DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> M. Ciuc – Toplița – Bistrița – Năsăud - Gherla

gibonu
post 3 Dec 2015, 19:42
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




Vineri, 28.08.2015 – Partea II-a
Gherla și Gherla - Miercurea Ciuc (cu trenul)

Biserica Solomon, din păcate inchisă.

470.jpg ( Size: 296.69k ) Number of downloads: 417
471.jpg ( Size: 419.09k ) Number of downloads: 417


Am înțeles că acesta ar fi cea mai veche biserică armeano-catolică din Transilvania.
Mai multe detalii: http://enciclopediavirtuala.ro/monument.php?id=397

Biserica Greco-Catolică.

472.jpg ( Size: 452.48k ) Number of downloads: 420
473.jpg ( Size: 218.37k ) Number of downloads: 418


Pe fațada clădirii se află o placă în memoria episcopului greco-catolic Iuliu Hossu și participarea acestuia la Marea Adunare Națională de la Alba Iulia din 01.12.1918.

474.jpg ( Size: 382.49k ) Number of downloads: 417


Mai multe detalii despre Iuliu Hossu:
https://ro.wikipedia.org/wiki/Iuliu_Hossu

Mânăstirea franciscană.

475.jpg ( Size: 470.6k ) Number of downloads: 23
476.jpg ( Size: 385.83k ) Number of downloads: 20
477.jpg ( Size: 424.79k ) Number of downloads: 20


Interiorul (atât cât se poate vedea de lângă ușa de la intrare).

478.jpg ( Size: 394.11k ) Number of downloads: 25


Muzeul de istorie al municipiului Gherla am fi vrut să-l vedem

479.jpg ( Size: 251.77k ) Number of downloads: 27


însă acesta este închis in zilele de vineri și sâmbătă.

480.jpg ( Size: 248.29k ) Number of downloads: 19


Clădirea, cât se poate vedea din stradă, arată interesant (scuze pentru fire).

481.jpg ( Size: 464.03k ) Number of downloads: 21
482.jpg ( Size: 390.61k ) Number of downloads: 20
483.jpg ( Size: 445.77k ) Number of downloads: 16


Mi s-a părut foarte tare ideea acestui dinam (până acum n-am mai vazut dinamul montat lângă axul pedalier).

484.jpg ( Size: 404.35k ) Number of downloads: 37


Fast food.

485.jpg ( Size: 402.91k ) Number of downloads: 37


Gara Gherla.

486.jpg ( Size: 357.65k ) Number of downloads: 32


4 Dec 2015, 21:32:
Vineri, 28.08.2015 – Partea III-a
Gherla și Gherla - Miercurea Ciuc (cu trenul)

Trenul IR 367, pe bucata Gherla – Miercurea Ciuc (98,04 Lei / două persoane).
Biletele, pentru oameni, le-am cumpărat on-line înainte de a pleca în tură
Pentru biciclete urma să ne înțelegem cu nașul, pentru ca pe site-ul CFR Călători acest tren nu avea vagon pentru transportul bicicletelor.

Am ajuns în gara Gherla cu vreo 20 de minute înainte de sosirea trenului și am pregătit bicicletele (slabit suruburile de la pipă și aliniat ghidoanele paralel cu cadrul) pentru transportul acestora la ultima ușa a trenului, ca să nu încurce pe nimeni.

Insă, atunci când trenul a apărut în gară, spre marea noastră surindere, acesta avea vagon pentru transportul bicicleteleor.

Bicicletele în tren.

490.jpg ( Size: 409.42k ) Number of downloads: 36


La vreo 5 minute de la plecarea din Gherla a apărut doamna nașă.
I-am explicat că pe site nu apărea opțiune “vagon pentru biciclete” și ca urmare n-am bilete și pentru bicicletă.
Doamna nașă mi-a spus să stau liniștit, pentru că “facem noi să fie bine”.
Pentru o astfel de atitudine i-am dat nașei 20 Lei, adică tariful CFR Călători pentru două biciclete într-un tren IR.

Altă surpriză plăcută a fost faptul că IR 367 este un tren international (Budapesta Keleti – Brașov) și ca urmare, are în dotare cele mai bune vagoane ale CFR Călători.

491.jpg ( Size: 415.8k ) Number of downloads: 43


Sau cel puțin așa ne-a spus doamna nasă, pentru că în caz contrar “dacă nu îi merge aerul condiționat sau vreun buton de deschidere a ușii, la granița ungurii scot vagonul din tren”.
Tot de la doamna nașă am aflat că vagonul pentru transportul bicicletelor este doar vara atașat la tren și din acest motiv nu apare pe site-ul CFR Călători.

Auzisem despre calea ferată Deda – Toplița că ar fi ceva spectaculos.
Deși am stat aproape tot drumul la ultima usă a trenului, cu aparatul foto de gât, n-am văzut nimic ieșit din comun.

492.jpg ( Size: 475.23k ) Number of downloads: 40
493.jpg ( Size: 442.71k ) Number of downloads: 36
494.jpg ( Size: 739.04k ) Number of downloads: 35
495.jpg ( Size: 310.32k ) Number of downloads: 29
496.jpg ( Size: 554.29k ) Number of downloads: 30


Între Toplița și Gheorgheni.

497.jpg ( Size: 326.15k ) Number of downloads: 31
498.jpg ( Size: 366.27k ) Number of downloads: 26
499.jpg ( Size: 452.55k ) Number of downloads: 22
500.jpg ( Size: 347.84k ) Number of downloads: 19
501.jpg ( Size: 257.11k ) Number of downloads: 19


Imensa biserică din Ditrău se vede și de pe calea ferată.

502.jpg ( Size: 228.77k ) Number of downloads: 26
503.jpg ( Size: 272.43k ) Number of downloads: 33


Recoltarea cartofului, undeva aproape de Gheorgheni.

504.jpg ( Size: 314.27k ) Number of downloads: 40


Ar mai fi fost niște peisaje interesante pe bucata Gheorgheni – Izvorul Oltului – Siculeni, însă n-am mai apucat să fac poze.
Motivul: m-a rugat doamna nașă, ca împreună cu alt călător, să-i ajutăm la coborâre (în Izvorul Oltului) pe trei călători cu probleme de vedere și locomotorii.
Așa că, imediat după Gheorgheni m-am dus în alt vagon ca să dau o mână de ajutor.
Că până la urmă ajutorul meu a fost necesar doar la cărat câteva bagaje contează mai puțin, doar m-am bucurat că am putut să ajut.

După Izvorul Oltului ne-a invitat doamna nașă la o țigară în compatimentul ei, ocazie cu care mi-a spus că înainte să apeleze la mine a apelat la un călător de la clasa I-a, care însă a refuzat-o, spunându-i ceva de genul “eu sunt călător în trenul ăsta”.
Iar reacția, pe bună dreptate a doamnei nașe a fost “îmi venea să-l scuip”.

Mai trebuie să spun că doamna nașă era singură, fără coleg.
A preluat trenul la Cluj (adus de la granița cu Ungaria de la doi barbați) și îl ducea singură până la Brașov.

În Miercurea Ciuc am luat bilete dus-întors pentru trenul Regio de a doua zi până la Tg. Ocna.
Biletele pentru biciclete n-a putut doamna casieră să-mi dea, doar mi-a recomandat să vorbesc cu nașul.

Apoi o oprire pentru aprovizionare la un Penny Market de lângă gară.
Aici am stat afară cu bicicletele, ocazie cu care m-am salutat (în românește) cu niște cetățeni bine bronzați de origine maghiară, cetăteni care tocmai ieșiseră din magazin și consumau parte din produsele cumpărate, în formă solidă și lichidă.

După consum inevitabil au rămas niște resturi de ambalaje, pe care cetățenii bronzați le-au dus conștincioși la coșul de gunoi.
Iar eu stătem și mă gândeam că la București cetătenii fără nicio urmă de bronz nu se deranjează să ducă ceva la coșul de gunoi.

Înapoi spre pensiunea Harmonia (de unde am plecat cu aproape o săptămână inainte) am trecut prin fața liceului Maron Aron.

505.jpg ( Size: 328.96k ) Number of downloads: 37


Apoi un duș și somn, pentru că a doua zi urma să ne trezim devreme, pentru că trenul spre Tg. Ocna pleca la ora 07:17.


This post has been edited by gibonu: 4 Dec 2015, 19:32


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 7 Dec 2015, 11:07
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Iti place sa povestesti si noua sa te cetim. smile.gif
Ce-ar fi sa le aduni le mai coafezi putin si faci o carticica.

This post has been edited by bion: 7 Dec 2015, 11:08


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 7 Dec 2015, 12:18
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@bion

Multumesc pentru apreciere si sugestie, insa nu este cazul de publicat o carte.

Povestile mele sunt despre locuri accesibile oricui, fara niciun fel de pregatire speciala sau experienta intr-un anumit domeniu.

Motivul pentru care le scriu (desi ma repet) este acela de minima documentare pentru cineva care vrea sa mearga in zona respectiva.
In plus, aici pe forum exista ideea de interactivitate, povestea poate fi completata cu informatii utile, asa cum s-a intamplat de multe ori.

In cazul unei carti publicate, nu se pune problema de existenta acestei interactivitati, asadar scade cantitatea de informatii oferite.

Nu este cazul la mine, insa din ce am observat, carti in care sa se povesteasca calatoriile nu prea intereseaza pe nimeni sa le publice (poate exceptie fac unele carti in care se descriu ture moto).

