DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Freon DSN, nu raceste

olly09
post 8 Aug 2010, 22:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 13 April 10




Imi cer scuze daca s-a mai discutat pe tema asta dar stiti cum e...problemele difera de la masina la masina...am bagat freon acum cateva zile si dupa ce a terminat nenea de la service treaba...am pornit AC am luat seama ca raceste mai bine decat inainte..si am plecat grabit...treaba e ca nu sunt deloc multumit de cum se raceste in masina...adik la o plimbare prin Bucuresti cu AC pornit ,afara 40 grade+ ,pot spune ca mi-e bine si nu prea in masina...eu unu as spune ca as sta cat de cat confortabil dar pasagerii din spate abia daca se pot bucura de aerul rece al DSN smile.gif...practic in mers aproximativ 3 ore cu AC pornit nu am reusit sa simt nici un fior de aer rece incat sa ma faca sa opresc AC...are masina vreo problema sau asta e AC pe DSN si n-am decat sa ma multumesc cu el in felul asta?


--------------------
dacia sn 2001 - gr-04-cmf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puiu82
post 8 Aug 2010, 23:23
Post #2


MOTANU'RAPIDIST!


Group: Members
Posts: 1.940
Joined: 15 August 05
From: bucuresti,giulesti




Presupunand ca meseriasul si-a facut bine treaba........in oras instalatia de ventilatie a dsn e deficitara,in afara se schimba putin treaba.
Instalatia de a\c isi face treaba,din pacate aeroterma si tubulatura lasa mult de dorit.
Bafta!


--------------------
Toyota Auris 2011 - B-999-CGS
Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olly09
post 9 Aug 2010, 04:12
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 13 April 10




sunt proaspat intors din mini concediu...pe valea prahovei...am "calarit"masina a 2 zi dupa ce mi-a bagat freon ,cam 500 km...iar povestea era aceeasi...raceste si nu prea...alte pareri?

ms puiu82 pt raspuns...bft!


--------------------
dacia sn 2001 - gr-04-cmf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Aug 2010, 06:32
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Inainte erai multumi de cum racea pe canicula si deodata nu mai esti multumit, sau ai luat-o recent? Personal am fost cu cateva SN-uri cu aer si nici una nu racea ca la o 'masina straina', adica daca afara e asa pana in 30 de grade se simte ceva, dar pe la 35 sufla ca un astmatic printr-un pai..vorba lu' Clarkson.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olly09
post 9 Aug 2010, 09:00
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 13 April 10




o am de aproximativ 1 an...luata de la o cunostiinta...iar freon i-am bagat acum o saptamana...nu pot spune ca eram multumit de cum baga inainte pt ca nu avea cantitatea de freon necesara...explicatia pe care ai dat-o mi se potriveste...de la 35 grade in sus nu mai se simte aer rece cum ar trebui sau cel putin cum ar fi bine.


--------------------
dacia sn 2001 - gr-04-cmf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Aug 2010, 09:17
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




din pacate asa e aerul la Supernova, de la SOlenza in sus se mai imbunatateste eficienta, alt bord, aeroterma, sisteme de directionare, tubulatura..etc, explicatia e ca la SN au improvizat sistemul de AC pe elementele astea antice ce nu au fost gandite pentru asta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 9 Aug 2010, 09:20
Post #7


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Masoara cu un termometru temperatura aerului ce iese pe aeratoare. Trebuie sa masori in jur de 4-5°C, dar probabil la SN nu vei obtine niciodată aceasta valoare. sleep.gif
Verifica si inchiderea clapetelor care directioneaza aerul cald/rece. Daca nu functioneaza corespunzator, aerul cald care trece prin caloriferul de incalzire va ajunge in masina (butonul de incalzire nu este un robinet ci actioneaza niste clapete care permit aerului sa treaca ori prin calorifer, ori prin evaporator)

This post has been edited by Amedeus: 9 Aug 2010, 09:23


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Aug 2010, 09:25
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




mai pune niste grade, la 30 de grade temperatura exterioara, aerul este considerat eficient daca ai la aerator 12-16 grade, era un tabel la sectiunea Logan.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olly09
post 9 Aug 2010, 09:30
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 13 April 10




Ok...sa inteleg ca mai bine ma multumesc cu ce am smile.gif...e bine si-asa decat deloc.
Multumesc pt raspunsuri.
O zi buna va doresc!


