Lipsa de putere intr-a V-a, nu urca peste 120
![]() ![]() ![]() |
Lipsa de putere intr-a V-a, nu urca peste 120
bj |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|||
SYL |
![]()
Post
#2
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Referitor la faptul ca nu vrea sa treaca de o anumita viteza, de fapt de o anumita turatie, cel mai probabil e de la catalizator infundat; stiu pe cineva care a patit asa ceva, si mai mult de 3000rpm nu vroia sa ia.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
catin_maus |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 17 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Cand masina nu are forta e posibil sa fie evacuarea infundata, faptul ca ramane turata la 1800 cred ca s-ar pute sa fie din cauza clapetei de acceleratie(trbuie curatata) sau senzorul de turatie. Catalizatorul l-am avut si eu infundat, l-am taiat, am scos tot din el, si am mers foate bine dupa aceea(acum parca e de raliu), cred ca cel mai bine ar fi sa mergi in sevice cu ea si afli sigur ce boala are!
![]() |
--------------------
BMW / SKODA
X 5 / OCTAVIA RS
2008 / 2007
|
|
DragosP |
![]()
Post
#4
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
...în plus, pe lângă celelalte: injectoare cu probleme, ECU injecție zăpăcit, ambreiaj...
Și, de ce nu, vitezometrul? ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#5
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.726 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Alte semne nu mai da? De injector infundat, cu relanti fara coerenta? Oricum, daca e un service bun nu cred ca le ia mai mult de 15 minute sa-ti spuna care-i treaba...
|
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
Danielle |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Nu stiu cum e la voi, dar hai sa va povestesc cum a stat treaba la mine. Nu bag mana in foc ca asa este dar merita incercat (e o idee). Aceeasi treaba am patit-o si eu (dar e diesel) masina era cu pedala la fund si nu sarea de 160km/h nici s-o bati, in plus de asta era puturoasa in depasiri. Fost cu ea in service si dat de cap. Problema rezolvata dupa schimbarea unei piese care era pe circuitul de admisie aer (nu dau numele piesei sa nu zica klaus ca Dacia nu are asa ceva). Dar (si de aici legatura cu ce zic eu) acea piesa este de fapt un senzor care trimite o informatie la ECU (si am inteles ca exista asa ceva la tine) in legatura cu cantitatea de aer admisa la momentul oportun. Acum, daca acel senzor este defect ECU foloseste informatia gresit si nu-i da aer suficient cand tu calci pedala de acceleratie si ai nevoie de putere mai mare. Acum ai putea incerca urmatoarea treaba, sa scoti mufa de la senzorul respectiv (care se afla undeva pe langa filtrul de aer, pe o galerie de admisie, de regula din plastic) si sa mergi cu ea asa, daca sesizezi o schimbare in bine inseamna ca de acolo e toata buba. In momentul in care scoti mufa ECU va citi parametrii by default, deci nu se intampla nimic pe perioada unei scurte verificari, recomandat totusi schimbarea cat mai urgenta a senzorului respectiv deoarece deconectarea lui poate duce in timp la distrugerea catalizatorului. P.S. - Ma repet, nu stiu daca are legatura cu modelul tau de masina, nu sunt sigura ca ai acel senzor de care vorbesc eu aici, dar din cate stiu el exista si pe modele pe benzina (nu numai diesel), deci daca il ai poate de acolo este, daca nu exista, preferabil un moderator sa stearga postul meu. |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
Smeagol |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Senzor de debit aer are si Logan-ul.
La diesel informatia este importanta - se comanda clapeta de admisie (drive by wire) si apoi injectia functie de cat aer are. La benzinare se comanda injectia functie de cantitatea de aer si apoi se regleaza din sonda lambda. Diferenta este ca senzorul da o informatie relativ la clapeta de throtle. LE: Cred ca bat campii. Autorul topic-ului are DSN, daca nu ma insel. LE2: In acest caz este acelasi motor de pe Solenza, deci raspunsul este valabil. LE3: Avand in vedere posturile de mai jos, cred ca bat campii de tot. Las' ca pui ieu mana pe ceva documentatie si-i arat eu lu' nea Klaus .... This post has been edited by Smeagol: 28 Feb 2006, 11:43 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu va suparati pe mine, dar credeti ca puteti sa-mi spuneti si mie unde este debitmetrul ala de aer la DSN/SLZ/LGN pe benzina?