Concret, cartea in care Lucian Ionescu poveste tura, de 7 luni cu caiacul, de la Giurgiu la Venetia: http://lucianionescu.com/

Desi, dupa mintea mea, cartea este foarte bine scrisa, nu a fost nicio editura din RO interesata sa o publice.
Iar tura cu caiacul chiar a fost o aventura.

Pana la urma, Lucian si-a publicat cartea (parca 150 de exemplare) din banii lui.
Acum, la peste 1 an de la publicarea cartii, a reusit sa vanda / doneze toate exemplarele.



--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 8 Dec 2015, 20:02
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




Sâmbătă, 29.09.2015
Miercurea Ciuc – Tg. Ocna – Livezi Ciuc (cu trenul) – viaductul Caracău – Livezi – Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa - Miercurea Ciuc
32 km

Răsărit de soare în Miercurea Ciuc.

506.jpg ( Size: 226.12k ) Number of downloads: 32


Și ceață pe dealurile din vestul orașului.

507.jpg ( Size: 372.99k ) Number of downloads: 33


Placa comemorativă bilingvă în gara din Miercurea Ciuc.

508.jpg ( Size: 418.76k ) Number of downloads: 33


Trenul Regio 5214, compus din doua două vagoane, gata de plecare (ora 07:17).

509.jpg ( Size: 305.31k ) Number of downloads: 32


Bicicletele (cu ghidoanele aliniate paralel cu cadrul) la parterul vagonului etajat, lângă una dintre ușile de acces, n-au deranjat pe nimeni.

510.jpg ( Size: 474.91k ) Number of downloads: 33


Între Miercurea Ciuc și viaductul Caracău.

511.jpg ( Size: 224.42k ) Number of downloads: 32
512.jpg ( Size: 266.27k ) Number of downloads: 25
513.jpg ( Size: 477.99k ) Number of downloads: 28


Viaductul Caracău, văzut din tren.

514.jpg ( Size: 462.5k ) Number of downloads: 33


Între Livezi Ciuc și Lunca de Sus.

515.jpg ( Size: 467.18k ) Number of downloads: 30
516.jpg ( Size: 426.25k ) Number of downloads: 23


Calea ferată trece peste DN 12A (satul Lunca de Sus).

517.jpg ( Size: 423.14k ) Number of downloads: 28


Podul de cale ferată văzut din DN 12A (printscreen pe de Google Street View).

518.jpg ( Size: 454.7k ) Number of downloads: 31


Podul văzut din tren.

519.jpg ( Size: 523.74k ) Number of downloads: 32


Între Lunca de Sus și Ghimeș.

520.jpg ( Size: 359.53k ) Number of downloads: 29
521.jpg ( Size: 306.99k ) Number of downloads: 26
522.jpg ( Size: 359.03k ) Number of downloads: 21
523.jpg ( Size: 343.6k ) Number of downloads: 18
524.jpg ( Size: 322.32k ) Number of downloads: 16


Poză care nu mai iese nici din 100 de încercări.

525.jpg ( Size: 302.92k ) Number of downloads: 59



9 Dec 2015, 21:59:
Sâmbătă, 29.09.2015 – Partea a II-a
Miercurea Ciuc – Tg. Ocna – Livezi Ciuc (cu trenul) – viaductul Caracău – Livezi – Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa - Miercurea Ciuc
32 km

Ghimeș.

Gara Ghimeș.

526.jpg ( Size: 455.02k ) Number of downloads: 32


Placă în memoria lui Ferenc Pfaff, arhitectul care a proiectat clădirea gării din Ghimeș.

527.jpg ( Size: 434.21k ) Number of downloads: 29


Din ce înțeleg de pe Wikipedia, Ferenc Pfaff a mai proiectat și alte gări în Transilvania (Carei și Satu Mare) precum și gări în orașe precum Zagreb, Rijeka, Szeged, Pecs sau Gyor.
Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Ferenc_Pfaff

Revenind la gara Ghimeș acesta a fost, în perioada 1897 – 1918 punctul de graniță între Regatul României si Austro-Ungaria.
Din câte am înțeles, până în anul 1918 gara Ghimeș era împărțită în 3 zone: vama românească, vama austro-ungară si clădirea propriu-zisă a gării

Pe partea ungară, calea ferată Miercurea Ciuc – Ghimeș a fost terminată in anul 1897 iar pe partea românească, calea ferată Comănești – Ghimeș doi ani mai târziu, în anul 1899.
Adică și atunci, ca și acum (autostrada Nădlac-Arad) ungurii s-au mișcat mai bine ca românii

La ieșirea din satul Ghimeș (spre Palanca) se află cel mai estic canton al MAV-ului (Caile Ferate Maghiare).
Azi, cantonul este renovat și adăpostește un mic muzeu feroviar.

Pozele care urmează sunt făcute în iulie anul curent, cu ocazia unei ture motorizate în zonă.
Scuze pentru calitatea lor, însă sunt făcute cu un aparat foto mai putin performant.

Muzeul despre care vorbem mai sus.

528.jpg ( Size: 345.19k ) Number of downloads: 31
529.jpg ( Size: 429.11k ) Number of downloads: 29


Câteva vorbe despre canton și actualul muzeu.

530.jpg ( Size: 512.81k ) Number of downloads: 27


Programul de vizitare și numărul de telefon al custodelui.

531.jpg ( Size: 388.39k ) Number of downloads: 38


La numărul de telefon din poza de mai sus chiar răspunde custodele.
L-am sunat pentru că în momentul în care am ajus acolo muzeul era închis, însă domnul custode m-a asigurat că fiul să va veni în câteva minute, ceea ce s-a și întâmplat.

Muzeul se viziteazaă gratis (donațiile sunt binevenite) iar în interior fotografierea nu este permisă.
Pentru cine este pasionat de trenuri și căi ferate, acest mic muzeu merită văzut, deoarece conține multe exponate interesante plus fotografii și harți feroviare vechi.

Intâmplător, în episodul de săptămâna trecută, documentarul “Gări de poveste“ de la TVR a ajuns și la Ghimeș și conține inclusiv imagini din muzeu.
Documentarul se poate vedea aici: http://www.tvrplus.ro//editie-gari-de-poveste-394095

Pasiune dincolo de hotar: Cantonul – muzeu de la Ghimeș” se poate citi aici:
http://columna.crifst.ro/issue3

Este un articol interesant legat de acest mic muzeu plus că oferă și multe alte informații despre zonă.

Locul in care se afla muzeul feroviar de la Ghimes.

536.jpg ( Size: 124.78k ) Number of downloads: 25


Scara care urcă spre ruinele cetății Rakoczi (n-am urcat).

532.jpg ( Size: 593.57k ) Number of downloads: 30


Arici în stăvilire înaintării tancurilor.

533.jpg ( Size: 659.36k ) Number of downloads: 32
534.jpg ( Size: 508.05k ) Number of downloads: 29


Scheletul unei locomotive cu abur, dacă nu mă înșel de cale ferată îngustă.

535.jpg ( Size: 483.85k ) Number of downloads: 46


Mai trebuie spus că Ghimeș, deși are o populație majoritar maghiară, azi este în județul Bacău, probabil de la împărțirea administrativ-teritorială din anul 1968.
Altfel spus, ungurii din Ghimeș au devenit moldoveni, la fel cum sârbii din Șvinița au devenit olteni.

Am mai înțeles că în ziua Rusaliilor Catolice la Ghimeș sosesc cateva zeci de mii de maghiari, (mulți din Ungaria, cu trenuri speciale) pentru a comemora “granița celor o mie de ani”.
Dacă poate cineva să dea mai multe detalii despre cei o mie de ani, rămân dator.

Tot referitor la maghiarii care vin din Ungaria, când am ajuns la muzeul feroviar, în fața mea a oprit o mașină cu numele de înmatriculare ungurești.
Din mașină a coborât o domnișoară care m-a întrebat ceva, direct în maghiară. În afară de “nem tudom” n-am știut ce să-i răspund.

Nu m-a deranjat prea mult, însă mă gândeam că în cazul în care m-aș opri în Ungaria, la sute de km bune de granița cu RO, nu m-aș apucă sa pun întrebări în românește.

This post has been edited by gibonu: 9 Dec 2015, 19:59

Attached thumbnail(s)
531.jpg ( Size: 388.39k ) Number of downloads: 35


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 9 Dec 2015, 21:29
Post #65


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.110
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(gibonu @ 8 Dec 2015, 20:02)
Poză care nu mai iese nici din 100 de încercări.
525.jpg ( Size: 302.92k ) Number of downloads: 59


Tare, sa nu spui ca ai facut-o intentionat... rolleyes.gif
QUOTE(gibonu @ 8 Dec 2015, 20:02)
Adică și atunci, ca și acum (autostrada Nădlac-Arad) ungurii s-au mișcat mai bine ca românii

Romanii s-au miscat mai... ardeleneste.
QUOTE(gibonu @ 8 Dec 2015, 20:02)
Programul de vizitare și numărul de telefon al custodelui.

531.jpg ( Size: 388.39k ) Number of downloads: 38


Date diferite pt. unguri si romani, in sept., "magyar-offset" ca si la drumuri.
QUOTE(gibonu @ 8 Dec 2015, 20:02)
Scheletul unei locomotive cu abur, dacă nu mă înșel de cale ferată îngustă.

