Pareri incalzire RADET, se sparg coloanele ...
Pareri incalzire RADET, se sparg coloanele ...
dantes |
16 Jan 2008, 15:36
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
|
||
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|||
klaus |
16 Jan 2008, 15:40
Post
#2
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
E din cauza presiunii pe tevi, ca multi isi inchid robinetii termostatati si ramane circuitul prea mic pentru deplasarea agentului termic.
Eu as mai inchide din vanele de la subsol |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vijelie |
16 Jan 2008, 15:44
Post
#3
|
membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti |
Ceva gen regulatoare de presiune ca la gaze nu exista ?
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
miki |
16 Jan 2008, 15:45
Post
#4
|
#Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.046 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti |
QUOTE(dantes @ 16 Jan 2008, 16:36) In afara de schimbarea integrala a coloanelor care implica f multi bani (ceva de genul 50.000 lei) ce altceva sa mai fac? Si de ce mama naibii au inceput sa se fisureze toate odata, brusc, si in interval scurt? Am impresia ca ceva nu e in regula totusi.. Pentru ca toate ... au aceeasi virsta! Cam cit crezi ca ar trebui sa reziste? Si fara RK? |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
klaus |
16 Jan 2008, 15:50
Post
#5
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
E si dela varsta, dar in cazul dat e sigur de la presiunea marita pe tevi.
Vreau sa reamintesc ca iarna de anul trecut a fost intr-o joi pe 32, intre orele 15:25- 15:28. Nu a fost acelasi regim de lucru (temperatura agentului termic) si nici acelasi debit. Plus ca RADET-ul a mai schimbat niste schimbatoare, niste pompe etc in ultimii ani, stau destul de bine acuma, nu mai sunt cu vechiturile de anii trecuti. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dantes |
16 Jan 2008, 16:00
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
Mda..cam nasol..si eu banuiam presiunea, mai ales ca e o combinatie fatala... presiune de la radet, repartitoare inchise, tevi vechi....
O sa incerc si cu inchisul vanelor un pic, numai ca va trebui sa fac ceva empiric ptr. ca trebuie sa le inchid la fel si pe tur si pe retur si sa sper ca presiunea pe tur va fi mai mare decat cea de pe retur.... Basca de asta, trebuie sa dau drumu la vane cand pornesc astia repartitoarele sa refac presiunea sa ajunga in conditii bune caldura si la 10... Nu stiu... Eu as merge pe o cale mai la lege asa... Adica sa impun sa-si scoata repartitoarele! Insa legea obliga sa le pui, noi le avem, dar vreau sa fac ceva sa demonstrez ca tehnic nu e bine si ca sar coloanele in aer...sau nu stiu.. La cine sa apelez (ca autoritate) sa faca un audit ceva sa am o hartie ca nu sunt bune repartitoarele? |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
vijelie |
16 Jan 2008, 16:02
Post
#7
|
membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti |
O eventuala expertiza tehnica cinstita ar scoate in evidenta si gradul avansat de uzura al tevilor, deci...
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
dantes |
16 Jan 2008, 16:08
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
N-are nimic..sa scoata si asta in evidenta, iar cu foaia aia o adaug la dosarul cu reabilitarea care e deja la minister... Si tot in spiritul ideii ii pun pe mosi sa deschida caloriferele, sau bag procent pe comune de 40%, adica sa-i fortez sa fie si cald si sa nu mai apara astfel de dezechilibre in instalatii...
|
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
klaus |
16 Jan 2008, 16:14
Post
#9
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Vezi, oricum o dam, tot la jegurile de repartitoare ajungem...
Ar trebui interzisi robinetii termostatati care se inchid complet si sa fie o temperatura minima obligatorie in apartamente, dar e greu. Poate sa faci un by-pass pe la etajele superioare, sa mai pui un calorifer sa mearga agentul mai cu zor, si il pui cu tevi mai groase (ca una din cauze probabil provine si de la grosimea tevilor care, fiind mai subtiri si mai vechi, au diametre mici pe interior de unde si presiune mare la agentul care vine cu debit cat casa). Imi mentin parerea ca in lipsa unor alte optiuni (robineti de reglare hidraulica pe coloane etc), inchisul partial al vanelor principale (poate chiar la 1/2 sau chiar mai putin) ar mai rezolva din problema |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vijelie |
16 Jan 2008, 16:14
Post
#10
|
membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti |
Pai ii bagi direct pe ventilator, la reanimare: adica sa plateasca expertiza, tevile, apoi si caldura ?
