Galopatul | Reglaj carburator
![]() ![]() ![]() |
Galopatul | Reglaj carburator
SiloS |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
|
||
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|||
stere |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 21 June 04 From: Targu Mures ![]() |
ce intelegi tu prin galopare? ca io nu pricep....
|
--------------------
Dacia
Logan
- provizoriu Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
|
|
SiloS |
![]()
Post
#3
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
pai un motor galopeaza atunci cand la relanti turatia nu este constanta , ci creste si scade in limite mici , avand un anumit algoritm . Iti dai seama ca un motor galopeaza daca te uiti atent la turometru si vezi ca el nu ramane fix intr-o pozitie si/sau daca asculti cu atentie [ stai cu urechea la mai putin de 30 cm ] de capatul esapamentului . La toba mare o sa auzi mai bine un fel de rateuri care cred ca sunt de fapt rezultatul arderii amestecului pe galeria de evacuare :shock: :shock: :shock: .....
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#4
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Nu trebuie sa stai cu urechea la toba finala. pune o frunza sau o bucatica de hirtie pe marginea iesirii din toba si vei afla raspunsul daca ai sau nu rateuri chiar daca acestea nu se aud. Rateurile la care te referi pot fi: - nefunctionarea corecta a unei bujii (temperatura de lucru sau instalatia electrica); - supape ce nu inchid etans pe scaunul lor; - avans dereglat; - carburatie dereglata; - delco defect (distribuitor si/sau capac fisurat, platine impuscate). |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
viulian |
![]()
Post
#5
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Adica trage chiftele ? :inger:
Eu de obicei remediez umbland la avans.. in liniste, sa aud daca motorul merge rotund. Apoi de la aer. Se poate regla si cu instrumentu acela stroboscopic, dar mi-a fost lene sa-mi fac unu asa ca daca nu-i mai dau de cap singur, merg la mecanic (cam la 2 luni oricum am treaba pe la el biggrin.gif) |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#6
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
1. Asta in cazul in care ai garajul antifonat sau faci reglajul in miez de noapte dar ....... gindeste-te si la cei care sint obligati sa faca asa ceva pe marginea drumului unde, la orele de virf, este un zgomot destul de mare. 2. Se poate regla si static foarte bine, cu becul. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
SiloS |
![]()
Post
#7
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Si totusi , ce are motorul ? Pe mine ma intereseaza doar cazul in care motorul are interiorul bun [ bujii ok , supape ok , delco ok ] insa avansul si carburatorul DEREGLAT .
Ce se intampla cu proportia amestecului in 1galeria de admisie 2piston 3galeria de evacuare ? Pentru ca daca da rateuri inseamna ca explodeaza ceva , iar acel ceva e benzina care in mod normal trebuia sa fie arsa , deci arderea nu e completa > 1. avans prea mic 2amestec mult prea bogat , jiglorul relanti prea deschis .... Ori una , ori alta , ori amandoua , ori eu gresesc :shock: |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#8
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Jicloarele nu pot fi deschise sau inchise. Ele sint calibrate din fabricatie si infiletate in corpul carburatorului. Pt celelalte intrebari, raspunsurile le gasesti studiind din manualul de fizica "functionarea motorului in 4 timpi". |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
SiloS |
![]()
Post
#9
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Da , in sfarsit am avut bunavointa de a ma uita in cartea practica automobilului si am aflat de acolo ce ma interesa .