Ca eu stiu altceva la motoarele de pe DSN/SLZ/LGN pe benzina... Ceva ce am mentionat prin alta parte. Ca de ex: QUOTE(klaus @ 6 Aug 2005, 09:01) Astfel, cand se apasa pedala de acceleratie se roteste clapeta din corpul clapeta si astfel intra mai mult aer (deci si oxigen). In functie de aerul introdus in galeria de admisie, creste debitul de benzina injectat de injectoare (comandate de UCE injectie). Cand este cald, avand in vedere densitatea mai mica a aerului (deci si cantitatea de oxigen mai mica), deschiderea injectoarelor va fi mai mica decat in cazul unui aer cu emperatura mai mica. Acum, de unde stie UCE injectie cantitatea de oxigen? Pai din cei doi senzori de pe galeria de admisie: presiune si temperatura... Ecuatia generala folosita pentru injectie este: PV=nRT, unde
M = n x MM deci M= (PV/RT)xMM De aici se observa, cu cat temperatura este mai mare, numitorul fractiei este mai mare, deci masa de aer (deci si de oxigen) care intra in cilindru este mai mica. Din aceste observatii rezulta cauza "puturoseniei": la temperaturi diferite, la aceeasi deschidere a clapetei de aer (comandata de cablu de acceleratie) este diferita cantitatea de oxigen si cea de benzina injectata... Deci, ce vroiam za zic? ca la motorul pe benzina de la dsn/slz/lgn nu e necesar debitmetru de aer... Si cred (aici nu pot sa fiu sigur) ca a cam inceput sa dispara senzorul de debit de aer de pe masini, chiar si pentru cele cu clapeta "drive by wire" (adica pentru cine nu intelege, cu pedala de acceleratie cu potentiometru si clapeta de aer actionata de motoras electric) Credeti ca este cazul sa mai detaliez mai mult modul de injectie de la aceste motoare si cum fac masuratorile cantitatilor? Ca sa fie mai clar de ce e necesar doar senzor de temperatura si de presiune in galerie, nu si de debitmetru? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Danielle |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Mai omule nu trebuie sa fii asa acid, eu am zis ceva aici...
QUOTE(Danielle @ 28 Feb 2006, 08:53) P.S. - Ma repet, nu stiu daca are legatura cu modelul tau de masina, nu sunt sigura ca ai acel senzor de care vorbesc eu aici, dar din cate stiu el exista si pe modele pe benzina (nu numai diesel), deci daca il ai poate de acolo este, daca nu exista, preferabil un moderator sa stearga postul meu. Daca s-a dovedit a nu fi de folos informatia pe care am postat-o, am avut rugamintea sa fie stearsa nu sa vii tu si sa-mi spui ce inseamna drive-by-wire pentru ca eu conduc o asemenea masina de vreo 4ani deci consider ca nu trebuia sa vii tu sa-mi spui ce e aia. Deci nu te supara pe mine. In concluzie cu informatiile mele nu am putut sa-l ajut pe om, se poate sterge postul meu dar poate macar tu sa-l ajuti (ptr. ca in postul tau nu prea am vazut vreo rezolvare la problema lui). |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
moshulik |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Concluzii benefice si utile :
1 - Diagnosticarea unui senzor defect se face prin simpla deconectare a mufei senzorului respectiv. In felul asta, calculatorul va detecta "informatie invalida de la senzor" si va trece pe niste valori default pentru parametrul respectiv. Calculatorul nu poate detecta "informatie eronata" de la senzor, ci doar valida (si presupus corecta) sau invalida, cand informatia iese de tot din plaja de valori acceptabile. 2 - Limitarea puterii maxime a motorului in conditiile in care celelalte caracteristici dinamice nu sunt afectate grav (motorul nu dardaie, nu vibreaza, pare ca merge perfect, dar nu poate mai repede) este de cele mai multe ori cauzata de obstructionarea evacuarii (stiu un caz concret de infundat toba intermediara, nu se poate spune dinainte daca e de vina catalizatorul sau una din tobe). |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Danielle draga, ma scuzi ca mi-am permis sa fiu ironic la adresa postului tau, in special ca aici am vazut ca raspunsurile au fost f. tehince si la obiect...
