GPL - info general
GPL - info general
felix |
21 Apr 2003, 15:08
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 11 January 03 |
|
||
-------------------- |
|||
BBC |
21 Apr 2003, 15:17
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov |
Ceea ce postez este din experienta de 20.000 km GPL Dacia 1300:
- pornirea la rece- se face tot cu benzina - in acest moment instalatia costa 250 - consum 11 l/100 km urban (performante bune de accelerare). Poti inregistra consum si mai mic, dar atunci adormi la volan (se lauda cineva cu un consum de 6 %, dar ...) - elasticitate maí mare a motorului - compresia inca este buna (motorul are 78.000 km) |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
Stefan_B |
22 Apr 2003, 07:43
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 |
Toate bune shi frumoase, da' motoru' asta merge numai cu carburant cu COR>=95. Adica daca pui gaz in el, tb sau micsorat rap. de compresie sau bye-bye set dupa putini Km. Sau, carpeala ca la Taxi, cu bujii FOARTE reci si amestec bogat, ca sa mai mearga cca 100.000Km, din 3-400 cat ar tb. sa mearga un motor din asta.
Ah, da, dar e ecologic. Ce sa-ti spun. Mai bine ar retrage bombele alea fumigene de camioane. |
-------------------- |
|
BBC |
22 Apr 2003, 07:50
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov |
GPL-ul are cifra octanica mai ridicata decat benzina (sau cel putin asa am citit eu).
Am intrebat la Daewoo (cei care monteaza in serie instalatii GPL din fabrica). Nici o modificare nu se face (gen bujii reci sau micsorare raport compresie). Tot ei mi-au zis ca nu ar fi nici o problema la motor. |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
Bobo |
22 May 2003, 13:14
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti |
Auto: Alternativa GPL,
Gazul petrolier lichefiat reprezintă o necesitate pentru automobilistul român, confruntat cu preturile exorbitante ale combustibililor clasici ALEXANDRU COCU În fata escaladei preturilor la carburantii clasici, soferii sînt nevoiti fie să-si lase masinile în fata casei, fie să mizeze pe o destul de scumpă solutie, în primă instantă, însă ce se dovedeste profitabilă pe termen lung: gazul petrolier lichefiat sau, mai cunoscut, GPL. Combustibilul este în fapt un amestec de hidrocarburi, 50% propan si 50% butan, care, supuse la presiune, se mentin în stare lichidă. Dată fiind compozitia sa, GPL este unul dintre cei mai ecologici combustibili neconventionali utilizati pe scară largă. Nu contine nici plumb, nici benzen sau sulf, ceea ce permite o reducere semnificativă a noxelor în comparatie cu benzina. În prezent, există oficial aproximativ 6.000 de autovehicule ce utilizează GPL în baza de date a Registrului Auto Român, iar numărul este în continuă crestere. Ca dovadă, atelierele de instalat kit-uri GPL au răsărit ca ciupercile, semn că afacerea este una lucrativă. Pentru sume cuprinse între 300 si 600 de euro, sînt propuse spre vînzare si montare diverse instalatii GPL, mai mult sau mai putin sofisticate. Evident, totul se raportează la marca automobilului, dar si la nivelul de sigurantă al kit-ului, pentru o Dacie pretul de achizitionare si montare putînd scădea chiar pînă la 200 de euro, în timp ce posesorul unui Daewoo Cielo poate fi taxat chiar si cu 500 de euro. Instalatie montată în portieră În urmă cu cîtiva ani, cînd comertul era abia la începuturi, kit-ul respectiv era montat chiar în portbagajul masinii, acum fiind însă preferată amplasarea în interiorul unei portiere. Instalatia este alcătuită dintr-un rezervor de stocaj si dintr-o a doua linie de alimentare, implantată în paralel cu cea pe benzină, ceea ce permite aducerea GPL în compartimentul motor. Masina îsi păstrează astfel integralitatea sistemului initial (pe benzină sau pe motorină), de unde si denumirea de "bicarburatie". AVANTAJE: Costă putin, poluare redusă si autonomie - Pretul de comercializare al combustibilului (11.000-13.000 de lei/ l) se situează la jumătate din pretul benzinei - Amortizarea rapidă a investitiei, după circa 20.000 km - Cheltuieli de întretinere reduse pentru motor, căci GPL este un combustibil ecologic, nu contine apă sau impurităti - Motorul functionează mai silentios, iar nivelul de poluare al automobilului este mai redus - Autonomia de functionare este cu 10% mai mare decît cea asigurată de un model pe benzină. MINUSURI: Consum mai mare ca la benzină ! La capitolul dezavantaje, multi sînt cei care se feresc să mentioneze relativa "fragilitate" a celor mai ieftine kit-uri GPL propuse pe piată, acestea fiind dotate cu o singură valvă de suprapresiune, în timp ce legislatia europeană prevede obligativitatea a două supape de acest tip. Consumul de GPL este ceva mai mare decît cel pe benzină - o Dacie consumînd, în medie, spre exemplu, 9 l la 100 km, iar puterea motorului scade, cu 4% pînă la 6%. În fine, după 150.000 de kilometri, supapele motorului unei Dacii alimentate cu GPL încep să obosească. (gazeta sporturilor) |
-------------------- |
|
BBC |
22 May 2003, 14:15
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov |
Am si eu o intrebare: cati litri are portiera? Unde incape o butelie in portiera? In cazul unui impact lateral ce se intampla?
