Freon DSN, nu raceste
Freon DSN, nu raceste
olly09 |
8 Aug 2010, 22:07
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 13 April 10 |
|
||
--------------------
dacia
sn
2001
- gr-04-cmf
|
|||
puiu82 |
8 Aug 2010, 23:23
Post
#2
|
MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti |
Presupunand ca meseriasul si-a facut bine treaba........in oras instalatia de ventilatie a dsn e deficitara,in afara se schimba putin treaba.
Instalatia de a\c isi face treaba,din pacate aeroterma si tubulatura lasa mult de dorit. Bafta! |
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
olly09 |
9 Aug 2010, 04:12
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 13 April 10 |
sunt proaspat intors din mini concediu...pe valea prahovei...am "calarit"masina a 2 zi dupa ce mi-a bagat freon ,cam 500 km...iar povestea era aceeasi...raceste si nu prea...alte pareri?
ms puiu82 pt raspuns...bft! |
--------------------
dacia
sn
2001
- gr-04-cmf
|
|
argon |
9 Aug 2010, 06:32
Post
#4
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
Inainte erai multumi de cum racea pe canicula si deodata nu mai esti multumit, sau ai luat-o recent? Personal am fost cu cateva SN-uri cu aer si nici una nu racea ca la o 'masina straina', adica daca afara e asa pana in 30 de grade se simte ceva, dar pe la 35 sufla ca un astmatic printr-un pai..vorba lu' Clarkson.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
olly09 |
9 Aug 2010, 09:00
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 13 April 10 |
o am de aproximativ 1 an...luata de la o cunostiinta...iar freon i-am bagat acum o saptamana...nu pot spune ca eram multumit de cum baga inainte pt ca nu avea cantitatea de freon necesara...explicatia pe care ai dat-o mi se potriveste...de la 35 grade in sus nu mai se simte aer rece cum ar trebui sau cel putin cum ar fi bine.
|
--------------------
dacia
sn
2001
- gr-04-cmf
|
|
argon |
9 Aug 2010, 09:17
Post
#6
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
din pacate asa e aerul la Supernova, de la SOlenza in sus se mai imbunatateste eficienta, alt bord, aeroterma, sisteme de directionare, tubulatura..etc, explicatia e ca la SN au improvizat sistemul de AC pe elementele astea antice ce nu au fost gandite pentru asta.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Amedeus |
9 Aug 2010, 09:20
Post
#7
|
Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM |
Masoara cu un termometru temperatura aerului ce iese pe aeratoare. Trebuie sa masori in jur de 4-5°C, dar probabil la SN nu vei obtine niciodată aceasta valoare.
Verifica si inchiderea clapetelor care directioneaza aerul cald/rece. Daca nu functioneaza corespunzator, aerul cald care trece prin caloriferul de incalzire va ajunge in masina (butonul de incalzire nu este un robinet ci actioneaza niste clapete care permit aerului sa treaca ori prin calorifer, ori prin evaporator) This post has been edited by Amedeus: 9 Aug 2010, 09:23 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
argon |
9 Aug 2010, 09:25
Post
#8
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
mai pune niste grade, la 30 de grade temperatura exterioara, aerul este considerat eficient daca ai la aerator 12-16 grade, era un tabel la sectiunea Logan.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
olly09 |
9 Aug 2010, 09:30
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 13 April 10 |
Ok...sa inteleg ca mai bine ma multumesc cu ce am ...e bine si-asa decat deloc.
Multumesc pt raspunsuri. O zi buna va doresc! |
--------------------
dacia
sn
2001
- gr-04-cmf
|
|
argon |
9 Aug 2010, 09:33
Post
#10
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
daca ai un termometru si te plictisesti, masoara totusi..uite un document: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496881
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
olly09 |
9 Aug 2010, 09:45
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 13 April 10 |
Ok.Ms frumos....Momentan sunt la serviciu...daca dau de vreun termometru p-aici revin...Bft multa
|
--------------------
dacia
sn
2001
- gr-04-cmf
|
|
Amedeus |
9 Aug 2010, 13:15
Post
#12
|
Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM |
QUOTE(argon @ 9 Aug 2010, 10:25) mai pune niste grade, la 30°C temperatura exterioara, aerul este considerat eficient daca ai la aerator 12-16 grade, era un tabel la sectiunea Logan. La 30°C am 6°C la aeratoare (16 bar pe partea de HP), masurat cu un termometru cu IR, scula de 300 de euro. La aceasi temperatura am masurat pe un Audi A6 3°C (climatronic setat pe pozitia Lo). This post has been edited by Amedeus: 9 Aug 2010, 13:17 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
argon |
9 Aug 2010, 13:17
Post
#13
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
si cam cum ai masurat aerul cu un termometru cu IR? e eroare oricum, vezi tabelul de mai sus, si testimonialele celor care au masurat de pe sectiunea Logan, nu s-a spart matrita la Loganul tau
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Amedeus |
9 Aug 2010, 13:23
Post
#14
|
Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM |
Foarte simplu: indreptand senzorul spre aeratoare de la o distanta cat mai mica.
