Logan 1.0 TCe GPL, SL BlueLine
![]() ![]() |
Logan 1.0 TCe GPL, SL BlueLine
Filip |
![]()
Post
#721
|
||
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#722
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Am luat Stepway-ul.
Dupa doar 15 km, cateva pareri la cald, cu bune si rele: - volanul se invarte mai greu ca la ultimele 4 masini ale mele (toate Renault) - suspensia mi se pare foarte buna, e ce imi doream, mai putin rigida ca de exemplu la Clio 4 - Pozitia la volan inalta e interesanta, dar as fi vrut scaunul putin mai jos (la toate masinile scaunul l-am tinut la maxim in jos) - Motorul 1.0 Tce este clar peste 0.9 Tce, nu ma refer la performante ca nu am accelerat-o puternic, dar la vibratii, zgomot, elasticitate - Pornirea cu cheia in contact, deschiderea busonului rezervor cu cheia, mi se par atat de old school... - Ambreiajul se calca extraordinar de usor, mie imi place - Usile inca se inchid cam greu, pana se mai aseaza chederele - Telecomanda mi se pare ca nu are raza de actiune foarte mare - Plinul de GPL: 27 litri (70 de lei). Era deja ceva GPL in rezervor, vreo 5 litri - Nu are buton de Eco, unde era butonul de Eco la 0.9 Tce cu care am facut drive test e buton orb. - cuvantul care caracterizeaza masina este "Economie" - atat ca aspect interior, cat si ca pret de achizitie, consum, taxe si asigurari sau costuri de intretinere Urmeaza azi un drum de cateva zeci de km, apoi montarea tavitei portbagaj si a camerei de bord. Si cel mai probabil folie solara pe geamurile laterale spate si luneta. Edit: Fratiorul putin mai inalt si putin mai albastru ![]() This post has been edited by Andy_ACS: 3 Jun 2020, 10:59 Attached thumbnail(s) Stepway1.jpg ( Size: 915.86k ) Number of downloads: 1293 Stepway2.jpg ( Size: 544.95k ) Number of downloads: 1311 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
marksman |
![]()
Post
#723
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Arata bine Loganul Stepway. Multi kmp fara probleme!
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#724
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Uff, arata bine rau taraba in combinatia asta de culoare/roti. De curiozitate am masurat si eu la a mea garda la sol prin cele mai joase puncte ale pragurilor. Sunt aprox 20 cm pe fata si 23 pe spate, nu stiu cat o fi la Stepway dar si varianta standard e suficient de "Capra" pentru majoritatea oamenilor. Eu chiar as vedea-o cu 2-3cm mai jos, ar fi fost misto ca Dacia sa oferte un pachet de suspensie alternativ pentru noi astia ce nu suntem fani incalecat borduri
![]() De altfel exista suspensii aftermarket pentru ea dar alti bani, alta distractie, ar fi putut fi stock mai joasa. |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#725
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Multumesc pentru aprecieri si urari! La fel va urez si voua, stiu ca si marksman asteapta o bijuterie noua zilele astea 😋
Am descoperit in datele oficiale ca Logan standard are 145mm garda si Stepway are 168mm. Pentru mine faptul ca a aparut varianta Stepway (atat estetic cat si suspensia mai inalta), plus faptul ca a aparut 1.0 Tce GPL la practic acelasi pret ca 0.9 Tce au fost factori decisivi in decizia de achizitie. Nu ca sa o bag pe drum prost sau sa sar borduri, dar nu vreau sub nicio forma suspensie tare, am fugit de suspensie sport si jante mari toata viata mea. Nu merg tare, nu vreau un mic plus la stabilitate in contul scaderii confortului. Dar e chestie pur subiectiva, fiecare prefera altceva. |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
claudiu.t |
![]()
Post
#726
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 19 February 20 From: București ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 3 Jun 2020, 10:50) Am luat Stepway-ul. Dupa doar 15 km, cateva pareri la cald, cu bune si rele: - volanul se invarte mai greu ca la ultimele 4 masini ale mele (toate Renault) - suspensia mi se pare foarte buna, e ce imi doream, mai putin rigida ca de exemplu la Clio 4 - Pozitia la volan inalta e interesanta, dar as fi vrut scaunul putin mai jos (la toate masinile scaunul l-am tinut la maxim in jos) - Motorul 1.0 Tce este clar peste 0.9 Tce, nu ma refer la performante ca nu am accelerat-o puternic, dar la vibratii, zgomot, elasticitate - Pornirea cu cheia in contact, deschiderea busonului rezervor cu cheia, mi se par atat de old school... - Ambreiajul se calca extraordinar de usor, mie imi place - Usile inca se inchid cam greu, pana