Incalzire discuri de frana, Fumega
![]() ![]() ![]() |
Incalzire discuri de frana, Fumega
lupul-sur |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 21 September 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Diesel 85 cp
2008 - echipare full option - model Partener
- B-92-SOD
|
|||
mk2 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai inseamna ca-ti freaca.
Trebuie dat jos etrierul si vazut care-i problema: pistonas blocat, culise etrieri intepenite, etc. Daca nu te pricepi, du-te la service. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
cere o curatire a etrierilor
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
lupul-sur |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 21 September 08 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult de sfaturi, o sa iau maine legatura cu mecanicul meu, asta daca nu gasesc pe cineva sa ma ajute sa ma bag eu sa le fac
|
--------------------
Dacia
Logan Diesel 85 cp
2008 - echipare full option - model Partener
- B-92-SOD
|
|
BZN |
![]()
Post
#5
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Lichidul de frana l-ai inlocuit vreodata?
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
lupul-sur |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 21 September 08 From: Bucuresti ![]() |
NU, nu am umblat acolo
|
--------------------
Dacia
Logan Diesel 85 cp
2008 - echipare full option - model Partener
- B-92-SOD
|
|
Andrei LGN |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 12 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Pai daca ai apa in lichidul de frana e clar de ce ti se incing discurile si se blocheaza dupa cateva franari.
Lichidul de frana se schimba la 2 ani daca tii la masina; daca o vinzi dupa 3-4 ani....vei pasa problema altcuiva ![]() This post has been edited by Andrei LGN: 16 Aug 2012, 18:21 |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006 1.4 MPi
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Aiurea, lichidul se schimba la 4 ani, dar si daca-l schimbi la 8 ani nu are nici pe dracu, nu se blocheaza nimic, si cum s-a blocat doar partea cu janta de tabla? S-au folosit franele prea mult, si jantele de tabla nu asigura racirea necesara, simplu.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Andrei LGN |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 12 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Intr-adevar, simptomul numarul 1 ar fi pedala elastica dupa mai multe franari, timp in care se incing discurile/placutele/etrierii si fac apa sa fiarba, se transforma in vapori si ai lichid necomprimabil cu vapori apa comprimabili= pedala elastica/se duce la fund/franare ineficienta
Pe spate tot asa greu se invart rotile? Ca daca e doar pe fata si nu sunt probleme cu etrierii, se pot trage alte concluzii : pompa de frana defecta, cursa moarta a pedalei de frana inexistenta Dupa 6 ani cu acelasi lichid de frana daca te duci la itp si il faci pe corect sigur cazi proba de franare din cauza dezechilibrelor pe punte sau intre punti Pompa ABS e sensibila la rugina provocata de apa. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006 1.4 MPi
|
|
drakuxxx |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 8 March 08 ![]() |
QUOTE(Andrei LGN @ 16 Aug 2012, 19:50) Dupa 6 ani cu acelasi lichid de frana daca te duci la itp si il faci pe corect sigur cazi proba de franare din cauza dezechilibrelor pe punte sau intre punti Am fost eu la ITP cu acelasi lichid de frana de 7 ani si l-am luat pe bune, nu a avut nici un dezechilibru sau alte probleme legate de frana. |
--------------------
Opel
Zafira
2006, 1.9
|
|
mariusciprian78 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 2 August 08 ![]() |
din propria experienta tind sa cred ca sant garniturile de la etrier.a intrat mizerie si nu mai da voie pistonului sa revina.eu unu asta am patit.
|
--------------------
ARO
ARO
1999 L25
- B224ARO
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
Vezi sa nu ai discurile ovalizate, sau chiar crapate.
