Geometrie, cand se face
![]() ![]() ![]() |
Geometrie, cand se face
edi |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 28 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
- cl 02 ykl
|
|||
DomnulK |
![]()
Post
#2
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
de obicei cand schimbi capete de bara<bielete de directie> sau caseta de directie.
daca dai in transe frecvent o faci dupa fiecare transeu pe care l-ai luat la 100 la ora! |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(kAndrei @ 4 Apr 2007, 05:43) ............ daca dai in transee frecvent o faci dupa fiecare transeu pe care l-ai luat la 100 la ora! pai daca e asa atunci trebuie sa stai cat mai mult prin service decat sa umbli cu masina ca transee sunt la noi la tot pasul! Parere personala: faci directia cand schimbi piese ce tin de ea sau cand constati ca in loc sa raspunda la comanda ta face ce vrea ea. |
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Geometria o faci cand schimbi anumite piese care compun mecanismul de directie,cum ar fi caseta de directie,bielete complete sau capete de bara,bucsi,pivoti etc.
In momentul cand observi ca masina trage stanga sau dreapta cand iei mainile de pe volan si te afli pe un drum drept,fara denivelari si care nu este inclinat,atunci cand schimbi anvelopele sau jantele si au alte dimensiuni(in general,acestea sunt de dimensiuni mai mari) si trebuie sa faci si echilibrarea acestora. Mai verifici unghiurile si la fiecare 20000 km,cum scrie in Carnetul de intretinere si garantie. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#5
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(eugeniuz2004 @ 4 Apr 2007, 18:10) pai daca e asa atunci trebuie sa stai cat mai mult prin service decat sa umbli cu masina ca transee sunt la noi la tot pasul! Parere personala: faci directia cand schimbi piese ce tin de ea sau cand constati ca in loc sa raspunda la comanda ta face ce vrea ea. daca tu nu ai frane la masian si dai in toate santurile e problema ta...poti sa incetinesti cand vezi un astfel de obstacol.... in cazul tau as verifica pivotii lunar....ca nu se stie cand se smulge vreunul! ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#6
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
sfatul meu este sa verificati geometria o data la 6 luni. nici nu va imaginati ce surprize veti avea. din fericre eu verific geometria destul de des pentru ca este gratis si pana acum nu am uzat prematur nici o anvelopa datorita unghiurilor dereglate.
chiar nu este necesar sa schimbati piese pentru a face geometria, de obicei aceasta dereglandu-se datorita socurilor pe care le incaseaza masina pe hartoapele bucurestene. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
emil b |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 8 October 06 From: satu mare ![]() |
unde se face gratis ? nu este acelasi lucru cu unghi de fuga?
This post has been edited by emil b: 7 Apr 2007, 14:18 |
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodia Don`t ride faster than your guardian angel can fly!
Eu dau flashuri la radare. Tu ? |
|
ozzzy |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 18 November 07 ![]() |
Mie nu-mi trage volanul in nici o directie dar am uzura pe interior la ambele roti.
Asa ca e bine sa verificam mai des si sa nu asteptam sa traga stanga sau dreapta |
--------------------
dacia
solenza
clima 2003
- PH-xx-LHK
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Nu este obligatoriu sa traga stanga sau dreapta cand unghiul de fuga este dereglat.
In cazul tau,se poate spune ca rotile sunt "deschise",adica in loc sa fie aproape paralele,sunt orientate spre exterior.Daca erau "inchise",cauciucurile erau tocite pe exterior. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
romanvs |
![]()
Post
#10
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Din cate stiu eu geometria se face atunci cand:
-se inlocuiesc elemente de directie -masina trage stanga sau dreapta -pneurile sunt uzate neuniform |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#11
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
ca sa ajungi sa uzezi neuniform pneurile trebuie sa rulezi cu geometria directiei afara din parametrii cel putin 5000 km. apoi cand ai constatat acest lucru dai bani pentr geometrie si pentru pneuri. in plus daca ai norocul sa iei o groapa cu viteza ceva mai mare se cam duce geometria. o spun din experienta. o alta constatare- berlina noua cumparata de la pitesti- dusa direct in service pentru strangerea surubuilor, verificare pe dedesubt, antifonat mai serios, etc constatare- avea unghiurile de fuga dereglate (rotile deschise). traiasca fabrica.
personal verific geomatria cam la 6 luni si daca am norocul s alovesc vreo groapa mai in forta. echilibrarea dinamica si statica a rotilor o fac foarte des. ultima facuta-ieri. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
Asi |
![]()
Post
#12
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(emil b @ 7 Apr 2007, 14:15) unghiul de fuga (caster), este unghiul longitudinal al pivotului printre cele cateva unghiuri ale pivotului (caster, camber) si altele ale rotii (unghi de cadere, de convergenta, unghi de bracare) la care putem adauga lejer si alte unghiuri in functie de suspensie dar ca regula generala.. pt masinile astea pt muritori, normale (nu F1), nenea de la geometrie are o viata foarte usoara intrucat: -are 4 nivele electronice sau cu laser .. care in mare se autocentreaza cat de cat (trebe o mica atentie sa stea ferm pe janta (evident ca daca e janta stramba te trimite la plimbare.. ) -are un calculator cu monitor mare, si nenea de la geometrie daca e intr-un service mare, va regla un singur unghi, mai exact ala de covergenta (paralelismul rotilor directoare atunci cand rotile stau nevirate deloc) prin intremediul "bieletelor" de directie -RESTUL unghiurilor sunt CONSTRUCTIVE! nu se regleaza nimic la ele!, dar aceste unghiuri sunt afisate pe ecran si se vede daca te incadrezi sau nu. -alta treaba pt nenea de la geometrie e printre altele, sa caste gura sa vada daca cumva pivotul/cap de bara/bucsi etc au jocuri in directii nepermise si atunci iti indica sa le schimbi si apoi sa revi Recapitulam.. geometria nu se face, ci se evalueaza.. singurul unghi care se regleaza e ala de convergenta (si care se regleaza RAR, sau la schimbari de piese critice prin ansamblul de directie). Am mentionat ca nenea e intr-un service mare.. pt ca la coltul blocului nenea de geometrie are viata mult mai grea avand pt clientii uzuali (cu masini considerabil obosit dpdv mecanic), si in arsenalul de nivele electronice cu laser si prin jurul monitorului si cheii de 15-17 cu care regleaza convergenta rotilor, ii mai trebuie si o trusa mare de ciocane cu care regleaza unghiurile constructive ale masinii care s-au dereglat. ASA CEVA NU EXISTA CA PROCEDURA NICAIERI IN LUME*! (*-mai putin romania si congo.. dar aia n-au masini ![]() Mai spunem odata.. geometria se verifica Exista serviceuri auto care "regleaza geometria".. prin metode neortodoxe (unghiul de fuga mai mic? .. nici o problema un ciocan de 2kile si indreptam bascula rasucita si capul amortizorului care sta stramb .. imediat - urmand versiunile de 3-5-10kg) - A se evita!!! Solutia eleganta e: aveti unghi de fuga mai mic? cautam problema, vedem pivotul indoit se schimba, vedem bascula rasucita.. se schimba, orice e dereglat in suspensie, directie.. se SCHIMBA!!! This post has been edited by Asi: 16 Jun 2008, 15:28 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:09 |