FLUSHING-ul?BUN sau (NE)BUN?
![]() ![]() ![]() |
FLUSHING-ul?BUN sau (NE)BUN?
piedone |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 9 June 07 From: BUCURESTI / SECTOR 5 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
2001/EUROPA
- B - 03 - T K B
|
|||
zambiee99 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 1 August 06 ![]() |
pai flush-urile nu cimva sunt recomandate la 60.000km? cel putin pe care am uitat eu asa scria. Nu ai carte service? si daca uleiul ai cumparat de la un service/shop autorizat dacia/renault si are holograma RAR si ti-au dat factura atuncea e originala. Si uleiurile Elf is cele mai bune pentru motoare renault. Esti sigur ca ai 47000 de km sau cat ai scris acolo?
This post has been edited by zambiee99: 10 Jan 2008, 15:13 |
--------------------
Dacia, Renault
SuperNova, Clio
2001, 2004
- MM 04 EOR, MM 90 DNS Dacia SuperNova 2001 Confort MM 04 EOR, Renault Clio 2 bicorp 2004 MM 90 DNS
|
|
piedone |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 9 June 07 From: BUCURESTI / SECTOR 5 ![]() |
Da,100% sunt de km.Am cump masina de la un unchi(fara relevanta-politist in Alexandria).Mergea f rar cu masina si a vazut,majoritatea km,drumul din tre ALEXANDRIA-GIURGIU-RUSE.Deci km 100% sunt reali.Flushing-ul este un proces de curatare al motorului,nu vad ce legatura ar avea cu nr de km.Uleiul(ELF-ul 10W-40) pe care l-am cump eu,a fost din METRO(NICI VORBA sa iau de la magazinele de piese).Dar nici asta nu stiu ce relevanta are,fiindca,un ulei cumparat din CORA,CARREFOUR,METRO etc nu poate fi decat "sigilat",adica nu are adaos de nea GIca de la magazinul pirat,atat si nimik mai mult.Nu stii unde este fabricat cu adevarat si nu stii cat de ELF este.Asta cu ELF-ul este pt RENAULT s-a mai discutat asa ca nu are niciun semn sa intru si eu in polemica asta.Oricum,multumesc frumos pt interventie si astept in continuare sfaturi,pareri si alte sugestii.Numai bine !!!
|
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
2001/EUROPA
- B - 03 - T K B
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Nu mai baga prostii in motor. Pune un ulei bun si gata.
Iti recomand Castrol 5W40. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
minny |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Subscriu. Si aAral 5w40 e OK.
|
--------------------
------
------
------
|
|
SYL |
![]()
Post
#6
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Mobil 5W50
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
piedone |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 9 June 07 From: BUCURESTI / SECTOR 5 ![]() |
ARAL 5W-40
![]() |
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
2001/EUROPA
- B - 03 - T K B
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Aralul o fi full?
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
SYL |
![]()
Post
#9
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Uleiurile oW si 5W sunt sintetice, 10W semisintetice si 15W si 20W minerale.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
PaulT |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu as baga flush in motor nici daca mi l-ar da pe gratis....Daca folosesti un ulei de calitate ce vrei sa cureti din motor??
Si..nu exista ceva de genul:"marca de ulei x e cea mai buna pentru motorul y"...Un ulei bun e bun ptr orice motor,indiferent de producator.Si uleiul Elf nu e cel mai bun ulei.Castrol este peste cu destul... LE---Uleiurile 5w nu sunt toate full sintetice.Vezi Elf 5w40.Si la fel,nu toate 15w sunt minerale-vezi Castrol 15w40 Magnatec,care este semi sintetic. This post has been edited by PaulT: 11 Jan 2008, 20:06 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
fx_ |
![]()
Post
#11
|
pui de mester Group: Members Posts: 23 Joined: 14 January 06 ![]() |
Engine flush de la Valvoline folosesc inainte de fiecare schimb de ulei la o alta masina. Treaba asta nu e in service plan, e optiune personala.