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
guliver |
16 Jan 2008, 16:16
Post
#11
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 |
Apar multe probleme la blocurile mai vechi.Din ce an e blocul tau? Cred ca problema o vei rezolva totusi 100% in primavara cu schimbatul tevilor.
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
klaus |
16 Jan 2008, 16:17
Post
#12
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Pai da' ce ii pune el sa inchida aia ca dementii robinetii sa plateasca "putin"?
Si nu numai din blocul lui e problema, si celelalte blocuri de pe coloana au aceeasi treaba, se inchid capetele termostatate cand da radetul caldura mai abitir (ziua da mai putin) si se creeaza presiune pe coloana generala, care se transpune si in presiune pe coloanele derivate. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
V a L y O |
16 Jan 2008, 16:25
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 673 Joined: 27 January 07 From: Bucuresti |
Nu are importanta daca se inchid repartitoarele(robinetii). Presiunea in instalatie nu variaza asa mult incat sa plesneasca tevile. Problema e ca tevile sunt vechi si ar trebui schimbate.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2007
- FVV If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
|
|
vijelie |
16 Jan 2008, 16:27
Post
#14
|
membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti |
Saracii de ei...
Dupa ce li s-a promis ca odata cu montarea repartitoarelor mai pot atenua din cheltuielile cu incalzirea, acum sunt aproape de ziua in care li se va dovedi ca frigul e mai scump decat caldura. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
os |
16 Jan 2008, 16:27
Post
#15
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
Daca-mi permiteti o opinie de (fost) inginer:
Presiunea marita "ajuta", dar cauza centrala este imbatrinirea (corodarea) tubulaturii. Inchiderea robinetilor termostatici are si ea influenta, dar nu cred ca-i asa mare, nu stau sa explic de ce ; in plus mi-ar trebui datele instalatiei ca sa-mi fac o idee completa. Repet: de inlocuit tevi n-o sa scapati. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
FireChief |
16 Jan 2008, 16:46
Post
#16
|
Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti |
Votez tot pentru tevi....ca vinovate principale
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
os |
16 Jan 2008, 16:51
Post
#17
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
Chief: ca sa ne facem o idee (chiar daca vaga) despre marimile cu care avem de a face: ce presiune maxima debiteaza pompele voastre la furtunul de incendiu?
4-5 bari? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
FireChief |
16 Jan 2008, 17:05
Post
#18
|
Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti |
aia e presiunea de lucru uzuala sa zic...se poate merge, in functie de nevoi ,etaj etc, pina spre 10(foarte rar),dar atunci devii foarte atent ca s-ar putea sa cedeze vreun racord...si nu ti l-ai dori asa de tare in clipa aia ....
iar pe cele noi se merge pina la 30 de bari ,pe sistemul de inalta presiune....cele cu pistol si furtun "subtire" de cauciuc masiv This post has been edited by FireChief: 16 Jan 2008, 17:06 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
os |
16 Jan 2008, 17:20
Post
#19
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
Mersi pentru informatie.
Unde voiam sa ajung: daca furtunurile alea pe care le stim toti (sorry nu stiu terminologia exacta) tin pina pe la 10 bari, tubulatura metalica in stare buna ar trebui sa reziste substantial mai mai mult. In relatare se spune despre 12 nivele x circa 3m = 48 m. Adica tevile de la subsol au de suportat pinala 5 bari numai din presinea statica a coloanelor pline (si sunt sigur ca au fost corespunzator calculate). Nu cred sa pompeze RADET mai mult de inca 2-3 bari deasupra, hai sa spunem acoperitor inca 5 (presiunea scade pe masura ce urcam in cladire). Cu alte cuvinte pina pe la maxim 10 bari, presiune echivalenta cu cea la care rezista furtunele "clasice". Din nou banuiala se confirma -> tubulatura. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
dantes |
16 Jan 2008, 18:01
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
Nu zic nu...de schimbat coloanele nu o sa scap... Ideea e sa o lungesc cat pot (adica si iarna viitoare) sa pot strange banii ptr. reparatia asta... Ca pe langa faptul ca am cerut o groaza sa avem banii pregatiti de reabilitare acum sa cer si ptr. asta e cam mult...deja ajungem cu intretinerea mai mica decat banii ptr. fondul de reparatii..
