Incalzirea la 1300, problema, sau asa e din "nastere"?
Incalzirea la 1300, problema, sau asa e din "nastere"?
bygy007 |
12 Oct 2010, 22:58
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
|
||
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
dacia_slk |
12 Oct 2010, 23:24
Post
#32
|
If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way |
Sistemul asta de incalzire cu calorifer lung sub parbriz, al daciilor cu bord scoica,
pot sa spun, dupa aproape 2 ani (numai ) de cand am o rabla de dacie (intretinuta totusi in limita bunului simt si al salariului de bugetar) ca este de c.c.t. Incalzire aproape deloc, dezaburire, numai 20% (DACA o fi chiar atat) din suprafata parbrizului, cu oricate stradanii de a-l face sa functioneze cat mai bine. Toamna trecuta renuntasem la a mai dezaburi parbrizul folosind aeroterma, imi cumparasem un spray anti-aburire. A fost conceput prost. Am experienta unui Escort (masina lu' tata), fabricatie 1985, parca (s-a intamplat acum destul de mult timp in urma) care baga caldura LA GREU. Ce sa mai, alta masina... Motor SOHC 1,6l, distributie pe curea, tacheti hidraulici (culbutorii nu se regleaza). La ralanti nu se auzea decat scartaitul curerelor de distributie si al celei a alternatorului, cu capota ridicata. Nici nu stiu sa mi se fi aburit vreodata parbrizul sau geamurile laterale, ca sa fie nevoie sa pornesc aeroterma. Asa ca am cumparat o aeroterma (cu tot cu bord CN3) pe care intentionez s-o imbunatatesc, inainte de a o monta pe masina, schimband motorasul si turbina originala cu unul de pe un Escort, modelul mai sus amintit care are numai 3 viteze, dar 2 turbine. Inca stau foarte prost cu timpul liber, sper saptamana viitoare sa ma apuc de lucrare. O sa pun si poze. |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
PH-06-BOA |
14 Oct 2010, 19:37
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 |
Nu am avut timp sa citesc prea mult, dar din constructie trebuie sa aiba caldura, asa cum si eu aveam, destul de bine , ca iarna sa nu stau infofolit in masina. Nu am folosit ventilatorul, decat in stationare. In mers, am facur deasupra grilei, din plastic, pe toata lungimea, o piesa din plastic, care sa preia curentul de aer si sa-l treaca fortat prin calorifer. La capetele jgheabului, si in stanga si in dreapta, am pus burete, poliflex, orice , numai sa se astupe iesirea aerului catre aripi, care ar aerisi rotile, nu interiorul. Am lasat numai cate o fanta subtire, pentru a curge putin apa. Nu se va mai strange apa multa, ca va fi grila acoperita de acea piesa de preluare. Jaluzelele, clapetele, din prelata, sa fie flexibile sau chiar lipsa, pentru a permite trecerea usor a aerului, care ajungand la calorifer, sa treaca in intregime prin el, nu pe langa. Spun pe langa, pentru ca la asezarea caloriferului, in cazul in care a fost demontat, nu se mai aseaza exact pe locas, ci numai putin daca e mai jos, pe deasupra lui ramane fanta prin care trece numai aerul rece. Se poate impana pe langa el, la fel, poliflex, burete, o pufoaica sau presul de la usa... In cazul in care aveti si GPL, e buna o diuza pe furtunul ce merge la vaporizator, pentru a mari viteza apei (volumul) care trece prin calorifer, si asa va merge si motorul mult mai bine ca fara diuza. Gaura diuzei sa fie in jur de 3mm. Nu va ganditi la consum, ca nu se va mari, chiar se va reduce simtitor. Termostat de 89 de grade, carton in fata radiatorului, pe partea cu elicea, pe jumatatea ei. Nu pe partea cealalta, ca va fi inutil. Daca am mai scapat ceva, sper sa nu stiti, dar asa , garantez sauna in Dacie. Eu mai facusem si un canal, din tabla zincata, care dirija caldura deasupra picioarelor, si va spun ca chiar era fierbinte aerul, ca la o masina sanatoasa.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
apline5 |
15 Oct 2010, 15:32
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.037 Joined: 6 June 07 |
QUOTE(daniel93 @ 6 Oct 2010, 16:27) da QUOTE(dacia_slk @ 6 Oct 2010, 16:38) esti sigur ? ps: sunt niste clapete sub bord care inchid si deschid, daca nu merg ia-ti adio de la caldura This post has been edited by apline5: 15 Oct 2010, 15:34 |
--------------------
bmw
318ci
1990
- ct 11 - - -
|
|
CGDBZ |
15 Oct 2010, 15:47
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ |
Fosta dacie 1300 a tatalui meu baga suficienta caldura .Pana la 40km/h trebuia sa folosesc aeroterma . Nu am schimbat decat acele jaluzele care se intarisera caci nu mai etansau bine (asta pentru o eficienta maxima a aerotermei) si am spalat de vre-o doua ori caloriferul . Interiorul caloriferului nu era prea murdar dar exteriorul era plin de praf si mizerie datorita careia intra mai putin aer in masina. Era sa uit , carton la radiator iarna si termostat de 86 grade.
