DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nivel apă în vasul de expansiune

serge
post 21 Jul 2005, 13:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 20 June 05
From: IAȘI




Spuneți-mi și mie, e corect să am numai 3-4 cm de apă în vasul de expansiune?
Mulțumesc!


--------------------
Dacia 1400 break - IS-92
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crazvan
post 21 Jul 2005, 13:35
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 February 05




Nivelul optim de lichid in vasul de expansiune este cuprins intre gradatiile de mimim si maxim. Eu merg cu lichid de racire in vas aproape de nivelul maxim, ma rog cu un deget sub gradatie.


--------------------
DACIA 1300 1982 - PH-49-TNS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin206
post 21 Jul 2005, 13:54
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 20 July 05




Este corect atata timp cat nivelul se afla intre minimul si maximul indicat de constructor chiar pe corpul vasului.Corect este ca atunci cand motorul este rece,nivelul sa nu se afle la maximum.Odata cu incalzirea motorului,datorita cresterii temperaturii in instalatia de racire,nivelul este posibil sa creasca uneori putin peste nivelul maxim.Oricum,daca radiatorul nu are probleme sa curga pe undeva,sau sa curga apa pe la vreun colier din instalatie,se formeaza un nivel relativ constant ce ramane intre limitele normale.Vara este posibil sa se evapore mai repede apa din circuitul de racire si sa fie nevoie sa completezi cu apa distilata.Ai grija la iarna insa,ca antigelul sa fie la concentratia ce asigura nivelul maxim de inghet.In nici un caz nu pune apa distilata mult peste nivelul maxim fiindca in caz de supraincalzire a instalatiei (exemplu ruperea sau slabirea curelei de ventilator) acesta poate duce la revarsari peste capacul borcanului sau chiar la spargerea acestuia (daca este din sticla) fiindca apa cand incepe sa fiarba in instalatie are peste 100 grade celsius si creste ca nivel in vasul de expansiune.
Fara a face o comparatie deplasata,la mine la Peugeot nivelul lichidului de racire este intre minim si maxim cand motorul este rece si creste putin cand motorul este cald.Schimbarea lui se face odata la 4 ani pentru acest tip de masina care are o instalatie de racire...mult mai bine pusa la punct.Am facut acesta paralela fiindca principiul este acelasi.Difera numai calitatea componentelor folosite.La PUG este mai buna wink.gif
La DACIA,berlina mea in special,am avut electroventilator si am schimbat radiatorul anul trecut pana s-o vand si am trecut "pe curea" fiindca este mai sigur la acest tip de masina.Vara se cam lasa asteptat ventilatorul sa porneasca si din cauza termocuplei cam "puturoase" mi-a "fiert" la Timisul de Sus cand veneam de la Brasov.Revin la masina mea noua unde spun ca este pe electroventilator insa este asa de bine calculata functionarea lui si debitul de aer ce-l distribuie inspre radiator ca si cand am mers cu 160-170/ora temperatura nu a trecut de 90 grade aproximativ.Si pana in zona rosie a indicatorului mai era o gramada!...E,masina straina=altceva
La DACIA de cand este varul meu cu ea,posesor,n-a avut probleme de cand am schimbat radiatorul si am trecut pe curea cu racirea.Si iarna are caldura destul de buna,atat cat baga berlina.
La capitolul AC are sistemul imbatabil "alizeu",deschizi toate geamurile si te ia vantul din toate partile...si raceala biggrin.gif
Hai ca am deviat mult de la subiect,in concluzie,este bine sa fie intre minim si maxim si nu peste!
Cu stima,Cosmin Mares wink.gif

This post has been edited by cosmin206: 21 Jul 2005, 13:56


--------------------
Peugeot 206 X-Design 1,4l,gri-cedre - PH 16 MAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir_Alex
post 22 Jul 2005, 09:00
Post #4


Mem Brew fara alcool


Group: Members
Posts: 443
Joined: 2 January 05
From: Bucuresti




3-4 cm e cam putin. Deci la prima vedere nu este ok. Trebuie sa fie, cum au zis si ceilalti, intre minim si maxim. Completeaza lichidul de racire pana ajunge sa se situeze intre acele cote si urmareste-l. Daca scade nivelul lichidului de racire s-ar putea sa ai ceva probleme.