Blocul e din 72, complet beton, monolit, facut cu simt de raspundere inclusiv la tubulatura... De acord ca e teava veche, insa sa pocneasca brusc si toata odata imi e f greu sa cred... Mai cedeaza pe ici pe colo, mai o data pe an sau o chestie similara, dar nu cedeaza 36 de ani niciodata si cedeaza acum dupa montarea repartitoarelor in 7 locuri distincte in tot blocul intr-o luna.....imi e greu sa cred ca e numai tubulatura... Pana una alta, o sa mai inchid din vanele de la subsol sa vad cum se vor comporta... Apropos, de unde pot cumpara un manometru care sa-l montez intr-un furtun de ex.? Sa vad si eu ce presiuni am in instalatie... Ma gandeam sa-l montez la etajul tehnic pe aerisitoare sa vad si eu cum fluctueaza..si poate pot sa-mi fac o idee... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
autom |
16 Jan 2008, 18:08
Post
#21
|
membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! |
QUOTE(klaus @ 16 Jan 2008, 16:14) Imi mentin parerea ca in lipsa unor alte optiuni (robineti de reglare hidraulica pe coloane etc), inchisul partial al vanelor principale (poate chiar la 1/2 sau chiar mai putin) ar mai rezolva din problema Atentie: vanele nu sunt proportionale: Daca e deschisa jumatate nu trece jumatate de debit. (Cred ca sunt vane tip sertar) Trebuie inchs numai turul. QUOTE(V a L y O @ 16 Jan 2008, 16:25) Presiunea se mentine aproximativ aceeasi. QUOTE(os @ 16 Jan 2008, 17:20) Corect! Datorita depunerilor din conducte, sectiunea scade, creste viteza fluidului. Se poate rezolva montand o conducta de diametru relativ mic ,de bypass ,la subsol,intre tur si retur. Problema e ca in caz frig puternic, aceast robinet, trebuie inchis definitiv. Deci nu e vibila solutia. Se mentine ideea montarii regulatoarelor de debit. This post has been edited by autom: 16 Jan 2008, 18:09 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
argon |
16 Jan 2008, 20:12
Post
#22
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
CriSTI68 |
16 Jan 2008, 22:36
Post
#23
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti |
am o intrebare nu are legatura cu radet dar sa nu deschid alt topic ca sa ma injure lumea...
in fine am renovat apartamentul bagand cateva mii bune de euri... dupa o luna dupa ce am terminat ma inunda usor in balcon vecinu bun de deasupra, in fine nu am zis nimic, acum 2 zile ma inundat de tot in balcon si putin in bucatarie... am fost la el nimeni nu raspunde de 2 zile, vecinii spun ca nu sta nimeni... acum din cauza lui toata coloana de apa la bucatarie in tot blocul pe partea mea este oprita, ce sa ii fac eu cretinului care a cumparat apartamentul si nu pe aici decat din an in paste ? |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
tribunul |
17 Jan 2008, 08:19
Post
#24
|
Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris |
QUOTE(dantes @ 16 Jan 2008, 18:01) La vane nu prea poti sa umbli, de obicei ele sunt sigilate de cei de la radet. Chiar daca au sigiliul mai larg si poti sa rotesti putin de ele nu prea faci treaba, au pasul mic la filet. Daca totusi insisti, mergi la punctul termic si incearca sa rezolvi cu ei problema, vin baietii cu sigiliul. Mai ai o solutie sa reduci caldura, vezi ca pe tevile de caldura care-ti intra in scara, pana in senzori ai 2 robineti, unul pe tur unul pe retur, nu sunt vane sunt robineti montati in coloana, afara ramane doar un "tamburus" doar cat sa-l rotesti cu o cheie speciala, poti sa folosesti si o cheie reglabila. Robinetul asta are cursa foarte mica, de obicei pe "chestia" aia care iese din coloana ai un sant, cand e deschis complet santul trebuie sa fie pe lungimea coloanei. Ala nu prea se poate sigila, daca gasesti sigiliu acolo, vezi ca-i pus de forma, e in gol, nu prea ai cum sa-l prinzi. E suficient sa rotesti cam 30-40grade. Ca sa fii sigur ca ai rotit cat trebuie, in paralel citeste temperatura si debitul la ceasul montat de radet. Vezi ca in subsol ai 2 ceasuri cu afisaj digital, ai grija la care te uiti, unul este pt. apa calada iar celalalt pt. caldura. De obicei ceasurile astea sunt intr-o cutie de tabla, inchisa cu lacat, cheia este la administrator. Daca nu poti sa faci rost de cheia de la administrator dar te intelegi bine cu cel de la punctul termic, iti pot ei citi ceasurile respective de la ei. Ceasurile respective printre altele iti masoara debitul si temperatura pe tur si retur. Vezi ca noaptea se schimba situatia, zic noaptea ca noaptea se face mai frig. Trebuie dupa orele 23 sa citesti ceasurile respective. POSIBILITATE SA-TI BUBUIE TEVILE E posibil ca cineva sa fi umblat prin subsol, la vane, la robinetii respectivi si sa fi inchis returul, nu neaparat complet, turul fiind dat la maxim. Atunci se face o presiune mare in coloane, de obicei cedeaza robinetii sau legaturile, dar la tine tevile fiind cele mai vechi au cedat ele. PS. Cat m-as bucura sa bubuie tevile si la mine pe coloana, in 50 locuri. 