This post has been edited by CGDBZ: 15 Oct 2010, 15:47 |
--------------------
-
-
-
|
|
dacia_slk |
15 Oct 2010, 16:05
Post
#36
|
If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way |
Eu nu stiu ce se intelege prin expresia "baga caldura".
Escortul amintit (cu care am avut o experienta destul de bogata) baga in asa hal caldura, ca la -20, poate -30 de grade afara, puteai sta in maieu si sa-ti fie cald. Asta inteleg eu prin "baga caldura". Adica ceva in genul: "ori suntem golani, ori nu mai suntem" In ceea ce priveste dezaburirea, nu tin minte sa fi avut nevoie vreodata sa dau drumul la aeroterma, poate pentru ca atunci locuiam intr-o zona cu climat mai uscat. Dar, probabil ca 3 minute este un timp chiar exagerat de lung pentru acel sistem. |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
bucatzel |
15 Oct 2010, 16:18
Post
#37
|
Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.293 Joined: 19 May 08 From: Timisoara |
QUOTE(daniel93 @ 6 Oct 2010, 17:27) Da / Nu. Caldura o porneam imediat cum se incalzea motorul. Adica in 2-3 minute. Curatati-va instalatiile inainte sa va plangeti. Normal ca nu merg daca prin ele curge antigel de 10 ani transformat de mult in namol. Dezaburirea era mai cu cantec, in sensul ca trebuia sa ma deplasez cu viteze rezonabile (minim 50) ca sa se faca flux de aer util la asa ceva prin masina. Motivul fiind perdeluta aia nenorocita de musama care de la varsta, s-o intarit intr-o pozitie ciudata, si ventilatorul nu mai avea nici un efect. Am tot cautat ceva guma de lapte s-o inlocuiesc, dar n-am gasit nimic. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
TXzamora88 |
15 Oct 2010, 20:56
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 21 March 10 |
eu nu prea am probleme dau drumul la aeroerma si baga caldura dar baga mai ales cand merg cu ea dupa 2 min asa cand plec cu masina baga caldura pe jos peste tot ..este vrun defect in asta???dar nu prea inteleg manetele mici care alea 3 nu cred ca functioneaza bine ...imi poate explica ca la prosti cineva va rog1...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
|
|
dandee |
15 Oct 2010, 21:42
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 |
QUOTE(ghitza @ 8 Oct 2010, 13:13) deci fi atent .acel volet se deschide cand tu comuti maneta sa sufle pe mijloc adica la penultimul semn si ultimul.Acest volet este comandat de o capsula vacumatica (nu se deschide in functie de puterea aerotermei) care o sa o vezi daca dai jos cuita cu acte si te uiti in stanga acolo o vezi,acuma la tine ori nu mai este conectata la restul instalatiei de vacum prin futunas ori e dusa ea ,uitate si ne zici care e treaba,bafta la mine nu imi mai merge aerul pe aceasta parte! oare risc la iarna sa nu mi mai bege deloc? sau sa-l pierd pe acolo? daca da cum as pute sa rezolv fara parbriz dat jos(masina din semnatura)? mergeam in vara cu aerul rece pornit pe acolo si deodata nu a mai mers! This post has been edited by dandee: 16 Oct 2010, 13:21 |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
4x4 |
16 Oct 2010, 18:12
Post
#40
|
Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 |
Am și eu o problemă. Mașina mea din semnătură incălzește bine și cu ceva voință se duc și aburii de pe parbriz însă geamurile laterale din față sunt opace. La șofer mai merge treaba însă la pasager e ca-n amazon, aerul iese foarte slab din duza de dezaburizare din stanga.