De ce? Simplu. Uleiul in contact cu punctele fierbinti ale pieselor din motor se arde ca laptele pus la fiert si raman mici depuneri de funingine care pot ramane agatate in diverse orificii tehnologice sau in zonele cu presiune de ungere deficitara. Engine flushurile astea contin substante in care zgura respectiva e dizolvata si astfel poate fi scoasa din motor odata cu uleiul care se schimba. Da, respectiva chestie dauneaza calitatii uleiului (in speta il fac mai fluid) ce va iesi din motor in cca 15 min, dar de-aia si zice pe ambalaj ca motorul trebuie sa fie gata incalzit si se lasa strict la relanti. Ideea e ca daca n-a daunat in 4 tentative (pana acum) unui motor cu injectie directa de benzina si cat E4 n-are ce face nici la motorul de pe SN. edit: Mai e si un alt aspect. Cand faceti servisarea la un service unde nu se poate asista la operatiune punand engine flush in general inseamna ca garantat mecanicul va schimba uleiul, si garantat inseamna ca uleiul scos nu va ajunge in masina vreunui nefericit. Asta o zic pentru ca s-au mai auzit si de cazuri cand uleiul s-a schimbat numai pe hartie. This post has been edited by fx_: 14 Jan 2008, 02:08 |
--------------------
dacia
supernova
pensionata
|
|
PaulT |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
La berlina am desfacut motorul dupa 60000km rulati numai cu ulei semi-sintetic(Elf 10w40).Motorul era curat in interior,fara nici o depunere(si am cautat special).Asta intr-un motor de generatie veche.
Motor flush-ul reduce destul din calitatile de ungere ale uleiului,si dupa cum spuneai si tu de aceea se baga in motor cald si OBLIGATORIU se tine motorul la relanti.Perioada in care motorul merge cu amestecul flush+ulei este o perioada de stress ptr motor,pe care eu personal o consider total inutila.Atata timp cat se foloseste un ulei de calitate si schimbul de ulei se face cand trebuie nu e nevoie de flush.Daca am folosi uleiuri de calitatea celor romanesti care lasau "pamant" prin tot motorul poate i-as vedea utilitatea. Faptul ca dupa 4 tratamente cu flush nu vezi rezultate negative e irelevant.4 schimburi inseamna maxim 35-40000km rulati.Motorul e practic nou.Totusi vorbim de un motor care intretinut cum trebuie trece de 250-300000km.Nu se vor vedea atat de curand efecte.Sincer,mai bine la banii de ulei s-ar adauga banii de flush si s-ar lua un ulei mai bun.Parerea mea. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Motorul se curata prin demontare totala si nu cu solutiile minune. Nu mai plictisesc pe nimeni cu pozele motorului de la berlina vis a vis de ce inseamna un ulei bun schimbat la timp.
Cine pune consumabile de calitate la intervalele indicate in carte nu are probleme si face peste 300.000 km lejer. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
PaulT |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Absolut corect.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
La noi mai dureaza pana cand invatam sa intretinem ceva. Fie masina, casa, curatenie pe strada. Din pacate nu se numara printre valorile cultivate in ultimii 60 de ani
![]() Uleiul ELF are un raport calitate-pret foarte bun. O data ce intr-un motor exista depuneri de la uleiul folosit pana cand pui altul bun nu scapi decat la demontare cand il si speli temeinic. Putem discuta si despre restul fluidelor dintr-o masina, ulei de cutie, lichid de frana, antigel. Dupa ce am renuntat la lichidul de frana romanesc si am pus ELF dot 4 nu am mai avut vreo problema cauzata de coroziune. Putin offtopic dar relevant ![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.448 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Orice ulei bun are si adtivi detergenti in el, ca de aia se face negru. Asa ca flushul nu face decat sa-i strice propietatile.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pentru ca retine impuritatile si nu le lasa sa se depuna pe componentele motorului. Cand pui ulei bun in motor dupa o perioada de ulei prost, se va murdari urgent pa primele schimburi, dar unii nu pricep de ce se intampla asta si zic: dupa ce ca-i scump se mai si negreste repede, da-l dracu, nu mai cumpar !
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
PaulT |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am trecut pe lichid de frana dot 4 Agip.La fel,nici o probl de depuneri pe circuit sau lichid de frana negru in vas.Asa e,Elf are un raport pret calitate f bun.Oricum,eu am trecut pe Castrol Magnatec 10w 40 la berlina si 5w la Golan..