se mai aseaza chederele - Telecomanda mi se pare ca nu are raza de actiune foarte mare - Plinul de GPL: 27 litri (70 de lei). Era deja ceva GPL in rezervor, vreo 5 litri - Nu are buton de Eco, unde era butonul de Eco la 0.9 Tce cu care am facut drive test e buton orb. - cuvantul care caracterizeaza masina este "Economie" - atat ca aspect interior, cat si ca pret de achizitie, consum, taxe si asigurari sau costuri de intretinere Urmeaza azi un drum de cateva zeci de km, apoi montarea tavitei portbagaj si a camerei de bord. Si cel mai probabil folie solara pe geamurile laterale spate si luneta. Edit: Fratiorul putin mai inalt si putin mai albastru ![]() Sa o stapanesti sanatos si la cati mai multi kilometri fara probleme! Ce alarma ai montat si cat a costat? Volanul se invarte mai greu in sensul ca nu revine singur la pozitia 0 sau pur si simplu e greoaie actionarea? |
--------------------
Logan Stepway
1.0 TCE ECO-G
2020 Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioși și să nu căutăm plăcerea noastră + 15.2
|
|
kossak |
![]()
Post
#727
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 3 Jun 2020, 10:50) - volanul se invarte mai greu ca la ultimele 4 masini ale mele (toate Renault) - suspensia mi se pare foarte buna, e ce imi doream, mai putin rigida ca de exemplu la Clio 4 - Pozitia la volan inalta e interesanta, dar as fi vrut scaunul putin mai jos (la toate masinile scaunul l-am tinut la maxim in jos) - Pornirea cu cheia in contact, deschiderea busonului rezervor cu cheia, mi se par atat de old school... - Ambreiajul se calca extraordinar de usor, mie imi place - Telecomanda mi se pare ca nu are raza de actiune foarte mare - cuvantul care caracterizeaza masina este "Economie" - atat ca aspect interior, cat si ca pret de achizitie, consum, taxe si asigurari sau costuri de intretinere Andy, ca fost posesor de Logan nu ar trebui sa te mire astea de mai sus ![]() ![]() In alta ordine de idei, arata super bine pe culoarea asta si cu cu bodykit-ul ala de plastic. Multi kmp si vant in pupa! ![]() QUOTE(AmunDei @ 3 Jun 2020, 11:18) Eu chiar as vedea-o cu 2-3cm mai jos, ar fi fost misto ca Dacia sa oferte un pachet de suspensie alternativ pentru noi astia ce nu suntem fani incalecat borduri ![]() De altfel exista suspensii aftermarket pentru ea dar alti bani, alta distractie, ar fi putut fi stock mai joasa. Poate generatia urmatoare de Logan/Sandero n-o s-o mai faca asa "cocotata", nu prea are rost sincer. Ar arata mult mai bine daca ar fi putina mai joasa, garada la sol ar fi ok si asa. Eu in principal pt asta am pus arcurile "sport", pt look. Bine, n-as mai face treaba asta inca o data ![]() This post has been edited by kossak: 3 Jun 2020, 12:24 |
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#728
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
@claudiu.t
Nu am montat alarma. Servoasistarea e mai mica, adica e ca un fel de directia in modul Sport. Mie personal nu imi place, preferam directia foarte usoara stil Confort, dar ma obisnuiesc, am forta ![]() Volanul revine pe directia 'drept', doar ca putin mai greu. La drum nu sunt probleme, dar posibil ca daca mergi usor prin parcare sa nu revina, nu vad asta ca pe o mare problema, cum a fost prezentata de un individ pe youtube, de exemplu. @kossak Nu m-a mirat nimic, dar am mentionat asa, ca feedback, pentru cei interesati. In plus Loganul 1.6 MPI Ambition care m-a servit excelent 8 ani nu mai e in posesia mea de peste 4 ani, intre timp am avut 2 Renault-uri (si inca alte 2 Renault-uri ale parintilor de care tot eu m-am ocupat) si m-am obisnuit cu unele chestii de la ele. Legat de pozitia la volan - garda la sol e una, e super cu garda mai mare, iar pozitia in scaun e cu totul altceva. Eu as fi vrut sa coboare scaunul cu 3-4 cm mai jos, atat. This post has been edited by Andy_ACS: 3 Jun 2020, 12:29 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#729
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
QUOTE(kossak @ 3 Jun 2020, 12:19) Eu in principal pt asta am pus arcurile "sport", pt look. Bine, n-as mai face treaba asta inca o data ![]() Topaie ca nu se "imperecheaza" bine cu amortizoarele, un kit dedicat rezolva problema. Stiu si eu cum se simte, initial la matiz am schimbat doar arcurile fara sa coboare foarte mult si am lasat amortizoarele stock. Nu se putea merge cu ea, a trebuit sa le schimb si pe alea cu ceva mai dur. Directia ce-i drept mi se pare identica ca la vechiul logan, nu cred ca au umblat deloc acolo. Adevarul e ca daca faci niste ani pauza de la condus acest model, te dezobisnuiesti. Scaunul ar putea fi intr-adevar sa fie ceva mai jos din reglaj. Eu il am dat pe minim si imi e exact ce trebuie, dar am 175, posibil pentru cei mai inalti sa para in continuare prea sus. This post has been edited by AmunDei: 3 Jun 2020, 12:38 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
