GPL, AVANTAJE SI DEZAVANTAJE
GPL, AVANTAJE SI DEZAVANTAJE
dyogenes |
31 Mar 2008, 00:31
Post
#151
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|||
argon |
1 Apr 2008, 11:44
Post
#152
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
apropos de GPL si culbutori, azi am vorbit cu un nene taximetrist, care avea o Dacie pe GPL, schimbata acum cu un Dci, si am aflat ca ei, adica taximetristii, la GPL lasa un joc la culbutori de minim 0,4 la toate supapele, si asa o duce motorul mai mult - > supapele se deschid mai putin, si stau mai putin deschise, prin urmare efectul GPL-ului asupra scaunelor si a laturii supapelor e minimizat, cam astea au fost cuvintele lui, si tind sa-i dau dreptate. Zise ca nu s-a indoit nici o tija, dar avea tacanitul aferent, cu care "te obisnuiesti".
PS: a facut 70 000-80 000 doar pe GPL, o realizare dupa cum s-a exprimat... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
emircea |
1 Apr 2008, 12:12
Post
#153
|
membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara |
Interesant.... daca supapele stau mai putin deschise, intra mai putin amestec in cilindru... Nu obtii acelasi efect daca mergi mai batraneste, si fara tacanit?
Din experienta ce o am cu GPL-ul, din experientele altora si din cele citite pe forum, eu trag concluzia ca daca motorul are piese peste medie ca si calitate, e reglat brici, ii faci schimburile la timp (mai ales ulei: peste medie si nu mai mult de 5000 km), nu-i dai forja cat e rece te tine linistit 100.000 km. Nu stiu cat de repede voi face acesti 100.000 km (cam 10-15 mii km pe an fac de obicei); acum am motor cu rk facuta ce va merge, dupa rodaj, preponderent pe GPL. Daca apar probleme inainte de termen din cauza GPL, va tin la curent. Prefer sa fac rodajul pe benzina deoarece piesele nu sunt chiar 'asezate' si nu prea vreau sa supun la stres, datorita cantitatii mai mari de apa de la arderea GPL, cilindri/chiuloasa/scaune supape. This post has been edited by emircea: 1 Apr 2008, 12:14 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
argon |
1 Apr 2008, 12:57
Post
#154
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ionutctn |
1 Apr 2008, 13:24
Post
#155
|
Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti |
Intr-adevar la mine am obsevar ca desi sunt "larg" reglati, se deregleaza tachetii. Faza nasoala este ca nu se deregleaza toti uniform, ceea ce face zgomotul si mai deranjant. La mine cam la 10.000 km parcursi, trebuie reglati. La pistonul 3 am observat ca se strange in loc sa se slabeasca (mama lui ce o avea). In rest ulei de calitate, aprindere electronica si ingrijire mai speciala ca pe benzina. Parerea mea ca se merita. Nu ca am eu. Dar cat te costa sa iti mearga masina brici pe gaz (aici intra absolut tot) fata de benzina si diferenta de bani la combustibil si tot iesi intr-un mare avantaj. Acum fiecare cum considera. La partea de culbutori am observat si eu ca trebuie reglati la 10.000 km rulati, altfel nu te mai intelegi. Mai se intampla la unii sa se stranga in loc sa se slabeasca.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
argon |
1 Apr 2008, 13:42
Post
#156
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
se strang(se intampla indeosebi cand se foloseste GPL) cand se uzeaza scaunele de supapa, si nu mai calca unde calca cand au fost reglati anterior. Se largesc cand se uzeaza tachetii , camele, si suprafata de contact dintre coada supapei si culbutor, ceea ce ce e normal in multi km, totusi e mai normal sa se largeasca decat sa se stranga. PE benzina la un mers normal nu o sa vezi ca s-au strans.