Asadar , galopatul motorului este de doua feluri : - galopat dezordonat , atunci cand amestecul este sarac - galopat ritmic , atunci cand turatia motorului are o anumita cadenta , cauza fiind amestecul prea bogat . In continuare , spun cauzele care fac un motor sa nu poata fi reglat pentru mersul incet : - nivelul constant e prea mare ! - jocurile la supape sunt prea mari ! - compresiile in cilindri difera cu mai mult de 10 % - distantele dintre capetele bujiilor sunt prea mici ! - supape strambe sau arse - bujiile au valori termice diferite - bujii reci - aer fals - diagrama de distributie a motorului are unghiuri prea mari [ asa cum era fosta axa cu came a lui sgm ] - la cativa segmenti se pierde prea mult ulei - motorul nu are termostat . Daca motoru nu are nici una dintre problemele descrise mai sus , atunci reglajul lui se face astfel : - pornim motorashul si il lasam sa se incalzeasca - inchidem clapeta de acceleratie , desfacand surubul opritor - strangem progresiv surubul de reglaj al amestecului de mers incet , pana mersul motorului devine neregulat [ galopeaza dezordonat ] - lasam motorul un minut sa mearga cu amestec prea sarac - slabim surubul de amestec cu cate 1/6 rotatie pana cand motorul incepe sa mearga uniform - daca motorul mere pe urma prea repede , mai inchidem caate putin clapeta de acceleratie , repetand apoi operatiile aratate anterior . IMPORTANT ! rEGLAJUL BOGAT LA RELANTI NU ARE NICI O LEGATURA CU DOZAJUL AMESTECULUI IN PLINA SARCINA . De retinut ca amestecul bogat la relanti nu inseamna ca jiglorul principal este prea mare . Ce povesteam eu in alt topic despre pocniturile pe la garnitura dintre filtru aer si carb cred , cred numai smile.gif ca erau arderi lente sau arderi cu retur in carburator . Cam asta a fost cu carburatorul . Ce rol joaca avansul tot nu m-am lamurit . ps : e adevarat ca daca avansul la aprindere e mai mare consumul si cu puterea cresc ? Iar daca avansul e ceva mai mic puterea si cu consumul scad ? Cum e mai bine sa tii avansul ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Taxon |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 18 March 04 From: galati/ploiesti ![]() |
SiloS, si in ce carte te-ai uitat, nene? ia, da-o si mie , pls !
|
--------------------
dacia
1300
1982
- ph-06-vgj ford fusion 2004 - gl-75-chr
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#11
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
[quote]ps : e adevarat ca daca avansul la aprindere e mai mare consumul si cu puterea cresc ? Iar daca avansul e ceva mai mic puterea si cu consumul scad ? Cum e mai bine sa tii avansul ?[/quote]
Adevarat, pana la anumite puncte atat la + cat si la - cand motorul vs incepe sa dea in nas. Cel mai bine este sa il tii acolo unde trebuie laugh.gif adica reglat cu strobo sau cand i-ti da scanteie fisa centrala. |
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
Bogdan_1981 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 30 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
stie careva pe unde pot sa merg si eu sa imi reglez carburatorul + motorul la o Dacia Nova . fac cinste numai sa ma ajute careva dintre voi . daca binevoiti sa ma ajutati , va rog sa imi recomandati un meserias bun nu unu care vrea sa se imbete cu banii mei in 10 min dupa ce plec de la el .MI SA INTAMPLAT .... Multumesc biggrin.gif |
-------------------- |
|
Bogdan_1981 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 30 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut ,
ma poate ajuta si pe mine careva sa imi reglez si eu motorul ?? "galopeaza " ca dracu si relantiul e de capul lui . sau daca nu aveti chef sa va murdariti pe maini imi puteti recomanda un mecanic care se pricepe la treaba asta ??? FAC CINSTE !!! multumesc Bogdan |
-------------------- |
|
zamolxes |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 14 January 04 From: Bucuresti ![]() |
bogdan, mergi la Auto Marcus Grup
acolo iti poti face reglajul carburatorului pe banc. te costa in jur de 500-600 de mii. ca sa ajungi acolo pleci spre Praktiker (sau Cora) in Pantelimon. Imediat dupa benzinarie este service-ul. Iti recomand sa te duci dimineata, pentru ca dureaza in jur de o ora curatatul si reglatul samd. eu mi l-am reglat acolo si sunt tare multumit. |
--------------------
Ford
Mondeo Ghia 2L
2003 Full Options
- B-77-BLD Si uite asa se duc noptile..albe
|
|
cristidb |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Bogdan_1981,