Eu la Solenza mi se incingea roata dreapta ca naiba. mi-am parlit un deget cand am pus mana pe janta. Mi-a umblat la etrieri, furtunase, pistonase, ulei de frana schimbat etc. Si degeaba. Cand ne-am uitat la discul de frana era crapat pe anumite portiuni si ovalizat. Pedala de frana mergea in doua drepte, si cand mergeam mai mult intr-o zi incepeau sa si scartaie la franare. This post has been edited by Sir Andrew: 20 Aug 2012, 13:15 |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
roland |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(Andrei LGN @ 16 Aug 2012, 18:50) Dupa 6 ani cu acelasi lichid de frana daca te duci la itp si il faci pe corect sigur cazi proba de franare din cauza dezechilibrelor pe punte sau intre punti Am fost eu anul acesta, are 6 ani, franeaza perfect. Fara spaga, nu sunt adeptul. |
--------------------
.
.
.
|
|
Kojak |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(lupul-sur @ 15 Aug 2012, 21:03) Ca sugestie, pe viitor, incearca sa folosesti preponderent frana de motor la coborarea de pe serpentine...pe langa faptu' ca iti menajezi sistemul de franare, faci economie si la benzina / motorina. Lichidu' de frana l-am schimbat si eu dupa 6 ani prima data, avea culoarea cafelei, da' "frana ca in filme" masina, inca statea bine la pct. de fierbere verif. in prealabil. This post has been edited by Kojak: 20 Aug 2012, 16:01 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
Andrei LGN |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 12 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Eu l-am schimbat dupa 2 ani si ceva si deja era maroniu. Culoarea aia de la ce o fi asa? Uleiul de motor cand se face negru, ce inseamna? Ca merge si asa?... nu prea.....
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006 1.4 MPi
|
|
drakuxxx |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 8 March 08 ![]() |
Daca la toate reviziile la care am fost mi s-a zis ca e ok lichidul de frana, ce era sa fac? Sa il schimb de dragul de a fi schimbat? Nu zic or fi cazuri cand la unele e nevoie sa fie schimbat mai des, insa pana acum cel putin in cazul meu la fiecare revizie si control ITP a iesit totul foarte bine la frane deci nu am avut nici un motiv sa il schimb.
|
--------------------
Opel
Zafira
2006, 1.9
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#17
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
cand placutele de frane ajung pe tabla nu cumva haraie si incing discul? cel putin asa au facut la mine desi nu stiu cum de tineau franele normal
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
god |
![]()
Post
#18
|
![]() wizard Group: Members Posts: 328 Joined: 15 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Se recomanda schimbarea la 2 ani insa si mie la fiecare revizie mi-au spus ca este ok; doar s-a completat putin la 40.000 km cand am schimbat placutele de frana. Masina am avut-o pana la 75.000 km(si 4 ani si jumatate) cu lichidul "de fabrica" + completarea de care spuneam si nu avea nici o problema la franare.
Eram pornit sa-l schimb la revizia de 60.000 km daca tot aveam o cheltuiala majora cu distributie, accesorii, etc dar daca mi s-a spus ca este ok dupa verificare ce rost avea sa arunc niste bani pe geam mai ales ca totul era ok la franare, nu era doar vorba mecanicului(de la service Dacia, revizii facute in service Dacia). |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci 4X4
Iunie 2010 / Prestige It's time to burn™
|
|
Dsign |
![]()
Post
#19
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
@god, prin completarea la lichidul de frana, acea persoana care se crede mecanic se poate duce la frizerie fara nici o problema... Se descurca!
