| Logan 1.4 fabricat 2005 fara calculator la bord, modelul basic cu inchidere centralizata, geamuri electrice pe fatza. 72.000 Km
La 65.000 a fost schimbat setul motor...cureaua (cu pompa de apa), nu ma prea pricep dar invat, la Cobalcescu. Adica lasata (uitata) acolo si luata dupa 10 zile. Ca sa ajunga acolo biata de ea, nereparata niciodata la motor, se incingea cumplit. A inceput sa faca figuri la temperatura, in aprox 10...20 min vara toate liniile de la temperatura erau la maxim si trebuia oprita pentru racire. Asa a ajuns la service Cobalcescu. Pana atunci, adica 65.000 km a mers perfect si din pacate nici uleiul nu fusese schimbat la timp.
O fac aia si merge bine dar am observat ca lipseste un surub care blocheaza intinzatorul de la cureaua dintre motor, alternator (?) si pompa de servodirectie. Adica nu l-au mai pus. O alta constatare la scurt timp dupa service, fulia pompei de servodirectie pe care sta cureaua, fuleaza. S-a uitat careva si a spus ca fuleaza rau si ca trebuie schimbata. Pana la acel service nu am observat niciodata, masina a fost folosita de mai multi si nimeni nu a vazut asta. Eu banui ca au schimbat aia pe cea buna cu una omorat ca tot nu o pazea nimeni.
La magazin mi-au spus ca fulia nu se vinde separat de pompa si costa mult, nu retin, dar e peste 700 RON. In fine, nu asta e problema, masina mergea bine si asa.
PROBLEMA - inca de acum cativa ani , dinainte de cei 65.000 km, masina asta avea o "boala" ciudata. Extrem de rar, sa zicem ca de 3 ori pe vara, cateodata calda, lasata parcata undeva, nu mai pornea. Adica o parcam incinsa (dar temp nominala normala, niciodata peste nici o linie la bord) dupa drumuri prin Bucuresti si ma intorceam in timp scurt sa plec din nou. Dadeam la cheie, invartea de zor si voios dar nu se producea nici o tentativa de aprindere/explozie. Am constatat ca o patzea dupa un drum de incins prin Bucuresti si lasata la soare. Remediul l-am descoperit intamplator - deschideam capota si asteptam o vreme, exemplu 30 minute, sa se raceasca tot habitaclul motorului. Dupa aia pornea la prima cheie si intotdeauna, vara, iarna pornea perfect la prima cheie si mergea foarte bine fara sa faca figura niciodata la frig. Chestia asta o facea super rar si aleatoriu dar am legat-o numai de vara si de caldura + soare care batea pe capota motorului, de aia o parcam la umbra pe unde puteam. O data anul trecut in vara mi-a facut safteaua in plin soare si ca sa nu stau o ora i-am facut vant la motor cu vanturaiul (cu capota deschisa) si a luat-o in vreo 40 minute la prima cheie dupa ce pana atunci invartea si nu dadea nici un semn de aprindere. Dupa ce pornea mergea ca ceasul elvetian. De curand, anul asta de prin octombrie, deci nu pe vreme calda, a inceput sa-mi faca tot aleatoriu aceasta problema, dar mult mai des. Conditia - sa fi mers cu ea in trafic si sa fie incinsa, parcata si apoi sa vreau in scurt timp sa o pornesc. Nu mai conta caldura sau frigul de afara si acum imi face beleaua si cu 2 linii la temperatura (de pe bord). Acum trebuie sa o las sa se raceasca multaaa vreme , chiar si o ora pe frig, pana scade sub 2 linii la temperatura. In mod normal, motorul arata jumatate din linii la indicatorul de temperatura.
Precizez inca o data ca motorul era si este racit corect, daca se incingea aiurea fara ca pe bord sa arate, macar o "miroseam" sub capota. Atunci cand i-a cedat pompa de apa, povestit mai sus, era jale cand deschideam capota, venea dogoarea - dar nu am fortat-o, am ajuns taras, taras la service dupa o suta de opriri. Adica nu am calat-o ca taranu.