myreno4me |
![]()
Post
#730
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.529 Joined: 18 May 17 ![]() |
QUOTE(claudiu.t @ 3 Jun 2020, 12:12) Ce alarma ai montat si cat a costat? Vreo 600 lei pe un sandel stepway din asta turbo gazeificat, nu stiu marca, oricum depinde de la dealer la dealer. Andy, spor la pedalat sa o stapanesti sanatos ! |
--------------------
Megane IV
1.2 TCE
2018
|
|
Filip |
![]()
Post
#731
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Arata super! Multi km fara probleme!
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
marksman |
![]()
Post
#732
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 3 Jun 2020, 11:31) Multumesc pentru aprecieri si urari! La fel va urez si voua, stiu ca si marksman asteapta o bijuterie noua zilele astea 😋 Se pare că bijucăria lui marksman a ajuns ieri în port la Anvers, de acolo până-n țară mai are de mers 14 zile, funcție de transportator. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
IulianSVA |
![]()
Post
#733
|
Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 7 June 17 ![]() |
Arata foarte bine! Sa o alergi cu placere. Asta e si culoarea mea preferata, pe care am vrut sa o iau la Sandero...dar sotia s-a opus..masina fiind pentru ea si a venit Beige dune:)). Restul e istorie, masina e la soacra:))
This post has been edited by IulianSVA: 4 Jun 2020, 09:19 |
--------------------
Kia //Dacia
Niro 1.6 Hev Emotion //Sandero Stepway 0.9 tce
2019 // 2019
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#734
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Am mai facut niste km zilele astea si mai am de facut, deja sapt viitoare o sa fac iar plinul la gaz si vedem ce iese la consum.
Printre picaturi am rezolvat si cu inmatricularea, actele sunt depuse la serviciul de inmatriculari si pe marti incolo o sa ridic numerele definitive si talonul. Ce pot sa va zic e ca dupa vreo 200 km mersi in extraurban cu jantele noi, se simte ca sunt mai usoare, in sensul ca nu mai percep moleseala indusa de la compresorul de aer conditionat. Ca alte impresii am avut cateva varfuri de 150 pe autostrada, (156 pe bord), comportamentul la viteza fiind sensibil imbunatatit fata de prima generatie de logan, iar asta se datoreaza in principal configuratiei generale a rotilor (ET mai mic, pneuri mai late). Pana la 140 se poate merge destul de relaxat, dar dupa masina necesita atentie sporita, lucru oarecum normal pentru silueta de capra ce o are si garda la sol generoasa. Oricum e suficient pentru nevoile mele, probabil cu incarcatura mai mare se va aseza si mai bine pe sosea. Ca o dezamagire - am observat ca telefonul meu are prostul obicei de a se deconecta de la android auto dupa 20-30 minute de folosire, necesitand un "cooldown" de cateva minute ca sa reia conexiunea corect, apoi iar 20-30 de minute si tot asa. Dar considerand ca eu am versiunea de aplicatie instalata de pe goagal si nu de pe playstore unde nu exista inca, iar telefonul are OS 9, momentan nu am vreun fix pentru aceasta problema. Ramane sa vad cand se va nimeri sa fac upgrade la vreun telefon cu OS 10 unde am inteles ca Android Auto va fi aplicatie nativa pe telefon si acolo ar trebui, in teorie, sa mearga fara probleme. Si o poza cu un 1.8 bi-turbo ![]() hffhfg.jpg ( Size: 786.12k ) Number of downloads: 929 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#735
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Fara pretentia de a fi vreun specialist, nici macar nu prea conduc repede, si mie mi se pare peste Logan 1 la tinuta de drum si stabilitate. Insa Logan 1 statea extrem de prost la capitolul asta, asa ca nu-i cine stie ce performanta. Daca e sa compar cu Clio 4 0.9 TCe pe care l-am condus in ultimele luni, Clio e mult mai plantat, iti da incredere la viteza. Logan desi are directia mai greoaie, ai zice mai 'Sport', mi se pare mai nesigur la viteze de peste 100, mai necesita unele corectii mici din volan, judecand absolut (nu vs Logan 1) nu e cine stie ce, bine, o fi a mea Stepway mai instabila. Oricum e chestiune subiectiva, depinde cu ce a mai mers fiecare.