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
fx_ |
![]()
Post
#19
|
pui de mester Group: Members Posts: 23 Joined: 14 January 06 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 14 Jan 2008, 13:11) 1. Perioada in care motorul merge cu amestecul flush+ulei este o perioada de stress ptr motor,pe care eu personal o consider total inutila.Atata timp cat se foloseste un ulei de calitate si schimbul de ulei se face cand trebuie nu e nevoie de flush. 2. Faptul ca dupa 4 tratamente cu flush nu vezi rezultate negative e irelevant.4 schimburi inseamna maxim 35-40000km rulati.Motorul e practic nou.Totusi vorbim de un motor care intretinut cum trebuie trece de 250-300000km.Nu se vor vedea atat de curand efecte. 3. Sincer,mai bine la banii de ulei s-ar adauga banii de flush si s-ar lua un ulei mai bun.Parerea mea. 1. E un stress minim, lagarele sunt lubrifiate in continuare cu ulei ceva mai putin de calitate, iar perioada asta oricum nu se compara cu o pornire la rece, eventual acompaniata de tinut pe loc la relanti "pentru incalzire" care chiar e moarte curata pentru compresie. 2. 50k, revizii la 15k iar una din ele la an. Sunt absolut sigur ca or sa se vada efectele cand masina nu va mai fi demult a mea, dar asta nu inseamna ca fac rabat la intretinere. 3. Mai sus de Castrol TXT sintetic nu prea mai sunt. Poate la NASA, dar in magazine nu. QUOTE(dr_mKe @ 14 Jan 2008, 13:18) 4. Motorul se curata prin demontare totala si nu cu solutiile minune. 5. Cine pune consumabile de calitate la intervalele indicate in carte nu are probleme si face peste 300.000 km lejer. 4. De acord, asa se curata. Dar curatenia se poate intretine de la inceput. 5. De acord, dar nu in Romania, numai in tarile in care pe fundul tancului de la benzinarie nu e mal, si unde nu e nevoie sa mai schimbi o data filtrul de aer intre schimburi. Retineti numai ca uleiul e contaminat si din aerul inhalat de motor cu orice particula care e mai mica decat grosimea peliculei de ulei, in care ajunge inglobata. Daca accepti ca nici un filtru nu are o eficienta de 100% poti incepe sa intelegi si punctul meu de vedere. Si cum altfel trec particulele de pe peretii camerei de ardere in pelicula de ulei decat arse in prealabil? Retineti, din nou, ca la uleiuri sintetice nu se mai poate vorbi de depuneri cauzate de uleiul supraincins ci numai de particule exterioare arse/ aglomerate, popular: calamina. Oxizii raschetati de pe peretii pieselor in contact direct iar sunt inglobati in ulei. QUOTE(einstein1984 @ 14 Jan 2008, 15:15) 6. Orice ulei bun are si adtivi detergenti in el, ca de aia se face negru. Asa ca flushul nu face decat sa-i strice propietatile. 6. Not exactly. E formulat in asa fel incat sa dizolve respectivii oxizi care se formeaza in timpul drumurilor scurte, sau dimpotriva mersului mult timp in turatii inalte, etc. Cine a vazut o bujie demontata stie ce zic. Din nou, uleiul cu proprietatile de ungere afectate va iesi din motor in cateva minute. QUOTE(dr_mKe @ 14 Jan 2008, 15:48) Pentru ca retine impuritatile si nu le lasa sa se depuna pe componentele motorului. Cand pui ulei bun in motor dupa o perioada de ulei prost, se va murdari urgent pa primele schimburi, dar unii nu pricep de ce se intampla asta si zic: dupa ce ca-i scump se mai si negreste repede, da-l dracu, nu mai cumpar ! ![]() Asta e chiar semnul ca ai nevoie de un flush, pentru ca ai ratat intervalele de service, sau ai exploatat incorect motorul. Totusi la motoare mai in varsta engine flush in general face rau pentru ca in primul rand depunerile masive pot contribui la pastrarea compresiei impreuna cu segmentii, si apoi pentru ca atunci cand se desprind bucati mari de mazga nu se stie unde poate ajunge, de exemplu ca sa infunde un orificiu tehnic. S-auzim de bine. |
--------------------
dacia
supernova
pensionata
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
@PaulT: evident Castrol Magnatec este mai bun pentru cei care circula mult in oras. Si pretul este pe masura.