Am citit si eu articolul si cu greu m-am abtinut sa nu le trimit un e-mail cu aceste intrebari. |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
Bobo |
22 May 2003, 14:19
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti |
asta ma intrebam si eu; de-aia l-am postat...?!?!
|
-------------------- |
|
djtzeava |
24 May 2003, 00:11
Post
#8
|
membru bosorog :D Group: Members Posts: 349 Joined: 23 October 02 From: beler |
parerea mea ca la dsn nu prea merita sa pui gpl la cat consuma nu are rost
|
--------------------
dacia /bmw/vw
supernova europa/318/passat 2.0tdi
11-01, 06-98, 04-07 b27upz,b28wpz,b280wpz
|
|
AlexV |
25 May 2003, 00:40
Post
#9
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
io nu mi-as pune instalatie deoarece nu as suporta ca masina sa fie pur si simplu macelarita de fire si inca un calculator pe la motor.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Bobo |
26 May 2003, 09:31
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti |
sunt de acord cu alexv; ma intreb de ce nu gandesc producatorii de la inceput cu instalatie de gaz, daca tot e atat de laudat;
|
-------------------- |
|
mariancd |
26 May 2003, 09:37
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 30 April 03 |
eu mi-as pune, daca ar gasi astia un alt loc pentru butelia de gaz decat in portbagaj. de exemplu sub scaunele din fata, macar sa foloseasca la ejectare in cazul unui impact
|
--------------------
Renault
Megane
2007 Sedan Lux Privilege - 1.5 dci 85 CP
- PH 02 MCD
|
|
Marty |
26 May 2003, 11:09
Post
#12
|
Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu |
QUOTE eu mi-as pune, daca ar gasi astia un alt loc pentru butelia de gaz decat in portbagaj. de exemplu sub scaunele din fata, macar sa foloseasca la ejectare in cazul unui impact :lol: Vrei poster cu tine pe plafon ????? Mai bine pui o oglinda ! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
kataline |
4 Nov 2003, 14:48
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 November 03 |
Pe aici e detaliat subiectul asta cu gpl,dar poate sunt eu mai greu de cap sau nu ma pricep si n-am inteles.O nova pe injectie suporta gpl?
|
-------------------- |
|
fion98 |
4 Nov 2003, 14:53
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti |
in mod normal DA
vezi cielo care este pe injectie, si se pot pune chiar si din fabrica, in functie de cerinta 8) 8) 8) |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
DRE |
4 Nov 2003, 15:37
Post
#15
|
Pimp inside Group: Members Posts: 141 Joined: 12 March 03 From: Bucuresti |
Exista GPL pt. motoare cu injectie, dar cica ar costa 1000 de para...
Sursa - un taximetrist :| |
--------------------
Audi
A4
2010 Viteza luminii este mai mare decit cea a sunetului. De aceea, unii oameni par straluciti, pina ii auzi vorbind...
|
|
cristimm |
4 Nov 2003, 22:40
Post
#16
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
Nu va luati dupa mucosii de taximetristi. O instalatie GPL pentru injectie e cu 50$ maxim 100$ mai scumpa decat una pentru carburatie. Cele mai bune au o sonda Lambda (sau o "citesc" pe cea existenta) pentru un dozaj cat mai corect.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
myk |
4 Nov 2003, 23:09
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 7 May 03 From: constanta |
pentru supernova = 900 $
|
-------------------- |
|
AlexV |
5 Nov 2003, 00:01
Post
#18
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
pretul unei instalatii de gpl autorizata si omologata rar pt injectie este ~1000 de $.