535.jpg ( Size: 483.85k ) Number of downloads: 46


Pare f. veche, merita restaurata, nu abuzata cu grafitty. Se pare ca "ai lor" sunt cel putin la fel de imbecili ca "ai nostri". sad.gif
QUOTE(gibonu @ 8 Dec 2015, 20:02)
Mai trebuie spus că Ghimeș, deși are o populație majoritar maghiară, azi este în județul Bacău, probabil de la împărțirea administrativ-teritorială din anul 1968.
Altfel spus, ungurii din Ghimeș au devenit moldoveni, la fel cum sârbii din Șvinița au devenit olteni.

Cea mai dulce razbunare.
QUOTE(gibonu @ 8 Dec 2015, 20:02)
granița celor o mie de ani”.
Dacă poate cineva să dea mai multe detalii despre cei o mie de ani, rămân dator.

Aici e si mai putin de clarificat: mia e mai mica de o suta. Fara alte comentarii, ca ar fi pacat de topic.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 10 Dec 2015, 19:45
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@maho

Poza respectiva a iesit intamplator asa.

Referitor la datele de vizitare a muzeul, probabil este o gresala.

Nu cred ca isi mai bate capu' cineva, indiferent de origine, sa restaureze acea locomotiva.

N-am inteles din link-ul pe pe Wikipedia de unde vine mia de ani.



Sâmbătă, 29.09.2015 – Partea a III-a
Miercurea Ciuc – Tg. Ocna – Livezi Ciuc (cu trenul) – viaductul Caracău – Livezi – Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa - Miercurea Ciuc
32 km

La intrarea în Palanca (venind dinspre Ghimeș), pe partea stângă a DN 12A se află mormântul lui Emil Rebreanu (fratele scriitorului Liviu Rebreanu și cel care a inspirat personajul Apostol Bologa din romanul Pădurea Spânzuraților).

536.jpg ( Size: 592.53k ) Number of downloads: 32


Ofițer în armata austro-ungară, trimis în anul 1917 la Ghimeș să lupte împotriva românilor s-a hotărât să dezerteze.
Prins în apropierea liniilor românești, a fost judecat și condamnat la moarte prin spânzurare și executat la 14.05.1917.
Ultima dorință a lui Emil Rebreanu a fost să fie îngropat dincolor de graniță, în pământ românesc, însă acestă cerere i-a fost refuzată.

Apoi, după război, prin efortul fratelui său, în octombrie 1921, mormântul lui Emil Rebreanu a fost mutat dincolo de fosta graniță, la Palanca, unde se găsește și azi.

Ca o curiozitate personală, fără să am vreo noțiune de strategie militară, nu înțeleg de ce decidenții din armata austro-ungară îi trimiteau pe românii din Ardeal să lupte împotriva românilor din vechiul regat.
Mi se pare o tactică neproductivă, mai ales că armata austro-ungară lupta și pe alte fronturi, cum ar fi în Galița sau Italia.

Mormântul propriu-zis.

537.jpg ( Size: 670.82k ) Number of downloads: 36


Inscripțiile de pe mormânt.

538.jpg ( Size: 554.34k ) Number of downloads: 36
539.jpg ( Size: 634.15k ) Number of downloads: 33


Referitor la prima inscripție, mi se pare puțin ciudat textul “spânzutat de unguri”, pentru că nu prea înțeleg ce relevanță mai are azi, la aproape 100 de ani de la eveniment, menționarea explicită a celor care l-au spânzutat pe Rebreanu.

Spun asta gândindu-mă la ceea ce am văzut în Bosnia.
La cimitirul din Srebrenica (Potocari, mai exact) nu se spune nimic despre sârbi (mai mult sau mai puțin bosniaci), deși în 1995 au ucis peste 8.000 de musulmani bosniaci.
La Mostar, nu se spune nimic despre croați, deși în 1993, au distrus podul peste Neretva (construit de turci cu peste 400 de ani în urmă).
Adică Bosnia a avut un moment zero, în care, cel puțin la nivelul monumentelor și inscripțiilor n-au mai considerat necesar să scoată în evidență cine a călcat pe bec.

Un monument mai recent ridicat în memoria lui Emil Rebreanu.

540.jpg ( Size: 451.21k ) Number of downloads: 33


Cele trei blocuri de piară din fața monumentului sunt decorate cu stemele celor 3 mari provincii istorice românești.

Țara Românescă.

541.jpg ( Size: 401.18k ) Number of downloads: 32


Moldova.

542.jpg ( Size: 399.87k ) Number of downloads: 28


Transilvania.

543.jpg ( Size: 395.52k ) Number of downloads: 26


Un fel de șopron,sub care s-a cam lăsat pâmântul.

544.jpg ( Size: 830.79k ) Number of downloads: 34


Lateralele șopronului.

545.jpg ( Size: 459.99k ) Number of downloads: 36


Pentru că tot vorbeam mai sus despre cum au tratează cei din Bosnia trecutul.

546.jpg ( Size: 462k ) Number of downloads: 32


Mai multe informații despre Emil Rebreanu: http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/Emil_Rebreanu

Chiar lângă mormântul lui Emil Rebreanu se află și un monument al ostașului sovietic.

547.jpg ( Size: 758.99k ) Number of downloads: 31
548.jpg ( Size: 471.21k ) Number of downloads: 26


Ieșirea din Palanca și intrarea în Ghimeș, plus cotul de 180 de grade pe care îl face Trotușul, văzute de lăngă mormântul lui Emil Rebreanu.

549.jpg ( Size: 576.44k ) Number of downloads: 32


La un moment dat a început să plouă, asă că m-am oprit sub steașina porții de la intrare și am așteptat sa treacă ploaia.
La un moment dat, dinspre Ghimeș a apărut o doamnă în vârstă, cu basma în cap, care după ce m-a studiat puțin de la distanță și-a făcut curaj și m-a întrebat scurt:
Român?”

După ce i-am răspuns, mi-a întins un telefon și mi-a spus, la fel de scurt “Sorina”.

Am căutat numărul Sorinei în telefon, l-am găsit, l-am apelat și i-am intins doameni cu basma în cap telefonul.
Fară să vreau am asistat și la conversația telefonică și am aflat că s-a pierdut vaca, plus detaliile operațiunii de căutare a vacii, care presupunea, în primul rând mersul acasă și luat o umbrelă.
Că ploaia se oprise și cerul era aproape senin conta mai puțin.

Se pare că operațiunea de căutare a vacii nu era o prioritate maximă, deoarece doamna cu basma în cap avea chef de vorbă.
După ce mi-a adresat întrebările standard “de unde ești” și “unde te duci”, a început să îmi povestească tot felul de lucruri, cum ar fi că a lucrat căteva zeci de ani la o fabrică de la Onești cum apoi s-a retras la casa părintească din Palanca sau că este dezamăgită de clasa politică.

M-a asigurat că nu știe ungurește și că în Palanca nu sunt unguri.

La un moment dat, după ce a văzut că am ascultat-o răbdător, cu o oarecare sfială, mi-a spus ceva de genul:
Dumneavoastră sunteți de la București și știti mai multe. Pot să vă întreb și eu ceva
Iar întrebarea pentru unul de la București care știe mai multe a fost:
Ne iau ungurii Ardealul?

Am încercat să o lămuresc că azi nu se mai pune problema de așa ceva, parcă i-am spus ceva și de U.E., însă am senzația că doamna cu basma nu m-a crezut.

Iar eu am rămas cam uluit de nivelul scăzut de minimă informare al oamenilor din mediul rural.

Revenind la tura cu bicileta din august.
Gara Comănești, văzută doar de pe peron.

550.jpg ( Size: 375.4k ) Number of downloads: 44
551.jpg ( Size: 429.03k ) Number of downloads: 33


Din documentarul “Gări de poveste” (link-ul în postarea anterioară) am aflat că acestă gară (proiectată și construită de inginerul Elie Radu) este identică cu gara din Curtea de Argeș.

Am coborăt la stația Salină, ultima oprire înainte de gara principală din Tg. Ocna.

552.jpg ( Size: 473.23k ) Number of downloads: 36


Indicatoare din alte vremuri.

