Mi se rup tijele in mers, de ce ??
![]() ![]() ![]() |
Mi se rup tijele in mers, de ce ??
Black%Snake |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.717 Joined: 13 June 08 From: Resita ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1973/Alpine 1.6
- Cs-02-LEL Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D |
|||
PaulT |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cum le-ai reglat jocul? Asta daca mai aveau asa ceva..
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Mizerie in motor, tacheti gripati, supape gripate.
Incearca cu motor flush (sau motorina), dar mi-e teama ca va trebui desfacut si curatat. Succes! |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Tijele nu prea se rup, mai degraba se indoaie. Poate sar de pe culbutor din cauza jocului mare, se sprijina in ceva fix dupa care sint comprimate mai puternic si se rup...
E a 3-a tija rupta in acelasi loc sau a 3-a alta decit cele dinainte? Oricum, ori ce ti s-a spus mai sus, ori poate lant foarte slab (adica intinzator compromis + lant alungit) care sa faca posibila vreo lovitura a supapei in piston. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Black%Snake |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.717 Joined: 13 June 08 From: Resita ![]() |
Tot de acolo a fost reglat in urma cu 2 luni si a fost pus ulei nou, motoru a fost desfacut si curatat tot deci mizerie nu este, tachetii au fost reglati cu lera (cred ca asa se numeste) si nu aveau joc sau sa fie stransi prea tare, toate s-au rupt in locuri diferite, prima a fost de la nr 4 apoi 3 si acum cea de la pistonu 2, am uitat sa zic ca mi s-a rupt si un tachet acu 3 saptamani, bratul dinspre evacuare s-a rupt.
|
--------------------
Dacia
1300
1973/Alpine 1.6
- Cs-02-LEL Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D |
|
Twister |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
N-are cum, mie mi-au sarit o tija cu ani in urma, cand am scapat masina la 8000 rot/min (s-a blocat o parghie a soc-ului de la carburator si a impins clapeta la max). Eram in a doua, a sarit din viteza si s-a turat la max, insa nu s-a rupt.
Trebuie ca ai ceva gripat, probabil tachet ori supapa, si, in combinatie cu tije "aftermarket" sa se rupa. Normal, in caz de neprevazut ar trebui sa se indoaie, in nici un caz sa se rupa. Distributia e aliniata? This post has been edited by Twister: 30 Sep 2010, 15:26 |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Black%Snake @ 30 Sep 2010, 16:15) Tot de acolo a fost reglat in urma cu 2 luni si a fost pus ulei nou, motoru a fost desfacut si curatat tot deci mizerie nu este, tachetii au fost reglati cu lera (cred ca asa se numeste) si nu aveau joc sau sa fie stransi prea tare, toate s-au rupt in locuri diferite, prima a fost de la nr 4 apoi 3 si acum cea de la pistonu 2, am uitat sa zic ca mi s-a rupt si un tachet acu 3 saptamani, bratul dinspre evacuare s-a rupt. Au fost reglati cu lera, am inteles, dar, reglajul s-a facut tinandu-se cont de pozitia arborelui cu came, conform celor din manualul Dacia. Am vazut pana acum un singur motor care a rupt doar doua tije, motivul fiind felul in care au fost facute reglajele.. Pur si simplu dupa punerea chiulasei omul se apucase sa bage tijele si le regla direct dupa montaj.. Nu punea nimic la punct, nu urmarea pozitia pistonului.. nimic. Culmea e ca motorul a pornit dar a rupt 2 tije si a mai indoit inca una sau doua. E cam dubios sa se rupa 3 tije, de la cilindri diferiti, in conditiile in care reglajul s-a facut conform si distributia e in regula... Ca sa nu spun imposibil... |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Black%Snake |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.717 Joined: 13 June 08 From: Resita ![]() |