asta presupune montarea unui alt computer care sa il fenteze pe ala existent. exista in anglia si instalatii gpl care folosesc calculatorul propriu fara sa se modifice mai nimic la masina, functionarea este mult mai buna, da costa de te indoaie. cred ca daca nu faci 100.000 km pe an nu poti sa iti amortizezi chetltuiala. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
radunic |
5 Nov 2003, 14:03
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 23 January 03 From: Timisoara |
TIP AUTO PUTERE
MOTOR TIP MOTOR TIP INSTALATIE PRET cu TVA DACIA BERLINA, BREAK si AUTOUTILITARE 33,1 - 51,75 carburator NZGA 326 euro DACIA BERLINA, BREAK si AUTOUTILITARE 33,1 - 51,75 carburator LANDI RENZO 405 USD DACIA BERLINA, BREAK si AUTOUTILITARE 38,5 - 63,25 injectie monopunct BOSCH cu sonda LAMBDA LANDI RENZO 525 USD DACIA NOVA 33,1 - 51,75 carburator dublu corp LANDI RENZO 412 USD DACIA SUPERNOVA 38,5 - 63,25 injectie monopunct cu sonda LAMBDA LANDI RENZO 624 USD DAEWOO CIELO 31,5 - 51,75 injectie fara sonda LAMBDA LANDI RENZO 472 USD DAEWOO CIELO 38,5 - 63,25 injectie cu sonda LAMBDA LANDI RENZO 560 USD vezi http://www.autocardo.ro/gpl.htm |
-------------------- |
|
bogdan_o |
5 Nov 2003, 22:36
Post
#20
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Cunosc destule persoane care si-au montat instalatii de gaz pe masini si care nu au decat cuvinte de lauda pentru ele. Adevarat este ca sunt montate pe Dacii 1310 dar nu vad de ce nu ar merge si pentru motoarele cu injectie ca am vazut destule oferte. Singura parte proasta este ca trebuie sa pornesti pe benzina si apoi sa comuti pe GPL si nu stii precis cam cat gaz mai ai in butelie (unele instalatii au niste leduri dar nu sunt extraordinar de precise).
Eu unul nu mi-as pune. In primul rand SLZ consuma destul de putin pentru a justifica o atare investitie. In al doilea rand nu cred ca mi-ar conveni sa ocup jumatate din portbagaj cu ditamai butelia. In al treilea rand mi-ar fi mila sa inceapa astia sa umble pe la motor. Si-asa sunt destul de sensibile. Daca incep sa-si bage nasul s-a dus. Pe cei care spun ca rezervoarele de gaze sunt periculoase i-as ruga sa-si aminteasca ca masina mai are in dotare standard si una bucata rezervor de benzina care e cu mult mai periculos. N-am auzit de vreo butelie de GPL sa bubuie dar de rezervoare da. In plus, cum DSN au pompa electrica de benzina in rezervor eu nu vad cum s-ar putea opri pompa respectiva cand se comuta pe GPL ca banuiesc ca nu e bine sa mearga in gol. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
cristimm |
5 Nov 2003, 22:45
Post
#21
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
Pompa merge incontinuu plimband benzina pe traseul tur-retur. La fel si injectoarele merg degeaba.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
sstanescu |
6 Nov 2003, 13:07
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti |
Am un coleg (tocmai vinde nova GT, e pusa la mezat pe Autovit) cu instalatie GPL care ii merge brici. A uitat la inceput sa o treaca pe benzina si acum pleaca direct pe gaz. De fapt, instalatia fiind reglata cum trebuie, nu ca la taximetristii care nu vor sa consume nimic, masina chiar ii merge super pe gaz. O trece rar pe benzina.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
djtzeava |
7 Nov 2003, 14:04
Post
#23
|
membru bosorog :D Group: Members Posts: 349 Joined: 23 October 02 From: beler |
cum am mai zis k nu imi pun gpl pa masina mea dak as fi avut o 1310 da dar la asta nu imi pun
|
--------------------
dacia /bmw/vw
supernova europa/318/passat 2.0tdi
11-01, 06-98, 04-07 b27upz,b28wpz,b280wpz
|
|
BBC |
7 Nov 2003, 17:24
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov |
La SIAB 2003 era un reprezentant al unei firme de instralatii GPL care mi-a spus ca pe DSN si DS nu se pot monta instalatii GPL pentru ca nu se poate modifica avansul.
Alt reprezentant mi-a spus ca GPL-ul nu are nici un efect asupra motorului. Pe care sa il cred? In plus, costul unei instalatii GPL (800-1000 euro) cam anuleaza rentabilitatea. |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 18:00 |