Idei? |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
panzerjager |
27 Oct 2010, 23:20
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 November 09 |
eu am rezolvat in principiu cu caldura astfel:
1) demontat calorifer de incalzire, spalat bine,bine si in interior si intre lamele/indreptat lamele dupa caz; 2) curatit compartimentul caloriferului si verificat functionalitatea la chestiile alea ce dirijeaza aerul la picioare sau parbriz 3) montat calorifer( cu grija sa nu se indoie lamelele) si etansat pe langa el(eu am pus protectie de tevi de cupru, folosita la instalatiile casnice), daca nu merge si cu carpe 4) etansat compartiment calorifer !!! si anume: am pus de-a lungul o bucata de polistiren d-ala tare(albastru sau verde), taiat usor si perfect si astfel aerul ce intra pe la voleti nu mai iese pe nicaieri, intra doar printre lamele caloriferului si in habitaclu; 5) am montat 2 captatoare de aer pe grila de aerisire, iar imbunatatirea este semnificativa; ideea e sa etansezi cat se poate de bine orice gaurica pe unde ar putea iesi aerul. 6) Ca BONUS mi-am montat si o aeroterma interioara pe polita, dupa ce se incalzeste motorul, nu mai poti tine mana pe ea : astept doar un electrician care sa imi lege ventilatorul aerotermei la instalatia electrica |
--------------------
dacia
1300
1979
|
|
daniel93 |
8 Jan 2011, 23:25
Post
#42
|
Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei |
azi am reusit si eu sa-mi fac caldura... si cu toate ca nu am terminat (trebuie sa etansez calumea si sa curat instalatia) am schimbat doar robinetul si se infierbanta caloriferul de nu poti tine mana pe el.. am facut un drum de 10 km dus si toata apa care a curs din instalatie cat am lucrat s-a transformat in abur si asa am putut verifica daca functioneaza aeroterma calumea, cand dadeam drumu la dezaburire venea aburul lipit de parbriz, cand dadeam la picioare, venea pe sub bord... asta cu grilajul din fata parbrizului pus de forma, fara suruburi
Robinetul vechi se blocase intr-o pozitie in care deschisese un singur circuit si de aia nu facea treaba.. Pe viitor vreau sa: pun 2 captatoare aer etansez si mai bine traseul aerului schimb perdelele de musama curat toata instalatia de racire Daca doar schimband robinetul deja am caldura satisfacatoare, daca fac cele de mai sus cred ca stau in tricou iarna viitoare Caloriferul nu cred ca se poate scoate de tot, eu i-am desfacut doar clemele si l-am tras mai in fata, sa-i pot pune furtunele. Eram pe punctul de a pune un siroco in portbagaj de disperare! This post has been edited by daniel93: 8 Jan 2011, 23:25 Attached thumbnail(s) P110108001.jpg ( Size: 274.91k ) Number of downloads: 784 |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
dacia_amg |
9 Jan 2011, 01:28
Post
#43
|
Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 |
|
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
studioworks |
9 Jan 2011, 12:47
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 173 Joined: 2 February 10 From: de aici |
|
--------------------
Dacia
Sandero
1.4 editia cu frana de mana supt bord
|
|
Ky_Cristian |
9 Jan 2011, 14:49
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 21 July 09 From: Ploiesti |
Eu am bord CN si nu am probleme cu caldura in masina. Dar nu scriu asta ca sa ma laud, ci ca sa va spun ca dimineata, cum ma sui in masina, se abureste parbrizul instantaneu, mai ales acum, pe frig. Insa se si dezabureste instantaneu, cand pornesc aeroterma la 4, chiar daca baga aer rece.
Asadar, problema dezaburirii nu tine numai de temperatura aerului ci si de viteza cu care acesta este dirijat spre parbriz. Cred ca schimbarea ventilatorului cu unul mai puternic la 1300 ar rezolva in mare parte problema aburirii, mai ales in oras, unde nu poti circula cu viteza mare, ca sa ajuti fluxul de aer. Asta este doar opinia mea, nu aruncati cu pietre. |
--------------------
Renault
Megane II
2006, K4M "Prostii mor, prostia ramane." I. L. Caragiale
|
|
daniel93 |
9 Jan 2011, 14:54
Post
#46
|
Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei |
m-am gandit si eu, dar in ce oras stau eu merg linistit cu 60+.. si nu motorul e problema ci directia in care trebuie sa bata curentul de aer.. din pozitia aia cam greu sa faca un curent de aer mai ales ca el vine paralel cu caloriferul si ar trebui sa intre prin el de ciuda
|
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
Kiraly |
9 Jan 2011, 15:18
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 |
sunt de acord cu tine cristian
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
kitzsteinhorn91 |
9 Jan 2011, 15:24
Post
#48
|
KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti |
Am Dacia 1300 din '75, masina din semnatura, si pot spune ca atat incalzirea cat si dezaburirea merg perfect.
