Incalzire jante la rotile din fata
![]() ![]() ![]() |
Incalzire jante la rotile din fata
Danos |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|||
kog |
![]()
Post
#2
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
scoti masina din viteza, pui butici la rotile din spate si o ridici pe cric. Invarte de roti cu mana. Daca merg liber e ok, daca merg greu probleme la etrieri. Discurile se incalzesc in mod normal foarte tare, si eu m-am ars pe degete desi franele merg perfect.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
burlacu marian |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 1 July 09 From: MURFATLAR ![]() |
incearca rotile daca sun infrinate si daca sunt scoate placutele si cu o oila pileste ptin 2-3 mm partea metalica care intra in etrier asfel incat sa poti deplasa cu mana placuta . In ziua de azi cand toate SRL-urile fac piese de dacia si nu mai tin seama de nici un standard de calitate se intimpla ca partea metalica sa fie mai mare si de aici problema.
|
--------------------
renault
symbol
2006/1,4 8v
- CT 17 ***
|
|
Danos |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Da, asta cu pilitul placutelor am facut-o mai demult cand am umblat si la etrierul pe dreapta, le-am facut sa intre destul de lejer zic eu, sa incerc si sa invart rotile cu masina pe liber sa vad cam cat de greu sau de usor se invart.
|
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#5
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce marca sunt placutele?
am intalnit unele facute de un srl din timisoara care erau f dure. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dandee |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
eu zic sa faci ce a zis kog daca se invart fara probleme eu zic sa mergi! am patit si eu ca tien dupa ce am luat o groapa am pus mana pe janta dreapta frigea ce a din stanga mai putin!m-am sperit, de fost incepator..., m-am dus la mecanic si stii ce mi-a spus ca am mers pe partea cu soare asta dupa ce a urcat masina si a verificat rotile umblat la frana de mana si aerisit franele! de atunci am facut vreo 6000 de km fara probleme! mergi vreo 50 de km si vezi cum reactioneaza dar numai dupa metoda lui kog!
17 Aug 2009, 21:53: p.s. 600 km This post has been edited by dandee: 17 Aug 2009, 21:53 |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
Danos |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 17 Aug 2009, 20:30) Nu stiu ce marca sunt, nu mai tin minte, nici nu stiam atunci cand le-am luat ca ar conta marca, credeam ca toate sunt la fel, oricum mecanicul care le-a schimbat a zis ca sunt bune, dar eu cand le-am scos am observat ca nu prea s-au tocit decat foarte putin , inca mai aveau portiuni neatinse, ca si cum nu ar freca pe disc pe toata suprafata, inca nu se pasuise cum trebuie, acum nu stiu cum or mai fi ca din primavara nu mai m-am uitat la ele. Totusi atunci am vazut ca placutele noi au frecat putin mai mult pe disc fata de cele vechi pe o portiune de 4-5 mm, vedeti in desenul de mai jos partea colorata cu rosu este portiunea pe disc unde freaca noile placute, oare asta sa fie cauza la incalzire ? This post has been edited by Danos: 17 Aug 2009, 23:15 Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 19.7k ) Number of downloads: 1117 |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
kog |
![]()
Post
#8
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
cu cat suprafata de frecare e mai mare, cu atat temperatura e mai mare, la fel si forta de franare. Discurile de frana se incalzesc foarte repede, ai apasat de 2 ori pedala mai tare si nu mai poti tine mana pe ele(de aia au aparut discurile ventilate). Eu inca astept sa mi se rodeze placutele ca un disc e uzat ca dracu si nu calca placuta pe tot discul ca are in sant mare, adanc. Ce am observat? forta de franare cu aproape 20%mai mica decat pe cealalta roata (verificat pe tester), si la franare discul se incalzeste simtitor mai putin ca cel care e ok.
This post has been edited by kog: 18 Aug 2009, 01:03 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bmf_panzer |
![]()
Post
#9
|
![]() membru tit-tiri Group: Members Posts: 113 Joined: 27 October 08 ![]() |
sigur este de la pistonase daca se incalzesc la drum drept iar un set nou este 50-40 lei
|
--------------------
Dacia
1310
1987 tlx
- B 22 CJP ... luxu' de pe pamant ...
