DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Obtinerea unui consum cat mai mic, Reglaje si imbunatatiri Dacia 1310 1.4

Mjeefo
post 27 Mar 2010, 21:38
Post #1


Racer


Group: Members
Posts: 78
Joined: 5 February 07




Stiu ca sunt multe posturi despre ce trebuie facut pentru un consum mic. Dar haideti sa facem un singur topic care sa le contina pe toate.
In acest topic ma refer la un motor 1.4 carburatie.
Un prim pas ar fi schimbarea aprinderi, pe una electrica.
Ce reglaje se pot aduce Carfilului pentru un consum cat mai mic?
Ce carburator consuma cat mai putin?
Ce alte modificari sau reglaje pot aduce un consum redus? Cand ma refer la modificari, nu ma gandesc doar la motor, ci si la trenul de rulare, aerodinamica, greutate, etc.



Cei care vor sa ajute sa posteze tot ce stiu aici.
Celor care le displace acest topic sa nu il citeasca.


--------------------
Dacia 1310 00' Break ; 1310 L 97' ; 1410 TXL - TL LIV CT MAV CT CFG
Dacia este in sufletele noastre.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 27 Mar 2010, 21:40
Post #2


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova






--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mjeefo
post 27 Mar 2010, 21:44
Post #3


Racer


Group: Members
Posts: 78
Joined: 5 February 07




Mersi pentru link asta ajuta topicul
Vreau sa fie un topic cat mai concis si la subiect fara off topic.
Cred ca am citit pe forum tot ce tinea de consum.


--------------------
Dacia 1310 00' Break ; 1310 L 97' ; 1410 TXL - TL LIV CT MAV CT CFG
Dacia este in sufletele noastre.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 27 Mar 2010, 23:13
Post #4


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Am mai spus:
- iti pui senzor inductiv pe voalanta
-iti pui encoder cu cat mai multe pulsuri/rot pe cureaua de la motor(pui alta curea cu dinti)
-iti pui un modul logo cu 8 intrari,8 iesiri
Acum stii sa calculezi exact cate pulsuri numara modulul logo(plc-ul nostru) de la encoder/ciclu motor,divizezi nr total de tacturi/ciclu la 4 astfel incat vei stii exact momentul cand trebuie sa dai scanteia pt fiecare piston.Senzorul de pe voalanta iti va spune primul piston la PMS,cu el resetezi si ciclul motor
-Pe iesirile de la modulul logo iti legi bujiile pt fiecare piston(circuitul de comanda)
Acum ai aprinderea controlata total electronic si la fix.

This post has been edited by Paulorossi: 27 Mar 2010, 23:15


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 28 Mar 2010, 00:14
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




cutie 5 trepte cu ~110/h 3000 ture , ras 2,2mm din qlasa, aprindere cu senzor, fise tesla, ulei bun , cauciucuri 155/80 r13, gpl
fara consumatori, franari si bagaje inutilie
stil de condus neagresiv
reglaje adegvate


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 28 Mar 2010, 01:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




e bn pe gpl sa rad 2,2 mm?nu dauneaza cu nimic caci as vrea sa fac si eu treaba asta cand o fi sa umblu la ea


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 28 Mar 2010, 12:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




QUOTE(Paulorossi @ 27 Mar 2010, 23:13)
Am mai spus:
- iti pui senzor inductiv pe voalanta
-iti pui encoder cu cat mai multe pulsuri/rot pe cureaua de la motor(pui alta curea cu dinti)
-iti pui un modul logo cu 8 intrari,8 iesiri
Acum stii sa calculezi exact cate pulsuri numara modulul logo(plc-ul nostru) de la encoder/ciclu motor,divizezi nr total de tacturi/ciclu la 4 astfel incat vei stii exact momentul cand trebuie sa dai scanteia pt fiecare piston.Senzorul de pe voalanta iti va spune primul piston la PMS,cu el resetezi si ciclul motor
-Pe iesirile de la modulul logo iti legi bujiile pt fiecare piston(circuitul de comanda)
Acum ai aprinderea controlata total electronic si la fix.
*



Mai mult ca sigur ca nu merge cu LOGO, ar fi bine mersi daca motorul nu ar avea nevoie si de avans, si cu LOGO (din cate stiu din facultate nu ma ocup cu asa ceva) nu poti sa faci hartile respective de avans si sa gestionezi in functie de ele. Nici nu cred ca e rapid destul oricum biggrin.gif.