Eu oricum merg incet de obicei, dar pentru cine merge mult alert pe autostrazi si europene nu e recomandat. Legat de Android Auto - mie mi se pare extraordinar de bun acest MediaNav. E simplu ca meniu al lui, dar dupa ce bag telefonul am AA cu tot ce trebuie, extrem de responsive si stabil. Eu folosesc un Galaxy Note 10+ cu Android 10. Spun cu toata convingerea ca AA ruleaza pe acest MediaNav mai bine decat imi rula pe Rlink2 pe Megane, unde raspundea putin mai greu si mai si crapa uneori. Eu m-am plimbat 425 km deja, mai mult exterior, mai am un bec verde aprins la GPL, s-au stins 3, nu stiu exact cat inseamna dar maine dimineata fac iar plinul si plec la plimbare, asa ca o sa calculez consumul si o sa il scriu si aici ca referinta. This post has been edited by Andy_ACS: 5 Jun 2020, 13:05 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#736
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Intr-adevar medianavul merge bine (desi navigatia integrata mi-a parut foarte imbarligata din punct de vedere al usurintei in utilizare) iar AA merge perfect atunci cand e conectat
![]() La GPL, masina nu trece pe benzina cand ajunge pe rosu, ci va merge in continuare pana pierde presiune. Eu mi-am propus ca de acum incolo sa nu insist sa merg pe rosu fiindca la primul rezervor m-am trezit ca a trecut pe benzina in mijlocul unei depasiri, si dupa cum va puteti imagina nu are cum sa faca asta fluent cand accelerezi, a oprit turatia brusc ca si cum as fi lovit limitarea. Asadar cel mai sigur pentru trafic e ca atunci cand ajunge la rosu si nu ai statie gpl in apropriere, treci pe benzina ca sa nu ai surprinze in comportamentul masinii. |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#737
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Eu am mers doar vreo 10 km pe benzina, am comutat de pe gaz pe benzina manual decateva ori sa vad cum face, si am incercat sa fiu atent la pornirile la rece sa vad cand trece de pe benzina pe gaz. Nu se simte nicio taiere de turatie, niciun zvac, aproape ca nu iti dai seama. Dar nu am prins nicio comutare in turatii mari, doar in plaja 2000-3000 rpm. Nu aveam de gand sa merg pana consum tot si trece automat pe benzina, dar merci pt sfat.
P.S. frumos 1.8 biturbo-ul ![]() This post has been edited by Andy_ACS: 5 Jun 2020, 13:32 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
kossak |
![]()
Post
#738
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
De-ati fi mai mai aproape de mine as cersi o plimbare cu limuzinele. Chiar as fi curios de confortul acustic la viteze mai mari.
Banuiesc ca acea rezonanta de esapament si nu numai, specifica vechilor MPI-uri, nu mai exista. This post has been edited by kossak: 5 Jun 2020, 16:01 |
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#739
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Nu are nicio rezonanta. Cand mergi la viteze sub 80 constant nu prea se aude. Cand accelerezi motorul maraie putin (sunet de 3 cilindri). Am mers maxim 120 km/h cu ea, se aude ceva zgomot de la cauciucuri si vant, dar nu e ceva prea deranjant.
This post has been edited by Andy_ACS: 5 Jun 2020, 17:38 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#740
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu tin minte ca am montat deflectoarele de aer ce se pun la puntea spate, in fata rezervorului, in fata rotilor din fata si elementul aerodinamic de pe bara fata. Dupa ce am montat astea am sesizat o imbunatatire a stabilitatii, adica nu se mai balanganea masina cand treceam cu viteza pe langa tir-uri si la viteza de autostrada si vant lateral era mai ok.