Daca problema e de la carburator, reglajele suruburilor se fac asa: ridici relanti-ul la 2000 ture, umblii la surubul de progresiune(cel de sus), il strangi la capat(nu forta), si il desfaci incet pana in punctul in care turatzia scade si merge urat. Apoi stangi putin pana revine (mai putin de sfert de tura). In momentul asta Progresiunea e reglata suficient de bine. Lasi relanti-ul la 900-1000 ture si umblii la surubul din talpa. Il strangi pana da sa se opreasca si desfaci incet pana merge rotund. Probleme cu carburatorul: In primul rand recomand sa inlocuiesti jiglerul de relanti cu unul putin mai mare. Eu am pus de oltcit 1300 dimensiune 55. Cel original are 52. Nu afecteaza consumul pentru ca reglajul progresiunii se face din surub dar motorul e mai sensibil la reglaje. Carburatorul asta nu are destul aer la relanti, Ceea ce face ca o turatie de 900-1000 ture sa o obtii avand clapeta de acceleratie in jona gaurilor de progresiune. O gaura de 1mm in marginea dinspre gaurile de progresiune a clapetei de acceleratie face ca la relanti clapeta sa stea in pozitia normala(sub gaurile de progresiune). De asemenea trebuie verificat daca ramificatia care vine de la furtunul dintre capacul culbutorilor si filtrul de aer spre talpa carburatorului e infundata. Trebuie sa fie desfundata, dar la unele masini e infundata din fabrica. Ce modificari am mai facut eu: Am rotit cu un patent capatul jiclorului de sprit 45 de grade incat la actionerea acceleratiei sa arunce jetul in centratorul de amestec. In felul asta benzina scuipata este pulverizata. Se simte un plus de putere le accelerare. Am inlocuit jicloare (nu e neaparat necesar dar merge mai bine cu combinatia asta). Treapta 1 jiclorul de benzina de la 112,5 la 125, cu un tub emulsor putin mai subtire (Tubul emulsor mai subtire imbogateste amestecul la turatie mare). Astea sunt luate de la un set de jicloare de Craiova. Cu astea in momentul in care motorul are 40 grade pot impinge socul complet fara sa dea in nas la accelerari. Jiclorul imbogatitorului pneumatic l-am schimbat de la 85 la 52 (unul de relanti). Iar arcul cu unul mai moale de la un carburator Zenith vechi. In felul asta Imbogatirea pneumatica intra de la jumatatea treprei 1. Trage mai bine cu cel de 85 dar consuma 1,5 l in plus. Schimbarea asta se face doar dupa schimbarea jiclorului treprei 1 cu cel de 125. Altfel nu merge. Jiclorul econostatului de 120 l-am inlocuit cu unul de oltcit 1300 de 90. Nici o diferenta in mersul motorului. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#16
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
ohohoo,cristi,da ai muncti putintel,ce sa zic,felicitari,misto,pe mine ma intereseaza sa am performante maxime din acelasi carburator,ce alte modificari crezi c-ar trebui sa-i fac?
|
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
cristidb |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Cele mai bune performante le are cu jicloarele de Craiova. Pe treapta 1 jiclorul de benzina 125 si tubul emulsor putzin mai subtire, restul la fel ca cele originale. Demareaza putin mai bine, aceeasi viteza maxima si 2l in plus la consum. (imi lua 13 in oras). Ramane valabila schimbarea jiclorului de relanti cu unul de 55. Amestecul e mai bogat, mai mult de atat nu cred ca ajuta la ceva. Tzeava de esapament era neagra.
Acum imi consuma 11 si esapanemtul e gri inchis. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Gesi |
![]() ![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 2 November 04 ![]() |
Help!! Ce pot face la carburator pt un consum minim??
|
--------------------
Dacia 1310
Break
- B04WCR
|
|
cristidb |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Gesi @ 2 Nov 2004, 16:34) Sa il inlocuiesti cu unul mai mic, eventual sa inlocuiesti motorul cu unul mai mic. Practic pentru a scade consumul trebuie ori sa maresti randamentul motorului (greu de realizat), ori sa micsorezi cantitatea de amestec (carburator mai mic, motor mai mic, reglaje distributie), ori sa faci amestecul mai sarac (de obicei motoarele merg prost cu amestec sarac, oricum prea mult fata de standard nu se poate saracii amestecul). |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
o saracire exagerata a amestecului,da de cele mai multe ori un consum mai mare,paradoxal,dar pt aceleasi performante dinamice ale masinii, se va consuma un volum mai mare de combustibil.
|
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
dacis |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(cristidb @ 23 Sep 2004, 12:24) Bogdan_1981, Daca problema e de la carburator, reglajele suruburilor se fac asa: ridici relanti-ul la 2000 ture, umblii la surubul de progresiune(cel de sus), il strangi la capat(nu forta) ......... Ce modificari am mai facut eu: Am rotit cu un patent ............ Chestiunile astea sunt valabile pentru un carburator de 1300 sau merg si la cel de 1400 ? |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
RIon |
![]()
Post
#22
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Cred ca, Cristi are dublucorp.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:18 |