DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Întrebari tehnice Solenza Scala

depends
post 31 Dec 2003, 01:54
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 31 December 03




Am un Megane II in service acum si am luat de la servici o Solenza Scala de serviciu a sefului meu pentru perioada vacantei (24 dec-ian 04)...

Nu am mai condus altceva in afara de Megane-ul meu pana la Solenza asta si e prima iarna pe care o fac in Bucuresti...

ce am constatat la solenza asta:

1. frana foarte slaba... banuiesc ca e si din cauza lipsei ABS-ului, dar parca e sanie totusi pe un pic de zapada... si intra foarte greu in actiune frana, la inceput de cursa nu se intampla nimic, ca apoi sa intervina brusc si sa inceapa deraparea... era sa am 3 accidente pana acum...

2. pedalele (acceleratie, frana) foarte apropiate... de multe ori la o frana brusca calcam si aceleratia..

3. schimbatorul cutie de viteze este prea rigid... intra foarte greu intr-o treapta inferioara

alfel, mi s-a parut ca se misca bine motorul, e relativ confortabila, desi o senzatie de nesiguranta tot am avut in ea...

mai precizez ca masina asta a fost forjata la greu, are doar 11k km dar cred ca uzura este pentru minim dublu distantei parcurse...

intrebarea mea este: ce anume din cele de mai sus sunt cu adevarat probleme/caracteristici Solenza, probleme ale masinii pe care o conduc acum sau probleme de downgrade ptr mine?

multam fain,
cristi


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 31 Dec 2003, 08:25
Post #2


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




1. Pedala de frina este intr-adevar mai "moale" decit la masinile strineze. In schimb, este o imbunatatire fata de Berlina si chiar decit DSN (a lu' GeorgeB se duce de zici ca nu se mai opreste)
2. Aveam aceeasi problema si la Renault, deh, port 45 :oops:
3. Cam asa e. La Renault intra mai usor in inferioara


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 31 Dec 2003, 10:22
Post #3


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




sincer eu zic ca este si o impresie marita din cauza downgrade-ului. Eu am facut upgrade de la berlina, si crede-ma franele sunt brici. Oricum folosesc frana de motor smile.gif

ai grija sa nu primesti un matiz de serviciu, ca sa vezi atunci sanuiush smile.gif biggrin.gif

bafta!


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ghidioneanu
post 31 Dec 2003, 14:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 3 June 03
From: IS




QUOTE

2. pedalele (acceleratie, frana) foarte apropiate... de multe ori la o frana brusca calcam si aceleratia..  

:oops: Credeam ca sunt un sofer prost,dar vad ca si altii au impresia ca pedalele sunt prea apropiate, cel mai frecvent ating frana cand apas ambreiajul ,( si nu sunt ca altii sa traiesc pe picior mare icon_twisted.gif , port doar 41 la pantofi ) .
Cum apasarea pe ambreiaj se face cu oarece forta ,constat ce frane bune are Slza :wink: iar asta duce la protestele nevestei care vine cu capul de parbriz . Asa a ajuns sa poarte centura de siguranta si sa-si doreasca airbag ! icon_twisted.gif (cand imi voi lua masina cu airbag, am sa vad daca se poate dezactiva al nevestei!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
Ford Focus 2007, 1,8 TDCI 115 cp - IS-xx-xx
Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
depends
post 1 Jan 2004, 01:31
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 31 December 03




multam de raspunsuri tuturor, inseamna ca ceea ce am constatat eu nu erau doar pareri de-ale mele...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 1 Jan 2004, 11:36
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




1. Cind am luat masina si eu aveam impresia ca frina e mai rigida si ca intre timp s-a mai "muiat". Am sa verific la revizie. Oricum ar fi la mine e liniara. Sau poate m-am obisnuit cu ea. Iar saniutza se intimpla de la cauciucuri si nu are legatura cu frina.

2. Eu la 45 in picior nu am avut niciodata probleme cu frina/acceleratia. Nu pot ridica insa ambreiajul daca tin frina apasata fara sa imi murdaresc pantofii. Oricum... sa conduci o masina micuta... un 106, sa vezi atunci cum cobori cracanat din ea dupa 500km.

3. Nu stiu cum e la Megane 2 dar cutia de viteze la SLZ e jucarie pe linga Meganul "vechi". E drept ca la inceput e incapatinata, pina ii dai patina. Singura problema, care ramine si dupa "rodaj" este cea cu treapta inferioara. La mine se simte la trapta 1 foarte tare.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 1 Jan 2004, 18:25
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




1. Cand am luat-o aveam impresia ca are frane super bune. Acum, dupa 6500Km (mai ales iarna) mi se pare ca sunt f. slabutze (nu discut de zapada/gheatza pe jos, ci normal, pe asfalt). Parca nu mai tzin ca inainte sad.gif

2. Eu mai pun frane bruste cand apas ambreajul si din greseala agatz si piciorul drept (asta cand port pantofi), picior care sta deasupra franei. Cred ca sunt cam apropiate pedalele totusi ... am patzit-o pana acum de 4-5 ori...

