PROBLEMA GRAVA, TEMPERATURA MARE LA APA
PROBLEMA GRAVA, TEMPERATURA MARE LA APA
marinush99 |
14 Jul 2007, 15:56
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 May 07 |
|
||
--------------------
dacia
berlina
1300
|
|||
sefu_alx |
15 Jul 2007, 19:01
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 |
asa imi sta acul la voi cum sta pe caldurile astea? nu mi se pare normal sa stea asa ridicat tinand cont ca am radiator nou-mare ,termostat scos ,antigel recent pus,garnitura de chiulasa noua,ulei recent schimbat,motor refacut de cativa ani (1289 cmc)
cand merg in afara nu se ridica mai mult de jumate t12146_AleXxX020.jpg This post has been edited by sefu_alx: 15 Jul 2007, 19:04 |
--------------------
x
y
2009
|
|
YR-ZBG |
15 Jul 2007, 22:22
Post
#33
|
membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 |
salut.
uite mai baieti si animatiile promise. nu sunt extraordinar de explicite dar suficient cat sa vedeti care e principiu sistemului de racire si care e rolul termostatului(anume de a face apa sa stationeze in radiator pt a se raci) zic eu ca sunt educative... ps mai am niste animatii(camera de nivel constant, frana sabot si disc, directie, etc..) dar nu stiu unde ar fi mai bine sa le pun fisierele sunt avi....sa schimbati voi extensia. This post has been edited by YR-ZBG: 15 Jul 2007, 22:26 Attached File(s) m61_Racire.doc ( 983.5k ) Number of downloads: 249 m62_Circuite_racire.doc ( 1.54mb ) Number of downloads: 124 m65_Termostat.doc ( 899k ) Number of downloads: 120 |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
sefu_alx |
15 Jul 2007, 23:33
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 |
mersi,stiu si eu cum functioneaza dar nu ma ajuta deloc sa-mi rezolv problema
|
--------------------
x
y
2009
|
|
YR-ZBG |
16 Jul 2007, 12:15
Post
#35
|
membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 |
chiar am precizat ca am pus animatiile alea cu titlu informativ pt. cei care NU stiu principiul de functionare.
daca il stii foarte bine, referitor la problema ta am preferat sa las pe altii mai avizati sa te indrume, doar ca s-a nimerit ca postul meu sa fie imediat dupa al tau... |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
pasarel |
16 Jul 2007, 21:28
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 9 April 06 |
problema cu racirea am intimpinat-o si eu zilele acestea la o dacie din 89,radiator mic,termostat scos.
prima problema am plecat pe autostrada a2,la ora 03 dimineata,acul de temp. s-a ridicat la 90 grade,am deschis rob. caloriferului a scazut la 80 si ceva(distanta bucuresti-constanta),am ajuns la destinatie am facut o aerisire,crezind ca am aer in sistem,decind am scos termostatul. la intoarcere am plecat la ora 10 cind deja era caldura mare,temp. s-a ridicat mult mai repede la 95,am mers cu caldura deschisa pina in bucuresti,temp. a scazut la 90,dar aceasta temp. o obtineam numai la o vit. de 78-80 km pe ora,deja fierbeam si eu in masina. cauza cred eu ca ar fi,inainte sa plec la mare,i-am reglat avansul si amestecul la carburator si cred ca i-am dat un avans mai mare si un amestec bogat de benzina. voi care credeti ca ar fi cauza,mentionez ca este prima data cind patesc asa ceva. |
--------------------
dacia 1310
mls
- b.27.zlt nu te baga in tarate ca te maninca porcii!
|
|
paulca |
19 Jul 2007, 00:28
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias |
GATA! S-a rezolvat.