QUOTE(Danielle @ 28 Feb 2006, 08:53) acea piesa este de fapt un senzor care trimite o informatie la ECU (si am inteles ca exista asa ceva la tine) De asemenea, ma scuzi ca mi-am permis sa atrag atentia ca ecu la dsn NU COMANDA CLAPETA DE AER, ci comanda cantitatea de combustibil. QUOTE(Danielle @ 28 Feb 2006, 08:53) daca acel senzor este defect ECU foloseste informatia gresit si nu-i da aer suficient cand tu calci pedala de acceleratie si ai nevoie de putere mai mare. Si ma scuzi ca mi-am permis sa atrag atentia ca omul NU ARE CE SA SCHIMBE din ceea ce ii recomanzi tu. QUOTE(Danielle @ 28 Feb 2006, 08:53) recomand totusi schimbarea cat mai urgenta a senzorului respectiv deoarece deconectarea lui poate duce in timp la distrugerea catalizatorului. Eu ii recomand ceea ce deja se recomandase si nu o singura data: sa verifice evacuarea (catalizator, esapament) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Danielle |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Mda, se pare ca n-ai inteles ca paranteza se referea la ECU, greseala mea, trebuia sa pun punct si virgula.
Deci scuzele mele. |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
![]() Aici e ironia, ca stiai prea bine ca pe DSN (cu injectie multipunct) exista ECU, ca doar nu face injectia multipunct mecanic... Ce naiba... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
viocardu-speed |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 27 February 06 ![]() |
90 % corp clapeta defect (are un motosas pas cu pas acolo de se strica sau nu lucreaza bine).
|
--------------------
dacia
super nova
- PH 98 AXV
|
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Motorasul pas cu pas functioneaza doar la relanti, nu are nici o treaba cu problema initiatorului.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Posibil sa fie si de la sondele de oxigen ... dar atunci ar trebui sa ai aprins martorul de OBD in bord...
Confim cele afirmate de Klaus, pe Logan este senzor de temperatura si senzor de presiune. untitled.JPG ( Size: 92.83k ) Number of downloads: 68 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
bj |
![]()
Post
#17
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 1 Mar 2006, 17:19) Pai am si problema cu turatia care se manifesta la relanti: in loc sa imi stea la 900 rot/min, mie imi sta pe la 1800 rot/min. Oricum sambata sau luni ma duc in service si am sa le spun si mecanicilor simtomele si am sa ii rog sa verifice: - evacuarea (sa nu fie infundate tobele) - catalizatorul - motorasul pas cu pas - corp clapeta - senzor de turatie. Ce am uitat eu sa spun este faptul ca masina a stat vre-o 3 luni de zile nefolosita... e posibil sa ii se traga si de aici ceva? L.E. Am uitat sa mai mentionez un simtom care iarasi nu stiu daca are legatura: ventilatia parca imi merge mai incet. Cel putin dezaburirea geamului dreapta nu mai baga de loc aer. A trebuit sa indrept gura de aer a pasagerului catre geam pentru a putea vedea si eu ceva... This post has been edited by bj: 1 Mar 2006, 22:07 |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
QUOTE(klaus @ 28 Feb 2006, 13:08) Credeti ca este cazul sa mai detaliez mai mult modul de injectie de la aceste motoare si cum fac masuratorile cantitatilor? Ca sa fie mai clar de ce e necesar doar senzor de temperatura si de presiune in galerie, nu si de debitmetru? .... Deci, ce vroiam za zic? ca la motorul pe benzina de la dsn/slz/lgn nu e necesar debitmetru de aer... Si cred (aici nu pot sa fiu sigur) ca a cam inceput sa dispara senzorul de debit de aer de pe masini, chiar si pentru cele cu clapeta "drive by wire" (adica pentru cine nu intelege, cu pedala de acceleratie cu potentiometru si clapeta de aer actionata de motoras electric) Salut Klaus, ai partial dreptate - solutia cu senzori de temperatura+depresiune este o solutie (ieftina) adoptata pe multe motoare de clasa medie. Cu toate astea, debitmetrul (cu clapeta, corp cald sau vartej) are cateva mari avantaje: 1. este solutia de baza pentru orce diesel supra-alimentat, unde presiunea aerului e (aproape) constanta pana la o turatie de cca 2000-2500 rpm. 2. se aplica la motoare supra-alimentate pe benzina, precum si la motoare atmo de performanta crescuta. Problema principala in lipsa debitmetrului este viteza de reactie a injectiei, la deschideri de clapeta bruste... sistemul MAP are o latenta ceva mai mare - iar calculele sunt mult mai complexe, in special la motoarele la care deschiderea brusca a clapetei anuleaza depresiunea in colector. Un sistem MAP-only trebuie sa fie un pic gatuit ca sa mearga bine... nu stiu daca ai observat, dar este un delay sesizabil pe E7/K7 de cand apesi acceleratia si pana cand motorul incepe sa traga...0.1-0.2s. La motoarele cu senzor MAF moderne in general se monteaza si MAP iar softul alege ce senzor foloseste. Asta a fost asa, doar de dragul discutiei despre avantajele MAP/MAF. Parerea mea, in cazul de mai sus e ca ii trage aer fals la greu. probabil un furtun spart sau servofrana. This post has been edited by Stefan: 2 Mar 2006, 11:17 |
-------------------- |
|
bj |
![]()
Post
#19
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Revenind ontopic: am fost la service si dupa ce mi-au verificat presiunea pompei de benzina diagnosticul a fost: catalizatorul.