Asta-i termometrul: DSC00253.jpg ( Size: 111.12k ) Number of downloads: 427 L.E. Nu am inceput sa scriu aici in ideea de a ma lauda cu AC-ul meu. Daca crezi bine, daca nu ignora ce am scris. This post has been edited by Amedeus: 9 Aug 2010, 13:24 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
argon |
9 Aug 2010, 13:27
Post
#15
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
nue vorba de ce cred eu sau nu, incearca cu alt tip de trmometru, am masurat si eu la Logan, si la 30 grade exterior respectand normativul nu a scazut sub 13C, in general instalta raceste OK, nu te poti plange.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
olly09 |
9 Aug 2010, 16:04
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 13 April 10 |
Nu mai conteaza...ideea era ca nu cumva sa aiba instalatia mea ceva anume..dar am mai citit pe forum si cam aceeasi chestie am sesizat ca exista si la ceilalti...asta e daca DSN au fost primele norocoase sa poarte AC dupa ele......oricum dureaza ceva pana un lucru ajunge la o calitate multumitoare...in cazul daciei a trebuit sa se ajunga la Logan pt ca AC sa fie ok
|
--------------------
dacia
sn
2001
- gr-04-cmf
|
|
einstein1984 |
9 Aug 2010, 16:16
Post
#17
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.773 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
QUOTE(argon @ 9 Aug 2010, 14:27) nue vorba de ce cred eu sau nu, incearca cu alt tip de trmometru, am masurat si eu la Logan, si la 30 grade exterior respectand normativul nu a scazut sub 13C, in general instalta raceste OK, nu te poti plange. Nu de loganuri vorbim aici, ala al tau avea o problema (freon putin de exemplu). Aerul nu trece cum trebuie prin evaporatorul de SN, deci si in stare perfecta de functionare nu face treaba ca una straina. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sorin1983 |
9 Aug 2010, 16:17
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.616 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova |
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Amedeus |
9 Aug 2010, 16:28
Post
#19
|
Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM |
QUOTE(argon @ 9 Aug 2010, 14:27) Daca am ocazia o sa o fac, dar sa sti ca termometrul din fotografie e produs de Waeco, o firma germana specializata in scule pentru service-ul instalatiilor AC. Scula e dotata si cu un laser pentru a determina cat mai precis zona masurata. |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
argon |
9 Aug 2010, 16:49
Post
#20
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
eugen261 |
10 Aug 2010, 16:54
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 13 March 07 |
in ce priveste SN, dupa ce pornesc AC-ul, pentru o perioadade timp, dau pe recircularea aerului, evitand astfel aerul incins ce circula prin sistemul de aspiratie expus prea mult actiunii caldurii, masina fiind de culoare inchisa, in cca. trei minute incepe sa se simta bine aerul si la temperaturi de 35 C. Singurul incovenient este ca trebuie sa controlez acea clapeta.