This post has been edited by bogdan_dsn: 5 Jun 2020, 19:19 |
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
gcorneille |
![]()
Post
#741
|
Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 15 May 08 ![]() |
QUOTE(AmunDei @ 5 Jun 2020, 13:25) Intr-adevar medianavul merge bine (desi navigatia integrata mi-a parut foarte imbarligata din punct de vedere al usurintei in utilizare) iar AA merge perfect atunci cand e conectat ![]() E de la telefon, eu folosesc zilnic Android auto si nu s-a deconectat niciodata (din octombrie cand l-am instalat pe telefon). Si tot descarcat de pe net este iar telefonul este Huawei P Smart (deci ieftin) si cu Android 9.1. <span class='edit'>5 Jun 2020, 19:27:</span> QUOTE(Andy_ACS @ 5 Jun 2020, 16:53) Nu are nicio rezonanta. Cand mergi la viteze sub 80 constant nu prea se aude. Cand accelerezi motorul maraie putin (sunet de 3 cilindri). Am mers maxim 120 km/h cu ea, se aude ceva zgomot de la cauciucuri si vant, dar nu e ceva prea deranjant. Eu as zice mai degraba ca chitaie, nu maraie, dar ma rog, fiecare percepe in felul lui. ![]() Nici la 140 nu se prea aude motorul, e mai mult zgomot de la vant si eventual de la cauciucuri (la mine cele de iarna erau chiar zgomotoase, astea de vara sunt mai ok). A propos de asta, cresterea automata a volumului media o data cu cresterea vitezei e chiar draguta. Iar in comparatie cu vechiul Logan, la care aveam motor diesel de 50 kw, la 140 e chiar linistita. @Andy_ACS : Clio sta intr-adevar mult mai bine pe sosea, mai ales la miscari bruste de volan, dar la utilizare normala MCV Stepway mi se pare in regula, cel putin pina in 140 km/h. Si la 160 mi se pare mai stabil decat vechiul Logan la 140. This post has been edited by gcorneille: 5 Jun 2020, 19:32 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway 0.9 Tce
2019/SL Techroad
- B-104-RYZ
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#742
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Am facut si eu plinul la GPL azi dimineata, nu se golise de tot, dar am plecat la plimbare si am vrut sa fiu asigurat. Au intrat 22.8 litri, cu care am parcurs 400 km fix.
Deci consum de 5.7l/100 km, mers in general in exterior, linistit, AC cam 20% din timp. Daca fac calculul cata motorina ar fi intrat de suma echivalenta (59 de lei) inseamna 13 litri. Trebuia sa fac un consum de 3.25l/100 km sa ies la cost echivalent, ceea ce e cam greu, cu dieselul la asa drum scoteam un 4.2-4.3 cred. Pentru mine, ca o sa merg 10-12 mii pe an nu e cine stie ce economie, dar la cine merge mai mult se strange. |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
axabrt |
![]()
Post
#743
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.976 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Se strânge și dacă mergi mai puțin
Eu că sa merg 400 km trebuie sa pun benzina de 200 Ron. Deci tu ești în câștig cu 140 Ron. La 12000 km tu câștigi cam 5000 Ron pe când eu ii dau la benzina. Interesant e ca in 100000 km mașina ta se plătește practic singura din diferență de consum. |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#744
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Nu stiu daca diferenta e asa de mare totusi. Daca bagi de 200 de lei benzina pt 400 km asta inseamna consum de peste 11l/100. Probabil ori mergi in oras, ori foarte tare. Daca ai merge cu ea cum merg eu probabil ti-ar consuma maxim 7-8. (Deci 130 de lei ot 400 de km din exemplul nostru). Plus a ta e masina mai puternica, e normal sa consume mai mult raportat la performante.
|
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#745
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Cat a costat masina? Pret final?
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
myreno4me |
![]()
Post
#746
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.529 Joined: 18 May 17 ![]() |
Pentru benzinarul meu costa 86 de lei acelasi stil de mers pe aceeasi distanta. Vin cam 7 lei pe suta de km economie cu gazul.
In final e mai ineficient ca la diesel, 1500 euro la suta de mii de km economie, la diesel calculasem un 2000+ euro. Asta in conditii identice pe suta de mii de km, cum asta nu se intampla, calculul este irelevant. Ideea este ca ai costuri mai mici, cu cat... depinde de fiecare. |
--------------------
Megane IV
1.2 TCE
2018
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#747
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Am finalizat inmatricularea, am pastrat aceeasi combinatie de numar prezenta si pe precedentele doua masini. Am avut noroc ca inca era disponibil, dat fiind ca radierea celei vechi s-a facut din oficiu din cauze de stare de urgenta, iar numarul nu il "rezervasem" inca pentru asta.