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
se gasesc in comert discuri ventilate pt berlina??
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#11
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
daca nu iti calca bine placuta pa disc,e uzat in partea din spre exterioru discului,...
ce trebuia sa faci tu,daca nu ai bani de discuri noi,..si ale tale sunt inca groase.. mimim 7 mm,.in situatie de criza;,..sa iei placutele..si sa le polizezi.. la un ceva,.la un polizor,.marginea de la interioru placutei...cum ar veni...unde freaca pa disc.. le pui in etrieri.si te uiti cand le presezi cu mana...sa calce drept pa disc... e posibil,..din cauza asta..sa se incline placutele..si sa ramana ""agatate"" in jugu etrierului(port etrier),ne mai revenind la starea initiala inainte de a apasa pedala,.. This post has been edited by ct-03-tvy: 18 Aug 2009, 18:10 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Danos |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am scos azi roata, de fapt intai am ridicat masina pe cric si am invartit de roata sa vad cum merge, mergea ea dar totusi nu prea usor, daca o invarteam odata nu facea decat maxim o tura si se oprea.
Apoi am scos roata si placutele, am mai curatat praful de acolo ca se facuse praf negru de la placute, discurile sunt bune nu sunt uzate, placutele calca perfect pe ele, problema este de la acel pistonas cred, nu mai revine la loc. Cand am scos placutele au iesit cam greu din locasul lor, le-am mai pilit putin la acele urechi. Cand am montat la loc am impins pistonasul cu mana inapoi si apoi cand am montat roata la loc am vazut ca se invartea mult mai usor dar apoi dupa ce am apasat pedala de frana, iar a inceput sa tina ceva, se si aude asa ceva cum freaca acolo. Apropo, placutele sunt marca Fermit, nu stiu daca sunt bune sau nu, asa scrie pe spatele lor. This post has been edited by Danos: 18 Aug 2009, 22:58 |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
kog |
![]()
Post
#13
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
fermint am si eu. De frecat tot freaca,putin, dar freaca. E si sistemul airea. Daca ai impins totusi pistonasul cu mana io zic ca e ok. Io am avut unul care era blocat de tot si l-am batut cu ciocanul la loc. Cand sunt blocati si nu stii se incinge foarte tare treaba. Mie in 30 km mi-a iesit vazelina din burduful de la planetara
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Danos |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Da, asa m-am gandit si eu daca l-am impins cu mana inseamna ca totusi e ok, de asta mi-e frica si mie , am inteles ca daca mergi cu ea asa incinsa se scurge vaselina de la rulmenti si apoi e mai rau.
|
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
Cristixx |
![]() ![]()
Post
#15
|
![]() Membru nou Group: Members Posts: 17 Joined: 11 August 09 From: pe nicaieri ![]() |
QUOTE(Danos @ 17 Aug 2009, 23:53) Nu stiu ce marca sunt, nu mai tin minte, nici nu stiam atunci cand le-am luat ca ar conta marca, credeam ca toate sunt la fel, oricum mecanicul care le-a schimbat a zis ca sunt bune, dar eu cand le-am scos am observat ca nu prea s-au tocit decat foarte putin , inca mai aveau portiuni neatinse, ca si cum nu ar freca pe disc pe toata suprafata, inca nu se pasuise cum trebuie, acum nu stiu cum or mai fi ca din primavara nu mai m-am uitat la ele. Totusi atunci am vazut ca placutele noi au frecat putin mai mult pe disc fata de cele vechi pe o portiune de 4-5 mm, vedeti in desenul de mai jos partea colorata cu rosu este portiunea pe disc unde freaca noile placute, oare asta sa fie cauza la incalzire ? Salutare! Am avut aceeasi problema pa stanga fata, am fost la un mecanic si mi-a schimbat placuta de frana, acceasi problema si cu cele noi, mai rau se incalzea si pe dreapta. Am dus-o la un mecanic mai batran si experimentat care mi-a descoperit problema, nu erau placutele de frana, ci modul in care au fost montate la loc, mai exact o siguranta din sarma/tabla ce o fi fost nu era introdusa corect, ci putin mai catre disc si freca discul (exact ca si in desenul tau). Roata nu era franata, dar la mers freca si se incalzea. Uita-te daca sunt montate corect sau daca nu stii (ca si mine) dute la un mecanic experimentat si care se ocupa si de Dacii. Succes! |