|
--------------------
Clio Symbol
1.4/8V
2008
- br00XXX
|
|
dumi81 |
10 Aug 2010, 23:24
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 14 May 09 |
Exact asta e marea problema, incercati sa folositi recircularea cand utilizati AC-ul, altfel nu prea are cum sa preia aer din exterior la 40C si sa-l raceasca pana la 12-16C. In ceea ce priveste temperaturile masurate la aeratoare discutiile sun inutile: daca instalatia de AC este bine dimensionata, afara nu sunt temperaturi extreme si se utilizeaza recircularea temperatura la nivelul aeratoarelor poate fi si negativa -2,-3C. Incercati AC-ul iarna sa vedeti ce performant se va dovedii . Intradevar o temperatura intre 10-18C la nivelul aeratoarelor la peste 30C temperatura exterioara este suficienta pentru un confort termic decent. Dar nu este imposibil sa ai 3C la aeratoarele unei masini mai performante, freonul la nivelul evaporatorului are -18C
|
--------------------
Ford / Volvo
Focus / S40
2010 / 2006
- CT 52 MAI Membru si atat
|
|
olly09 |
12 Aug 2010, 08:38
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 13 April 10 |
[Moderator edit] Nu mai citati posturile imediat anterioare!
Pfff....dumi81...pot sa spun ca m-ai luminat....bine ca ai fost tu sa imi spui sa dau pe recirculare ca pe mine nu ma ducea capu'....te bagi in discutie aiurea...vino cu un sfat mai bine decat sa comentezi inutil... |
--------------------
dacia
sn
2001
- gr-04-cmf
|
|
dumi81 |
12 Aug 2010, 22:01
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 14 May 09 |
Pai este un sfat destul de decent. Poate ca u folosesti corect instalatie cu recircularea cuplata, dar poate ca alti nu. Asa ca daca pe tine nu te ajuta poate o fi de folos altuia. Si apropos daca vrei sa faci verificarea temperaturilor la aeratoare,conform producatorului trebuie facuta cu recircularea decuplata, dar probabil stiai si asta asa ca mai bine nu mai zic nimic.
|
--------------------
Ford / Volvo
Focus / S40
2010 / 2006
- CT 52 MAI Membru si atat
|
|
olly09 |
13 Aug 2010, 19:59
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 13 April 10 |
Omule ...ms pt intentiile bune...dar pe mine ma amagea,sa zic asa, faptul ca AC nu se comporta asa cum ma asteptam...pana la urma am reusit sa-mi fac timp sa-mi izolez instalatia...mai exact conductele si acum pot spune ca e mai bine...nu bine dar acceptabil...
bft!! |
--------------------
dacia
sn
2001
- gr-04-cmf
|
|
luciman |
13 Aug 2010, 23:08
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 27 March 10 |
sa va zic o treaba: sunt frigotehnist de meserie si ma minunez de ce vad ca scrieti aici!!! va zic un singur lucru:circuitul de AC este unul inchis(nu ia contact cu exteriorul) si din momentul in care va duceti la <<meseriasi>> si <<va baga freon>>...PAPA . Freon se baga deoarece este lipsa in instalatie.de ce este lipsa?? fiindca circuitul de AC al masinii voastre nu mai este etans.DEGEABA VA DUCETI SI INCARCATI INSTALATIA, DACA NU DEPISTATI PE UNDE ARE LOC PIERDEREA: FREONUL VA CONTINUA SA IASA DIN INSTALATIE IAR INSTALATIA DE AC ISI VA PIERDE CONTINUU DIN CAPACITATEA DE RACIRE.
|
--------------------
Dacia
1310 Cli break
2003
- TR 03 XXX
|
|
danciusergiu84 |
14 Aug 2010, 11:18
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 |
oricum la auto se complecteaza periodic cu freon, nu e ca la frigidere
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
serviccom |
14 Aug 2010, 12:28
Post
#28
|
Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton |
Da, sigur. Omul are perfecta dreptate. Cei care incarca instalatiile au o pompa de vid si inainte de a baga freonul, creeaza vid in instalatie si asteapta o perioada de timp pentru a vedea daca presiunea negativa din circuit se modifica. Numai in cazul in care nu se modifica (nu pierde pe nicaieri), atunci se umple instalatia cu cantitatea corespunzatoare de freon. Oare cati fac treaba asta?
In concluzie luciman are dreptate, trebuie verificata etanseitatea, iar instalatia de ac auto e aceeasi cu cea de la frigidere, asa ca sa nu mai fim ironici. |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
Mr_Devil83 |
14 Aug 2010, 23:19
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 |
am montat pe supernova instalatie de a/c cu freon in ea de pe masina veche si racea in paramteri pt ea.
Se completeaza cu freon numai daca are pierderi. In mod normal nu ar trebui sa aibe. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th December 2024 - 14:44 |