Gropo-planare, chestie interesanta
![]() ![]() ![]() |
Gropo-planare, chestie interesanta
pastrama |
![]()
Post
#31
|
||
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
||
--------------------
Tedei
-
-
|
|||
bulan |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
prostii aia de nemti au 130km/h limitare de viteza maxima ziua si cand nu ploua sau ninge pe autostrada.si mai au permanent 20% din autostrazi in reparatii capitale si se circula pe o parte a autostrazii ambele sensuri si cu limitari de 50km/h.si mai au alte 20% din autosrazi in asteptare de a intra in reparatii capitale unde se circula cu restrictii de viteza. procentele reprezinta lungime in km din total km de autostrazi pe care le are germania.n.avea grija ca in germania mai e totul cum a fost odata.s.au mai balkanizat.au 5000000 de turci care au si partid cum e udmr in romania cu reprezentanti in parlament.
|
--------------------
a
b
c
|
|
argon |
![]()
Post
#33
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Au confirmat mitul "gropo-planarii" la Mythbusters, deci nu mai e mit, e realitate, parcursul in viteza a unui drum rau sporeste confortul. Au testat la 8, 65 si 120 km/h, si cel mai confortabil a fost la viteza cea mai mare. Aveau niste apa in pahare, si masurau cat s-a varsat de fiecare data.
Cu cat viteza e mai mare, rotile "planeaza" peste suprafetele denivelate, atingand doar partile superioare, si cu cat viteza e mai mica, cu atat se "afunda" rotile in toate neuniformitatile. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#34
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si faci cu breaku asa ceva;)?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Kunt |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
Cere-ti scuze, cu estatele poate...
Cu treaba cu confortul sunt de acord cu mythbusters, dar de uzura componentelor masinii n-au zis nimic, cum o fi mai bine ?! ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cred ca toata treaba asta depinde si de tipul de suspensie si de cat de tare e suspensia respectiva. Daca ai suspensiile tari o sa simti destul de tare gropile si la viteze mari si efectele asupra masinii sunt tot mari, pentru ca fiind suspensia tare o sa impinga roata mai repede in groapa.
Personal prefer sa incetinesc la gropi si daca le vad in ultimul moment, pun frana pana sa intru in groapa si la marginea ei dau drumul la frana, ca sa reduc efectul mult mai nasol de a intra cu roata blocata (infranata) in groapa. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
mad_voly |
![]()
Post
#37
|
![]() Daca Ai Cap Ia-ti Alta Group: Members Posts: 547 Joined: 8 October 05 ![]() |
Si daca mergi cu viteza pe un drum plin cu gropi, mai potrivite sa zicem, si iti apare in fata o ditamai groapa, ce faci? Pui o ditamai frana si te duci taras prin toate acele gropi doar ca sa o eviti pe cea mai mare. Eu ,unul, nu as face asa ceva, sa merg cu viteza. Prefer mai incet sa am timp sa mai si reactionez.
|
--------------------
Opel
Insignia
2011 Ecoflex
- b 01 ccc "Cu totii traim sub acelasi cer, dar nu avem toti acelasi orizont. "
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
QUOTE(mad_voly @ 18 Apr 2007, 23:37) Si daca mergi cu viteza pe un drum plin cu gropi, mai potrivite sa zicem, si iti apare in fata o ditamai groapa, ce faci? Pui o ditamai frana si te duci taras prin toate acele gropi doar ca sa o eviti pe cea mai mare. Eu ,unul, nu as face asa ceva, sa merg cu viteza. Prefer mai incet sa am timp sa mai si reactionez. Daca ai ABS, nu te duci deloc taras. Ai doar senzatia ca nu prea pui frana.. ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
mad_voly |
![]()
Post
#39
|
![]() Daca Ai Cap Ia-ti Alta Group: Members Posts: 547 Joined: 8 October 05 ![]() |
Da este adevarat , dar intregul sistem de franare este suprasolicitat deoarece in timp ce dai cu viteza prin toate gropile mai si franezi brusc sa eviti ceva
This post has been edited by mad_voly: 18 Apr 2007, 23:13 |
--------------------
Opel
Insignia
2011 Ecoflex
- b 01 ccc "Cu totii traim sub acelasi cer, dar nu avem toti acelasi orizont. "
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
l@u |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Si daca mai dai si in groapa cu piciorul pe frana si mai este si viteza de ~100km/h ...atunci sa vezi frumusete.
