Faptul ca dupa 4 tratamente cu flush nu vezi rezultate negative e irelevant.4 schimburi inseamna maxim 35-40000km rulati.Motorul e practic nou.Totusi vorbim de un motor care intretinut cum trebuie trece de 250-300000km.Nu se vor vedea atat de curand efecte.Sincer,mai bine la banii de ulei s-ar adauga banii de flush si s-ar lua un ulei mai bun.Parerea mea.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 14 Jan 2008, 13:18
Post #13


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Motorul se curata prin demontare totala si nu cu solutiile minune. Nu mai plictisesc pe nimeni cu pozele motorului de la berlina vis a vis de ce inseamna un ulei bun schimbat la timp.
Cine pune consumabile de calitate la intervalele indicate in carte nu are probleme si face peste 300.000 km lejer.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 14 Jan 2008, 13:22
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Absolut corect. up.gif Asta incercam sa spun si eu.Dupa 60000km arata ca atunci cand l-am asamblat.Ulei bun schimbat la timp=lipsa probleme(dpdv sistem ungere cel putin..)


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 14 Jan 2008, 13:44
Post #15


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




La noi mai dureaza pana cand invatam sa intretinem ceva. Fie masina, casa, curatenie pe strada. Din pacate nu se numara printre valorile cultivate in ultimii 60 de ani blush.gif
Uleiul ELF are un raport calitate-pret foarte bun.
O data ce intr-un motor exista depuneri de la uleiul folosit pana cand pui altul bun nu scapi decat la demontare cand il si speli temeinic.
Putem discuta si despre restul fluidelor dintr-o masina, ulei de cutie, lichid de frana, antigel. Dupa ce am renuntat la lichidul de frana romanesc si am pus ELF dot 4 nu am mai avut vreo problema cauzata de coroziune. Putin offtopic dar relevant tongue.gif zic eu icon_mrgreen.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Jan 2008, 15:15
Post #16


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.448
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Orice ulei bun are si adtivi detergenti in el, ca de aia se face negru. Asa ca flushul nu face decat sa-i strice propietatile.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 14 Jan 2008, 15:48
Post #17


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pentru ca retine impuritatile si nu le lasa sa se depuna pe componentele motorului. Cand pui ulei bun in motor dupa o perioada de ulei prost, se va murdari urgent pa primele schimburi, dar unii nu pricep de ce se intampla asta si zic: dupa ce ca-i scump se mai si negreste repede, da-l dracu, nu mai cumpar ! radmasa.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 14 Jan 2008, 16:19
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Eu am trecut pe lichid de frana dot 4 Agip.La fel,nici o probl de depuneri pe circuit sau lichid de frana negru in vas.Asa e,Elf are un raport pret calitate f bun.Oricum,eu am trecut pe Castrol Magnatec 10w 40 la berlina si 5w la Golan..


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fx_
post 14 Jan 2008, 16:37
Post #19


pui de mester


Group: Members
Posts: 23
Joined: 14 January 06




QUOTE(PaulT @ 14 Jan 2008, 13:11)
1. Perioada in care motorul merge cu amestecul flush+ulei este o perioada de stress ptr motor,pe care eu personal o consider total inutila.Atata timp cat se foloseste un ulei de calitate si schimbul de ulei se face cand trebuie nu e nevoie de flush.
2. Faptul ca dupa 4 tratamente cu flush nu vezi rezultate negative e irelevant.4 schimburi inseamna maxim 35-40000km rulati.Motorul e practic nou.Totusi vorbim de un motor care intretinut cum trebuie trece de 250-300000km.Nu se vor vedea atat de curand efecte.

3. Sincer,mai bine la banii de ulei s-ar adauga banii de flush si s-ar lua un ulei mai bun.Parerea mea.
*



1. E un stress minim, lagarele sunt lubrifiate in continuare cu ulei ceva mai putin de calitate, iar perioada asta oricum nu se compara cu o pornire la rece, eventual acompaniata de tinut pe loc la relanti "pentru incalzire" care chiar e moarte curata pentru compresie.