Cred ca Daciile noastre au probleme cu debitul de aer care asigura ( sau NU ) tacirea. Am montat un ventilator electric ( 600 RON ) pe radiator dar am lasat si ventilatorul original, cel de pe pompa de apa. Am pus un termostat electronic care cupleaza cam pe la 75 de grade ventilatorul electric. In aceste conditii cu toata canicula de acum rar trece temperatura de 77-80 de grade chiar la deal! Temperaturile sint orientative, a se vedea postul meu de pe pagina precedenta. Daca las motorul cald oprit citeva minute temperatura urca la vreo 90 de grade , dar pe urma cind porneste ventilatorul electric scade rapid si vizibil de ti-e mai mare dragul sa te uiti la termometru. Venrilatorul este montat pe radiator pe partea dinspre motor si mi-se are ca are debit de aer mai mare decit cel mecanic. Am pus si termostatul la loc. Daca vreti detalii va pot ajuta cu o descriere completa si cu poze |
--------------------
dacia
1310+GPL
1997
- sb03kfs
|
|
KeO |
21 Jul 2007, 10:37
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 441 Joined: 30 March 06 From: Sibiu |
QUOTE(paulca @ 19 Jul 2007, 00:28) GATA! S-a rezolvat. Cred ca Daciile noastre au probleme cu debitul de aer care asigura ( sau NU ) tacirea. Am montat un ventilator electric ( 600 RON ) pe radiator dar am lasat si ventilatorul original, cel de pe pompa de apa. Am pus un termostat electronic care cupleaza cam pe la 75 de grade ventilatorul electric. In aceste conditii cu toata canicula de acum rar trece temperatura de 77-80 de grade chiar la deal! intr-adevar,asta e problema...debitul de aer foarte mic in timpul stationarii cu motorul la ralanti. dar...ce ventilator ai luat,de 6 meleoane? nu e cam scump? si de unde ai gasit termocupla (nu termostat ) electronica? cat a costat? am si eu nevoie de asa ceva. merci |
--------------------
Dacia
1300
1982
|
|
sefu_alx |
21 Jul 2007, 11:54
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 |
6 milioane e o dracie din aia ? ma gandeam sa imi iau si eu dar daca e atat...apropo se poate pune la dacie in fata radiatorului pastrand elicea pe pompa ? sau doar la papuc merge?
|
--------------------
x
y
2009
|
|
madmaxtata |
21 Jul 2007, 12:08
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti |
sunteti nebuni fratilor. cum sa fie 6 mil?? e 60 de lei sau gasesti si mai ieftin la dezmembrari. intrati la imbunatatiri si gasiti un topic cu montarea electroventilatorului.
spor la treaba si drum fara probleme |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
sefu_alx |
21 Jul 2007, 12:32
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 |
probabil a pus un "0" in plus
e lung topicul ala si mi-ar lua mult timp sa gasesc , se poate pune la dacie berlina in fata radatorului sau nu ? |
--------------------
x
y
2009
|
|
KeO |
21 Jul 2007, 13:34
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 441 Joined: 30 March 06 From: Sibiu |
QUOTE(sefu_alx @ 21 Jul 2007, 12:32) probabil a pus un "0" in plus e lung topicul ala si mi-ar lua mult timp sa gasesc , se poate pune la dacie berlina in fata radatorului sau nu ? se poate,dar tre sa cauti elv. de papuc diesel. ca e vb de sensul in care a fost proiectata elicea aia sa se invarta. daca pui in spate,tre sa se gaseasca si de dacia bl. si de nova. in fata,numai papucul diesel are. si asta din cauza de lipsa de spatiu intre motor si radiator. |
--------------------
Dacia
1300
1982
|
|
EUROPE_ |
21 Jul 2007, 14:56
Post
#43
|
membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova |
Am luat eu din targ ( din Romanesti ) cu 15 ron un electroventilator, are doar 4 pale si e cam destul de maricel, il am de mai bine de o luna, nu l-am pus pentru ca nu am termocupla si nici nu am de gand sa-mi pun, vreau sa-l actionez manual, dar problema mea este ca nu o sa merg cu el tot timpul pornit, in partea din spate de la radiator ( cea dinspre motor ) nu are loc, ma gandeam sa-l pun in partea din fata, dar imi e ca mai mult o sa obtureze trecerea aerului daca nu e pornit. Voi cam ce parere aveti? Sa-l pun sau nu?