553.jpg ( Size: 475.67k ) Number of downloads: 36
554.jpg ( Size: 384.64k ) Number of downloads: 37


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 10 Dec 2015, 21:00
Post #67


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.110
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Tocmai, ca "o mie de ani" sunt doar in capul lor:
QUOTE
Din Ungaria făceau parte actualele teritorii ale Ungariei și Slovaciei, teritorii din vestul Ucrainei (regiunea Transcarpatia, zisă Rutenia Carpatică), jumătatea de nord-vest a României cu Maramureșul, Crișana, Transilvania (din 1867) și Banatul, nordul actualei Sârbii (provincia Voivodina) și nordul Croației și Sloveniei

Pacat de locomativa aia, la o privire de departe, din poza, pare cel putin la fel de veche si de interesanta ca cele de la Resita.
Probabil ca decidenții din armata austro-ungară îi trimiteau pe românii din Ardeal să lupte împotriva românilor pe post de "carne de tun", ca si prizonierii luati de turci, in alte vremuri.
Relevanta textului “spânzutat de unguri” e (o fi) doar ca piedica in calea uitarii, in niste vremuri in care unii sunt foarte vocali vorbind de "autonomie". Noi n-am avut un "moment zero" veritabil, in care sa se fi disipat toate tensiunile acumulate in zeci de ani
Diferenta dintre rural si oras (vorbesc de orasele mai mari) e imensa, si creste permanent, in rural (orice zona) batranii sunt opaci si rigizi la nou (nu ca n-ar ajunge informatie acolo, dar le trece pe langa ureche, nu-i scoti din ale lor), iar tinerii in majoritate sunt slab educati si "suficienti", prefera sa le chioraie matele dar sa aiba net si zmartfon.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 11 Dec 2015, 10:29
Post #68


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




Granita celor o mie de ani vine, din ce am citit si eu, de la o teorie lansata de un istoric american, acesta scotand si o carte in acest sens- Transilvania și teoria continuității daco-romane a românilor. In cartea aceeas sunt publicate harti ale Europei iar Transilvania la 923 apare ca parte a Ungariei. In hartile din 998, precum și din 1028, regatul Ungariei nu include doar Transilvania, ci și o parte dintr-o regiune cunoscută mai târziu ca Valahia. Se pare că Valahia, fiind situată dincolo de Munții Carpați, a graniței de sud-est a Ungariei mari, n-a fost considerată ca fiind parte esențială a Regatului Ungariei, așa că regele ungur Sf. Ștefan își retrage armatele din acest teritoriu, întrucât, în harta din 1071, granițele din sud-estul Ungariei sunt aceleași ca și cele din 1918. Istoricul ungur Balogh conchide astfel că granițele transilvănene ale Ungariei sunt cele mai stabile din istoria Europei, indicând că Ungaria n-a avut pretenții imperialiste niciodată. Pe de altă parte, granițele Țării Românești și a Moldovei, din anul 923 și până la Unirea celor două principate (în 1859) s-a schimbat de câteva ori. Astfel Valahia a aparținut mai întâi bulgarilor, apoi a fost sub comanda Imperiului Bizantin.

In fine...faza e ca după bătălia de la Mohacs (1526), Transilvania a devenit un stat independent și a rămas așa până în anul 1876, când a fost anexată Ungariei, asa ca ...chiar si asa granita celor o mie de ani nu isi face sensul.

This post has been edited by Sudsemnatu: 11 Dec 2015, 10:31


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 11 Dec 2015, 12:39
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@maho

Magnet de frigider cu Ungaria Mare, cumparat de la un magazin de suveniruri din Miercurea Ciuc in 2012.
Se vad mai bine toate regiunile enumerate de tine.

01.JPG ( Size: 39.38k ) Number of downloads: 47


Ca nu s-a gandit nimeni sa faca un magnet de frigider cu Romania Mare, e alta problema.

Referitor la "Relevanta textului “spânzutat de unguri” e (o fi) doar ca piedica in calea uitarii" doar imi vine in minte, involuntar, un banc:

Intr-un sat din Ardeal, romanul Ion si ungurul Gyuri erau vecini si traiau in pace si armonie.
Intr-o zi, Ion vine la Gyuri, da cu basca de pamant si incepe sa-l injure si sa-l faca "bozgor imputit", etc.
Gyuri, socat, il intreaba pe Ion ce l-a apucat.
Ion: Pai voi l-ati omorat pe Mihai Viteazu.
Gyuri: Bine ba Ioane, dar asta s-a intamplat cum 500 de ani.
Ion: Asa e, insa eu abia azi dimineata am aflat.

Si parca mai era un vers a lui Adrian Paunescu care spune ceva de genul:
"Eu atata vreau sa aflu,
Unde au fost romanii cand a fost taiat Viteazul
"

Adica ce rost are sa scoti azi in evidenta niste lucruri mai putin placute care s-au intamplat acum 100 de ani.
Ca sa fie si mai clar, nu ma refer la modificarea cartilor de istorie, ci la cea a inscriptiilor de pe monumente.


@Sudsemnatu
Multumesc pentru completare.
Pana la urma, daca am inteles eu bine, granita celor o mie de ani vine de la anul 1000, cand a luat fiinta Regatul Ungar sub conducerea lui Stefan I, primul rege maghiar (si daca nu ma insel cel care i-a crestinat).

This post has been edited by gibonu: 11 Dec 2015, 12:41


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 11 Dec 2015, 13:55
Post #70


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




Da, care la vremea aia, potrivit unora...Transilvania tinea de imperiul lor.

This post has been edited by Sudsemnatu: 11 Dec 2015, 13:56


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 11 Dec 2015, 15:35
Post #71


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Sau poate ca, in a doua jumatate a secolului XIX nationalismul fiind foarte la moda, liderii de atunci se visau vizionari si doreau ca granitele de la aceea vreme sa dureze 1000 de ani. Ceva similar cu cel de al III-lea Reich care in viziunea lui Hitler urma sa dainuiasca tot 1000 de ani.

Referitor la intrebarea ta in legatura cu inscriptia de pe mormantul lui Emil Rebreanu ai putea sa gasesti singur raspunsul in intrebarea pe care ti-a adresat-o batrana de la Palanca ...


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 11 Dec 2015, 15:42
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




QUOTE(radian @ 11 Dec 2015, 17:35)
Referitor la intrebarea ta in legatura cu inscriptia de pe mormantul lui Emil Rebreanu ai putea sa gasesti singur raspunsul in intrebarea pe care ti-a adresat-o batrana de la Palanca ...


Esti prea profund pentru vineri, ora 16:00.

Poti, te rog sa explici mai clar ceea ce ai vrut sa spui.

Multumesc.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 11 Dec 2015, 16:12
Post #73


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Talentul tau de a-ti povesti experientele turistice si a scoate in evidenta detalii interesante trebuie savurat ca pe o cafea buna, ar fi pacat sa degenereze intr-o "disputa", sunt destule la cafenea.

Foarte pe scurt, ai atins o chestiune delicata. Relatiile romano-maghiare. In ambele tabere au fost si mai sunt destui care nu-si doresc un "moment zero" de genul celui pomenit de tine in Bosnia, din contra, fac eforturi, demne de o cauza mai buna, sa tina in actualitate subiecte care demult ar fi trebuit sa devina "actuale" doar pentru istorici. De exemplu cel care a considerat necesar sa precizeze pe piatra funerara cine a fost autorul executiei lui Emil Rebreanu.

Si mai ales, din pacate mai exista destui oameni, de regula oameni simpli, usor de manipulat, care au fost crescuti sa le fie frica, sa nu aiba incredere si inevitabil sa aiba o reactie "neprietenoasa" fata de cei din cealalta tabara. De exemplu batrana din Palanca.

This post has been edited by radian: 11 Dec 2015, 16:14


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buzasparta
post 11 Dec 2015, 17:51
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.227
Joined: 25 August 07
From: Judetul Romanica




Frumoase calatorii , rlatarile pe masura.In general cica oamenii sfintesc locul numai ca in unele cazuri mai rau fac asta legat si de poluarea naturii si de relatiile din comunitate.
In natura ar trebui ca unele "atractii" sa ramana inaccesibile cu masina pentru ca e mai bine asa.


--------------------
renault megane sedan 1.6 110cp 2007 expression - GL06cxx
President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 11 Dec 2015, 19:32
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@radian
Multumesc pentru aprecieri.
Nu s-a pus niciun moment problema unei dispute.

@buzasparta
Multumesc.
Oamenii se pot civiliza, insa asta depinde in primul rand de ei.


Sâmbătă, 29.09.2015 – Partea a IV-a
Miercurea Ciuc – Tg. Ocna – Livezi Ciuc (cu trenul) – viaductul Caracău – Livezi – Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa - Miercurea Ciuc
32 km

Salina Tg. Ocna se află la vreo 2 km distanță de halta Salina, iar drumul până acolo este bine semnalizat.

555.jpg ( Size: 617.61k ) Number of downloads: 40
556.jpg ( Size: 473.71k ) Number of downloads: 28


Deja era prea cald pentru gustul meu.
Plus că era într-o zi de sâmbătă din luna august, adică aglomerație maximă.
Cu 1 km înainte de salină mașinile mergeau în coloană, drumul devine foarte prost, plus puțin în pantă .

Având în vedere cele de mai sus, mergeam pe bicicletă în același ritm cu mașinile.
Am avut noroc să merg aproape 1 km în paralel cu un VW Passat, cu volan pe dreapta și numere de înmatriculare bulgărești, cu toate geamurile deschise și muzica (un fel de house) dată la maxim.
O plăcere, deja regretam că nu m-am dat jos din tren la Ghimeș.

Lângă intrarea în salină era un haos maxim, deoarece românii trebuia să își parcheze mașinile.
Fiind cu bicicleta, m-a durat la bască de acest aspect.

Biletul de intrarea se cumpără (cu bon fiscal) de la un magazin care vinde sucuri, sare și suveniruri situat la vreo 100 de metri de poarta de intrare în salină.

Deja era prea cald.

Organizarea mi s-a părut destul de eficientă, în sensul că biletul cumpărat de la magazine conținea un cod de bare, cod de bare care trebuia scanat la turnicheții de la intrare în curtea saline.
Biletele erau diferite pentru adulți și copii, turnicheții la fel, plus niște agenți agenți de paza care ofereau asistență la scanare biletului.

Bicicletele le-am lăsat, legate, într-un rastel special, amplasat la umbră sub o copertină.

Intrarea în salină se face cu un microbuz, prin tunel.

557.jpg ( Size: 430.66k ) Number of downloads: 34


Sunt suficiente microbuze astfel încât să se poate călători civilizat iar mai mult de 10 minute nu se așteaptă.

