Logan MCV 1.6 16V - Se ineaca si lipsa turatie
![]() ![]() ![]() |
Logan MCV 1.6 16V - Se ineaca si lipsa turatie
Slacky |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 29 April 17 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan MCV
2007 1.6 16V
|
|||
bossake |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
E posibil ca una din bobine sa fi picat si atunci cand trenura sa mearga in 3.
Avea tester dedicat unde ai mers? Ciudat daca zici ca nu ai erori |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Prestige 1.6 16v
- B 21 xxx
|
|
user123 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Are dreptate colegul mai sus - poate fi o bobina si nu e musai sa memoreze de fiecare data eroarea Incepe cu baza: aprindere - bujii si bobine Bujiile de cand sunt si in ce stare sunt? Inspecteaza-le macar vizual Bobinele : le verici usor babeste, scoti mufa pe rand la fiecare: la bobinele bune motorul merge si mai prost, cand o gasesti pe cea defecta nu se modifica nimic in mersul motorului daca scoti mufa Deasemenea o poti si masura si compara cu ce zice manualul ( nu mai tin minte exact valorile) Le inspectezi vizual : daca sunt crapate, oxidate arse etc...se schimba, pt ca nu e bine sa astepti pana pica definitiv De obicei cand iti pica o bobina e semn ca si celelalte sunt obosite....eu leam schimbat pe toate odata Ai grija ca daca lasi bujiile peste interval, asta solicita bobinele si duce la uzura |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Slacky |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 29 April 17 ![]() |
QUOTE(bossake @ 29 Apr 2017, 22:47) E posibil ca una din bobine sa fi picat si atunci cand trenura sa mearga in 3. Avea tester dedicat unde ai mers? Ciudat daca zici ca nu ai erori Da, e vorba de un service de reprezentanta. Au facut diagnoza computerizata si au zis ca nu s-a raportat nicio eroare. QUOTE(user123 @ 29 Apr 2017, 22:56) Are dreptate colegul mai sus - poate fi o bobina si nu e musai sa memoreze de fiecare data eroarea Incepe cu baza: aprindere - bujii si bobine Bujiile de cand sunt si in ce stare sunt? Inspecteaza-le macar vizual Bobinele : le verici usor babeste, scoti mufa pe rand la fiecare: la bobinele bune motorul merge si mai prost, cand o gasesti pe cea defecta nu se modifica nimic in mersul motorului daca scoti mufa Deasemenea o poti si masura si compara cu ce zice manualul ( nu mai tin minte exact valorile) Le inspectezi vizual : daca sunt crapate, oxidate arse etc...se schimba, pt ca nu e bine sa astepti pana pica definitiv De obicei cand iti pica o bobina e semn ca si celelalte sunt obosite....eu leam schimbat pe toate odata Ai grija ca daca lasi bujiile peste interval, asta solicita bobinele si duce la uzura Bujiile tocmai le-am schimbat la revizie. A picat in asa fel incat s-a nimerit sa fac revizia chiar dupa ce s-a manifestat prima data problema. Le-am zis si cand am fost la revizie si tot asa mi-au zis ca nu au gasit nimic. Apoi am zis ca ok, poate dupa revizie o sa fie ok. Dar am mai tot mers si a aparut din nou. Am fost iar la service si am facut iar o diagnoza dar iar nimic. Mereu cand merg la service nu se intampla. O sa verific bobinele asa cum ati sugerat. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
2007 1.6 16V
|
|
Victorine |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Cum se verifica bobinele astea tip creion, de curiozitate? As vrea sa stiu si eu ce valori sunt normale si sunt curios cat o sa gasesc la ale mele.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Am scris mai sus metoda empirica + inspectie vizuala
Mai jos ai valorile la bobine Attached thumbnail(s) bobina_16v.jpg ( Size: 279.96k ) Number of downloads: 217 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
MiticaLGN |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 29 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut probleme cu sonda lambda, cea din amonte (prima de la iesirea din motor)
Am dar cu un spray de contacte conectorul si acum merge mai bine. Apoi am descoperit ca o bujie+bobina era sub duza de la stergatorul de parbriz si pe acolo se scurgea apa ->respectiva bujie avea capul ruginit. Am schimbat si bujiile, dar se pare ca si bobina e sparta. Cum se verifica bobina empiric (asta am vazut in service) o stropesti putin in prealabil cu lichid se spalat geamuri, apoi pornesti masina.. tii bobina in mana , la vreo 3 cm de caroserie, paralel cu solul, si o rotesti incet. Daca face scanteie intre caroserie si copul bobinei, asta insemna ca e fisurata pe undeva.. |