--------------------
Dacia
1310L
1998 Solutiile cele mai bune sunt si cele mai simple.
|
|
Danos |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Merci de informatie, asa o sa fac dar acum am alta problema, cine mo fi pus sa umblu, am umblat la etrier la pistonas am zis sa nu aiba mizerie acolo sau rugina si poate de asta se bloca, l-am desfacut l-am pus la loc si cand am vrut sa aerisesc frana s-a rupt acel niplu de aerisire in etrier si nu mai am cum sa fac aerisirea
![]() Acum nu stiu daca se mai poate face aerisirea altfel, am aerisit putin la roata din dreapta dar tot nu e bine, nu tine frana aproape deloc. Se mai poate face ceva sau trebuie cumparat alt etrier ? |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
kog |
![]()
Post
#17
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
am patit si eu odata asta. Ca solutie de urgenta am desfacut furtunul de la etrier l-am infundat si am umplut etrierul cu lichid pe gaura aia, si dupa am infiletat furtunul la loc. Cam asta ar fi singura solutie fara se te apuci sa bagi bormasina si tarozi in el, sau sa cumperi unul nou.
This post has been edited by kog: 19 Aug 2009, 14:28 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Danos |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am luat un etrier de la dezmembrari, unul nou costa 74 lei , pe asta am dat 15 lei, e cam vechi dar asta e, l-am curatat, am pus pistonasul meu, ca ala a lui era ruginit vai de mama lui si am schimbat garnitura, sper sa fie bun, parca asta nu mai blocheaza asa tare roata
![]() |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
bmf_panzer |
![]()
Post
#19
|
![]() membru tit-tiri Group: Members Posts: 113 Joined: 27 October 08 ![]() |
ai inca aer in instalatie sau inca nu s-au asezat placutele bine (am patit-o)... ce garnituri ai pus?
|
--------------------
Dacia
1310
1987 tlx
- B 22 CJP ... luxu' de pe pamant ...
|
|
kog |
![]()
Post
#20
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
sincer, nici sa mananc paine cu franzela nu as lua etrieri de la dezmembrari... Am bagat mana in buzunar si am scos 120 RON pe o pereche de etrieri noi. Ce e sigur e sigur, cu franele nu e de joaca.
This post has been edited by kog: 19 Aug 2009, 22:26 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
ydaniel |
![]()
Post
#21
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
franzela e tot o paine:)
un etrier de uzina costa enorm:((vreo 250lei,dar mai sunt unele de srl care sunt bune:general grup srl |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Danos |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Inseamna ca ala care am intrebat eu la un magazin nu era de uzina
![]() costa 74 de lei, oricum mi s-a parut mult pt un etrier, de ce nu ar fi bun ala sh, in fond sunt la fel, la ele nu are ce sa se uzeze decat garniturile si pistonasul ala , care oricum l-am inlocuit cu al meu plus garniturile, vad ca isi face treaba bine si nici nu mai blocheaza placutele asa tare, oricum vreau sa incerc poate reusesc sa scot si nipru acela de aerisire din etrierul meu si poate in viitor il pun la loc . Am fost azi la service si mi-au aerisit instalatia la toate rotile, nu ave aer decat putin la roata din stanga spate. Acum mai am o intrebare, din ce-am citit pe forum, am inteles ca exista o sonda ICP la pompa de frana si ca ar trebui si asta desfacuta dupa aerisire, eu nu cred ca am asa ceva la masina, sau daca am sa-mi spuneti voi care este? Attached thumbnail(s) 20082009_001_.jpg ( Size: 288.17k ) Number of downloads: 1011 |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#23
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai sonda e langa surubul de aerisire:)
vad ca are papucul rupt. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Danos |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 20 Aug 2009, 21:20) Banuiam eu ca aia e sonda dar nu am vazut nici un fir legat de ea, de asta nu eram sigur ![]() Are ceva daca nu mai e legata ? Acum ar trebui sa aerisesc si pe acolo , sau sa o desfac, cum am mai citit undeva pe forum ? |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#25
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai poti sa cumperi una noua:numai de sc autonova sa satu mare!