|
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
1055 |
10 Jan 2011, 18:33
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 |
Dupa curatarea instalatiei de racire , aerisire, schimbarea termostatului, vad ca deja incep sa am dezaburire si caldura in masina.
Am o nelamurire, de ce ventilatorul imi da aerul afara prin grila si nu il baga in masina ? Sa schimb firele de alimentare pentru a inversa sensul de rotatie s ? |
--------------------
Dacia
Dacia
1300
|
|
daniel93 |
10 Jan 2011, 19:46
Post
#50
|
Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei |
ori nu e etansat bine ori ai bucatile alea de musama rupte sau intepenite deschis... nu cred sa fie inversate firele, cand dai jos grilajul poti verifica si asta, dai drumul la aeroterma si vezi in ce directie sufla
This post has been edited by daniel93: 10 Jan 2011, 19:50 |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
DaciaFWE |
22 Feb 2011, 22:25
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 219 Joined: 22 October 09 From: Constanta |
Am o dacie 1310 din 84..si aeroterma nu imi sufla aer deloc ..nici cald nici rece ...I-am pus carton in radiator am lasato la relanti sa zic vro 15 minute si grilaju ala deasupra la radiator se incalzise, ieseau aburi...in masina se cunostea foarte putin...chiar daca dadeam drumu la aeroterma nu avea nici un efect...Aveti vro iedeie?Si dezaburire functioneaza..dar dureaza ceva pana isi face treaba
|
--------------------
Dacia / Seat LEON
1310 TX/ 2004 TDI
1984
- CT-05-FWE Cred ca am ramas in anii '90 ca tractoarele
Cand rezolvam problemele cu pumnii si picioarele |
|
daniel93 |
22 Feb 2011, 22:33
Post
#52
|
Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei |
modelul asta cu aeroterma afara nu face curent de aer, doar o "adiere" usoara.
Daca zici ca functioneaza greu si dezaburirea, etanseaza zonele marcate de bygy007 pe pagina 1, poate caloriferul e incarcat cu mizerie intre paleti sau perdeaua de musama a ramas blocata deschis |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
bv-08-fgm |
22 Feb 2011, 22:49
Post
#53
|
Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov |
Stiu ca unii poate nu o sa ma creada,dar eu cel putin sunt multumit atat de caldura ce o baga cat si de dezaburire,am schimbat in vara aeroterma ca nu mai mergea deloc si am pus-o cu silicon frumos,si baga atat aer la dezaburire cat si caldura.Deci ma gandesc ca daca e pusa la punct si la voi ar trebui sa bage caldura .
This post has been edited by bv-08-fgm: 22 Feb 2011, 22:50 |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
nikuniku |
22 Feb 2011, 23:00
Post
#54
|
Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti |
aveti idee cam cat costa un calorifer de bord cn nou
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ghitza |
22 Feb 2011, 23:01
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
97 roni sau facaturi la 60 roni
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
nikuniku |
22 Feb 2011, 23:03
Post
#56
|
Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti |
mersi,asta e trebuie sa cumpar unu ca am sauna in masina si antigel lipsa in vas
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
DaciaFWE |
23 Feb 2011, 00:06
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 219 Joined: 22 October 09 From: Constanta |
O aeroterma de dacia nova se poate monta pe bordu de 1310?:)Radiatoru l-am spalat..caldura baga foarte putin si nu constant, la aeroterma ii dau drumu degeaba..
This post has been edited by DaciaFWE: 23 Feb 2011, 00:06 |
--------------------
Dacia / Seat LEON
1310 TX/ 2004 TDI
1984
- CT-05-FWE Cred ca am ramas in anii '90 ca tractoarele
Cand rezolvam problemele cu pumnii si picioarele |
|
mihai7575 |
23 Feb 2011, 08:20
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA |
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
daniel93 |
23 Feb 2011, 12:43
Post
#59
|
Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei |
|
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
mihai7575 |
23 Feb 2011, 12:53
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA |
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 19:07 |