Cu racirea nu cred ca am probleme, nu am ceas, mai mult ca sigur am termostat de 89 C. This post has been edited by EUROPE_: 21 Jul 2007, 14:57 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
cannavaro |
22 Jul 2007, 01:34
Post
#44
|
. Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti |
Cum se face aerisirea?
|
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
mitu2002 |
25 Jul 2007, 09:11
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti |
daca zici ca se aprinde bucul la ulei este posibil sa ai nivelul de ulei in motor mult subnivelul minim eu am facut pe data de 17 07 2007 un drum de aprox 50 km cu f multe srepentine si rampecu masina varului meu dacia 95
exact aceleasi probleme a avut si el dupa 25 de km cind am inceput sa urcam a inceput sa urce temperatura concomitent cu aprinderea becului de presiune uleisi temp atot urcat pina a inceput sa se aprinda becul urmatorii 25km i-am facut itr-oora cu opiriri f dese si cu caldura deschisa ajunsi la destinatie am luat 1l de ulei nus ce marca si am turnat jumattate in motordupa 2km iara urca temp dat presiunea la ulei crescuse cit sa nu se aprinda beculam oprit si am turnat si restul de ulei in motor si am plecat mai departe si stupoare a crescut presiunea la ulei la a doua linie si motorul nu s-a mai imcalzit ramind la85-90de grade a doua zii iam facut schimbul de ulei si stupoare in motor erau 1,7 1,8 litri de ulei |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
floryyn |
25 Jul 2007, 10:37
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu |
Dupa parerea mea - il intrebai si pe nenea mecanicu meu si el spuse la fel - singurul efect al scoaterii termostatului vara este ca motorul ajunge mai greu la temperatura optima de functionare, si de aici un consum si o uzura ceva mai mare.
Daca termostatul e bun, nu castigi nimic scotandu-l si nu pierzi nimic daca-l lasi acolo sa-si faca treaba... Am si eu probleme cu supraincalzirea la Dacioara mea si tind sa cred ca e din cauza dereglarii aprinderii. Acum cateva zile pornesc motorul... ...facea ca un autocamion Roman la ralanti...vine nenea mecanicu, se uita, regleaza, merge super motorasu...A doua zi, idem...iar vine, se uita, concluzia: delco cu joc mare la ax, de aici mers ca dracu, trepidatii si rateuri...Pentru ca n-am avut bani de delco ieri am iesit asa cu ea...in 2 kilometri am avut furnal sub capota...supraincins si motorul, si radiatorul, si conductele alea care intra si ies din caloriferul climatizarii - robinetu e blocat pe la jumatate deci imi circula lichidul si prin calorifer...Nu mi-a fiert apa in borcan, dar nici mult nu mai avea! Maine ma duc in targ, poate gasesc un delco la mana a doua (se merita un delco second?), si oi vedea daca se rezolva... |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
razvan_3asy |
26 Jul 2007, 07:46
Post
#47
|
membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 |
Aceeasi problema o am si eu, de cand cu "codul rosu" motoru se incinge rau de tot, am venit intr-o seara de la mare, pe la 1 dimineata, imi fierbea apa in borcan, motoru la fel se auzea cum clocote si bateria la fel, fierbea acidu in ea, am fost la service, a scos termostatul si cica pot sa merg asa cu ea pana la iarna, insa motorul tot se incinge , garnitura de la chiuloasa a zis ca nu e arsa, atunci ce o fi? :| .
