ITP si instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
ITP si instalatie GPL
ionut L. |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|||
Tossi |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
La mine e trecuta numai pe carte, pe talon nu se trece deci; nu o sa ai probleme.
|
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
de cand se trece pe talon? du-te linistit ca nu o sa ai probleme.
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
un prieten a facut acum cateva zile itp-ul si cei de la service s-au uitat daca are instalatia trecuta pe talon. Eu nu vreau sa mai schimb si talonul si asa trecerea instalatiei a costat 113 roni mai e si taxa itp 70 roni in cel mai fericit caz
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Dupa montarea intalatiei GPL se merge la omologare. Omologarea se trece in Cartea de Identitate la rubrica Omologari Individuale, apoi Certificatul de Inmatriculare (Talonul Auto) trebuie mers sa fie completat. Se completeaza la rubrica Observatii (rubrica nr. 21).
Poti sa mergi linistit la ITP chiar daca nu e completat in talon, ca oricum instalatia e omologata RAR. Singura problema ar fi ca trebuie sa circuli mereu cu Cartea de Identitate la tine, in cazul ca te opreste Politita sa poti face dovada ca instalatia e omologata. Daca treci si in talon, poti lasa cartea acasa. Deci nu se schimba talonul, doar se completeaza. Trebuie achitata o taxa la trezorerie pentru treaba asta. Te mai interesezi si tu ca doar traim in Romania plai de dor si nu se stie... Multa bafta! This post has been edited by DoubleG: 22 Jan 2008, 18:08 |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru a demonstra in drum, poti lua o copie a cartii, iar pentru ITP mergi la un servis cu oameni sanatosi.Poti sa mergi si-n alt judet. Aceasta "omologare" eu o consider un abuz, ilegalitate( pana cineva imi demonstreaza contrariul) deoarece eu am citit o lege (ordonanta) care spunea ca, orice produs fabricat in cantitati mai mari de 10 buc. nu necesita omologare individuala... .P-atunci inmatriculam o remorca facuta de mine, iar textul se referea la domeniul auto. Oare fabrica produce ... asa de capul ei ?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
@PH-06-BOA
Poti lua o copie legalizata la notariat, care are aceeasi valoare ca si cartea originala, dar costa si nu stiu cine face asa ceva. Copia simpla nu are nici o valoare ca se pot face mult cu un comp. si un printer. Daca politistul e bine dispus, sa zicem ca accepta si copie normala dar asta e decizia lui si nu e legala. Si eu am circulat tot cu o copie normala dar... cu frica. Instalatia GPL este omologata prin constructie, la RAR se face omologarea masinii cu modificarile care au aparut. In cazul instalatiilor GPL, inginerul verifica daca marca si modelul sunt omologate de producator (iti cere certificat de conformitate), verifica daca a fost montata in atelier autorizat (iti cere factura de montare si certificatul de verficare tehnica), verifica daca la montare s-au respectat normele de siguranta, daca nu s-a montat folosind improvizatii, innadituri ale conductelor de gaz, daca exista dublura la furtun, norme PSI, si altele. Cu alte cuvinte el verifica modul in care a fost montata acea instalatie GPL. Ideea e sa nu puna pe nimeni in pericol si sa nu emita noxe. In rest nu ar avea treaba cu tine dar si ei trebuie sa se supuna unor reguli. Povestea e aceeasi si cu montarea de proiectoare, luminite sau sonorizari mai speciale care pot pune in pericol siguranta circulatiei prin inducerea in eroare a celorlalti participanti la trafic. La fel si un volan "bengos" cumparat din piata poate fi nesigur sau montat incorect, jante, plasticuri, etc. De asta toate modificarile trebuie omologate. Trebuie sa ne supunem si noi unor reguli decat sa ne sporeasca siguranta... mi se pare normal sa fie asa. Acum... ca trebuie sa stam la cozi cu acte si sa platim din putinii bani castigati... asta este... P.S. Un prieten a fost ars pe 70% din suprafata corpului, arsuri de gradul 2 si 3. A facut prostia sa se urce intr-o masina de ocazie care merge cu o instalatie GPL facuta de un taran mucos. S-a zbatut 4 zile intre viata si moarte (dictorii nu i-au dat nici o sansa), 30 de minute tinut in viata cu aparatele, cateva luni de spitalizare si semne care le va purta pana in mormant. Parerea mea... Grija mare cu instalatiile GPL. Si eu folosesc dar o verific periodic, conducte, cabluri electrice, coliere, etc. Ma ajuta sa circul mai linistit. Sa rada cine vrea... This post has been edited by DoubleG: 22 Jan 2008, 20:59 |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
ageana |
![]()
Post
#8
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Băh, mie mi se pare o MARE idioțenie "omologarea" făcută la RAR pt. a trece instalația GPL în carte. Din moment ce instalația e omologată ea însăși... ce dracu' rost mai are !?