This post has been edited by ment: 28 Mar 2010, 12:17


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 28 Mar 2010, 15:22
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




merge ras pana la 3 mm ,2,2 pt 1,4 la mine atat a avut curaj omu care a ras(la piatra) , la actualul de 1,6 nu mai stiu exact cat a ras , 2mm cred, asta pt gpl, desi personal nu am probleme nici putiriii km care merg pe benzina.
Reglajul e totul, avansul mai ales excl.gif


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 29 Mar 2010, 07:31
Post #9


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




ment stai linistit ca se poate,sunt logo performante,curba de avans o poti gestiona.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 1 Apr 2010, 06:37
Post #10


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Are idee cineva ce diametru aer gaura din carburator la care este racordat furtunul de vacuum ce duce la delcou?


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fiziflash
post 2 Apr 2010, 16:34
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 23 July 06




Care e cel mai mic consum la care ati ajuns cu toate modificarile amintite aici?


--------------------
Dacia 1300 nu stiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 2 Apr 2010, 17:47
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




cum se calculeaza consumul?nu am facut niciodata


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fiziflash
post 2 Apr 2010, 20:20
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 23 July 06




Iti faci plinul, mergi 100 de km apoi faci iar plinul si vezi cata benzina ai consumat in astia 100 de km. smile.gif


--------------------
Dacia 1300 nu stiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 2 Apr 2010, 20:40
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




mss de sfat,sunt curios sa vad cat papa nebuna


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Apr 2010, 20:32
Post #15


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Fiziflash @ 2 Apr 2010, 17:34)
Care e cel mai mic consum la care ati ajuns cu toate modificarile amintite aici?
*



Consumul verificat de la plin la plin ( aceiasi benzinarie, aceiasi pompa , aceiasi inclinatie a masinii ) benzina Petrom '95 .. .... 8,45 l la 100 km parcursi , strict oras .... acum o saptamana, condus normal , uneori un pic mai agresiv ... dpdv. al meu este perfect .... wub.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 6 Apr 2010, 13:13
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




O masurare mai riguroasa a consumului se face la viteza stabilizata,cu un bidon gradat parcurgand in ambele sensuri cativa km de sosea orizontala si cu intoarcere dintr-o manevra.Restul depinde de stilul soferului.In bidon sa intre si returul. Consumuri de control la 1,4: 5,4...5,6 l la100 km la 40...50 km/h,treapta a lV-a, 5,1...5.3 la 60 km/h treapta a V-a si putin peste 6 pe la 90 km/h intr-a V-a.Eu,in circulatie de oras fara ambuteiaje,scot cam 8,5 l/100 km conducand economic,scapand repede de treptele I si aII-a(la 25..30km/h intr-a doua consumul e cu pana la 2,5 l/100km mai mare ca intr-a III-a).
Da' nu stiu ce economie se face luand 2-3 mm din ciulasa.Creste mult raportul de comprimare si trebuie benzina Super care e mai scumpa,daca si asta face fata la un raport de compresie de peste 10.Iar daca nu detoneaza,economia este cam 0,4 l/100 km la viteza de 80 km/h ,conform diagramei medii compresie-putere(consum).Pe gaz ma gandesc ca n-ar fi probleme ca are cifra octanica mai mare din cate stiu eu.

This post has been edited by Tudor Badescu: 6 Apr 2010, 13:21


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 6 Apr 2010, 17:19
Post #17


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Inca nu am verificat consumul oficial.Oricum nu e nici pe departe 5,5 la 1,4,cel putin la a mea.Poate daca ma impinge cineva.Cred ca ii trebuie cateva gatuiri serioasa in carburator.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm
post 6 Apr 2010, 18:12
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 10




Sallut, am motorul nou, dar nu am facut nici o reglare de consum, carburatorul nu am umblat nici odata sa il reglez, vreau sa spun ca 200 de mii lei vechi le papa in cateva minute, cred ca consumul minim la a mea e 7l/100km, plus ca eu am momente in care merg cu 80-100 si momente in care merg cu 110-140 la 4000 de rpm, cu a 4-tra ca inca nu mi-am schimbat tija, ca sa o pot da si pe a 5, ea ar vrea mai mult de 140 dar pana nu rezolv problema cu a 5-a nu vreau sa ii dau mai mult, de asta si cred ca consuma asa, pentru ca nu o am pe a 5-a si merg mai mereu turat cu ea, adevarul e ca ii este sete, asa ca chiar mar interesa cateva sfaturi, cum sa fac sa consume mai putin... . smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1992 - b-35-dis
FDF Fan Dacia Forever
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 6 Apr 2010, 18:19
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




saraca masina daca cu a 4-a iai dat 140 nici numi imaginez cu a5-a ct o sa prinda ,ce naiba e avion a ta?