Când microbuzul era gata de plecare, în curtea salinei a apărut un grup de români discreți și civilizați.
Grup compact (mama, nașu, bunicu cumnatu, tata, văru, cuscru, etc), nu mai mare de 20 de inși, cu vârste cuprinse între 6 luni și 70 de ani.
Vreo 3 inși au blocat ușile microbuzlului pentru a aștepta venirea celorlalți membrii au grupului.

Nu a contat că șoferul a coborât și le-a explicat că în câteva minunte șosește următorul microbuz sau că alti oameni se coceau înăuntru.
Până nu s-au urcat toți (aprox. 20 de inși) nu s-au lăsat.

Inutil să spun că am avut senzația de sardea în conservă pe toată coborârea (vreo 10-15 minute) prin tunel datorită faptului că înghesuiala era maximă.

Datele tehnice ale salinei.

558.jpg ( Size: 449.48k ) Number of downloads: 28


Facilitățile oferite.

559.jpg ( Size: 448.88k ) Number of downloads: 26


Gara principală din Tg. Ocna, proiectată de Anghel Saligny.

561.jpg ( Size: 352.27k ) Number of downloads: 28


Am acasă o lampă identică cu cea din poza de mai jos, dar nu mai găsesc carbid pentru ea.

562.jpg ( Size: 329.51k ) Number of downloads: 31


Pereții de sare.

563.jpg ( Size: 451.67k ) Number of downloads: 30
564.jpg ( Size: 551.98k ) Number of downloads: 26


Un afiș pentru oameni civilizați.

565.jpg ( Size: 389.79k ) Number of downloads: 46


Răcoarea salinei a fost binevenită, plus vreo juma de oră de somn cu capu’ pe o masă.

Mai multe detalii despre salina: http://www.salina.ro/
La strandul cu apa sarata n-am fost, din motive de aglomeratie.

Biserica Adormirea Maicii Domnului dinTg. Ocna (închisă).

566.jpg ( Size: 369.14k ) Number of downloads: 30
567.jpg ( Size: 491.76k ) Number of downloads: 21


Gara principală din Tg. Ocna.

568.jpg ( Size: 446.53k ) Number of downloads: 24
569.jpg ( Size: 484.56k ) Number of downloads: 23


Despre “Teledinamicul American” pe peronul gării.

570.jpg ( Size: 361.37k ) Number of downloads: 29


Un tren lung, compus din vagoane cisternă.

571.jpg ( Size: 438.68k ) Number of downloads: 33


Capacitatea unui asfel de vagon.

572.jpg ( Size: 440.44k ) Number of downloads: 35


This post has been edited by gibonu: 11 Dec 2015, 19:34


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buzasparta
post 12 Dec 2015, 22:52
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.227
Joined: 25 August 07
From: Judetul Romanica




La noi in tara peste tot unde s-a putut usura accesul d-a stricat treaba, s-a umplut de gunoaie. Care civilizatie?


--------------------
renault megane sedan 1.6 110cp 2007 expression - GL06cxx
President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 13 Dec 2015, 10:56
Post #77


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.110
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(gibonu @ 11 Dec 2015, 19:32)
un VW Passat, cu volan pe dreapta și numere de înmatriculare bulgărești, cu toate geamurile deschise și muzica (un fel de house) dată la maxim.

Lângă intrarea în salină era un haos maxim, deoarece românii trebuia să își parcheze mașinile.

Când microbuzul era gata de plecare, în curtea salinei a apărut un grup de români discreți și civilizați.
Grup compact (mama, nașu, bunicu cumnatu, tata, văru, cuscru, etc), nu mai mare de 20 de inși, cu vârste cuprinse între 6 luni și 70 de ani.
Vreo 3 inși au blocat ușile microbuzlului pentru a aștepta venirea celorlalți membrii au grupului.


Un afiș pentru oameni civilizați.

565.jpg ( Size: 389.79k ) Number of downloads: 46


Apropo de relevanta unor texte scrise, cand e vorba de civilizatie (sau lipsa ei), conteaza la fel de mult cei "1000" de ani, ca si nationalitatea celor in cauza.

13 Dec 2015, 11:40:
L.e.: un articol frumos, dintr-o zona apropiata, acelasi judet.

This post has been edited by maho: 13 Dec 2015, 11:40


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 16 Dec 2015, 16:31
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




Sâmbătă, 29.09.2015 – Partea a V-a
Miercurea Ciuc – Tg. Ocna – Livezi Ciuc (cu trenul) – viaductul Caracău – Livezi – Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa - Miercurea Ciuc
32 km

Înapoi spre Miercurea Ciuc (de fapt până la Livezi Ciuc) cu trenul Regio 5207.
Bicicletele le-am pus lângă scara de acces la etaj, unde au stat foarte bine și nu au încurcat pe nimeni. Și nici nu a fost nevoie să mai aliniez ghidoanele paralel cu cadrul.

573.jpg ( Size: 392.08k ) Number of downloads: 33


Unul dintre podurile peste Trotuș.

574.jpg ( Size: 395.47k ) Number of downloads: 34


Alt pod metalic.

575.jpg ( Size: 717.05k ) Number of downloads: 35


Ieșirea dintr-un tunel.

576.jpg ( Size: 664.46k ) Number of downloads: 33


Calea ferată merge paralel cu DN 12A.

577.jpg ( Size: 551.7k ) Number of downloads: 30


Primul pod (venind dinspre Tg. Ocna) peste Trotuș de la Ghimeș.

578.jpg ( Size: 355.57k ) Number of downloads: 32


Un articol interesant despre calea ferată de pe valea Trotușului: "Inginerul Elie Radu și drumul de fier de pe valea Trotușului
Sursa: http://columna.crifst.ro/issue3

Cel mai estic canton al MAV-ului, acum muzeu feroviar despre care am vorbit mai sus, văzut de pe calea ferată.

579.jpg ( Size: 371.19k ) Number of downloads: 35


Foste traverse de cale ferată, acum folosite la consolidarea unui mal de râu.

580.jpg ( Size: 596.44k ) Number of downloads: 32


Deasupra DN 12A în Lunca de Sus.

581.jpg ( Size: 264.84k ) Number of downloads: 32


Coborâm la halta Livezi Ciuc (deși aveam bilete până la Miercurea Ciuc).

582.jpg ( Size: 510.96k ) Number of downloads: 32


Despre centenarul căii ferate Ciceu (azi Siculeni) – Ghimeș.

583.jpg ( Size: 340.5k ) Number of downloads: 31


S-a cam muncit la constucția acestei căi ferate, având în vedere peretele de stâncă din poza de mai jos.

584.jpg ( Size: 572.88k ) Number of downloads: 33


Cale ferată triplă, în zona haltei Livezi Ciuc.

585.jpg ( Size: 464.81k ) Number of downloads: 35


Nu mă pricep, însă pare cam mare distanța dintre cele două capete de șină.

586.jpg ( Size: 420.57k ) Number of downloads: 48


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 16 Dec 2015, 20:58
Post #79


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.110
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(gibonu @ 16 Dec 2015, 16:31)
Nu mă pricep, însă pare cam mare distanța dintre cele două capete de șină.

586.jpg ( Size: 420.57k ) Number of downloads: 48

*


Asa pare, dar s-or fi pregatit pt. vreo canicula mare (la ora asta nu cred ca e in aceeasi stare), sa preia deformarea sinei. Oricum, desi capetele sunt putin deformate, nu cred ca se pune problema sa iasa vreo roata (care-s destul de mari) in decor. De fapt... mai stii ? Parca luna trecuta a deraiat un tren p-aici, prin Bv. unsure.gif


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 17 Dec 2015, 20:04
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@maho

Probabil, insa mi-e greu sa cred ca se pune problema de canicula in zona respectiva.


Sâmbătă, 29.09.2015 – Partea a VI-a
Miercurea Ciuc – Tg. Ocna – Livezi Ciuc (cu trenul) – viaductul Caracău – Livezi – Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa - Miercurea Ciuc
32 km

Din halta Livezi Ciuc am luat-o pe jos (pe lângă biciclete) direct pe calea ferată spre viaductul Caracău.

Nu ne-am îndepărtat prea mult de Livezi Ciuc și a trebuit să facem o pauză ca să așteptam să treacă un tren IR care mergea spre Ghimeș (știam că urmează să treacă acel tren).

590.jpg ( Size: 665.13k ) Number of downloads: 38
591.jpg ( Size: 626.48k ) Number of downloads: 39


Un macaz.

592.jpg ( Size: 620.51k ) Number of downloads: 38
593.jpg ( Size: 684k ) Number of downloads: 34


Pe calea ferată.

594.jpg ( Size: 572.56k ) Number of downloads: 33


Nu a durat foarte mult și am ajuns pe viaductul Caracău (de la halta Livezi Ciuc până aici sunt aproximativ 1400 metri).
Spre Miercurea Ciuc.

595.jpg ( Size: 311.23k ) Number of downloads: 35


Spre Ghimeș.

596.jpg ( Size: 572.47k ) Number of downloads: 36


<span class='edit'>18 Dec 2015, 20:36:</span>
Sâmbătă, 29.09.2015 – Partea a VII-a
Miercurea Ciuc – Tg. Ocna – Livezi Ciuc (cu trenul) – viaductul Caracău – Livezi – Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa - Miercurea Ciuc
32 km

Câteva vorbe despre viaductul Caracău (Karako în maghiară).