17 Jan 2008, 08:32: QUOTE(Adrianno @ 16 Jan 2008, 22:36) am o intrebare nu are legatura cu radet dar sa nu deschid alt topic ca sa ma injure lumea... in fine am renovat apartamentul bagand cateva mii bune de euri... dupa o luna dupa ce am terminat ma inunda usor in balcon vecinu bun de deasupra, in fine nu am zis nimic, acum 2 zile ma inundat de tot in balcon si putin in bucatarie... am fost la el nimeni nu raspunde de 2 zile, vecinii spun ca nu sta nimeni... acum din cauza lui toata coloana de apa la bucatarie in tot blocul pe partea mea este oprita, ce sa ii fac eu cretinului care a cumparat apartamentul si nu pe aici decat din an in paste ? Acolo unde te inunda exista tevi? Cred ca tu ai alte probleme, ai probleme cu topirea zapezilor. This post has been edited by tribunul: 17 Jan 2008, 08:32 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
dantes |
17 Jan 2008, 08:46
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
Nu e o problema sa ma pun bine cu administratorul ca eu sunt ..
Robinetii de la subsol ..."E" mai multi...cei cu sigiliu sunt inainte de gigacalorimetru, dar mai exista si dupa el, care sunt fara sigiliu... De umblat se poate... Ca idee... aseara nervos fiind, m-am uitat un pic la gigacalorimetru... Temperatura pe tur era 114 *C, iar pe retur 94 *C... Alte dati diferenta era mai mare, semn ca erau deschise repartitoare, insa ieri in momentul ala erau doar cateva...Citirea nu a fost noaptea dupa 23 cand se incing mai tare ci pe la ora 20:30... Din pacate nu e afisata si presiunea... Oricum, am gasit un pic echilibrul cu robinetul pe tur si pe retur pe la jumate spre inchis un pic... Din 90* cat se misca levierul 0 fiind inchis si 90 deschis, pe la 35 l-am pus si caldura e aceeasi peste tot... Concluzie, klaus a avut dreptate si presiunea e mult prea mare si din cauza ca la blocuri vecine isi inchid repartitoarele iar din PT presiunea e la fel peste tot... Vineri o sa dau si pe la PT sa discut cu aia sa vad care e treaba cu presiunile sa vada si ochiul meu ce e pe acolo... This post has been edited by dantes: 17 Jan 2008, 08:46 |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
tribunul |
17 Jan 2008, 08:57
Post
#26
|
Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris |
114 grade!!!!!!!!!!!! ..... bre da blocul lu matale e ca locomotivele alea vechi care mergeau cu abur.
Nu ma gandeam la o asa temperatura. Daca nu stii pe unde sa umbli, cel mai bine cheama pe cineva de la radet. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
dantes |
17 Jan 2008, 09:02
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
Stiu pe unde sa umblu nu-i problema... Dar daca nu esti atent pe unde pui mana e cam nasol...
|
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
klaus |
17 Jan 2008, 10:18
Post
#28
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
La incalzirea cu apa calda temperatura apei nu prea ar trebui sa depaseasca 95 grade. La incalzirea cu aburi sunt temperaturi peste 100 grade.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
17 Jan 2008, 10:29
Post
#29
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
114 grade e enorm, cu cat e mai fierbinte, creste si presiunea in instalatie, si presiunea combinata cu temperatura mare creste stresul asupra tevilor.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dantes |
17 Jan 2008, 10:47
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia |
Daca mai cobor diseara la subsol si gasesc aceeasi temperatura, o sa fac o poza ptr. cei care nu cred...
Cel mai mult am vazut cu ochii mei 119 grade .. De regula fluctueaza intre 98*C si 105*C..astea sunt valorile care le vad de regula... Acuma eu nu exclud si posibilitatea ca poate gigacalorimetrul asta a cam luat-o razna...Parca prea multe GCal.... Bine, tevile de la subsol nu poti tine mana pe ele sub nici o forma, iar pe la aerisitoarele de la et.11 se vede ca iese apa super fiarta.... Dar parca e cam mult... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st September 2024 - 11:15 |