Platina, Aprinderea?-detonari
Platina, Aprinderea?-detonari
cefera_4 |
15 Jan 2007, 09:41
Post
#1
|
||
amator Group: Members Posts: 23 Joined: 14 December 06 From: CHISINAU |
|
||
--------------------
dacia break
1310
1996
- B 45 ***
|
|||
mihai0070 |
15 Jan 2007, 10:13
Post
#2
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Chiar nu ai nici un vecin cu vre-o dacie 1300 (mai invarsta) cu o bere se rezolva .... nu este greu dar nu prea stiu nici eu ... trebuie pusa pe cama si se regleaza distanta dintr-un surup de ghidaj undeva pe platoul unde se fixeaza platina fixa ...parca ... dar nu te lua dupa ce spun eu ....
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
cefera_4 |
15 Jan 2007, 12:49
Post
#3
|
amator Group: Members Posts: 23 Joined: 14 December 06 From: CHISINAU |
As face cum spui dar nu prea sunt vecini cu dacie, prin Chisinau sunt vre-o 3 tot cu a mea, am vazut mai inainte pe un forum 2 pagini din cartea tehnica scanate si postate, pe ele am citit informatie cu reglajul platinei si avansului dar nu mai tin minte unde sa la caut.
|
--------------------
dacia break
1310
1996
- B 45 ***
|
|
bygy007 |
16 Jan 2007, 00:05
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
reglajul platinei se face in felul urmator
desfaci capacul delco aduci cama in dreptul pintenului asa fel incit distanta intre contacte sa fie cea mai mare se desface surubul si se regleaza distanta intre contactele platinei cu o lera preferabil sa fie de 0,4mm se stringe bine surubul la loc si se verifica distanta daca nu este cea specificata se desface si se regleaza din nou avansul se regleaza rotind tot delcoul stinga (spre elice) scade avansul iar spre dreapta creste (spre baterie) This post has been edited by bygy007: 16 Jan 2007, 00:09 Attached thumbnail(s) reglaj.JPG ( Size: 93.79k ) Number of downloads: 2025 |
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
miki_stan |
31 Jan 2007, 19:47
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari |
Sal aia e platina?? unde trebuie sa fie 0,4mm. si daca nu am lera sa masor nu pot sa o reglez dupa ureche si apoi ii fac proba ??? sper ca nu zic o prostie
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
argon |
31 Jan 2007, 20:14
Post
#6
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
Intre cele 2 contacte trebuie sa fie 0.4, la ochi e mai greu, cumpara-ti un calibru de distanta(lera) ca nu-i scumpa, si e buna si la bujii.
In mod normal platina nu arata ca in poza, ci e metalica si are un pinten de plastic sau ebonita care atinge in came, asa ca nu va speriati daca la voi nu arata exact ca in poza. Dupa reglarea platinei, obligatoriu se regleaza si avansul static(cu semnu de pe volanta) |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
alinushy |
2 Feb 2007, 11:10
Post
#7
|
modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni |
daca nu ai lera iei un pachet de tigari si rupi o bucata din el, cartonul din care e facut are 0,4 mm, dupa ce reglezi "la ochi", treci cu bucata de pachet printre cele doua contacte platinate, trebuie sa treaca relativ usor, succes
|
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
tabek |
2 Feb 2007, 11:17
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca |
Mai bine cumpara o lera...
|
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
miki_stan |
16 Mar 2007, 19:09
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari |
Sal, trebuie sa schimb platina ca nu se mai poate; stiu ce am de facut ca sa o schimb :dau jos capacu de delcou, scot lueaua, apoi scot platina veche, dar nu stiu cum sa o reglez pe cea noua de ex: cum o aduc pe cama ?? ca am miscat eu de ax dar nu vrea sa stea pe varf, se intoarce inapoi
PS: am cumparat si lera ca sa o reglez la 0.4 mm:D |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
Gheorghedracu |
16 Mar 2007, 19:24
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 |
Raspunsul de mai jos se adreseaza deschizatorului discutiei: Dar de unde ai auzit tu detonari? Nu cumva vorbesti de autoaprindere (dieseling)? Reglajele de mai sus, se fac cu cilindrul nr.1 la compresie. Vezi semnul de pe volant sau fulia motorului sa fie in dreptul reperului, dupa care, cu motorul mergind reglezi avansul cu tubul de la avansul vacuumatic deconectat (de la delco, lasi partea din carburator in pace) si astupat. O sa fie greu fara o lampa stroboscopica, si prea mult avans poate sa produca exact efectul de care te plingeai la inceput (daca ai identificat corect ca e vorba de detonari). Dupa reglarea dupa metoda de mai sus a platinei, (care oricum e "dupa ureche") iti trebuie un Dwellmetru ca sa reglezi corect unghiul ei de inchidere. Departarea contactului fix al platinei de axul delcoului da un unghi de inchidere mai mare, apropierea, mai mic. Asa cum rezulta de aici, asta afecteaza deschiderea maxima a platinei. Masurarea cu lera e o aproximatie care "merge" daca n-ai Dwellmetru si probabil