NOVA/DSN - Reparare calorifer, Ghid cu poze pentru repararea caloriferului.
NOVA/DSN - Reparare calorifer, Ghid cu poze pentru repararea caloriferului.
variable_dynamics |
28 Mar 2008, 14:04
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|||
C a t a l i n |
29 Mar 2008, 11:06
Post
#2
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Îmi permit să adaug, că, există încă un model de calorifer, ce are un capac de plastic și în celălalt capăt, acoperind tot capete de țevi, și prins tot cu acele cleme.
Prin urmare este necesară etanșarea exact ca în partea cealaltă. Pot să afirm ca eu am etanșat al meu calorifer de vreun an jumătate cred, prin această metodă, și nu au mai apărut probleme. Recomand! |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
turturel |
28 Sep 2008, 14:00
Post
#3
|
membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila |
din pacate trebuie sa ma apuc de operatiunea asta foarte repede ca vine iarna maine-poimaine. vreau sa fac treaba asta numai din interiorul masinii..sper sa reusesc. vreau sa intreb daca atunci cand scot caloriferul de acolo am sa pierd antigel prin interior...adica imi va curge antigel in masina prin tevile alea de tur si retur? mie imi curge antigel prin partea dreapta...am mocheta imbibata iar tevile sunt usor umede. mai poate fi vreo alta cauza, in afara de calorifer, pe unde sa mai curga antigel? nu cred ca am sa ma lupt cu el si sal lipesc ci cred ca o sal schimb. din curiozitate, pt cei care au facut operatiunea asta in service, cat a costat? intreb pt ca vreau sa stiu daca se merita sa fac treaba singur sau nu. mersi!
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
TheSomeone |
12 Nov 2008, 20:01
Post
#4
|
Cea mai tare Dacie este un BMW 335i Group: Members Posts: 149 Joined: 23 September 08 From: Bucuresti |
Acelasi lucru ma intereseaza si pe mine...merita sa ma duc in service, sau sa il schimb singur?
Daca il etansez, va tine mai mult decat unul nou sau nu? This is the question! |
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2012
|
|
TheSomeone |
16 Nov 2008, 16:14
Post
#5
|
Cea mai tare Dacie este un BMW 335i Group: Members Posts: 149 Joined: 23 September 08 From: Bucuresti |
Pana la urma l-am dat jos, l-am siliconat, si l-am bagat la loc...sper sa ma tina pana in vara..
|
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2012
|
|
ionutt daniel |
15 Jan 2009, 23:32
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu |
Foarte util si bine explicat. Felicitari!
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
ionutt daniel |
18 Jan 2009, 22:57
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu |
Dupa ce am demontat si eu caloriferul si speram sa am acelasi noroc, din pacate am avut unele neplaceri. La mine cred ca e alt tip de calorifer, iar problema este la imbinarea dintre conducte si corp. Am inceput cu partea de rezervor, unde spre surprinderea mea nu avea garnitura de cauciuc, ci un silicon negru pe toata suprafata. Dupa ce am curatat bine tot siliconul (care era destul de urat degradat) am scos acele tablite din conducte(care la mine sunt rotunde, nu ovale), al caror rost nu l-am gasit, decat de a opri mizeria in ele. Am uscat si am aplicat silicon pe toata suprafata, dar nu a etansat si lipitura de la conducte, acestea avand garniturile stricate. Nu cred ca mai sunt ceva sanse sa il repar, oricum cred ca a tinut destul, pe el avand data din 1998.
P.S. La mine nu are conductele indoite la cap, ci sunt terminate intr-un rezervor de plastic(de care v-am vorbit mai sus) This post has been edited by ionutt daniel: 18 Jan 2009, 23:04 |
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
variable_dynamics |
19 Jan 2009, 18:21
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti |
QUOTE La mine cred ca e alt tip de calorifer Caloriferul tau este de tipul celui mentionat de Maersk(vezi mai sus). Ideea era ca tot ce e silicon negru sau cauciuc sa fie inlocuit cu silicon rosu(proaspat). QUOTE iar problema este la imbinarea dintre conducte si corp. Daca ai siliconat bine ambele bazine(si cel cu niplurile pentru circuitul de racire si cel "rezervor" de la capatul tevilor) si tot curge inseamna ca exista fisuri la imbinarea conductelor cu flansa de aluminiu(lipitura metalica). In acest caz, ma tem ca se pune problema lipirii aluminiului(am scris la inceputul tutorialului), in consecinta este de recomandat achizitionarea unui calorifer nou. QUOTE dar nu a etansat si lipitura de la conducte, acestea avand garniturile stricate. La ce garnituri te referi? Conductele sunt lipite de flansa(flansele, in cazul tau) respectiva(e) si eu nu stiu sa existe vreo garnitura.Revino cu detalii,eventual poze. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
ionutt daniel |
19 Jan 2009, 20:28
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu |
In final am cumparat altul nou, cu 53 lei, modelul de import.