Poate sunt mai atehnic si pun o intrebare stupida dar: asta doar se schimba? nu se poate reconditiona cumva? Eu as vrea sa vand masina si sincer nu as baga 10 milioane in catalizator.... As mai putea sa incerc sa verific evacuarea sa vad daca nu e blocata in alta parte? si poate scap mai ieftin? |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
SYL |
![]()
Post
#20
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Din pacate pt tine s-a adeverit ce ti-am zis eu, e de la catalizator (si nu e infundat esapamentul in alta parte), iar catalizatorul doar se poate schimba....sau renunta de tot la el.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
Nu se poate reconditiona.
Renunti la el si faci chip tunning. LE: Nu pot sa inteleg cum de nu ti s-a aprins martorul de pe bord ... ![]() This post has been edited by Smeagol: 6 Mar 2006, 12:52 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
klaus |
![]()
Post
#22
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Martorul nu se aprinde decat la masinile cu Euro 3, nu si la cele cu Euro 2 cum este cazul DSN-ului.
Catalizatorul nu se poate reconditiona, ci doar schimba. Cu altul. Aici ramane sa cauti daca sa iei unul "de origine" sau altul facut de un alt producator, care ar putea fi mai ieftin. Sau poti sa-l inlocuiesti cu o teava chioara. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DragosP |
![]()
Post
#23
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Andu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Smeagol @ 6 Mar 2006, 14:13) Nu se poate reconditiona. Renunti la el si faci chip tunning. LE: Nu pot sa inteleg cum de nu ti s-a aprins martorul de pe bord ... ![]() Asa cum spusa si dl Klaus, nu se aprinde nici un led pentru ca nu are cu ce sa simta, SN nu are sonda lambda aval Chiptuning? BJ, pe langa aspectul ecologic de a nu renunta la catalizator, mai exista un altul care s-ar putea sa te deranjeze mai tare. Masina aia nu mai trece nici un test de noxe fara catalizator, drept pentru care nu cred ca ai sa-i poti face RAR si prin urmare ai sa ai probleme cu vanzarea. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
bj |
![]()
Post
#25
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
inca un detaliu: am facut testul CLIP si acolo nu a iesit nimic in neregula
![]() Ar trebui sa se vada nefunctionarea catalizatorului la un asemenea test? Si al doilea lucru este ca nu au reusit sa imi spuna ce sa fac cu turatia de la relanti. ![]() In alta ordine de idei, puteti sa imi recomandati (PM) un mecanic de incredere care sa imi poata curata motorasul pas cu pas? |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
DragosP |
![]()
Post
#26
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
catin_maus |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 17 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu catalizatorul, daca ai asigurare casco te scoti ieftin....e mai complicat si nu pot sa iti zic asa pe fata pt ca afla colegii mei!!! daca te intereseaza mai vb in particular.
This post has been edited by catin_maus: 9 Mar 2006, 13:02 |
--------------------
BMW / SKODA
X 5 / OCTAVIA RS
2008 / 2007
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Era eu sa zic cat de complicat este sa iei un ciocan mai mare si sa-i dai una in zona la scutul ala de sa se indoaie pana la catalizator...
Si dupa aia sa decalri ca ai lovit o bordura, o gura de canal etc... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DragosP |
![]()
Post
#29
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
S-au emis destule păreri despre problema lui bj. Hai să nu mai aberăm pe aici.
bj, după ce-ți rezolvi problema, contactează eventual un moderator de aici să poți posta rezolvarea. Noapte bună... |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:48 |