A fost constuit de MAV (Căile ferate maghiare) și dat în folosință odată cu calea ferată Ciceu (azi Silucleni) – Ghimeș, în anul 1897.
Viaductul original avea o grindă centrală metalică.

În timpul construcției.

600.jpg ( Size: 297.32k ) Number of downloads: 32
601.jpg ( Size: 92.68k ) Number of downloads: 31


În timpul probelor.

602.jpg ( Size: 60.77k ) Number of downloads: 35


Viaductul în forma sa originală.

603.jpg ( Size: 152.71k ) Number of downloads: 30


În august 1916, grinda centrală a viaductului a fost distrusă (aruncată în aer), se pare ca o reacție austro-ungară la intrarea Regatului României în Primul Război Mondial.

În anul următor, armata austro-ungară a reușit să refacă viaductul, prin montarea unei grinzi centrale, susținute la o treime din lungimea sa (lângă piciorul dinspre Miercurea Ciuc) de o palee (stâlp intemediar de susținere) metalică.

604.jpg ( Size: 213.47k ) Number of downloads: 29
605.jpg ( Size: 117.05k ) Number of downloads: 29


Viaductul refăcut a fost denumit Carol I al Austriei (ultimul împărăt al Austriei si ultimul rege al Ungariei și Boemiei).

Varianta constructivă lăsată de armata austro-ungară, deși provizorie, a rezistat până în toamna anului 1944, când viaductul a fost distrus total de trupele germane care se retrăgeau de pe teritoriul României.

În perioada decembrie 1944 – februarie 1945 a fost construit alt viaduct provizoriu, în totalitate din lemn.

În paralel cu viaductul din lemn a început construcția viaductului din beton care există și azi, construcție terminată la 14.09.1946.
Viaductul actual are 264 metri lungime și o înălțime maximă de 64 de metri.
Sursa informațiilor și a pozele de mai sus: http://livezi-ciuc.ro/viaductul-caracau.php

Vedere de la 64 de metri înălțime.

606.jpg ( Size: 450.73k ) Number of downloads: 34
607.jpg ( Size: 696.52k ) Number of downloads: 28
608.jpg ( Size: 618.31k ) Number of downloads: 29


Priveliște de pe viaduct.

609.jpg ( Size: 203.08k ) Number of downloads: 29


British steel”.

610.jpg ( Size: 551.62k ) Number of downloads: 34


Bicicletele la odihnă.

611.jpg ( Size: 634.16k ) Number of downloads: 34


Până la apus nu mai era foarte mult.

612.jpg ( Size: 212.08k ) Number of downloads: 29


18 Dec 2015, 21:59:
Sâmbătă, 29.09.2015 – Partea a VIII-a
Miercurea Ciuc – Tg. Ocna – Livezi Ciuc (cu trenul) – viaductul Caracău – Livezi – Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa - Miercurea Ciuc
32 km

Viaductul văzut din lateral.

613.jpg ( Size: 469.71k ) Number of downloads: 26
614.jpg ( Size: 522.42k ) Number of downloads: 29


Nu înțeleg la ce folosește platforma care se vede în poza de mai jos și nici cum culisează aceasta pe șina pe care este montată. Dacă poate cineva să explice, rămân dator.

615.jpg ( Size: 387.53k ) Number of downloads: 30


Viaductul văzut din drumul care merge în satul Livezi (dacă nu mă înșel DC 111, pentru că DJ 124 trece pe sub viaduct).

616.jpg ( Size: 460.6k ) Number of downloads: 33
617.jpg ( Size: 792.16k ) Number of downloads: 27


Ar mai fi fost de stat și explorat zona viaductului, însă se întuneca și trebuia să ne întoacem la Miercurea Ciuc.
Rămâne însă dorința de e reveni în zonă și de a vedea așa cum trebuie, fără grabă, viaductul Caracău.

Zona Ciucului la ceas de seară.

618.jpg ( Size: 230.84k ) Number of downloads: 26
619.jpg ( Size: 191.41k ) Number of downloads: 16
620.jpg ( Size: 217.22k ) Number of downloads: 14


Între viaduct și intrarea în satul Livezi se trece pe lângă niște gospodării izolate, unde binețeles există câini.
Însă, spre suprinderea noastră acești câini au fost foarte civilizați, în sensul că au lătrat doar în curtea lor, fără să iasă pe ulița, deși gardurile erau construite doar din niște pari.
Mai mult, odată ce treceam de curtea respectivului câine, acesta se oprea din lătrat.

Un cătun.

621.jpg ( Size: 248.56k ) Number of downloads: 20


Aproape întuneric.

622.jpg ( Size: 152.09k ) Number of downloads: 20


Satul Livezi este locuit în totalitate de români.

623.jpg ( Size: 326.83k ) Number of downloads: 22


Pe ulița am stat de vorbă cu câțiva localnici care ne-au întrabat dacă avem nevoie de ajutor.
Le-am mulțumit și le-am spus că nu, însă ei au insistat “Măcar cu o palincă să nu vă ajutăm”.
Frumos din partea lor.

Ieșirea din Livezi spre Nădejdea (DJ 124).

624.jpg ( Size: 323.6k ) Number of downloads: 24


Răsare Luna.

625.jpg ( Size: 195.2k ) Number of downloads: 23


Bucata Nădejdea – Mihăileni – Frumoasa – Nicolești – Miercurea Ciuc am parcurs-o pe întuneric, cu semnalizările față-spate pornite și vestele reflectorizante pe noi.
Însă, având în vedere faptul că am prins o seara cu Lună plină, chiar nu a fost nevoie să pornesc lampa frontală.
Astfel, drumul până la Miercurea Ciuc a fost o feerie

Chiar n-am simțit nevoia lămpii, probabil și datorită faptului că ochii s-au obișnuit treptat cu întunericul.
În plus, traficul auto (inclusiv pe DN 12A între Frumoasa și Miercurea Ciuc) a fost aprope inexistent.

Satul Frumoasa mi-a plăcut mult, zona centrală chiar arată a zonă dintr-un oraș.
Ar mai fi fost de văzut și lacul Frumoasă, însă rămăne pe altă dată, ca motiv de întoarcere în zona Ciucului.

După ce am intrat în Miercurea Ciuc feeria s-a terminat, pentru că exista iluminatul stradal și piste pentru biciclete.

18 Dec 2015, 22:37:
Pentru că tot am vorbit despre unele viaducte ale căii ferate Miercurea Ciuc – Tg. Ocna, câteva poze făcute de profesioniști.

Viaductul de la Lunca de Sus, cu trenuri tractate de două locomotive, una românească și alta ungurească.

626.jpg ( Size: 662.25k ) Number of downloads: 38

Sursa: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=326397&nseq=30

627.jpg ( Size: 587.93k ) Number of downloads: 37

Sursa: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=254175&nseq=35

Viaductul Caracău
Un marfar românesc.

628.jpg ( Size: 892.23k ) Number of downloads: 37

Sursa: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=486255&nseq=16

Un tren tractat de o locomotivă de la MAV și una de la CFR.

629.jpg ( Size: 603.94k ) Number of downloads: 34

Sursa: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=237240&nseq=37


This post has been edited by gibonu: 18 Dec 2015, 20:37


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius 77
post 20 Dec 2015, 06:27
Post #81


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 30 September 12




QUOTE(drrond @ 6 Oct 2015, 15:51)
Imi place steagul din biserica!... Un fel de Doamne ajuta! Adica... Doamne da!

QUOTE(gibonu @ 7 Oct 2015, 17:21)
Da, se vede foarte clar steagul Ungarie.

Puțini români știu că în unele biserici ungurești preoții maghiari susțin o puternică propagandă antiromânească.
Un exemplu de acest gen a fost devoalat la Baia Mare unde a apărut anii trecuți un manifest inițiat și semnat (printre alții) de 4 preoți maghiari.
În manifestul intitulat "Noul strigăt pentru ungurimea din Baia Mare" semnatarii le cer părinților maghiari să refuze educația copiilor în limba română, mai mult, să interzică copiilor prietenia cu copiii românilor, pe tinerii maghiari îi îndeamnă să renunțe la căsătoriile mixte iar pe profesorii maghiari îi sfătuiesc să nu scape din mână copiii maghiari și să îi educe în spiritul național unguresc fără înclinații spre "străini".

Citiți și vă cruciți: http://www.ziare.com/baia-mare/stiri-actua...romanii-3168435

Ungurii nu sunt plini de ură, șovini, extremiști. Nu. Ei doar își apără dreptul la păstrarea identității.

QUOTE(gibonu @ 7 Oct 2015, 17:21)
Da, se vede foarte clar steagul Ungarie.
Asa cum acest steag se vede pus pe multe case din zona Ciucului.

Personal, fara nicio intentie de polemica, nu mi se pare nimic ciudat, avand in vedere ca majoritari in zona sunt maghiarii.

QUOTE(gibonu @ 8 Dec 2015, 20:02)
Tot referitor la maghiarii care vin din Ungaria, când am ajuns la muzeul feroviar, în fața mea a oprit o mașină cu numele de înmatriculare ungurești.
Din mașină a coborât o domnișoară care m-a întrebat ceva, direct în maghiară. În afară de “nem tudom” n-am știut ce să-i răspund.

Nu m-a deranjat prea mult, însă mă gândeam că în cazul în care m-aș opri în Ungaria, la sute de km bune de granița cu RO, nu m-aș apucă sa pun întrebări în românește.