This post has been edited by Sir_Alex: 22 Jul 2005, 09:01


--------------------
BMW / Dacia 320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v 2003/2007 - B-XX-TDI
Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 22 Jul 2005, 11:10
Post #5


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




poti pune in radiator si putin stop leak. eventual fa si o curatare a circuitului inainte. si mie imi scadea lent nivelul lichidului si am banuit pori sau microfisuri pe traseul de racire.
asa ca am dat jos lichidul vechi ca era plin de mizerii, am spalat bine cu 5 litri de carpatina plata tongue.gif combinati cu radiator flush, am rulat motorul 10 minute, dat jos amestecul, apoi clatit cu alti 5 litri de apa.
intre timp am facut intr-unul din bidoanele de 5l eliberate amestecul de apa distilata cu antigel (~1:1) pe care l-am turnat in circuit (desigur dupa ce am dat jos apa), impreuna cu putin praf de stop leak (atentie! putin! nu pune tot tubul ca iti infunzi circuitul, au mai patit-o unii). am dat drumul la robinetul de aerisire pana a iesit apa fara bulbuci apoi am completat pana la semn tot cu AMESTEC de apa si antigel. restul de amestec l-am pus intr-o sticla de 2l pe care o tin in portbagaj, just in case, ca sa nu pun apa si sa se schimbe concentratia. de atunci nu a scazut nivelul nici 1 mm.

This post has been edited by bertro: 22 Jul 2005, 11:11


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serge
post 22 Jul 2005, 12:24
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 20 June 05
From: IAȘI




QUOTE(bertro @ 22 Jul 2005, 11:10)
poti pune in radiator si putin stop leak. eventual fa si o curatare a circuitului inainte. si mie imi scadea lent nivelul lichidului si am banuit pori sau microfisuri pe traseul de racire.
asa ca am dat jos lichidul vechi ca era plin de mizerii, am spalat bine cu 5 litri de carpatina plata tongue.gif combinati cu radiator flush, am rulat motorul 10 minute, dat jos amestecul, apoi clatit cu alti 5 litri de apa.
intre timp am facut intr-unul din bidoanele de 5l eliberate amestecul de apa distilata cu antigel (~1:1) pe care l-am turnat in circuit (desigur dupa ce am dat jos apa), impreuna cu putin praf de stop leak (atentie! putin! nu pune tot tubul ca iti infunzi circuitul, au mai patit-o unii). am dat drumul la robinetul de aerisire pana a iesit apa fara bulbuci apoi am completat pana la semn tot cu AMESTEC de apa si antigel. restul de amestec l-am pus intr-o sticla de 2l pe care o tin in portbagaj, just in case, ca sa nu pun apa si sa se schimbe concentratia. de atunci nu a scazut nivelul nici 1 mm.
*


Mulțumesc, consider topicul închis. O să fac operațiunile pe care mi le-a descris bertro. Dacă se întîmplă altceva, vă voi înștiința.


--------------------
Dacia 1400 break - IS-92
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 22 Jul 2005, 14:18
Post #7


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




cu placere.
inca o precizare: 100% corect ar fi sa folosesti apa distilata si pentru spalare si clatire. eu am luat apa minerala plata pt ca m-au costat doar 55.000 de lei 10l, nu 100 cat ar fi costat apa distilata. in orice caz, nu folosi apa de la robinet, ca are tot soiul de porcarii in ea.

costurile au fost cam asa (preturi de autocenter, ca vad ca esti din Iasi):
- 55.000 = 10l de apa plata (asta de la alimentara, evident)
- 30.000 = 3l apa distilata
- 180.000 = 3l antigel pe glycol
- 60.000 = radiator flush
stop leak il aveam de mai mult timp, dar e maxim 50.000 un tub de pulbere. am turnat cam un sfert in lichid.
toata treaba a durat vreo 40 de minute, avand in vedere ca am lasat 10 minute relanti la spalare si 10 la clatire, apoi inca vreo 5 dupa ce am pus antigelul cu praful.

a, si sa tii caloriferul deschis pe timpul operatiunilor, sa circule lichidul si pe acolo.

This post has been edited by bertro: 22 Jul 2005, 14:19


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 05:46
Forum Renault