Aproape de prima borna kilometrica majora, am "reusit" un 7.9 L/100kmp strict pe gaz raportat la vreo 350km extraurban din care vreo 250 autostrada, restul nationale si intrarile/iesire din oras aferente. AC pe auto, iar zonele de autostrada masina a fost birjarita in zona 110-150 kmp/h. Comparativ cu mine, cred ca Andy a schimbat vitezele numai dupa indicatorul din bord de a obtinut 5.7 ![]() Oricum e oarecum cunoscut faptul ca moristile astea mici incep sa infulece ca hulpavele dupa 110 km/h, efortul depus si schimbarile de sarcina existente ca sa mentina constanta o viteza de croaziera de autostrada sunt mult mai ridicate in comparatie cu un motor spre exemplu de cilindree in jurul a 2L ce are in mod natural un cuplu crescut sa il ajute bine fix pe astfel de regimuri. nr.jpg ( Size: 198.62k ) Number of downloads: 545 nr1.jpg ( Size: 163.68k ) Number of downloads: 506 This post has been edited by AmunDei: 9 Jun 2020, 20:34 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#748
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Eu am trecut de 1000km. Ultimul plin (mers cam pana cand s-a aprins becul rosu la GPL) - 517 km cu 29l. Deci 5.6l/100km.
AC pornit 35% din timp, singur in masina, in general mers 50-80km pe drumuri nationale si judetene, iar pe cateva scurte perioade de european cu maxim 110km/h. M-am plimbat, nu am avut treaba, am ales drumuri linistite si m-am relaxat. Parerea mea e ca masina asta se simte cel mai bine la cruising pe la 110. Cutia e foarte lunga, ceea ce penalizeaza la reprize dar e placuta la condus si economica. Nu am schimbat dupa indicator, dar in general la mers constant caut sa o tin pe la un 2200-2500 rpm unde mi se pare ca merge cel mai "rotund". PS - nu stiu daca mi s-a parut sau nu, dar coporesorul de AC pare ca se tot opreste si porneste, iar cand porneste se simte o mica pierdere de putere, oarca ar intrerupe. Nu imi place, fara AC merge extraordinar, cu AC ma cam supara, dar ma obisnuiesc. In plus pe auto sufla prea tare si nu mi se pare ca baga foarte rece, deja la 30 de grade parea la limita. La vara cred ca o sa sufle ca apucatul. Eu oricum am programare sambata asta sa ii pun folie solara, poate ajuta outin. Deja m-am imprietenit cu ea una peste alta 😋 Alt minus - nu are temporizare la stergatoare. Adica inteleg ca nu ai RLS, dar macar rotita aia cu temporizarea ca la Clio era utila. Va zic ca asta e masina omului econom. Eu, la stilul meu de mers (plimbari relaxate, mers pana la parinti) merg cu ~15 lei la 100km. Cu Meganeul 4 dCi costul era de peste 20 de lei la acelasi stil. Cu Megane-ul 3 Coupe 1.6 16v acelasi stil costul era 28 de lei. This post has been edited by Andy_ACS: 9 Jun 2020, 21:17 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#749
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Am vazut niste niste video's pe YT unde cineva se apucase sa faca conversie de la AC manual la automat si pe undeva pe acolo prin video zicea ca intr-adevar (si demonstrat pe video) la generatia 2 de logan, compresoarele se opresc/pornesc foarte des cand sufla la o viteza mica pentru a evita inghetarea vaporizatorului - totul comandat pe baza unui senzor de temperatura, si asta din cauza ca au un volum fix (asadar compresor probabil mai ieftin), spre comparatie cu cele de la prima generatie unde mergeau non-stop dar aveau volum variabil (asadar compresor probabil mai scump).
Evident, in aceste conditii, s-a realizat o economie la masina din care a fost livrata sa zicem alta necesitate pentru utilizator (cum ar fi sistemele standard de siguranta) dar in consecinta este faultata operarea pe termen lung pentru ca e posibil sa cedeze ambreiajul de la compresor mult mai devreme decat la primele loganuri. This post has been edited by AmunDei: 9 Jun 2020, 21:22 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#750
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
De acord ca e "by design", din probabil din motivatii de economie (cost productie, consum) dar pe mine ma enerveaza
![]() |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:56 |