Cel vechi are la imbinarea dintre conducte si flansa de aluminiu un fel de garnituri, nu lipitura. Acele garnituri in timp se taie, asa cum era si la mine, iar siliconul nu a reusit sa etanseze toate aceste conducte. In comparatie cu cel vechi, care avea trei randuri de conducte, acesta are doar doua, ceea ce ma face sa cred ca nu va fi la fel de eficient. |
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
bobomaster |
30 Mar 2009, 11:22
Post
#10
|
Membru Daciot Group: Members Posts: 182 Joined: 12 March 08 From: Bacau / Bucuresti |
"CUuurrrgggeeeee date ba ca curgeeee" vorba lui Mihai Margineanu
A picat si la mine radiatorul de caldura de abi acum slava cerului ca macar m-a prins pe vreme calda. Ammai schimbat o data un radiator la o nova de a mea mai veche, dar la asta deja observ cateva diferente. Din cate am citit pe aici pare destul de odioasa operatiunea, si imi amintesc ca la nova mi-a luat o zi jumate. Acum am mai avansat in ale mecanicii si sper sa ma descurc mai repede totusi. Eu am cumparat un radiator nou si azi ma apuc sa il montez, si voi posta rezultatele. |
--------------------
RENAULT
Megane
2008 1.6
|
|
pulbur |
22 Sep 2009, 10:23
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 23 June 09 From: SM |
Salut!Cu ajutorul tutorialului am reusit sa imi repar caloriferul!Nu mai curge,nu mai picura
...dar am o problema,nu imi vine aer cald numai prin grilele din mijlocul bordului,in laterale aerul nu ii cald.... Mentionez ca am montat bine tuburile de directionare a aerului...oare nu ii aerisita bine instalatia?... 22 Sep 2009, 17:06: QUOTE(pulbur @ 22 Sep 2009, 10:23) Salut!Cu ajutorul tutorialului am reusit sa imi repar caloriferul!Nu mai curge,nu mai picura ...dar am o problema,nu imi vine aer cald numai prin grilele din mijlocul bordului,in laterale aerul nu ii cald.... Mentionez ca am montat bine tuburile de directionare a aerului...oare nu ii aerisita bine instalatia?... Extraordinar,si cand dau pe aer rece,iese aer rece pe laterale si pe mijloc am aer cald This post has been edited by pulbur: 22 Sep 2009, 17:06 |
--------------------
Dacia/Fiat
DSN
2002
|
|
bobomaster |
22 Sep 2009, 22:36
Post
#12
|
Membru Daciot Group: Members Posts: 182 Joined: 12 March 08 From: Bacau / Bucuresti |
Mie dupa montaj mi-a mers bine ventilatia, acuma nu stiu ce incurcatura de mate ai putut face tu. O singura posibilitate ar fi sa fi pus plasticele din interiorul cutiei de dirijare a aerului aiurea, si chiar si asa...... Bafta la descoperirea hibei si sa ne spui si noua care este verdictul, macar de curiozitate.
|
--------------------
RENAULT
Megane
2008 1.6
|
|
C a t a l i n |
23 Sep 2009, 07:38
Post
#13
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Cutia e concepută prost. Pe laterale aer cald vine după ceva timp, nu imediat.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sagaciousshadow |
11 Jan 2010, 17:28
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 25 November 08 From: Bucuresti |
Salut baieti! Dupa ce mi-am luat DSN in vara lui 2009 evident ... acum in IAN 2010 e caloriferul. Dupa ce am parcurs in preajma revelionului peste 3000 km cu ea si totul a mers f bine, am venit acasa, am lasat-o in parcare si dupa 4 zile i-am dat drumul am mers maxim 15 minute. A doua zi mult sange verde pe presul de cauciuc. Il scot cu cana. Problema e ca se scurge antigel cand sta in parcare. Cred ca am o fisura destul de mare. Sunat la service ... manopera plus calorifer cam 6 milioane. Include si antigelul bacsisul si tot. O fac pentru garantie. O sa incerc sa pun si poze cu etapele daca nu uit sa imi iau aparatul la mine.