firul legat la ea-iti semnalizeaza in bord ca ai o avarie pe sistemul de franare,si ca mai ai in functiune un singur circuit de franare(fata sau spate) pe la ea nu se aeriseste se scoate de acolo pt a scoate pompa din avarie(e un topic mare,lung si frumos cu proceduri)> |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#26
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
roata din fata oricum merge mai greu, ca prin planetara angreneaza tot ce e in cutia de viteze..daca nu ii imprimi o viteza mare, nu face o tura...si o sa zici ca e infranata.....
placutele de frana am vazut ca au iesit greu si de la mine, si nu e infranata deloc un pistonas de uzina e 30(sau 70, nu mai tin minte cat erau, dar stiu ca erau mult...) ron bucata parca.....asta nu merita luat de srl(doar pistonas)...la acest capitol chiar merita cele de uzina... cel cu sonda icp...ai contactul rupt....nu mai ai motiv sa scoti sonda ca oricum nu mai are rost... ea dupa aerisire(cand se duce pedala la fund) dadea masa la firul care era pe papuc si se aprindea un buc care semnaliza ca a existat o scadere de presiune si pistonasul a facut o cursa mai mare decat normal...adica pe scurt o avarie o scoteai ca sa nu stea becul aprins... cum la tine nu mai ai papucul si nu se aprinde niciun bec, nu ai motiv sa mai scoti sonda pt sonda se foloseste o cheie de 22 This post has been edited by brigada_diverse: 20 Aug 2009, 22:51 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Danos |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 April 07 ![]() |
Bun, acum m-am lamurit mai bine ce e cu sonda ICP , am mai citit si pe topicul acela "mare, lung si frumos" de care amintea ydaniel dar nu intelesesem asa de bine ca acum ce face exact.
Asa ca o las asa cum este ca sta bine acolo nedesfacuta ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2003
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#28
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
daca ai chef poti sa o schimbi...cand o desfaci nu curge lichid....deci nu o sa trebuiasca sa aerisesti....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Filip |
![]()
Post
#29
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
QUOTE(Danos @ 18 Aug 2009, 22:57) Am scos azi roata, de fapt intai am ridicat masina pe cric si am invartit de roata sa vad cum merge, mergea ea dar totusi nu prea usor, daca o invarteam odata nu facea decat maxim o tura si se oprea. Pai e normal sa opuna o oarecare rezistenta, din cate stiu eu, placutele sunt mereu in contact cu discul, insa atunci cand nu se franeaza, abia il ating. Nu te astepta ca o roata de masina suspendata sa se invarta din propie inertie la fel ca o roata de bicicleta spre exemplu. Depinde si de stilul de condus. Tin minte ca atunci cand mergeam cu masina lui taica-meu si verificam la sfarsit jentile, mereu erau mai putin incinse cand conduceam eu, decat atunci cand era tata la volan, fiindca merge un pic mai sportiv. In mod normal, daca e trafic lejer, pui frana doar la semafoare etc. la sfarsit jentile ar trebui sa fie doar caldute - si la mine se mai incalzesc - depinde de trafic, dar niciodata atat de tare sa nu pot tine mana pe janta. Daca e vreme rece, sau merg pe ploaie, nici nu se incalzesc la mine. ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Dupa schimbarea placutelor cu unele noi , acestea fiind mai groase pistonasul intra mai mult in etrier , iar suprafata ce a fost afara poate avea murdarie pe ea sau chiar rugina(mai ales daca garnitura de protectie este rupta sau lipseste) ceea ce ingreuneaza miscarea pistonasului in etrier si duce la o usoara infranare a rotilor ceea ce conduce la o incalzire excesiva.Eu cand am schimbat placutele am efectuate cateva curse ale pistonasului in etrier pana ce acesta se misca relativ usor , daca nu se misca usor trebuiesc inlocuite garniturile si curatat pistonasul .
|
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:22 |