Hai, nu fi indignat. Doar e normal să vezi arborat steagul Ungariei pe la casele oamenilor din România, nu? Probabil domnișoara din Ungaria văzând atâtea steaguri ungurești credea că s-a rătăcit prin teritoriul Ungariei.

Ți se pare firesc să vezi arborat steagul Ungariei pe la casele oamenilor din România pe motiv că în zona aceea ungurii sunt majoritari dar când vine o unguroaică din Ungaria care probabil nu cunoaște limba română însă știe că în zona aceea trăiesc mulți unguri, tu ai pretenția să te întrebe ceva în românește.
Splendidă logică dar să nu ne împiedicăm în amănunte "insignifiante". Continuă.

QUOTE(radian @ 11 Dec 2015, 16:12)
Foarte pe scurt, ai atins o chestiune delicata. Relatiile romano-maghiare. In ambele tabere au fost si mai sunt destui care nu-si doresc un "moment zero" de genul celui pomenit de tine in Bosnia, din contra, fac eforturi, demne de o cauza mai buna, sa tina in actualitate subiecte care demult ar fi trebuit sa devina "actuale" doar pentru istorici. De exemplu cel care a considerat necesar sa precizeze pe piatra funerara cine a fost autorul executiei lui Emil Rebreanu.

În ambele tabere? Cine sunt cei care în ultimii 26 de ani nu au făcut altceva decât să provoace etnicii români? Cine sunt agitatorii? Cine promovează separatismul? Cine sunt cei care au permanent mâncărimi în kurtos în privința Transilvaniei?

Mare ofensă că au precizat românii (în 1921) pe piatra funerară a lui Emil Rebreanu (mort în 1917) că a fost spânzurat de unguri. Mare ofensă că au precizat UN ADEVĂR.

Nu știu cum mai puteți suporta atâta "ură" din partea noastră, să vă tot spunem adevărul în față. E greu, e greu când nu toți românii vor să vă ascundă mizeriile sub preș și apoi să vă scoată imaculați atât din istorie cât și din faptele prezentului. E greu când nu îi puteți păcăli pe toți românii cu trucurile voastre josnice prin care ajungeți la guvernare doar din dorința, desigur, de a fi loiali României. E greu când nu toți românii se lasă înșelați de talentul vostru înnăscut de a răstălmăci faptele încât întotdeauna ajungeți din agresori, victime. E greu pentru voi când ÎNCĂ există români cărora le pasă de România și nu vă permit să vă faceți toate mendrele.


--------------------
Dacia Logan 2006 Prestige 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 21 Dec 2015, 00:13
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@Marius 77

Cel putin din ce scrie pe Wikipedia, rezulta ca in Baia Mare sunt doar 10% unguri.
Ca in cei 10% or exista unii cu mintea infierbantata si idei extremiste, asta e.
Important este ca acelor extremisti sa nu li se dea prea mare atentie, ceea ce observ ca s-a intamplat.

Judecarea unei intregi minoritati nationale pe baza ideilor a cativa extremisti nu mi se pare in regula.

Unguroiaca de la Ghimes nu m-a deranjat sau indignat.
Daca m-ar fi deranjat, n-as fi avut nicio retinere sa ma exprim aici pe forum.
Doar ca mi s-a parut ciudat.

Ca sa fie si mai clar: la fel de ciudat mi s-ar fi patut daca gagica coboara dintr-o masina inmatriculata in Patagonia si sa ma fi intrebat in limba patagoneza.

N-am sustinut ca este o "ofensa" ceea ce scrie pe mormantul lui Emil Rebreanu.
Am spus doar ca nu stiu la ce ajuta astfel de inscriptii, pe monumente, la aproape 100 de ani de la data evenimentului.
Ca sa fie si mai clar: n-am spus ca ceea ce scrie acolo nu este adevarat sau ca ar trebui modificate cartile de istorie si sa spunem ca pe Emil Rebreanu l-a mancat un urs.

Vad ca ceea ce am spus despre momentul zero din Bosnia ti-a scapat.

Inca ceva: inscriptiile bilingve, in romana si maghiara, cu denumirea localitatilor ti se par OK sau si cu astea e vreo problema?

This post has been edited by gibonu: 21 Dec 2015, 00:17


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 22 Dec 2015, 19:31
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




Duminică, 30.08.2015
Miercurea Ciuc

Intrarea în Șumuleu Ciuc (un cartier al orașului Miercurea Ciuc) este semnalizată doar în limba maghiară. Sau eu cel puțin n-am văzut și indicatorul în română.

630.jpg ( Size: 413.92k ) Number of downloads: 31


Mi-a plăcut faptul că toți stâlpii din stațiile de autobuz din Miercurea Ciuc sunt stilizați în forma unei crose de hockey.

631.jpg ( Size: 379.81k ) Number of downloads: 31


Catedrala romano-catolică din Șumuleu Ciuc.

632.jpg ( Size: 319.75k ) Number of downloads: 29
633.jpg ( Size: 366.8k ) Number of downloads: 20


Interiorul.

634.jpg ( Size: 355.33k ) Number of downloads: 24


Am făcut doar o singură poză în interior, deoarece acolo este în desfășurare un fel de conferință, o discuție, în limba maghiară, între un călugăr franciscan și un domn îmbrăcat în civil.
Ambii aveau vorbeau la microfon iar microfoanele erau conectate la o stație de amplificare astfel încât discuția lor se putea asculta si afară.

Plăcuțz bilingv cu apă de băut.

635.jpg ( Size: 748.59k ) Number of downloads: 31


Parte din mânâstirea franciscană, lipită de catedrală.

636.jpg ( Size: 432.35k ) Number of downloads: 26
637.jpg ( Size: 437.58k ) Number of downloads: 20


Înapoi la Miercurea Ciuc, liceul Marton Aron, văzut pe lumină.

638.jpg ( Size: 421.91k ) Number of downloads: 23
639.jpg ( Size: 430.69k ) Number of downloads: 20
640.jpg ( Size: 324.49k ) Number of downloads: 18


Și steama Ungariei.

641.jpg ( Size: 329.51k ) Number of downloads: 23


Biserica reformată din Miercurea Ciuc.

642.jpg ( Size: 256.47k ) Number of downloads: 25


Bustul generalului Gal Sandor.

643.jpg ( Size: 531.94k ) Number of downloads: 23


Și câteva vorbe despre acesta.

644.jpg ( Size: 277.62k ) Number of downloads: 24


Dacă poate da cineva mai multe detalii despre Legiunea maghiară din Italia, rămân dator.
Eu n-am reușit să găsesc nimic despre legiune, iar despre Gal Sandor am văzut că există o pagina pe Wikipedia scrisă în maghiară și esperanto, limbi pe care nu le cunosc.
Biserica Milenară.

645.jpg ( Size: 360.56k ) Number of downloads: 32
646.jpg ( Size: 235.33k ) Number of downloads: 25


Arhitectura cu cele două rânduri de cruci (10 în total) am înțeles că face trimitere la cei peste 1000 de ani de creștinism ai poporului maghiar.

Dacă nu mă înșel, regele Ștefan I al Ungariei, domnie 997 – 1038.

647.jpg ( Size: 281.75k ) Number of downloads: 23


Considerat întemeietorul Regatului Ungariei și primul rege creștin al maghiarilor.
Mai multe detalii: https://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%98tefan_I_al_Ungariei

Centrul civil din Miercurea Ciuc.

648.jpg ( Size: 308.3k ) Number of downloads: 31
649.jpg ( Size: 421.3k ) Number of downloads: 26


Creat în anii “80, prin demolare, ca și în alte locuri, a multor clădiri vechi și frumoase.

This post has been edited by gibonu: 22 Dec 2015, 19:32


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 23 Dec 2015, 08:32
Post #84


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Conform wikipedia, foarte pe scurt, Gal Sandor, General de armata, dupa Revolutia de la 1848 a emigrat in Italia, a intrat in conflict cu Lajos Kossuth (liderul revolutiei).
A infiintat Legiunea maghiara cu care s-a implicat in luptele politice din Italia de partea Regatului Napoli. A murit in inchisoare, bolnav psihic.




--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius 77
post 23 Dec 2015, 15:14
Post #85


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 30 September 12




QUOTE(gibonu @ 21 Dec 2015, 00:13)
Judecarea unei intregi minoritati nationale pe baza ideilor a cativa extremisti nu mi se pare in regula.

Nici mie. Dar ce te faci când toată minoritatea judecă la fel ca extremiștii?

La cafteala generală generată de unguri in martie 1990, știi câți maghiari au participat? Câțiva extremiști, vreo 10000.
La mitingurile ilegale pentru autonomie teritorială, știi câți unguri participă? Câțiva extremiști, uneori sute, alteori mii.
Un "partid" extremist, UDMR, care militează pentru dezmembrarea României, știi câți susținători are? Câțiva extremiști, în jur de 1 milion.

Unii ar trebui să vă mai scoateți din când în când capul din nori și să înțelegeți că extremismul mocnește în toți ungurii dar răbufnește doar la unii dintre ei. Când balanța se va inversa, să vezi atunci distracție.

QUOTE(gibonu @ 21 Dec 2015, 00:13)
N-am sustinut ca este o "ofensa" ceea ce scrie pe mormantul lui Emil Rebreanu.
Am spus doar ca nu stiu la ce ajuta astfel de inscriptii, pe monumente, la aproape 100 de ani de la data evenimentului.