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
mircea.a |
26 Jul 2007, 09:57
Post
#48
|
Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 |
QUOTE(razvan_3asy @ 26 Jul 2007, 08:46) Aceeasi problema o am si eu, de cand cu "codul rosu" motoru se incinge rau de tot, am venit intr-o seara de la mare, pe la 1 dimineata, imi fierbea apa in borcan, motoru la fel se auzea cum clocote si bateria la fel, fierbea acidu in ea, am fost la service, a scos termostatul si cica pot sa merg asa cu ea pana la iarna, insa motorul tot se incinge , garnitura de la chiuloasa a zis ca nu e arsa, atunci ce o fi? :| . In privinta acidului in baterie, acesta fierbe si din cauza tensiunii prea mari date de releul regulator. Verifica-i tensiune la bornele bateriei si daca este prea mare schimba releul ca strici bateria. Daca apa din motor fierbe aproape imediat dupa ce il pornesti inseamna ca ai garnitura arsa. Asta ar insemna ca motorul sa scoata fum alb si sa mearga prost. Daca fierbe dupa ce ajunge la temperatura de lucru inseamna ca radiatorul si pierdut capacitatea de racire datorita depunerii de rugina in fagurii acestuia. Eu iti recomand sa-l dai jos, sa-l speli cu apa sub presiune, iar apoi sa torni in el detartrant nediluat si sa-l lasi 30 min. Dupa golirea de detartrant se spala iar cu apa. (Pui mai putina apa si il agiti pentru a dizloca eventualele impuritati). Repeti procedura pana cand nu mai iese mizerie din radiator. Eu am facut asa acum o saptamana si sunt multumit de rezultat. Urma sa cumpar un radiator nou, dar m-am razgandit. O imbunatatire pe care poti sa o faci este sa-i montezi un electroventilator, deoarece debitul de aer este mai mare si la turatii mai mici. S-a mai discutat despre asta pe aici. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
razvan_3asy |
26 Jul 2007, 19:55
Post
#49
|
membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 |
Am fost azi la service, mi-a spus ca pana la iarna pot sa merg fara termostat ca nui nici o problema, are dreptate?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
MECCA |
6 Aug 2007, 11:20
Post
#50
|
VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta |
am si eu o problema cu apa asta.dupa ce motorul se incalzeste bine si il opresc apa din borcan aproape ca isi dubleaza volumul fata de cel initial.dupa ce sta vreo 5-10 min nivelul revine la normal.Este o problema grava sau este ceva normal??
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
diaconuliviu |
6 Aug 2007, 13:31
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
Asta se intimpla DUPA ce opresti motorul? Sau asa e si inainte de a-l opri? daca e dinainte, asa e normal, antigelul are un coeficient de dilatare mai mare.
Daca se "umfla" dupa oprire poate fi un semn de vaporizare locala a lichidului; in cazul asta recomand o aerisire si neaparat SRINGEREA capacului borcan ca instalatia sa fie presurizata, asa cum e normal, daca fenomenul persista, posibil sa existe depuneri pe cilindri si chiulasa, incit racirea sa se faca defectuos in mers, caldura cedata accelerindu-se dupa orpire. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
MECCA |
6 Aug 2007, 14:39
Post
#52
|
VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta |
cat functioneaza motorul apa este la normal.Cum opresc motorul atunci creste volumul apei in borcan.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
sefu_alx |
6 Aug 2007, 15:09
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 |
QUOTE(floryyn @ 25 Jul 2007, 10:37) Dupa parerea mea - il intrebai si pe nenea mecanicu meu si el spuse la fel - singurul efect al scoaterii termostatului vara este ca motorul ajunge mai greu la temperatura optima de functionare, si de aici un consum si o uzura ceva mai mare. intreaba-l si pe mecanicul tau cum trece apa mai repede, printr-un furtun de 5 cm diametru sau prin gaurica aia a termostatului ? nu ajunge deloc mai greu la temperatura optima ,cand e foarte cald ajunge in 4-5 minute maxim |
--------------------
x
y
2009
|
|
mircea.a |
6 Aug 2007, 15:54
Post
#54
|
Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 |
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
EUROPE_ |
6 Aug 2007, 17:57
Post
#55
|
membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova |
Am avut si eu o problema asemanatoare, dar asta se intampla la prima cheie din viata setului motor, am pus apa, de proba pentru a vedea eventualele pierderi, dupa ce s-a incalzit motorul l-am oprit iar nivelul din vas a crescut considerabil, si aveam si pierderi, vreo 2 sau 3 coliere cam slabite, am remediat, am inlocuit apa cu antigel si pana acum n-am avut probleme cu nivelul.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
ydaniel |
8 Aug 2007, 18:25
Post
#56
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
baga ELV:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th September 2024 - 10:03 |