2. 50k, revizii la 15k iar una din ele la an. Sunt absolut sigur ca or sa se vada efectele cand masina nu va mai fi demult a mea, dar asta nu inseamna ca fac rabat la intretinere.

3. Mai sus de Castrol TXT sintetic nu prea mai sunt. Poate la NASA, dar in magazine nu.


QUOTE(dr_mKe @ 14 Jan 2008, 13:18)
4. Motorul se curata prin demontare totala si nu cu solutiile minune.
5. Cine pune consumabile de calitate la intervalele indicate in carte nu are probleme si face peste 300.000 km lejer.
*


4. De acord, asa se curata. Dar curatenia se poate intretine de la inceput.
5. De acord, dar nu in Romania, numai in tarile in care pe fundul tancului de la benzinarie nu e mal, si unde nu e nevoie sa mai schimbi o data filtrul de aer intre schimburi.

Retineti numai ca uleiul e contaminat si din aerul inhalat de motor cu orice particula care e mai mica decat grosimea peliculei de ulei, in care ajunge inglobata. Daca accepti ca nici un filtru nu are o eficienta de 100% poti incepe sa intelegi si punctul meu de vedere. Si cum altfel trec particulele de pe peretii camerei de ardere in pelicula de ulei decat arse in prealabil?
Retineti, din nou, ca la uleiuri sintetice nu se mai poate vorbi de depuneri cauzate de uleiul supraincins ci numai de particule exterioare arse/ aglomerate, popular: calamina. Oxizii raschetati de pe peretii pieselor in contact direct iar sunt inglobati in ulei.

QUOTE(einstein1984 @ 14 Jan 2008, 15:15)
6. Orice ulei bun are si adtivi detergenti in el, ca de aia se face negru. Asa ca flushul nu face decat sa-i strice propietatile.
*



6. Not exactly. E formulat in asa fel incat sa dizolve respectivii oxizi care se formeaza in timpul drumurilor scurte, sau dimpotriva mersului mult timp in turatii inalte, etc. Cine a vazut o bujie demontata stie ce zic. Din nou, uleiul cu proprietatile de ungere afectate va iesi din motor in cateva minute.


QUOTE(dr_mKe @ 14 Jan 2008, 15:48)
Pentru ca retine impuritatile si nu le lasa sa se depuna pe componentele motorului. Cand pui ulei bun in motor dupa o perioada de ulei prost, se va murdari urgent pa primele schimburi, dar unii nu pricep de ce se intampla asta si zic: dupa ce ca-i scump se mai si negreste repede, da-l dracu, nu mai cumpar !  radmasa.gif
*




Asta e chiar semnul ca ai nevoie de un flush, pentru ca ai ratat intervalele de service, sau ai exploatat incorect motorul. Totusi la motoare mai in varsta engine flush in general face rau pentru ca in primul rand depunerile masive pot contribui la pastrarea compresiei impreuna cu segmentii, si apoi pentru ca atunci cand se desprind bucati mari de mazga nu se stie unde poate ajunge, de exemplu ca sa infunde un orificiu tehnic.



S-auzim de bine.




--------------------
dacia supernova pensionata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 14 Jan 2008, 17:03
Post #20


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




@PaulT: evident Castrol Magnatec este mai bun pentru cei care circula mult in oras. Si pretul este pe masura.
Aral de exemplu este un ulei cam scump pentru ce ofera, asa mi s-a parut mie cel putin dupa ce am rulat o perioada atat cu full-syn cat si cu semisintetic.