Alt indiciu - bateria e veche si dusa de mult, dar parca mai tine. Oricum, eu nu dau la cheie ca nebunu ca nu am atata curent. Cand face beleaua sa nu o ia din prima cheie (masina asta porneste a naibii din prima cheie pe orice vreme, asa a fost mereu), nu dau ca animalu la contact, o mai las cateva minute, mai dau scurt, o aud ca nu "macaie" (desi invarte motorul voios si puternic), opresc cheia, si fac pauza de "recreatie".
Precizez - cand bag cheia si o duc sus pentru aprindere bord, aud acel zgomot care din cate am citit e de la pompa de benzina, adica e totul normal, asa o stiu de noua.
Inca ceva - am doua chei, nu e cheia, cu ambele face figura. Si LED-ul ala intermitent care clipeste rapid cand nu e cheie in contact, se stinge cand rasucesc sa aprind bordul. Cand e rece bocna dupa o noapte de minus cu ghiata pe parbriz, o ia a naibii si atunci fara mofturi, totusi ceva mai greu, becurile la bord palesc cand dau la cheie. Dar o ia fara problema respectiva.
Am verificat lichidul de racire, era scazut, am pus antigel si apa de care trebuie, e plin vasul la linia de maxim.
Am dat cu spray de contacte pe unde am putut (sigurante la motor si lateral bord, relee din jurul bateriei de sub capacul de plastic, mufele alea mari de acolo, apoi pe la motor pe sub filtrul de aer pe unde am gasit mufe electrice de scos si bagat cu mana, am dat si la firele care merg la bujii, din bobina de inductie (? cred ca asa se numeste) si la capatul bujiilor, etc, am dat peste tot.
Apropos - nu-mi amintesc daca bujiile au fost schimbate ?! Totusi cred ca au fost schimbate la 42.000 Km cand a fost dusa la un service sa-i schimbe placa de presiune la ambreaj. Ce naiba, nu rezistau niste bujii 72.000 Km !
LA BORD nu mi se aprinde nici un martor de avarie, nici o problema, niciodata.
Un singur lucru straniu aparut anul asta, becul din tavan daca il las cu comutatorul la mijloc in timpul mersului, se aprinde si se stinge la modul soft in timp ce merg, adica nu brusc, ci variabil, stins, aprins tot timpul. Il tin pe zero ca ma enerveaza.
Sigurantele sunt bune. Am scos releele din socluri si am dat cu spray contacte, pus la loc, nu am schimbat nimic intre ele, nici o modificare.
Am verificat si contactele la bornele bateriei, am dat si acolo cu spray, am strans, am strans si firul de masa pe oala amortizorului roata stanga fatza.
IN CONCLUZIE - daca o pornesc rece, o ia chiar si la sfert de cheie. Dupa ce o frec in trafic in oras, chiar daca temp pe bord e perfect normala nici o linie peste cat a fost de noua, daca o opresc si la scurt timp vreau s-o pornesc, nu mai face aprindere, invarte cu forta (nu e lesinata) dar nu face aprindere. O las sa se raceasca sub 2 linii, dupa care o ia la prima cheie.
Pare ceva legat de temperatura motorului sau a habitaclului motorului.
Pe vremuri am avut Supernova si imi facea fix la fel, fix cand era calda, aleatoriu, foarte rar numai vara. O data ma lasase aia in parcare la Cora Pantelimon. Pe aia o lasam la fel sa "se odihneasca" si dupa o vreme o prindeam ca porneste; tot la fel, dupa ce pornea mergea si aia ca ceasul, ca si asta. M-am dus la service Pantelimon si un mecanic, afara in curte, a facut-o in 5 minute. S-a bagat cu o cheie sub motor. L-am tras de limba sa-mi spuna ce a fost - cica e un surub care face masa pe burta motorului si ala dupa o vreme nu mai face contact bine, boala la Supernove. Dar e sub motor, trebuie sa te bagi cu totul pe acolo. Oare Loganul asta 1.4 benzina, in fond cam acelasi motor, are si asta tot surub de masa pe burta motorului ?!
Ce parere aveti ? (cred ca o s-o duc la mecanic, dar scriu ca sa vada si altii. Acum am cautat defecte asemanatoare pe forum si nu am gasit identic cu a masina mea, adica sa nu porneasca la cald).
|