Indicator ardere sigurante
![]() ![]() ![]() |
Indicator ardere sigurante
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Attached thumbnail(s) indicator sigurante.gif ( Size: 1.71k ) Number of downloads: 1064 |
||
-------------------- |
|||
cristimm |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Interesant, cel mai bine ar fi sa gasesti de cumparat sigurante cu LED incorporat.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
mi se pare ca e mai util sa construiesti o scula (cu montajul de mai sus) cu care sa verifici sigurantele fara sa le scoti din panou). altminteri, daca ai un contact imperfect la un bec, sau bec ars sau restul de 100 defecte electrice, ledul va sta aprins chiar daca siguranta e OK. conditia ca sa functioneze(adica led stins cand e OK) nu e ca montajul sa fie pus sub tensiune ci ca prin siguranta sa nu circule curent decat cand este arsa. ori, prin siguranta se poate sa nu circule curent dintr-o mie de motive.
foarte util insa ar fi un astfel de led(+ rezistenta) in bord, pus in paralel cu becurile si sa-ti semnalizeze daca ai vreun bec ars (de obicei la lampile spate nu imi dau seama ca s-au ars decat intamplator sau fix cand ma opreste politia ca sa-mi arda o amenda). |
-------------------- |
|
alex |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
"prin siguranta sa nu circule curent decat cand este arsa"
Asa ceva nu este posibil dpdv tehnic pentru ca anuleaza total conceptul de siguranta. Pentru stopuri am eu ceva scheme cu CMOS-uri parca (da AlexV, sunt bolnav cu CMOS-urile ![]() |
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
asarban |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
QUOTE foarte util insa ar fi un astfel de led(+ rezistenta) in bord, pus in paralel cu becurile si sa-ti semnalizeze daca ai vreun bec ars (de obicei la lampile spate nu imi dau seama ca s-au ars decat intamplator sau fix cand ma opreste politia ca sa-mi arda o amenda). Exista si se monteaza de multisor pe masini! Si se si gasesc de cumparat! "Stii de ce reviiiiiiii la Coraaaaaaaaa" bla bla bla! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
alex a zis: (citez manual ca butonula ala face figuri)
""prin siguranta sa nu circule curent decat cand este arsa" Asa ceva nu este posibil dpdv tehnic pentru ca anuleaza total conceptul de siguranta." pai nu e chiar asha. daca prin circuitul sigurantei nu trece curent inseamna ca ori e oprit consumatorul, ori e intrerupt un fir (simplificand). n-are treaba cu conceptul de sigurantza care se refera la limitarea drastica a curentului maxim printr-un circuit. anyway, ideea era ca ledul ala se aprinde din mai multe motive decat dintr-unul singur (acela ca siguranta e arsa). asarban a zis: "Exista si se monteaza de multisor pe masini! " pai nu am inventat-o eu acuma, am vazut pe o groaza de masini. oricum pontul cu Cora e bun. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#7
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Mi-e teama ca nu ai inteles functionarea circuitului si, cu tot respectul, cred ca faci cateva confuzii importante.
>> ledul va sta aprins chiar daca siguranta e OK Daca siguranta + soclul ei sunt ok, ledul va sta stins indiferent ce defect se gaseste in restul circuitului - aste e o chestie simpla, explicata in text (siguranta este un scurtcircuit !) >> ideea era ca ledul ala se aprinde din mai multe motive decat dintr-unul singur (acela ca siguranta e arsa). Tocmai, led-ul nu se aprinde decat daca siguranta "sare" sau sta in locas prost (contact imperfect); in nici un alt caz nu se aprinde !!! (vezi mai sus) >> conditia ca sa functioneze (adica led stins cand e OK) nu e ca montajul sa fie pus sub tensiune Tocmai, conditia (necesara) ca sa functioneze este, evident, ca circuitul sa fie sub tensiune; altfel de unde s-ar alimententa LED-ul ??? >> mi se pare ca e mai util sa construiesti o scula (cu montajul de mai sus) cu care sa verifici sigurantele fara sa le scoti din panou Cred ai citit putin la repezeala textul. Chestia cu scosul sigurantei era numai pentru testarea montajului ! >> foarte util insa ar fi un astfel de led(+ rezistenta) in bord, pus in paralel cu becurile si sa-ti semnalizeze daca ai vreun bec ars Daca pui un montaj asemanator celui in discutie in paralel pe becurile de frana/pozitie etc., in nici un caz nu-ti va indica becurile arse sau nu, ci doar daca "vine" curent sau nu ! |
-------------------- |
|
![]()
Post
#8
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
acuma ai dreptate aici cu cititul, ca nu am facut chiar conspect. m-am uitat pe schema ta (atashata) shi am pus Rc = infinit (echivalent cu intrerupere in circuit, etc). din asta a rezultat ca ledul nu se mai aprinde, indiferent ce face siguranta aia). din schema ta, ca sa aprinzi ledul trebuie sa faci cumva masa prin consumator . vroiam sa zic ca punerea sub tensiune nu e o conditie suficienta, trebuie sa circule si curent prin Rc.