Aral de exemplu este un ulei cam scump pentru ce ofera, asa mi s-a parut mie cel putin dupa ce am rulat o perioada atat cu full-syn cat si cu semisintetic. CAt despre depunerile, scuze mizeriile din motor, daca au ajuns sa se formeze e clar cum a fost intretinut bietul motor. Cu un ulei bun nici cand incepe sa piste ulei, dupa 2-3 sute de mii de kilometri nu ai depuneri mari in motor. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
PaulT |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
1.Nu e deloc un stress minim.De aceea se recomanda motor cald si in nici un caz alta turatie decat cea de relanti.Cele cateva minute cu uleiul denaturat in motor sunt mult mai daunatoare decat o pornire la rece cu un ulei bun,5w de exemplu,la care ungerea se face aproape instantaneu si la temperaturi f mici.Si in primul rand este us stress complet INUTIL.
2.Motor flush-ul nu inseamna deloc intretinere.Si,da se vor vedea "rezultatele" mult dupa 50k. 3.Pai daca folosesti Castrol TXT,care este intr-adevar un ulei exceptional,recomandat ptr intervale lungi de schimb,este API SL/CF,etc...ptr ce mai pui flush la 15k km?????Cu uleiul ala nici in 1mil km nu vei avea depuneri.Asta tot incerc sa spun :este total inutil.Si face rau motorului. 4.Curatenia se mentine de la inceput,corect.Schimband uleiul la timp,si folosind un ulei bun(in cazul tau chiar ff bun). 5.Malul din tancuri iti afecteaza eventual sistemul de alimentare.In Ro,praful e o problema intr-adevar,si e unul dintre motivele ptr care toti producatorii recomanda intervale de schimb la aproape de 1/2 din intervalul din vest.Particulele acelea nu prea au cum sa arda.Praful,mai ales in Ro e generat de constructorii care nu respecta normele de izolare ale cladirilor,de lipsa vegetatiei,seceta(pamant uscat).Nu prea are ce sa arda.Si impuritatile acestea ajung in filtrul de ulei. Intr-un post anterior spuneai ca :"Uleiul in contact cu punctele fierbinti ale pieselor din motor se arde ca laptele pus la fiert si raman mici depuneri de funingine care pot ramane agatate in diverse orificii tehnologice sau in zonele cu presiune de ungere deficitara."Acum nu mai e uleiul de vina ci praful.Calamina este un reziduu ce rezulta din arderea combustibilului fosil.Se depune daca aprinderea nu e ok,si arderea e incompleta,daca amestecul nu e ok,sau daca se circula mult in regimuri tranzitorii.Se curata singura la regim normal de mers(daca motorul e in parametrii normali).Calamina se depune in camera de ardere,pe bujii,supape,etc.Nu pe traseul de ungere,iar motor flush-ul nu ajunge pe bujii sau in camera de ardere. 6.Uleiul are inglobati aditivi detergenti,care isi fac excelent treaba in cazul unui ulei de calitate. Nu vei vedea depuneri care mentin compresia,crede-ma.Nici o depunere de genul acesta nu face fata in zona segmentului de foc.Si in nici un caz flush-ul nu ajunge sa curete zone care au rol in mentinerea compresiei. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Paule, unii nu vor sa priceapa si cu asta basta. Nu le este de ajuns proba palpabila . . .
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
PaulT |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa e,dar e pacat si de banii aruncati si de masini.Iar unii care nu stiu despre ce e vorba pot incepe sa creada ca flush-ul e ceva bun,ceva ce trebuie facut.Si nu e asa.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
raqzvan |
![]()
Post
#24
|
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
Dom' Piedone, sa nu ma intelegi gresit, dar mie mi se pare ca ai mult timp liber...
![]() ![]() Nu e vorba ca e o masina (foarte) proasta; si daca aveai Solentza-Logan-Clio Symbol iti spuneam ceva asemanator. E o masina ieftina (a se citi "populara"), ce foloseste tehnologie ceva mai veche si mai putin pretentioasa, unul din scopuri fiind reducerea costurilor de intretinere. Nu e o minune a tehnicii ce are nevoie de cel mai bun ulei (schimbat mai des), cea mai buna benzina, etc. |
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|
pastrama |
![]()
Post
#25
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Sunt de acord cu Raqzvan...revizii la timp(cu consumabilele recomandate de producator) si atat.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st June 2025 - 06:30 |