Acum ... are cineva idee exista cumva vreun model de calorifer mai bun? Am citit pe aici si imi dau seama ca e ori original ori de import (facut la asam iasi, o firma cu adevarat dde "incredere") Mai are cineva idee daca exista pe undeva veun model mai bun, daca merge ala de Solenza? Am citit pe forum ca din auzite nu merge dar chiar asa e? Peste 2 zile am programare poate da cineva vreun reply. Mersi. <span class='edit'>11 Jan 2010, 17:43:</span> Intre timp inca o informatoe proaspata. Am sunat la un magazin Piese Autoalfa si am gasit calorifer de import facut cica de ASAM Iasi (de ce o fi de import cine stie? ), dupa cum spuneam si mai sus. Pret cam 90 RON. Acolo e o tanti super draguta care mi-a zis ca are garantie daca e montat in service autorizat 18luni. Cica nu prea se intoarce lumea cu ele inapoi. Astea originale costa 190RON si au garantie numai 12 luni. Voi ce ma sfatuiti sa fac? Are cineva idee e mai bun totusi asta de ASAM , asta din cate imi dau seama din poze e ala original. This post has been edited by sagaciousshadow: 11 Jan 2010, 17:45 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Clima
- B10SEF
|
|
sagaciousshadow |
16 Jan 2010, 19:44
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 25 November 08 From: Bucuresti |
Mai jos un mic monolog a ceea ce am patit. Scuzati greselile de exprimare si eventual lipsa de logica dar am scris mult prea mult ca sa mai corectez ceva acum;
Deci domne, pana la urma am fost la serviceul DACOSERV Militari unde manopera cu totul m-a dus pe la 400 lei (inclusiv radiatorul – ROMRADIATOARE BV., in cutie de Renault cu sigiliul Dacia, manopera plus o mica atentie). Am stat tot timpul cu ochii pe masina, eu niciodata nu imi las masina singura. Au acolo oameni cu experienta, dar nu e bine sa ii lasi singuri, am plecat insa destul de multumit. Nu am facut poze pentru ca am lucrat la lampa, si nici nu prea ai ce poze sa faci. Pentru schimbul caloriferului trebuie demontate in urmatoarea ordine: - 1. In compartimentul motor: - A. scoase cu totul carcasa de la filtrul de aer, ca sa ajungi la corpul clapeta, pe care va sugerez sa il lasati acolo ca daca va scapa vreun surub in galeria de admisie, si nu va dati seama terminati motorul; aveti grija de asmenea la pozitionarea lui si la garnitura dintre corpul clapeta si galerie caci, daca il bagi ca un meltean strici garnitura si trage motorul aer fals. Garnitura costa cam 50 lei deci atentie! Eu am patit treaba cu aer fals dar se tragea de la fostul propietar , motor turat aiurea, etc,etc; suierat bla bla bla NOTA: Suruburile alea in steade la carcasa filtrului se scot cu o cheie hexagon , de 12 sau 13, merge perfect; - B. Trebuiesc scoase furtunele care intra in calorifer tur si retur, au niste cleme foarte rigide iar pozitionarea unui cleste e destul de anevoioase mai ales ca sunt infipte bine pe tevile caloriferului; te mai si lovesti de galeria de admisie e destul de ingust locul; eu va sugerez sa nu folositi surubelnita la fortarea furtunelor afara ca nu cumva sa rupeti ceva; va curge antigelul; NOTA: lasati capacul de la vasul cu antigel inchis bine ca daca e deschis va curge tot antigelul; - C. Scoase 2 suruburi de la o carcasa de metal (flansa mai degraba) care se prinde de caroserie si fixeaza garnitura de etansare a caloriferului de panoul dintre motor si interior. Alea sunt de fapt holsuruburi si aveti grija sa nu cumva sa stricati capetele; va trebuie o surubelnita f scurta sau o cheie cu clichet in care bagati un cap de surubelnita ; sunt foarte incomod de scos; de pus la loc nu mai zic; - D. Dupa scoaterea flansei de metal scoateti garnitura de cauciuc si cam asta e tot pe partea cu motorul - 2. La interior: - A. Musai scos scaunul din dreapta; asta daca vreti sa scoateti consola centrala pe bucati, adica sa desfaceti bradutii aia si fetele laterale; eu va sugerez sa scoateti si scaunul din stg si sa scoateti consola centrala cu totul; - B. Scos torpedoul - C. Scos plasticul acela de sub volan unde se prind sigurantele, de fapt desurubat si lasat in jos - D.scos masca de plastic care acopera ceasurile de pe bord, asta pentru ca sa puteti scoate usor fantele de la aerisirea centrala; aveti grija ca rotita aia de unde se regleaza inaltimea fazei de intalnire are doua suruburi sub ea. - E. Scos burlanele de aer din drepata si din stanga de sub bord; ala din dreapta e usor de scos ala din stanga e asa in trepte si e mai incomod de ajuns la el; alea care pleaca din corpul ala negru unde e caloriferul si aeroterma; - F. Scos mufa de la aeroterma din bord de sub volan - G.scos 2 piulite de 13 de la tija aia de metal din dreapta imediat de sub volan de