cam atat. altfel, recitind, intr-adevar am fost confuz in vreo doua locuri shi l-am dat pe ledu' ala ba aprins, ba' stins. o sa dau vina pe cafeaua prea slaba. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#9
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
acuma ca sa te trec shi pe tine la cafele cu doza dubla:
"Daca siguranta + soclul ei sunt ok, ledul va sta stins indiferent ce defect se gaseste in restul circuitului - aste e o chestie simpla, explicata in text (siguranta este un scurtcircuit !) " cu exceptia Rc intrerupt (sau a firelor de legatura), nu??? ![]() ideea e buna, observatiile nu au avut intentia sa te saboteze, unele nu s-au dovedit valabile, da' m-am gandit sa incepem debugul din faza de proiectare. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#10
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
"Daca siguranta + soclul ei sunt ok, ledul va sta stins indiferent ce defect se gaseste in restul circuitului - aste e o chestie simpla, explicata in text (siguranta este un scurtcircuit !) " cu exceptia Rc intrerupt (sau a firelor de legatura), nu???
Pe bune, nu inteleg observatia :? ; cred ca trebuia "inclusiv", nu "cu exceptia" (adica "LED-ul va sta stins ... inclusiv Rc intrerupt ..."). Da, asa este; la dezavantajul nr. 3 este subinteleasa intreruperea Rc sau circuitelor de legatura. In fond, este un indicator pentru sigurante, nu pentru circuitul electric al masinii. Ref. "sabotaj" ![]() ![]() |
-------------------- |
|
DSops |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Ma scuzati, eu nu sunt de meserie, cum adica sa faci masa prin consumator? In mod normal consumatorul sta la masa si masa este langa el cu ce consuma consumatorul. Daca faci masa prin el, nu moare?
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
![]()
Post
#12
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Pana la urma cum e fratilor ca vreau sa imi fac si eu, dar acum e ceata totala. Care stie sa imi spuna si mie pe bune cum se face detectorul ala de rezistenta arsa?
|
-------------------- |
|
Valentin |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai e exact cum e in schema, numai ca, dupa parerea mea, 2,2 V pentru led e cam mult.
|
-------------------- |
|
![]()
Post
#14
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
se face fix cum e in schema. daca siguranta e ars, in mod evident va fi aprins. rezistenta aia poate merge pana la 1k. 2.2V cadere de tensiune pe led e luat ca exemplu (poate fi mai mult sau mai putin). cumperi ledul, te uiti in datele de catalog, inlocuiesti in formula lui cristi curentul (If in catalog) si caderea de tensiune (Vf in catalog) si obtii valoarea rezistentei. n-am spus ca nu merge cand siguranta e arsa.
go for it, nu are ce sa nu mearga.(daca pui anodul la plus, pe siguranta). |
-------------------- |
|
![]()
Post
#15
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
alta idee?
|
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
sa pui un buzzer in paralel cu siguranta, e buna?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
s-ar putea, iti mai si tziue daca s-a ars ceva, sigurante...
|
-------------------- |
|
laurh |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma se poate concluziona cu niste valori optime ale rezistentei si ale ledului ?
|
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
1K pentru rezistenta "RL" e cea mai buna valoare cam pentru toate felurile de led-uri.
realizarea montajului dupa schema propusa (care este cea mai simpla)nu poate decat sa aduca avantaje: se aprinde led-ul, inseamna ca ceva nu e in ordine! nu poti cere mai mult de la doua sarme, o rezistenta si un led! |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
laurh |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Intrebare ... sper sa nu radeti ... rezistenta "RL" este o rezistenta normala sau e ceva mai deosebit ? Cum cer la magazin ?
|
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
ce mai este normal astazi?
RL= rezistenta carbon ~1k/0,25-0,5W |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
RIon |
![]()
Post
#22
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Cu multimetrul cum se masoara?
Pui pe V sau pe Ohm? daca e 0 e buna, daca nu, o schimb? |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
E interesanta chestia cu martor de sig arsa arsa dar nu e functionala in toate cazurile, ex sig de la bricheta daca-i arsa o sa arda ledul numai cand cuplezi bricheta (era doar un exemplu ).
Mai functional ar fi cu un comparator , sa compari tensiunile de la pinii sigurantei, asa nu poate da gres. A si chestia cu buzzerul.....daca pui buzer la vreo 5 sig de unde stii care-i arsa can se apuca de piuit? ![]() |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
Slider |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Pai nuuuu...pui cite un buzzer pe fiecare siguranta. Si fiecare buzzer cu tonalitatea lui specifica si personala. Asa o sa stii cind si care siguranta este arsa!
![]() |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
si te apuci sa memorezi fiecare siguranta ce piuitor are?
![]() Si mi-o mai venit o idee si mai simpla decat aia cu comparatoru` ..............Porti logice, cate un si negat pt fiecare siguranta, si mere garantat. O sa pu si o mica schema numa sa-mi repar scaneru (imi mai lipseste un ciocan mai mare ![]() |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
wo_name |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
fara "piuitoare" faceti o "scula" care anunta:
- "S-a ars siguranta nr. x , numararea a inceput de sus in jos. Nu sunt sigur poate e contact imperfect. Oricum verifica" Mai fratilor voi vreti sa faceti un indicator sau faceti o orcestra simfonica (nu zic, ar prinde bine cand nu ai radio - casetofon, CD, MP3, etc.) |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:46 |