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm
post 6 Apr 2010, 18:29
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 10




Sper ca pana la sfarsitul lunii sa ii schimb tija si apoi o sa incerc sa vad cat prinde ea maxim, singur in masina, fara nimic in ea, si pe o portiune de drum dreafta, fara dealuri sau curbe, am intrebat un mecanic cam cat ar pride si cu a 5-a, cel care mi-a pus motorul, si e a spus ca in jurul la 150, personal mi-as dorii sa vad 160 dar acum nu stiu sigur, mecanicul mia spus ca e mai bine cu a 5-a pentru ca nu mai merge asa turat la 140 deci asta ar fi un castig atat pentru motor, cat si pentru consum, sper, nu stiu sa vedem, nu promit nimic, ca daca nu pride 160, atunci ma fac de ras, dar macar nu mai are consumul ala smile.gif
App de asta credeti ca daca motorul nu merge foarte turat, adica in loc sa mergi cu el la 3000 si sa mergi cu el pe la 2000-2500 credeti ca ar influenta cu mult consumul........?! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1992 - b-35-dis
FDF Fan Dacia Forever
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 6 Apr 2010, 18:45
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




stai linistit ca mai mult de 145 nu prinzi si consuma la viteza aia ca un BMw la viteza asta


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 7 Apr 2010, 10:13
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




La Dacia viteza aV-a e pentru supramultiplicare,pentru economia de combustibil,cam10...16%in functie de regim.La cutiile cu 5 trepte si a lV-a e cu 6% mai demultiplicata(mai lunga) decat la cutiile originale cu 4 trepte.Au existat si cutii cu 4 trepte cu a lV-a mai lunga inainte de a se introduce cele cu 5 trepte.Deci treapta a V-a nu mareste practic viteza maxima,doar daca s-a marit semnificativ puterea motorului.Pentru a V-a mai se pot adapta si alte combinatii mai lungi de pinioane;eu nu am testat asa ceva.Poate ne zic ceva cei care au facut-o.






--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 7 Apr 2010, 12:42
Post #23


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Deci,...Dacia_47_akm,daca tu mergi in a IV a cu o cutie care are si treapta a V a cu 140 km/h cu un consum de 7% atunci ma impusc.
La 140 km/h cu dacia incepi sa decolezi white_flag.gif .


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 7 Apr 2010, 20:49
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




asa ziceam si eu cu consumu


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 7 Apr 2010, 21:05
Post #25


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




la dacie top speedul il iei cu a 4-a;consumul la 140 cu a 4-a este undeva la 14 in coinditii optime...asa ca mai gandeste-te


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Apr 2010, 21:09
Post #26


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




degeaba turatia e mai scazuta daca sarcina e maxima, consumul tot mare va fi daca clapeta e deschisa la maxim, chiar daca esti in a cincea la 120 km/h, de exemplu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 7 Apr 2010, 22:21
Post #27


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




la dacia mea 1410,model '99 viteza maxima e 142 km/h.Daca reusesti sa prinzi viteza asta real atunci e o sclipire.
Exista diferenta intre treapta a 4 a la 140 km/h si treapta a 5 la 140 km/h doarece turatia motorului fiind mai scazuta chiar cu clapeta deschisa la maxim,motorul avand turatii diferite la cele doua trepte el creeaza depresiuni diferite in centrator,deci consuma mai putin in a 5 a,unde turatia e mai scazuta.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 7 Apr 2010, 22:28
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Cu reglaje bune la carburatie cred ca se ajunge spre injectie (la consum ma refer); asa ca tata (cu masina mea) pe un drum Constanta - Bicaz - Constanta, a scos 5.8 l / 100 km (mers 100 km/h); in oras se schimba RADICAL treaba (injectia facand stomacul mare), astazi facandu-i consumul pe ultima saptamana (pe metoda : "s-a aprins galbenu`, bag de X bani, dupa care merg pana se aprinde iar, si vad raport km/litri") si mi-a iesit cam 11 l/100 km (am bagat de 50 lei 11.4 litri, si am facut 101 km).


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 8 Apr 2010, 09:21
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




treci pe gaz


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia_47_akm
post 9 Apr 2010, 12:54
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 10




Va mutumesc, pentru sfaturile date, cineva mi-a spus ca se poate pune pinion de a 5-a de nova si sa fuga mai mult nu stiu sigur, cat despre ce am spus mai devreme, am spus in felul urmator: Cred ca consumul MINIM este de 7l\100km dar cred ca este si mai mare, tocmai de asta mar interesa cum sa fac sa nu mai consume asa mult, sar putea sa aveti dreptate, sar putea ca a5-a sa fie pentru a merge motorul mai linistit, adica sa nu mai mearga asa turat, nu cred ca atunci cand vine vorba de rapiditate este foarte mare diferenta intre treapta a-4-tra si treapta a-5-a smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1992 - b-35-dis
FDF Fan Dacia Forever
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2024 - 10:20
Forum Renault