E regula sa nu verifici aleator, rece - cald, si daca o faci sa tii cont ca distantele sunt mai mari la cald. Cel mai simplu se verifica la rece, sa nu apara erori. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
emircea |
1 Apr 2008, 13:59
Post
#157
|
membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara |
QUOTE(argon @ 1 Apr 2008, 12:57) supapele se deschid la fel de mult pentru acelasi joc la culbutori, indiferent de cum mergi, deci nu. Ok, ca sa nu ai zgomote aiurea, arcuri de supape mai moi - sa zicem, de dacia 1100 sau altceva, personal n-am incercat, dar am citit in manual ca sunt mai moi. Se baga cineva la experimentul asta, sa-l lamurim? Eu am intarit arcurile mele, deci considerati ca merg pe cealalta varianta. Si nu merg batraneste decat in rodaj si in general pana se incalzeste motorul sau daca e aglomeratie. Rezultatul nu se vede decat in timp... This post has been edited by emircea: 1 Apr 2008, 14:01 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
andreiutzu |
1 Apr 2008, 14:13
Post
#158
|
Membru autentic Group: Members Posts: 530 Joined: 23 March 07 |
@argon pai daca ala la 70.000-80.000 km cu berlina a fost mare realizare pentru taximetristul ala inseamna ca si eu ar trebui sa ma mandresc ca am facut 80.000km pe gaz cu berlina mea?! hai sa vedem si cum merg taximetristii cu masinile...mereu sub-turate sa nu consume mult(cel putin asa am vazut ca merg taximetristii din Craiova).
din cate stiu eu la 13xx cam pe 120.000-150.000 km se segmenteaza daca nu se baga set motor. in conditiile in care pretul gazului este de 1.93-2.1 lei/litru fata de 3.8-4 lei/litru de benzina eu sunt de parere ca se merita GPL pe masina. This post has been edited by andreiutzu: 1 Apr 2008, 14:14 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2009
- DJ-04-ANN
|
|
argon |
1 Apr 2008, 14:15
Post
#159
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
70-80000 strict pe gaz, ca mai sunt unii care si-au pus GPL la 50 000, acum au 80 000 , si zic ca au 80 000 pe gaz
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andreiutzu |
1 Apr 2008, 14:21
Post
#160
|
Membru autentic Group: Members Posts: 530 Joined: 23 March 07 |
QUOTE(argon @ 1 Apr 2008, 15:15) 70-80000 strict pe gaz, ca mai sunt unii care si-au pus GPL la 50 000, acum au 80 000 , si zic ca au 80 000 pe gaz nu sunt din ala...masina avea 20.000km cand am pus gazu pe ea si acum are fara cateva sute 100.000km.masina este din 98...unic proprietar si din 2000 am pus gpl pe ea! |
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2009
- DJ-04-ANN
|
|
sobolan |
1 Apr 2008, 20:02
Post
#161
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
am GPL pe masina de servici...pute numa a gaz de ala prin ea de te ia ameteala....cu mare teroare mai aprind si eu o tigara prin ea...bomba pe roti
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ArtVandelay |
1 Apr 2008, 20:26
Post
#162
|
Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova |
du-te la verificari,nu e normal sa miroase
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
sobolan |
1 Apr 2008, 20:28
Post
#163
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
o sa fac un drum la fier vechi cu ea si apoi o sa ma intorc pe jos....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ArtVandelay |
1 Apr 2008, 20:38
Post
#164
|
Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova |
faci cum vrei , oricum vezi ca poate nu masina pute..