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
asa e, daca intri intr-o groapa infranat e mai rau decat daca nu pui frana. Se solicita si in plan orizontal componentele suspensiei, nu doar vertical.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#43
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Viteza mare face groapa mica.
![]() Dar numai cu masina altuia, in linie dreapta si singur in masina. Cu masina personala prefer sa consum ceva benzina in plus si sa ocolesc zona respectiva. Asta daca se poate ... ca daca merg pe unde zicea cineva, prin nord, Campulung Moldovenesc - Vatra Dornei, cam nasol ... pacat de privelistile pe care le ai prin zona. Asta e un topic deschis de tine de pe vremea cand nu erai moderator, nu ? This post has been edited by cristi.r: 19 Apr 2007, 11:48 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#44
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#45
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
A, nuuu, ... adica nu stiu daca-i naspa topicul, ca la cate am vazut (citit) pe aici ... eram doar curios ...
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Muttley |
![]()
Post
#46
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Apr 2007, 20:53) Au confirmat mitul "gropo-planarii" la Mythbusters, deci nu mai e mit, e realitate, parcursul in viteza a unui drum rau sporeste confortul. Au testat la 8, 65 si 120 km/h, si cel mai confortabil a fost la viteza cea mai mare. Aveau niste apa in pahare, si masurau cat s-a varsat de fiecare data. Argonele da' naiv mai esti ![]() Aia e emisiune de divertisment, nicidecum rezultatele alea nu-s concludente. Intamplarea a facut sa ma uit si eu aseara (n-o mai dat astia telenovela c-ar fi fost mai interesanta) si am vazut panarama aia de test. Poate ai observat ca tronsonul denivelat era o portiune de fiare asezata pe asfalt. Gresit! Apa s-a varsat la intrarea si la iesirea de pe bucata de drum neregulata. D-aia la viteza medie s-a varsat cea mai multa apa. Corect ar fi fost sa "ingroape" fiarele, astfel incat varful denivelarilor sa se afle la nivelul solului. Si au mai facut ei un test auto cand vroiau sa afle daca mersul cu geamurile deschise e mai eficient dpdv al consumului decat mersul cu ac-ul pornit. In scopul asta au comparat consumul a 2 masini identice pe un circuit, una cu geamuri deschise, una cu aerul conditionat pornit si geamurile inchise. Viteza era una mica. Rezultatul - a consumat mai mult cea cu aerul conditionat. Dar ceea ce nu stiu protagonistii serialului este ca la o crestere oarecare a vitezei, consumul in cazul deschiderii geamurilor creste exponential. Dac-ar fi facut testul la 100 la ora, ar fi castigat ac-ul detasat. Ca sa nu ma abat mult de la subiect, eu unul nu-s nici acum lamurit de planarea asta peste gropi... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#47
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
doar nu crezi ca-i cred pe cuvant, am testat si eu, toate felurile(nu cu apa si minuni, doar feelingul), si le dau dreptate.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#48
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mai bine mergi pe alt drum:))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#49
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pe camp eventual, pe alocuri e mai lin decat pe drum
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#50
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La viteza mare, roata va avea amplitudine mica, ceea ce duce la un oarecare comfort. In schimb, datorita frecventei mari si acceleratia va fi mare. Si acceleratia mare duce la forte mari ce rup/uzeaza diverse piese.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ceribros |
![]()
Post
#51
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Nu cred ca e bine sa mergi asa cum zici tu cu viteza @argon, sa dau un exemplu practic, toata lumea din Bucuresti cunoaste drumul de la Aviatorilor pana la Arcul de Triumf care este plin de piatra cubica si pe care toata lumea injura. Eu am facut facultatea pe Bd.Espozitiei si 4 ani am mers aproape zi de zi pe el. Si mereu am mers incet (40-50 km/h), gropile se simteau dar nu alarmant, in schimb intr-o zi m-am grabit si am mers cu 80 km/h, pot sa zic ca imi clantaneau dintii in gura si de atunci am zis ca nu mai merg cu viteza in viata mea pe asemenea strazi care desi au gropi mici iti distrug masina daca mergi cu viteza. Mai bine ca batraneii ca nu e nici o graba.
This post has been edited by ceribros: 3 Apr 2008, 13:12 |
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#52
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ai dreptate;)dar mai bine ocolesti decat sa mergi tare pe un drum cu gropi ca sfarami dacia:(
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#53
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 06:36 |