Lichidul de frana nu se completeaza. Nivelul lui scade din 2 motive : 1. placute si/sau discuri uzate si 2. pierderi de presiune (ceea ce e grav) Nu mai dati sfaturi si nu mai expuneti pareri aiurea. In cartile de intretinere Dacia se specifica faptul ca se inlocuiesc toate fluidele la 4 ani. In particular, lichidul de frana trebuie verificat si inlocuit periodic. De ce? Are prostul obicei sa atraga umiditate, care coboara punctul de fierbere al acestuia. Cand fierbe lichidul, acesta devine compresibil, nu mai este performant, gripeaza pistonase, repartitoare, etc. 1 litru de lichid de performanta (Ate Racing Blue) costa de la 50 la 70 lei, inlocuirea lui cu aerisire costa in medie 50 lei. Cine pune pret pe viata lui si tine la bunul de folosinta indelungata numit "autoturism" nu va considera acesti 100 lei o povara, atunci cand sunt cheltuiti din 2 in 2 ani. Va dzilnic la service masini de 7-8 ani cu lichidul NEGRU. Clientul : "am facut reviziile numai la reprezentanta, lichidul nu se schimba, se completeaza, ca asa mi-a facut mecanicul de acolo" - 'ai sa moara 3 tigani, chiar asa?! Si cand te gandesti ca eu nu mi-s mecanic de meserie... |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
thioacofty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 4 May 07 ![]() |
Nu stiu ce e mai grav, un mecanic care nu stie meserie sau un mecanic care ii este lene.
Aceeasi experienta o am si eu cu lichidul de frana: in reprezentanta Dacia din Zalau i-am intrebat: Vreau sa imi fie inlocuit lichidul de frana si nu completat!! Ei: Nu trebuie tinere, eventual completat Eu: Vreau sa fie inlocuit, pentru ca lichidul fiind higroscopic isi pierde din proprietati.. Ei: Daca chiar vrei, il inlocuim... Si mi-au facut o oferta de pret de n-am mai vrut la ei si am mers la alt mecanic. Cu care am avut aceleasi discutii, dar pana la urma am invins. Ce sa mai vorbesc de filtrul de motorina, fiind intr-o pozitie destul de incomoda, toti se feresc sa il schimbe si zic: merge filtrul 30, 40 de mii, merge si pana schimbi masina. De fiecare data trebuie sa il schimb eu. |
--------------------
dacia
logan 1.5Dci
2007
- SJ
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Dsign @ 22 Aug 2012, 21:57) Asta de fapt este cel mai grav lucru, deja la vanzare in locul masinilor conduse de doctori si batranei la piata, se poarta acum istoric cu revizia la reprezentanta.This post has been edited by IRONICK: 23 Aug 2012, 09:17 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Filip |
![]()
Post
#22
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Mi se pare absurd să presupui că de la janta care "nu asigură ventilație suficientă" vine problema.
|
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 23 Aug 2012, 09:15) Asta de fapt este cel mai grav lucru, deja la vanzare in locul masinilor conduse de doctori si batranei la piata, se poarta acum istoric cu revizia la reprezentanta. Mi se pare cel mai serios criteriu de alegere al unei masini. Ma uitam in "tinerete" la o emisiune pe Discovery, cum sa cumperi o masina sh in stare bune de functionare. Accentul era pus in primul rand sa aiba tot istoricul interventiilor asupra masinilor. Apoi o alta emisiune, cum sa restaurezi o masina mult mai veche, de la 15-30 ani vechime. Si la fel primul criteriu era daca avea istoricul, era un motiv suficient sa o achizitionezi. Deci, nu vad nimic rau in chestia asta. This post has been edited by Sir Andrew: 7 Sep 2012, 08:35 |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Placute uzate sau pistonase/culisante etrier blocate.
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
Iulikk |
![]()
Post
#25
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
Atata timp cat eu sunt corect, cine va lua de la mine masina va fi castigat. Eu oricum nu o sa-mi cumpar sh niciodata, sper sa nu, asa ca nu ma voi lovi de problema asta, a istoricului contrafacut
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#27
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Pai nu totat lumea este corecta, asta vor sa spuna unii pe aici.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
cosmintr |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 22 October 06 ![]() |
Jumatate din masinile din piata au fost conduse de batrani sau doctori, la toate samsari de masini au aceeasi poveste! Era a doua masina, a fost ingrijita....
|
--------------------
Dacia
MCV 1.5 dci
2006 Laureate
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 13:42 |