numai cind axul delcoului e nou nout. Ma intreb daca benzina pe care o folosesti are cifra octanica corecta? O cifra octanica prea mare poate sa provoace detonari. Si calamina depusa in cilindri poate sa dea detonari, si rectificarea prea mare a chiulasei poate sa dea detonari (ridicarea prea mult a compresiei). Repet, asta daca e vorba de detonari, pe care de fapt nu stiu cum le-ai diagnosticat, caci nu se aud de obicei. Iar cind se aud, probabil ca nu mai ai pistoane. Dieseling (autoaprinderea) se manifesta prin continuarea exploziilor in motor dupa taierea contactului, si sunt produse de calamina incandescenta din camera de ardere (care asa cum spusei mai sus, poate sa produca si detonari). Succes! This post has been edited by Gheorghedracu: 17 Mar 2007, 06:51 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
miki_stan |
16 Mar 2007, 19:36
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari |
Sorry, eu am vrut sa intreb cum reglez platina,(vreau sa o schimb) ca sa nu mai fac alt topic ; de ex: masina porneste dar daca vreau sa accelerez brusc da sa moara motoru, indiferent daca e cald sau rece; si la de la carburator nu e ca am schimbat jiglere, membrana, plutitor.etc.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
tabek |
16 Mar 2007, 20:14
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca |
Pai degeaba rotesti de ax! Scoti masina din viteza, si rotesti motorul de la elice pana cand partea mobila aplatinii urca pe cama, adica deschiderea e maxima. In acest moment reglezi cu lera 0,4mm.
Succes |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
miki_stan |
16 Mar 2007, 20:21
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari |
Multumesc tabek, asta vroiam sa aud banuiam eu ceva ca rotesc de elice dar nu eram sigur; in rest ma descurc sa o schimb
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
Gheorghedracu |
17 Mar 2007, 06:55
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 |
Problemele cu carburatorul pot fi de la pasaje blocate, sau partial obstructionate, nu neaparat de la jiglere. Si ceea ce spui tu seamana a asa ceva, s-ar putea sa ai un "flat spot" undeva progresia nu pare sa mearga tocmai lin, dar asta e greu de diagnosticat si reparat pe un forum. Daca refacerea si reglarea corecta a aprinderii nu rezolva problema, atunci am vesti rele pentru tine.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
miki_stan |
17 Mar 2007, 15:33
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari |
Sal, am schimbat platina, masina porneste la prima cheie, dar tot mai face asa daca dau sa accelerez mai brusc da sa scada turatia la motor si sa moara; chestia e ca nu face mereu sau poate depinde cat de tare calc acceleratia.
Eu ma gandeam sa nu fie vreo conducta infundata eventual returul care duce in rezervor. Poate sa fie din cauza la vreo conducta ???? ca am curatat carburatoru, schimbat membrana la carb., ganitura dintre corpuri la carb. Si inca o chestie pe care am verificat-o dupa ce am schimbat platina; am scos furtunasu ala de la carburator la delcou si scadea turatia la motor, ceea ce cred eu ca e normal sa scada turatia. Ms, celor care m-au ajutat. Bafta! |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
k-elu |
17 Mar 2007, 17:17
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 22 May 05 |
pai problema ta am avuto si eu..si e ff simpla..sti ca atunci cand scoti capacu de la filtru de aer de deasupra carburatorului si accelerezi se vede un sprituitor care iti..."sprituieste" benzina la locu ei..al meu avea plumbul de deasupra surubului spart si iesea benzina pacolo deci in loc sa dea presiune la sprit ea iesea pe sus..la mine daa acceleram brusc dardaia putin si murea...trebuia cand plecam de la stop sa apas incetu cu incetu casa dea benzina calumea sa nu oiarda prea multa presiune...un sprituitor dala e..20000 lei vechi.
succes |
--------------------
dacia
logan
- b--- fxb
|
|
miki_stan |
17 Mar 2007, 20:52
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari |
Sal, pai cand am schimbat jiglerele am schimbat si ciocul ala din plumb cu tot cu jigler si mai are si 2 saibe, sper sa nu mai faca asa; ca nu am mai mers cu ea pana azi.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
miki_stan |
30 Mar 2007, 19:54
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 22 December 06 From: Bucuresti, Militari |
Sal, cum verific daca e buna platina??? adica daca da scanteie suficienta, ca tot asa face si din carburator nu cred ca fie ceva pt. ca l-am luat de la 0 sa-l curat si schimbat aproape tot la el etc. Si inca ceva : la platina cand am pus una pe care am gasit-o in masina de la fostu' proprietar care poate nu era noua desi parea, cand am ajuns sa o reglez cum fac cu lera ?: o trec usor printre contacte sau sa treaca mai greu printre ele??, daca trece mai fortat cam misca platina si nu e bine pt. ca schimba distanta si nu e bine reglata .