Bine, bine... are un rost, să mai ia și săracu' stat niște bănuți. Eu am GPL pe mașină din decembrie și încă nu am mers la RAR, să le dau..."taxa de cetățean român supus și umil", numită și "trecerea instalației GPL în carte". |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
KidTx |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 19 July 06 From: Buc ![]() |
da ciudat io am omologarea la GPL in talon.nu am facut ITP-ul de cand am GPL dar sper sa nu fie problema
|
--------------------
Dacia
1310
1995
- B 05 MKM Repar obiecte pierdute
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Am explicat mai sus, se verifica modul in care instalatia a fost montata, nu instalatia in sine. Citeste cu rabdare. Bineinteles ca poti sa circuli cu ea si asa neomologata dar o faci pe raspunderea ta. Poate a ta e montata bine, nu am nimic cu tine, dar citeste ce a patit un prieten foarte bun. Taranul ala daca mergea la omologare, sigur ar fi fost respins si prietenul meu probabil scapa cu pielea pe el.
|
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
ageana |
![]()
Post
#11
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Păiii, eu vreau măh să o omologhez, dar nu mi se par normal să dau 115 lei (sau cât dracu e taxa aia(, unei instituții care oricum e plătită din banii noștrii, pentru scrie 2 cuvinte pe carte.
Poate sunt eu cretin, dar nu mi se pare normal. Da, da, da se verifică dacă e montată corect instalația.... Cum pana mea verifică ei asta, când tot ce fac e să verifice noxele. Mie mi se pare a fi doar încă o taxă abuzivă pusă de stat. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
DaniCom |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 17 October 07 ![]() |
Salut.Mai nou cand faci inspectia tehnic cei de la statia ITP trebuie sa faca poza masinii din fata si la compartimentul motor.Noxele se fac si pe benzina si pe gaz.Dupa cum zici ca ai instalatie neomologata e destul de nasol sa treci pe la ei fara sa decartezi ceva banuti. In rest numai bafta.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
ageana |
![]()
Post
#13
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Eu am ITP valabil până în 2009, problema mea e să nu mă prină pe stradă.
|
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o sa fii oblibgat cind o sa faci itp-ul de cind am gpl-ul am facut o revizie pe naspa la a doua nu a mai mers a trebuit sa ma duc la rar sa o trec in carte
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razvanarghius |
![]()
Post
#15
|
![]() satanic dacia Group: Members Posts: 150 Joined: 25 August 07 ![]() |
nici eu nu sunt de acord cu taxele acestea 'care poti sa le treci cu vederea' k p langa acestea mai trebie sa ii dai ceva ca sa nu astepti cu anii si ca sa poti plece in regula, aici in romania este un lucru normal spaga si taxele mari pe stat si privit in.....
|
--------------------
dacie
dacia 1310
1987 tx
|
|
adrianne |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
In 2006 am fost cu masina din 1996 la ITP si RAR pt GPL. NU am dat spag si am trecut din prima. O masina ok trece fara spaga!
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
viodevio |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 5 February 12 ![]() |
Am montat instalatie GPL pe loganul meu din 2007. Este o instalatie LR cu rezervor rotund de 54l.
Masina merge excelent si nu se cunoaste diferenta intrbenzina si GPL. Am fost la RAR sa fac omologarea instalatiei si sa fie trecuta in CIV (Certificat de conformitate al instalatiei;CI;Talon;Cerere tip;CIV;Factura plata taxa de 164 Ron la Pitesti). Intrebare: Trebuie trecuta instalatia si in talon? Este vreo lege,ordonanta ceva care specifica? Daca e obligatoriu trebuie fcut dosar la copiat acte 20 Ron si taxa la CEC 37 Ron. |
--------------------
Dacia
Sandero
2008
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
am avut si eu gpl si era trecut doar in carte. intreaba la rar si te lamuresti
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
woe |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 September 05 ![]() |
Salut, am instalatia GPL secv. euro 4 trecuta in carte. Nu mai folosesc instalatia si vreau sa dau jos butelia, ca ocupa loc. Cum fac la ITP? nu ma intreaba de butelie? sau alte probleme?
|
--------------------
Suzuki
Grand Vitara
2008, 2litri, benzen, 5 usi
- GJ 69 SEX
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#20
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, te intreaba. Trebuie sa fie butelia in cei 10 ani de valabilitate, sau mergi la RAR sa-ti scoata din carte complet instalatia de gaz (cred ca trebuie sa ti-o demonteze un service autorizat).
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:15 |