acolo - H. Scoase cablurile de la roata rece cald si de la cea de schimb flux aer. Aveti grija cand le puneti la loc sa le pozitionati la fel ca inainte, clemele alea de metal in care se prin de corpul ala negru lasa niste urme pe furtunele, sau daca nu vedeti , cablul rece cald se intinde la maxim, iar cel de flux aer se trage la maxim si se monteaza asa; - I. Scoase cele 2 piulite din spate (dr + st) + cele doua suruburi fata (dr + st) ale cutiei negre unde se afla aeroterma si caloriferul. Astea sunt in poartea de sus deci cum ar veni pe peretele ala cu cutia neagra dar pe interior. - J. Acum corpul ala negru ar trebui sa se miste foarte usor , scoateti cele doua holsurubele ale caloriferului si deschideti cele 4 clame de plastic si iese f usor afara; NOTA IMPORTANTA: Absolut orice chestie care se demonteaza se demonteaza foarte usor, daca nu merge nu trageti de nimic inseamna ca e inca prinsa in ceva Operatia de montare e in ordine inversa. Aveti grija sa nu prindeti vreun fir sub cutia neagra cand o pozitionati la loc; Cutia neagra (cea interioara - cu radiatorul si aeroterma) are sub ea, evident o gaura mare patrata care pe partea cealalta este acoperita de cutia neagra (cea cu rol de admisie pt aeroterma)pe sub care intra apa cand ploua in compartimentul ala cu vasul de lichid pt parbriz; In partea de sus cutita aia neagra (din interior, cea cu caloriferul) are un burete, care cica etanseaza gaura aia mare si patrata pe margine. Ei bine unde dai si unde crapa! Desi nu ploua pe acolo in masina, si a fost 100% pozitionata corect la montare, din cauza acelui burete invechit care nu mai calca bine, a inceput sa imi intre, dupa ce am schimbat caloriferul, din nou apa la greu cand am spalat-o la spalatorie; m-am trezit cu o balta in dreapta, motiv pentru care, inspirat de o solenza (pe care am vazut-o in service) am facut o agerime care sper sa ma tina macar pana la primavara cand voi da cu mastic sub cutia aia neagra din compartimentul vasului de lichid de parbriz; Vedeti aici care este solutia provizorie pe la pagina 4: http://www.daciaclub.ro/Go-to-last-page-pa...147480-s90.html |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Clima
- B10SEF
|
|
variable_dynamics |
17 Jan 2010, 12:24
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti |
Acest topic s-a vrut a fi un TUTORIAL despre REPARAREA CALORIFERULUI cu care sunt echipate Daciile Nova/SuperNova!
Nu isi au rostul "istorioarele" si "pataniile" de prin service-uri, referitoare la MONTAREA caloriferului! In primul post este dat un link unde s-a explicat foarte bine cum se DEMONTEAZA caloriferul... Nu in ultimul rand, sta scris tot in primul post: QUOTE Pentru sugestii, comentarii, etc folositi Mesageria Privata(PM) Mda... Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
danimar |
24 May 2010, 00:51
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 February 10 |
Tocmai pt a evita pe viitor toata munca ce a facut-o Shadow acolo pt a schimba caloriferul, eu l-am si modificat putin, pt a-l scoate in lateral fara sa mai demontez juma' de masina. Acum il pot schimba in 20 de minute.
http://www.daciaclub.ro/modificare-calorif...da-t179269.html 400 de lei??? nu dau nici mort! m-a costat doar timpul, ca siliconul poliuretanic il aveam! Dynamics, pozele mele se completeaza cu ale tale. Bafta! This post has been edited by danimar: 24 May 2010, 00:58 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/Clima
|
|
adrian.petrov |
16 Aug 2015, 21:53
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti |
A incercat cineva sa inlocuiască caloriferul vechi de supernova cu calorifer de renault twingo - spre exemplu (macar ala este din cupru tot ) și cred că ține mai bine decât plasticul asta ........
Adrian |
--------------------
RENAULT MEGANE ;
RENAULT MEGANE ;
2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ;
- B Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
|
|
djvasy10 |
27 Jan 2019, 18:15
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 25 July 17 |
Multumesc pentru tutorial,chiar a fost foarte detaliat si explicit !! Am facut si eu reparatia asta acum o zi si vad ca se comporta bine momentan,l-am montat astazi si nu curge deloc ( i-am lasat timp de ieri pana azi de uscare ) . Sper sa fie bine pe viitor sa nu mai am probleme caci incepuse sa curga rau si aveam numai antigel jos in aeroterma. Cea mai naspa parte este ca trebuie demontat aproape tot bordul pentru o piticanie de radiator,insa cu rabdare se face. Drumuri bune si iti multumesc inca o data !
|
--------------------
Dacia
Supernova
2001
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th October 2024 - 16:45 |