--------------------
Logan Prestige
KIA CEED SW BEST
2007
|
|
Victorine |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Mi se pare mai ok metoda lui user123, fara lichide
![]() Daca e sa pun un multimetru pe ele ar trebui sa verific rezistenta intre cei 2 pini? Sau intre un pin si arcul din cap? Si sa gasesc valoarea de la tine din tabel? Mi se pare ca nici la mine nu merge destul de rotund la ralanti. Nu asa rau ca in filmul de mai sus, dar nu e chiar uniform. Bujiile inca n-am apucat sa le verific. Altfel trage foarte bine. This post has been edited by Victorine: 30 Apr 2017, 14:19 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Acolo (in manual) scrie rezistenta primara .....asta inseamna intre cei 2 pini Spre deosebire de bobina de la mpi, aici nu este data rezistenta secundara deci nu poti masura nimic folosind "capul" bobinei Sa stii ca si Mitica are dreptate in felul lui vis-a-vis de verificat bobine- poti folosi un spray cu apa pus pe mist(ultra fin) pt a provoca un scurtcircuit al bobinei.... Metoda cu "apa" e folosita mai ales la bobinele monobloc, adica la mpi.....la 16V unde sunt individuale nu prea poti folosi apa si in plus merge foarte bine metoda descrisa de mine, iti arata clar care dintre bobine nu merge Vezi ca pt relanti instabil mai poate fi de vina si mpp....nu e musai sa fie numai bobinele Particular pt Slacky am zis de bobine pt ca la el intrerupe si da rateu inclusiv cand ambaleaza, deci nu numai la relanti |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
La mine poate fi si de la MPP ca l-am curatat odata cu clapeta, erau imbaxite rau dar motorul mergea perfect. Dupa curatare parca se balbaie usor si turatia nu mai cade liniar spre relanti ci sacadeaza pe la 1000-1200 rpm, scade apo la 750, urca iar putin si in fine se stabilizeaza la 750 dar parca tremura putin motorul din timp in timp, chiar daca pe turometru nu se vede prea bine. L-oi fi dereglat, desi nu am umblat deloc la pozitia axului, sau a intrat mizerie purtata de jetul de spray de curatat. Ce nu am desfacut si curatat este senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie. Nu poate fi asta la Slacky?
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
Slacky |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 29 April 17 ![]() |
Nu am apucat azi sa le verific. Maine incerc si revin cu ce am gasit. Insa daca stau sa ma gandesc, saptamana trecuta mi-au schimbat bujiile la revizie, oare nu ar fi trebuit sa vada cand au facut asta daca era vreuna din bobine defecta ? De obicei nu ar trebui sa le verifice daca tot le desfac pentru bujii ?
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
2007 1.6 16V
|
|
user123 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
@victorine : teoretic cand cureti mpp ar trebui schimbate garniturile acestuia-iti poate trage aer fals pe acolo si de aceea sa ai variatia de turatie mai ales daca inainte sa il scoti nu facea asa
Senzorul de pozitie poate fi verificat -sunt valori in manual insa ma gandesc ca aparea vreo eroare... @slacky: daca masina mergea bine si doar ti-au schimbat bujiile nu ti le verifica nimeni...mai ales daca defectul apare intermitent...la noi nu merg pe incredere, asteapta pana pica piesa, cazul tau probabil bobina E posibil o bobina sa fie obosita si sa faca intermitent...daca poti, verifica-le si vezi dupa aceea... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Pot sa masor bobinele pe pozitie sau trebuie demontate? De fapt cred ca le demontez ca sa ma uit si la bujii. Sau fac treaba asta atunci cand am si bujii noi sa le inlocuiesc direct, nu stiu cati km au astea de pe masina...
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
mregw |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 17 October 17 ![]() |
Slacky, cum ai rezolvat? A mea face exact la fel, logan 1.4 din 2006. Unii zic ca e sonda lambda sau senzorul de turatie pe volanta, asta a fost la tine? Multumesc!
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 preference
- B37GMI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:45 |