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
sobolan |
1 Apr 2008, 20:39
Post
#165
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
poate...cu a doua chiuloasa ,mancao-ar dracii
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bygy007 |
1 Apr 2008, 21:32
Post
#166
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
QUOTE(sobolan @ 1 Apr 2008, 21:02) am GPL pe masina de servici...pute numa a gaz de ala prin ea de te ia ameteala....cu mare teroare mai aprind si eu o tigara prin ea...bomba pe roti intrebare : pornesti iarna direct pe gaz ? verifica plaminul pe la partea de sus cu spuma facuta din sapun cu apa , verifica si pe la supapa |
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sobolan |
1 Apr 2008, 21:34
Post
#167
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
merge rabla numai pe gaz....daca e ceva grav la plaman sa-mi spuneti ca nu ma mai urc in ea...trimit pe altu cu ea ...nu ma pricep la GPL-uri d'astea
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bygy007 |
1 Apr 2008, 21:54
Post
#168
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
singurul loc pe unde poate iesi este pe la plamin partea de deasupra , porneste motoru si vezi pe unde iese
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sobolan |
1 Apr 2008, 22:14
Post
#169
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
no way ...bine ca mi-ati zis....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
1 Apr 2008, 23:13
Post
#170
|
Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 |
Mai sobolan, tu de fapt nu ai nimic cu GPL-ul, eu cred ca speri doar sa obtii de la REMAT bani de o bere pe rabla aia! Vezi numai sa le zici ca e pe gaz, cand o preseaza sa puna niste carpe sa nu faca scantei. Dupa parerea mea cel mai bine ar fi ca aia sa o taie bucati cu autogenul, mai ales butelia, sa nu ocupe atata loc in container.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
sobolan |
2 Apr 2008, 08:03
Post
#171
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
huh...prea tare....mie berea sa-mi dea ca restu' nu ma mai intereseaza....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
emircea |
2 Apr 2008, 08:10
Post
#172
|
membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara |
Varu', masina aia scapa gaz pe undeva. Solutie de apa cu sapun si afli pe unde. Sunteti service, puteti sa remediati problema.
Am GPL pe masina de 3 ani, instalatie luata de noua; daca reglez amestecul ceva mai bogat, sa traga mai tare, miros un pic gazele de esapament. Asta ca sa-ti faci o idee cum ar trebui sa stea lucrurile si la masina cu care umbli. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
ydaniel |
2 Apr 2008, 08:51
Post
#173
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
@argon-asa se practica si prin bucuresti-jocu mare la supape.si eu cand am auzit nu prea imi venea sa cred.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
maryus_83 |
4 Apr 2008, 18:12
Post
#174
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov |
Hehe .. la Slobozia s-a facut 2,3 lei Gpl-ul.
|
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
argon |
4 Apr 2008, 18:14
Post
#175
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
si e doar inceputul. Se inmultesc masinile cu gaz, in Romania e "normal" sa creasca pretul, vedeti cazul motorina mai scumpa decat benzina, desi costul de productie e mai mic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
baranga |
4 Apr 2008, 20:44
Post
#176
|
...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA |
s-a scumpit gazu,II PUN PEDALE!!!!!!!!
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
ArtVandelay |
4 Apr 2008, 20:53
Post
#177
|
Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova |
creste pretul la gpl dar si pretul benzinei creste..
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
sobolan |
4 Apr 2008, 21:30
Post
#178
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
QUOTE(baranga @ 4 Apr 2008, 20:44) nu-i pune pedale,is scumpe....gaura in planseu si talpa si calcaie sa ai...ca la flinstone ... ON TOPIC sunt unii p-aci care tot nu vor sa recunoasca ca GPL-ul dauneaza grav daciilor pe carburator...doar fiindca au si "merge bine frate" asta inseamna ca e litera de lege....cielo executive,de ex, are din fabrica GPL pe ea...de ce nu se strica?va spun eu: supapele si scaunele is dintr-un otel diferit fata de un cielo care n-are gaz din dotare..... dacia nu e facuta sa mearga pe gaz,iar ca sa schimbi scaunele in chiuloasa de dacie e crima curata,sau "inventie de-a lu' nenea gigi sau cum vreti voi".....va spun din proprie experienta ca GPL-ul asta dauneaza grav chiuloasei si mai putin grav segmentilor(implicit compromite si pistonul)...... This post has been edited by sobolan: 4 Apr 2008, 21:31 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ArtVandelay |
4 Apr 2008, 21:36
Post
#179
|
Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova |
are supapele din alt otel,dar chiulasa e la fel..deci de ce nu dauneaza segmentilor,pistoanelor si chiulasei? apropo cielo fara modificari speciale de gpl se duce lejer 200.000 km pe gaz..
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
sobolan |
4 Apr 2008, 21:55
Post
#180
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
si in 4-500 000km pe benzina.....ca sa stii si tu.....
This post has been edited by sobolan: 4 Apr 2008, 21:55 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 19:53 |