CAt despre depunerile, scuze mizeriile din motor, daca au ajuns sa se formeze e clar cum a fost intretinut bietul motor. Cu un ulei bun nici cand incepe sa piste ulei, dupa 2-3 sute de mii de kilometri nu ai depuneri mari in motor.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 14 Jan 2008, 20:18
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




1.Nu e deloc un stress minim.De aceea se recomanda motor cald si in nici un caz alta turatie decat cea de relanti.Cele cateva minute cu uleiul denaturat in motor sunt mult mai daunatoare decat o pornire la rece cu un ulei bun,5w de exemplu,la care ungerea se face aproape instantaneu si la temperaturi f mici.Si in primul rand este us stress complet INUTIL.
2.Motor flush-ul nu inseamna deloc intretinere.Si,da se vor vedea "rezultatele" mult dupa 50k.
3.Pai daca folosesti Castrol TXT,care este intr-adevar un ulei exceptional,recomandat ptr intervale lungi de schimb,este API SL/CF,etc...ptr ce mai pui flush la 15k km?????Cu uleiul ala nici in 1mil km nu vei avea depuneri.Asta tot incerc sa spun :este total inutil.Si face rau motorului.
4.Curatenia se mentine de la inceput,corect.Schimband uleiul la timp,si folosind un ulei bun(in cazul tau chiar ff bun).
5.Malul din tancuri iti afecteaza eventual sistemul de alimentare.In Ro,praful e o problema intr-adevar,si e unul dintre motivele ptr care toti producatorii recomanda intervale de schimb la aproape de 1/2 din intervalul din vest.Particulele acelea nu prea au cum sa arda.Praful,mai ales in Ro e generat de constructorii care nu respecta normele de izolare ale cladirilor,de lipsa vegetatiei,seceta(pamant uscat).Nu prea are ce sa arda.Si impuritatile acestea ajung in filtrul de ulei.
Intr-un post anterior spuneai ca :"Uleiul in contact cu punctele fierbinti ale pieselor din motor se arde ca laptele pus la fiert si raman mici depuneri de funingine care pot ramane agatate in diverse orificii tehnologice sau in zonele cu presiune de ungere deficitara."Acum nu mai e uleiul de vina ci praful.Calamina este un reziduu ce rezulta din arderea combustibilului fosil.Se depune daca aprinderea nu e ok,si arderea e incompleta,daca amestecul nu e ok,sau daca se circula mult in regimuri tranzitorii.Se curata singura la regim normal de mers(daca motorul e in parametrii normali).Calamina se depune in camera de ardere,pe bujii,supape,etc.Nu pe traseul de ungere,iar motor flush-ul nu ajunge pe bujii sau in camera de ardere.
6.Uleiul are inglobati aditivi detergenti,care isi fac excelent treaba in cazul unui ulei de calitate.

Nu vei vedea depuneri care mentin compresia,crede-ma.Nici o depunere de genul acesta nu face fata in zona segmentului de foc.Si in nici un caz flush-ul nu ajunge sa curete zone care au rol in mentinerea compresiei.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Jan 2008, 23:37
Post #22


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Paule, unii nu vor sa priceapa si cu asta basta. Nu le este de ajuns proba palpabila . . .


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 16 Jan 2008, 19:05
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Asa e,dar e pacat si de banii aruncati si de masini.Iar unii care nu stiu despre ce e vorba pot incepe sa creada ca flush-ul e ceva bun,ceva ce trebuie facut.Si nu e asa.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raqzvan
post 18 Jan 2008, 14:32
Post #24


gute Laune war Trumpf


Group: Members
Posts: 514
Joined: 21 September 06
From: Constanta, Romania




Dom' Piedone, sa nu ma intelegi gresit, dar mie mi se pare ca ai mult timp liber... smile.gif Engine flush la fiecare schimb de ulei, cel mai bun ulei sintetic?!... radmasa.gif Atata tevatura pentru o SRN Europa?!
Nu e vorba ca e o masina (foarte) proasta; si daca aveai Solentza-Logan-Clio Symbol iti spuneam ceva asemanator. E o masina ieftina (a se citi "populara"), ce foloseste tehnologie ceva mai veche si mai putin pretentioasa, unul din scopuri fiind reducerea costurilor de intretinere. Nu e o minune a tehnicii ce are nevoie de cel mai bun ulei (schimbat mai des), cea mai buna benzina, etc.


--------------------
Geely Logan Laureate 1.6MPI 2006
Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 18 Jan 2008, 15:40
Post #25


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Sunt de acord cu Raqzvan...revizii la timp(cu consumabilele recomandate de producator) si atat.


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2025 - 06:30
Forum Renault