--------------------
dacia sn 2001 - gr-04-cmf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Aug 2010, 09:33
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




daca ai un termometru si te plictisesti, masoara totusi..uite un document: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496881


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olly09
post 9 Aug 2010, 09:45
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 13 April 10




Ok.Ms frumos....Momentan sunt la serviciu...daca dau de vreun termometru p-aici revin...Bft multa smile.gif


--------------------
dacia sn 2001 - gr-04-cmf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 9 Aug 2010, 13:15
Post #12


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




QUOTE(argon @ 9 Aug 2010, 10:25)
mai pune niste grade, la 30°C temperatura exterioara, aerul este considerat eficient daca ai la aerator 12-16 grade, era un tabel la sectiunea Logan.
*



La 30°C am 6°C la aeratoare (16 bar pe partea de HP), masurat cu un termometru cu IR, scula de 300 de euro. La aceasi temperatura am masurat pe un Audi A6 3°C (climatronic setat pe pozitia Lo).

This post has been edited by Amedeus: 9 Aug 2010, 13:17


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Aug 2010, 13:17
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




si cam cum ai masurat aerul cu un termometru cu IR? e eroare oricum, vezi tabelul de mai sus, si testimonialele celor care au masurat de pe sectiunea Logan, nu s-a spart matrita la Loganul tau blush.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 9 Aug 2010, 13:23
Post #14


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Foarte simplu: indreptand senzorul spre aeratoare de la o distanta cat mai mica.

Asta-i termometrul: DSC00253.jpg ( Size: 111.12k ) Number of downloads: 427


L.E. Nu am inceput sa scriu aici in ideea de a ma lauda cu AC-ul meu. Daca crezi bine, daca nu ignora ce am scris.

This post has been edited by Amedeus: 9 Aug 2010, 13:24


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Aug 2010, 13:27
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nue vorba de ce cred eu sau nu, incearca cu alt tip de trmometru, am masurat si eu la Logan, si la 30 grade exterior respectand normativul nu a scazut sub 13C, in general instalta raceste OK, nu te poti plange.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olly09
post 9 Aug 2010, 16:04
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 13 April 10




Nu mai conteaza...ideea era ca nu cumva sa aiba instalatia mea ceva anume..dar am mai citit pe forum si cam aceeasi chestie am sesizat ca exista si la ceilalti...asta e daca DSN au fost primele norocoase sa poarte AC dupa ele...smile.gif...oricum dureaza ceva pana un lucru ajunge la o calitate multumitoare...in cazul daciei a trebuit sa se ajunga la Logan pt ca AC sa fie ok smile.gif



--------------------
dacia sn 2001 - gr-04-cmf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Aug 2010, 16:16
Post #17


fan Dacia


Group: Members
Posts: 20.773
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti






QUOTE(argon @ 9 Aug 2010, 14:27)
nue  vorba de ce cred eu sau nu, incearca cu alt tip de trmometru, am masurat si eu la Logan, si la 30 grade exterior respectand normativul nu a scazut sub 13C, in general instalta raceste OK, nu te poti plange.
*


Nu de loganuri vorbim aici, ala al tau avea o problema (freon putin de exemplu).
Aerul nu trece cum trebuie prin evaporatorul de SN, deci si in stare perfecta de functionare nu face treaba ca una straina.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 9 Aug 2010, 16:17
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




QUOTE(olly09 @ 9 Aug 2010, 17:04)
in cazul daciei a trebuit sa se ajunga la Logan pt ca AC sa fie ok smile.gif
*


De la solenza e ok.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 9 Aug 2010, 16:28
Post #19


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




QUOTE(argon @ 9 Aug 2010, 14:27)
nue  vorba de ce cred eu sau nu, incearca cu alt tip de trmometru
*



Daca am ocazia o sa o fac, dar sa sti ca termometrul din fotografie e produs de Waeco, o firma germana specializata in scule pentru service-ul instalatiilor AC. Scula e dotata si cu un laser pentru a determina cat mai precis zona masurata.


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Aug 2010, 16:49
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(einstein1984 @ 9 Aug 2010, 16:16)
Nu de loganuri vorbim aici, ala al tau avea o problema (freon putin de exemplu).

*



din punctul de vedere al meu si al uzinei Dacia nu are nici o problema, in conditiile date trebuia sa fie intre 12 si 16, si a fost 13, sau nu e buna procedura din manual?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugen261
post 10 Aug 2010, 16:54
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 13 March 07




in ce priveste SN, dupa ce pornesc AC-ul, pentru o perioadade timp, dau pe recircularea aerului, evitand astfel aerul incins ce circula prin sistemul de aspiratie expus prea mult actiunii caldurii, masina fiind de culoare inchisa, in cca. trei minute incepe sa se simta bine aerul si la temperaturi de 35 C. Singurul incovenient este ca trebuie sa controlez acea clapeta.