3. Intra f. greu dintr-a III-a intr-a II-a. Vara parca intra mult mai usor, insa poate pt. ca era noua...


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanu
post 2 Jan 2004, 00:11
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 1 January 04
From: ploiest




Eu am 5000 km cu SLZ mea diesel. Masini am avut mai multe, si noi si folosite. Ce am constatat:
1. Franele la SLZ bune,chiar puternice si usor de dozat,insa dezechilibrate fata/spate in situatii de urgenta (franari bruste)
2. Cutie de viteze precisa usor de utilizat, chiar m-a uimit ( mult deasupra lui Megane 1 si da clase ca precizie cutiei de Citroen Xsara HDI pe care o am de noua)
3.Distanta dintre pedale specifica lui ClioI (am avut unul 2 ani, tot 1.9D si parca e facuta pe tipar)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bobo
post 5 Jan 2004, 09:50
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 756
Joined: 24 October 02
From: Bucuresti




Aceeasi parere o am referitor la pct. 2 si 3...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cats
post 5 Jan 2004, 16:14
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 22 March 03
From: Bucuresti




QUOTE

2. Aveam aceeasi problema si la Renault, deh, port 45  :oops:


marty, nu cred ca ceea ce conteaza e marimea piciorului ci latimea lui. Eu port 40 (sunt solid, nu gluma) pt ca piciorul meu (masura 39) sa aibe unde sa se lateasca. In experienta mea pe SLZ de 14K am atins de cateva ori (peste 10) si frana si acceleratia simultan.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 5 Jan 2004, 16:48
Post #11


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Ehe... si eu am patzit-o.... si mie mi se pare prost gandita distanta intre pedale.
Mie imi intra bine in tr. II. Totul e sa faci o pauza la pct. mort cand scoti din tr. a III-a.
Franele sunt super, da' se cam blockeaza rotzile repede.... Ah.... ABS-ul....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 5 Jan 2004, 16:52
Post #12


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




marty,
QUOTE

1. Pedala de frina este intr-adevar mai \"moale\" decit la masinile strineze. In schimb, este o imbunatatire fata de Berlina si chiar decit DSN (a lu' GeorgeB se duce de zici ca nu se mai opreste) 

care bei ... ca am facut franele de atunci. am niste super frane acum ... pe testate biggrin.gif


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 5 Jan 2004, 16:55
Post #13


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Eu vorbeam din testate nu din banuite... De unde sa stiu eu ca ti-ai facut frinele ? Apropos, ti le-ai facut singur sau ti le-a facut Mojerila ??? icon_mrgreen.gif
Ce dracu' le-ai facut ? Le-ai aerisit sau te-ai apucat de schimbat pompa/garnituri/etrieri/racorduri/repartitor/cilindrii ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 5 Jan 2004, 17:03
Post #14


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




draq stie ca a fost tata cu ea in service si a stat vreo 3 ore . si acum merg super bine franele , poate un pic prea bine pt gheatza de pe jos.


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 5 Jan 2004, 17:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




QUOTE

ai grija sa nu primesti un matiz de serviciu, ca sa vezi atunci sanuiush

Mda! este evident pentru toata lumea ca o masina frineaza cu emblema de pe capota, nu cu cauciucurile!!?


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 5 Jan 2004, 17:17
Post #16


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




QUOTE
QUOTE

ai grija sa nu primesti un matiz de serviciu, ca sa vezi atunci sanuiush

Mda! este evident pentru toata lumea ca o masina frineaza cu emblema de pe capota, nu cu cauciucurile!!?

nu te supara smile.gif am vazut cateva matizuri zbatanduse in zapada si nu era deloc placut pentru soferii lor. daca primeste un matiz de serviciu, oricum nu o sa ii cumpere el cauciucuri nu? biggrin.gif si atunci saniush (nu cred ca vine in dotare si cu cauciucuri de iarna matizu' nu? smile.gif )


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ghidioneanu
post 5 Jan 2004, 17:29
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 3 June 03
From: IS




tongue.gif tongue.gif Ma bucur ca Marty a constatat ca daca esti beat conduci mai bine, evident e mai greu sa te tii pe piciore decat sa te tii de volan !!!! laugh.gif
:oops: Am patit-o acum pe zapada si am atins frana cu stangul , e o senzatie mai ceva ca la Disneyland !! laugh.gif
:?: Oare se poate remedia cumva, se pot repozitiona pedalele, macar sa nu fie la aceiasi inaltime ...


--------------------
Ford Focus 2007, 1,8 TDCI 115 cp - IS-xx-xx
Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 5 Jan 2004, 17:32
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




Ei, m-am suparat pe naiba!
M-am enervat insa rau de tot pe 24.12 cind am pierdut o gramada de timp mergind "cu coloana" , desi eu puteam merge bine-mersi cu viteza mult superioara; dupa ce m-am enervat, am inceput "sa ma rid" de chinurile prin care treceau cei cu cauciucuri de vara, oricum nu puteam face altceva.


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 22:33
Forum Renault