Nu știi la ce ajută? Uite aici: "Un popor care nu-și cunoaște trecutul e condamnat să-l repete".

Te deranjează o inscripție românească de pe o piatră funerară veche de aproape 100 de ani și ai vrea să fie ștearsă pentru că ... lasă-mă să ghicesc ... lezează sensibilitățile comunității maghiare, în schimb, statuia criminalului de război Wass Albert (cel care a ordonat uciderea mai multor familii de români în 1940) amplasată la Odorheiu Secuiesc nu te deranjează deși existența acesteia încalcă prevederile art. 12 din OUG nr. 31/13 martie 2002.
Interesant.

QUOTE(gibonu @ 21 Dec 2015, 00:13)
Vad ca ceea ce am spus despre momentul zero din Bosnia ti-a scapat.

Ceea ce i-am scris lui Radian referitor la "ambele tabere" văd că ți-a scăpat.

QUOTE(gibonu @ 21 Dec 2015, 00:13)
Inca ceva: inscriptiile bilingve, in romana si maghiara, cu denumirea localitatilor ti se par OK sau si cu astea e vreo problema?

Sunt de acord cu inscripționarea bilingvă a plăcuțelor de la intrările în localități conform legii.

Potrivit art. 76 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, în unitățile administrativ teritoriale în care cetățenii aparținând unei minorități naționale au o pondere de peste 20% din numărul locuitorilor, autoritățile administrației publice locale vor asigura inscripționarea denumirii localităților și în limba maternă a cetățenilor aparținând minorității respective.

Crezi că ungurii sunt dispuși să respecte legea asta? Există plăcuțe bilingve (română-maghiară) la intrarea în diferite localități deși ponderea minorității maghiare este sub 20% din totalul locuitorilor. Exemple: Mediaș 9%, Iernut 12%, Aiud 14%, Sighișoara 16%.
Denumirea în limba maghiară a acestor localități ar trebui să dispară. Nu pentru că așa spun eu, ci pentru că așa spune legea.

Pe lângă drepturile ce li se cuvin, stimabilii minoritari trebuie să înțeleagă că au și obligații. Respectarea Constituției României și a celorlalte legi este una dintre ele.







--------------------
Dacia Logan 2006 Prestige 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 23 Dec 2015, 18:55
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@radian

Multumesc frumos pentru completare.



Duminică, 30.09.2015 – Partea a II-a
Miercurea Ciuc

Monumentul ostașului român.

650.jpg ( Size: 506.2k ) Number of downloads: 27
651.jpg ( Size: 457.06k ) Number of downloads: 20


Mândria Ciucului.

652.jpg ( Size: 611.49k ) Number of downloads: 25


Patinoarul.

653.jpg ( Size: 350.82k ) Number of downloads: 23


Teatrul din Miercurea Ciuc.

654.jpg ( Size: 407.6k ) Number of downloads: 20


Astfel de piste de bicicletă, cu o lățime generoasă, am văzut în multe locuri din oraș.

655.jpg ( Size: 430.72k ) Number of downloads: 21


Nu le-am parcurs pe toate, însă cele pe care am mers bordurile erau aproape egalizate cu pista, nu exista niciun obstacol (pom, stâlp, etc) și nici n-am văzut vreo mașina parcată pe pista.
Lucruri care la București, cu unele excepții, nu se întâmplă.

Catedrala ortodoxă.

656.jpg ( Size: 321.7k ) Number of downloads: 22
657.jpg ( Size: 289.34k ) Number of downloads: 15


Monumentul ostașului sovietic.

658.jpg ( Size: 595.72k ) Number of downloads: 14


Stema Uniunii Sovietice.

659.jpg ( Size: 744.33k ) Number of downloads: 21


Înscripția de pe monument, în maghiară, rusă

660.jpg ( Size: 571.2k ) Number of downloads: 23


și română.

661.jpg ( Size: 552.93k ) Number of downloads: 19


Primăria Miercurea Ciuc.

662.jpg ( Size: 442.22k ) Number of downloads: 22
663.jpg ( Size: 466.67k ) Number of downloads: 20


Tricolorul alături de drapelul secuiesc. Din punctul meu de vedere o situație normală, specifică unei țări civilizate.

664.jpg ( Size: 427.15k ) Number of downloads: 20


Peste drum de primărie, pentru că tot am vorbit despre civilizație, față în față, Nicolae Bălcescu și Sandor Petofi.

665.jpg ( Size: 753.51k ) Number of downloads: 24


N-am reușit să găsesc vreo informație din care să rezulte vreo legătură sau colaborare directă între cei doi. Dacă știe cineva mai multe, îl rog să nu ezite.

Însă am găsit o școală în Satu Mare numită Bălcescu – Petofi, școală cu două secții de predare, în română și maghiară.
De pe site-ul școlii: “ne propunem sa valorificăm ideile de toleranță, apropierea între popoarele Europei și să stabilim legături cu școli din Europa care promvează aceste idealuri”.
Sursa: http://balcescupetofi.scoli.edu.ro/

<span class='edit'>24 Dec 2015, 00:26:</span>
@Marius 77

Eu ma retrag din conversatia referitor la relatiile romano-maghiare.
Mai multe comentarii nu fac, pentru ca nu are rost.


In alta ordine de idei, imi asum in totalitate gresala si imi cer scuze pentru ca am raspuns la prima postare a lui Marius 77, ceea ce a dus la o discutie inutila, care sper sa se opreasca aici.

Ideea acestui topic este aceea de a prezenta o anumita zona, in ideea de minima documentare pentru cine vrea sa mearga pe acolo.

Multumesc.

This post has been edited by gibonu: 23 Dec 2015, 22:32


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius 77
post 24 Dec 2015, 06:38
Post #87


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 30 September 12




Dacă-ți închipui că te afli pe un forum unde îți poți prezenta elucubrațiile fără a fi interpelat de nimeni, te înșeli amarnic.
Dacă nu mai vrei discuții "inutile", limitează-te la postat fotografii și lasă pentru alții (care se pricep mai bine) poveștile interetnice cu ce este sau nu este normal în România.
Dacă totuși faci anumite afirmații, asumă-ți riscul de a primi contraargumente la ele.


--------------------
Dacia Logan 2006 Prestige 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 24 Dec 2015, 13:29
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@Marius 77
Ti-am spus doar ca ma retrag din conversatie.
Daca tu vrei sa vorbesti singur, e optiunea ta.

Doar imi mai cer inca odata scuze fata de cei care au citit si completat acesta poveste pentru faptul ca ti-am raspuns la prima postare.



Duminică, 30.09.2015 – Partea a III-a
Miercurea Ciuc

Muzeul Secuiesc al Ciuclului.

666a.jpg ( Size: 373.79k ) Number of downloads: 19


Acest muzeu l-am vizitat cu altă ocazie, când nu am făcut poze.
Mi s-a părut un muzeu bine organizat, plin de exponate interesante, care merită văzut.
Mai multe detalii:
http://www.csikimuzeum.ro/?l=ro&m=&sm=

Palatul Justiție, după mintea mea cea mai frumoasă clădire din Miercurea Ciuc.

666.jpg ( Size: 401.96k ) Number of downloads: 24
667.jpg ( Size: 306.89k ) Number of downloads: 21
668.jpg ( Size: 396.35k ) Number of downloads: 17


Una dintre ușile de acces în clădire.

669.jpg ( Size: 410.4k ) Number of downloads: 19


Mi-ar fi plăcut să pot vedea și interiorul, însă fiind duminică nu aveam nicio șansă.

Placă comemorativă amplasată pe fațada clădirii.

670.jpg ( Size: 286.81k ) Number of downloads: 19


N-am reușit să găsesc nicio informație despre Răscoala țaranilor din valea Ghimeșului din 1934.
Dacă poate da cineva detalii, îl rog să nu ezite.

Consulatul Ungariei.

671.jpg ( Size: 292.7k ) Number of downloads: 22


Strada pietonală Petofi Sandor, pustie duminică după-amiază într-un Miercurea Ciuc topopit de căldură.

672.jpg ( Size: 453.64k ) Number of downloads: 21
673.jpg ( Size: 389.72k ) Number of downloads: 20


Pentru noi, venind din câmpia Bucureștiului cele 31 de grade nu erau o problemă foarte mare, însă pentru locuitorii din zonă era o caniculă cam greu de suportat.

Înapoi la pensiunea Harmonia, unde, înainte de a pleca, doamna proprietară ne-a invitat, pe terasa pensiunii, la un suc de coacăze făcut în casă. Delicios.

Am mai stat vreo oră la povești și am aflat lucruri interesante, cum ar fi că, în egală măsură, turiști nesimțiți vin și din România și din Ungaria, la fel cum din ambele țări predomină turiștii civilizați.
Sau am mai aflat că în Miercurea Ciuc există maghiari care își trimit copii la școala românească și români care își trimit copii la școala maghiară, în scopul de a valorifica și conserva caracterul bilingv al zonei.

Cam asta a fost.
Până data viitoare când voi ajunge în zonă, dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.

Nu în ultimul rând, multumesc tuturor celor care au adus completări utile poveștii.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 24 Dec 2015, 13:57
Post #89


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Un jurnal de calatorie frumos pe care l-am citit cu mare placere.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 24 Dec 2015, 18:53
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.005
Joined: 29 May 06




@radian

Multumesc frumos.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th June 2024 - 16:18
Forum Renault