--------------------
Clio Symbol 1.4/8V 2008 - br00XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dumi81
post 10 Aug 2010, 23:24
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 14 May 09




Exact asta e marea problema, incercati sa folositi recircularea cand utilizati AC-ul, altfel nu prea are cum sa preia aer din exterior la 40C si sa-l raceasca pana la 12-16C. In ceea ce priveste temperaturile masurate la aeratoare discutiile sun inutile: daca instalatia de AC este bine dimensionata, afara nu sunt temperaturi extreme si se utilizeaza recircularea temperatura la nivelul aeratoarelor poate fi si negativa -2,-3C. Incercati AC-ul iarna sa vedeti ce performant se va dovedii radmasa.gif . Intradevar o temperatura intre 10-18C la nivelul aeratoarelor la peste 30C temperatura exterioara este suficienta pentru un confort termic decent. Dar nu este imposibil sa ai 3C la aeratoarele unei masini mai performante, freonul la nivelul evaporatorului are -18C


--------------------
Ford / Volvo Focus / S40 2010 / 2006 - CT 52 MAI
Membru si atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olly09
post 12 Aug 2010, 08:38
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 13 April 10




[Moderator edit] Nu mai citati posturile imediat anterioare!
Pfff....dumi81...pot sa spun ca m-ai luminat....bine ca ai fost tu sa imi spui sa dau pe recirculare ca pe mine nu ma ducea capu'....te bagi in discutie aiurea...vino cu un sfat mai bine decat sa comentezi inutil...


--------------------
dacia sn 2001 - gr-04-cmf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dumi81
post 12 Aug 2010, 22:01
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 14 May 09




Pai este un sfat destul de decent. Poate ca u folosesti corect instalatie cu recircularea cuplata, dar poate ca alti nu. Asa ca daca pe tine nu te ajuta poate o fi de folos altuia. Si apropos daca vrei sa faci verificarea temperaturilor la aeratoare,conform producatorului trebuie facuta cu recircularea decuplata, dar probabil stiai si asta asa ca mai bine nu mai zic nimic.


--------------------
Ford / Volvo Focus / S40 2010 / 2006 - CT 52 MAI
Membru si atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
olly09
post 13 Aug 2010, 19:59
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 13 April 10




Omule ...ms pt intentiile bune...dar pe mine ma amagea,sa zic asa, faptul ca AC nu se comporta asa cum ma asteptam...pana la urma am reusit sa-mi fac timp sa-mi izolez instalatia...mai exact conductele si acum pot spune ca e mai bine...nu bine dar acceptabil...smile.gif


bft!!


--------------------
dacia sn 2001 - gr-04-cmf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciman
post 13 Aug 2010, 23:08
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 27 March 10




sa va zic o treaba: sunt frigotehnist de meserie si ma minunez de ce vad ca scrieti aici!!! va zic un singur lucru:circuitul de AC este unul inchis(nu ia contact cu exteriorul) si din momentul in care va duceti la <<meseriasi>> si <<va baga freon>>...PAPA . Freon se baga deoarece este lipsa in instalatie.de ce este lipsa?? fiindca circuitul de AC al masinii voastre nu mai este etans.DEGEABA VA DUCETI SI INCARCATI INSTALATIA, DACA NU DEPISTATI PE UNDE ARE LOC PIERDEREA: FREONUL VA CONTINUA SA IASA DIN INSTALATIE IAR INSTALATIA DE AC ISI VA PIERDE CONTINUU DIN CAPACITATEA DE RACIRE.


--------------------
Dacia 1310 Cli break 2003 - TR 03 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 14 Aug 2010, 11:18
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




oricum la auto se complecteaza periodic cu freon, nu e ca la frigidere happy.gif


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 14 Aug 2010, 12:28
Post #28


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Da, sigur. Omul are perfecta dreptate. Cei care incarca instalatiile au o pompa de vid si inainte de a baga freonul, creeaza vid in instalatie si asteapta o perioada de timp pentru a vedea daca presiunea negativa din circuit se modifica. Numai in cazul in care nu se modifica (nu pierde pe nicaieri), atunci se umple instalatia cu cantitatea corespunzatoare de freon. Oare cati fac treaba asta?
In concluzie luciman are dreptate, trebuie verificata etanseitatea, iar instalatia de ac auto e aceeasi cu cea de la frigidere, asa ca sa nu mai fim ironici.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 14 Aug 2010, 23:19
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




am montat pe supernova instalatie de a/c cu freon in ea de pe masina veche si racea in paramteri pt ea.

Se completeaza cu freon numai daca are pierderi. In mod normal nu ar trebui sa aibe.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th December 2024 - 14:44
Forum Renault