QUOTE(Twister @ 30 Sep 2010, 16:25) N-are cum, mie mi-au sarit o tija cu ani in urma, cand am scapat masina la 8000 rot/min (s-a blocat o parghie a soc-ului de la carburator si a impins clapeta la max). Eram in a doua, a sarit din viteza si s-a turat la max, insa nu s-a rupt. Trebuie ca ai ceva gripat, probabil tachet ori supapa, si, in combinatie cu tije "aftermarket" sa se rupa. Normal, in caz de neprevazut ar trebui sa se indoaie, in nici un caz sa se rupa. Distributia e aliniata? Turata nu a fost sigur in momentul ruperii ca eram intr-o mica panta si aveam aprope 50 si eram in treapta 3, tijele sunt originale alea motorului din 73, nu sunt aftermarket si nici luate de la fier vechi, de distributie nu stiu sa-ti spun ca nu eu am asamblat motorul ci mecanicul care s-a ocupat de lucrare. Cand zic mecanic nu ma refer la nea Mitica de la coltul blocului, e un om batran cu experienta care a stat cu nasul in motoare aproape toata viata lui. 30 Sep 2010, 17:06: QUOTE(PaulT @ 30 Sep 2010, 17:03) Au fost reglati cu lera, am inteles, dar, reglajul s-a facut tinandu-se cont de pozitia arborelui cu came, conform celor din manualul Dacia. Am vazut pana acum un singur motor care a rupt doar doua tije, motivul fiind felul in care au fost facute reglajele.. Pur si simplu dupa punerea chiulasei omul se apucase sa bage tijele si le regla direct dupa montaj.. Nu punea nimic la punct, nu urmarea pozitia pistonului.. nimic. Culmea e ca motorul a pornit dar a rupt 2 tije si a mai indoit inca una sau doua. E cam dubios sa se rupa 3 tije, de la cilindri diferiti, in conditiile in care reglajul s-a facut conform si distributia e in regula... Ca sa nu spun imposibil... La fiecare tachet s-a umblat si s-a invartit de arbore pana pistonul a ajuns in pozitia corecta de reglare, am fost de fata cand s-a facut asta dupa cum ziceam si mai sus e om cu experienta. This post has been edited by Black%Snake: 30 Sep 2010, 16:06 |
--------------------
Dacia
1300
1973/Alpine 1.6
- Cs-02-LEL Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D |
|
Buyaka |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Verifica ce ti-am spus ca nu-i asa de greu:
- liniaritatea tijelor (sa nu cumva sa fie deja indoite) - tachetii sa mearga usor in orificii - culbutorii sa nu ramana gripati pe axul cu came - intinderea lantului de distributie cu toate ca la asta apare un zgomot (zanganit) in momentul in care e uzata patina - uleiul sa ajunga pana sus la rampa culbutorilor. Succes! PS. o asemenea faza am patit si eu la vechea dacie din '77 doar ca imi indoia tijele, nu le rupea. Totul s-a datorat benzinei (sau mai bine zis gazolinei) cu care mergeam la momentul respectiv, care in combinatie cu uleiul de atunci M20W40 l-a facut marmelada. Cand am desfacut motorul era ceva in genul vaselinei grafitate in baie. |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Black%Snake @ 30 Sep 2010, 15:15) [...] mi s-a rupt si un tachet acu 3 saptamani, bratul dinspre evacuare s-a rupt. Ala e CULBUTOR, tachetii n-au brate. Daca s-a rupt ala, ori supapa strimba si blocata, ori piston lovit in supapa (in cazul asta e sarita de la punct, adica distributia decalata). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Furry-Rasputin |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru clasic Group: Members Posts: 558 Joined: 22 January 09 From: Bucuresti,Militari-Politehnica ![]() |
culbutor_versus_tachet.JPG ( Size: 139.34k )
Number of downloads: 659
In primul rand nu este tachet, este culbutor(a se vedea fotografia, 14 culbutor si 7 tachet) Reglarea jocului termic dintre culbutori si supape se face la rece sau la cald, pentru a permite dilatarea libera a supapei si a evita ramanerea ei libere cand motorul este cald. Jocul se mareste in timpul exploatarii, provocand zgomote anormale, reducand timpul si cursa deschiderii supapelor, inrautatind umplerea cilindrilor cu amestec carburant sau aer si evacuarea gazelor arse. Valori reglaj culbutori: Reglarea se face de obicei la rece, dar se poate face si la cald. Rece: 0.15mm admisie, 0.20mm evacuare Cald: 0.18mm admise, 0.25mm evacuare Metoda numarul 1 La motoarele cu supape in cap jocul se regleaza intre culbutori si supape, astfel: - se scoate capul chiulasei ( capac chiulasa sau carter superior), se roteste arborele cotit (cu manivela sau prin antrenarea cu un levier de la volant sau chiar prin cureaua ventilatorului), pana ce pistonul cilindrului 1 este adus la PMI (Punctul Mort Inferior), la sfrasitul compresiei (ambele supape sunt inchise), acesta se observa si prin coincidenta marcajelor de pe volant si carterul ambreiajului. - se slabeste apoi piulita de blocare a surubului de reglaj de la culbutori si, in timp ce aceasta se mentine fixa cu cheia, se regleaza surubul cu surubelnita (cheie speciala la Dacia 1310), se controleaza jocul cu un calibru (lera) de interstitii (dimensiunii) corespunzatoare, care va trebui sa alunece cu frecare intre capatul culbutorului si cel al supapei, dupa care se fixeaza pozitia surubului, cu piulita.Aceleasi operatii se executa la toate supapele care nu sunt atacate ce culbutor.Se roteste arborele cotit cu 180 de grade si se repeta procedeul de mai sus pana se regleaza la toate supapele.Reglarea se poate face si in ordinea de functionare a motorului.Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei. Metoda numarul 2 Se scoate fisa de la cilindru 1 se pune la masa si se invarte motoru pana da scanteie fisa la masa.(acum ar trebui sa vezi o taietura in volanta prin gaura de vizitare a volantei pe partea opusa a masinii decat pe cea pe la care faci reglajele), acum poti sa reglezi evacuare 1 si admisie 3, Se invarte pana se elibereaza evacuare 3, reglezi admisie 4 si evacuare 3, Se invarte pana se elibereaza evacuare 4, reglezi admisie 2 si evacuare 4, Se invarte pana se elibereaza evacuare 2, reglezi evacuare 2 si admisie 1. Asta ar fi reteta pentru orice motor in 4 cilindrii indiferent de forma axului cu came folosit, ideea e (1e3a, 4a3e, 2a4e, 2e1a). Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10. Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei. Metoda numarul 3 1. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 1 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 4. 2. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 2 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 3. 3. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 3 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 2. 4. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 4 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 1. Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10. Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba si necesita schimbarea ei. P.S. - Valorile de reglare a jocului sunt pentru motoarele care au ca si carburant BENZINA. Pentru motoarele care au ca si carburant GPL ar fi: Rece: 0.20mm admisie, 0.25mm evacuare Cald: 0.23mm admise, 0.30mm evacuare GPL = alta putere calorica fata de benzina => temperatura mai mare in motor, arderea e mai intensa si mai mare. Logic, si dilatarea metalelor va fi mai mare. Iar jocul se regleaza la maxim 5.000 KM |
--------------------
Fan
Dacia
1300
|
|
GabyVIP |
![]()
Post
#12
|
![]() 5Cm La Sol Group: Members Posts: 49 Joined: 17 February 09 From: Bucuresti sector 5 ![]() |
asa am patit si eu, uitete la rampa culbutori la suruburile de strangere sa nu ai filetul distrus-eu asa am patit la mana nu avea joc dar la cheie da
![]() |
--------------------
DACIA 1310
L
96
- B-12-EVN Niciodata nu spune NICIODATA !
Cand crezi ca esti imparat ajungi in cenzurat ! |
|
Alex4u |
![]()
Post
#13
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
sunt de parere ca este rezultatul reglajului defectos al tachetilor...este imposibil sa se rupa de fiecare data pe alt piston..cu toate ca ti-a explicat si colegul de mai sus mai pun si eu o poza..
Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 112.18k ) Number of downloads: 573 |
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2025 - 06:13 |