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Berlina
- B-42-UGX
|
|
STORMTROOPER |
4 Apr 2007, 18:35
Post
#19
|
Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti |
Postez si eu aici ca sa nu deschid un toping nou.
Am tot citit pe forum despre aducerea volantei la semn, sau aducerea fuliei la semn.Rog pe cineva care are posibilitatea ori sa posteze aici ori sa-mi trimita si mie o poza cu volanta si semnul de pe ea, cum ar trebui sa fie exact alineata pentru a-mi regla si eu avansul vacumatic ca sa-mi dau si eu seama ca nu reusesc de nici o culoare sa ma prind cum ar trebui sa stea. Va multumesc anticipat. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
argon |
5 Apr 2007, 07:48
Post
#20
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
ce treaba are avansul vacumatic cu semnul de pe volanta?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
5 Apr 2007, 07:56
Post
#21
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Alinierea se face in felul urmator ... pe carcasa ambreajului ai niste gradatii si pe discul ala care il vezi tu ca se invarte (cand motorul este pornit) ai o crestatura ... invarti de elice (fulei) pana cand cele doua repere sunt la linie ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
STORMTROOPER |
5 Apr 2007, 17:43
Post
#22
|
Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti |
QUOTE(argon @ 5 Apr 2007, 08:48) am citit pe undeva pe forum urmatoarea chestie: Treaba e simpla. Tot ce-ti trebuie este o lampitza: adica un bec de bord sau orice alt bec de la masina si doua fire lipite de el unul pe partea argintie si unul pe virful al de cositor sau ce naiba este. Si incepi: motorul oprit bineinteles, o scoti din viteza, invirti de paletele ventilatorului in ce directie vrei. Fii antena: pe capacul ambreiajului in parta dreapta este o fanta pe maginea careia trebuie sa fie un semn. Pe volanta iarasi este un semn (un santz). Invirti de ventilator pina cind semnele astea doua vin unul in dreptul celuilalt (in momentul asta primul piston este in punctul de compresie maxima). Slabesti piulita care tine teapan delcoul. Pui lampa: un fir, oricare, il prinzi pe piulita aia mica de pe delcou care este in stinga astuia si celalt fir il pui oriune ca masa (de exemplu pe capacul alternatorului). Acum pui contactul. Nu te speria daca se aprinde becul. Prima miscare este sa rotesti delcoul in sensul acelor de ceasornic 20-30 de grade (daca becul s-a aprins initial ar trebui sa se stinga daca nu rotesti pina se stinge). A doua miscare este in sensul invers acelor :!: de ceasornic,foarte fin, pina cind se aprinde becul (adica exact cind se aprinde becul). In pozitia asta stringi piulita delcoului si iei contactul. Scinteia va fi data exact in momentul de compresie maxima. BAFTA! Daca ti-e ceva neclar intreaba-ma. :wink: de aia am intrebat. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
n3m0 |
5 Apr 2007, 18:32
Post
#23
|
Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina |
QUOTE(STORMTROOPER @ 5 Apr 2007, 18:43) am citit pe undeva pe forum urmatoarea chestie: ... A doua miscare este in sensul invers acelor :!: de ceasornic,foarte fin, pina cind se aprinde becul (adica exact cind se aprinde becul). In pozitia asta stringi piulita delcoului si iei contactul. Scinteia va fi data exact in momentul de compresie maxima. BAFTA! Daca ti-e ceva neclar intreaba-ma. :wink:[/i] de aia am intrebat. Nu exact cand se aprinde becul ci exact cand se stinge se fixeaza delcoul. In momentul cand becul este aprins, atunci contactele platinei sunt inchise (in acest moment incepe bobina sa acumuleze energie). Cand contactele platinei s-au deschis, se produce si scanteia. |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
SiloS |
5 Apr 2007, 18:56
Post
#24
|
Gangester Group: Members Posts: 4.257 Joined: 23 February 04 From: Buzau |
Pt GheorgheDracu : Exista si detonatii si autoaprinderi . Exista o diferenta intre ele si sunt in stransa legatura .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
diaconuliviu |
6 Apr 2007, 07:16
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(n3m0 @ 5 Apr 2007, 18:32) Nu exact cand se aprinde becul ci exact cand se stinge se fixeaza delcoul. In momentul cand becul este aprins, atunci contactele platinei sunt inchise (in acest moment incepe bobina sa acumuleze energie). Cand contactele platinei s-au deschis, se produce si scanteia. Daca citeai atent, iti dadeai seama ca n-ai dreptate. Omul a spus ca legi lampa intre masa si "acea piulita", adica firul de platina. Cind contactele sint inchise, lampa e conectata masa-masa, cind sint deschise, se aprinde. @STORMTROOPER: ala e avansul STATIC, sau INITIAL, nicidecum vacuumaticul pe care afirmi in primul tau post ca vrei sa-l reglezi. This post has been edited by diaconuliviu: 6 Apr 2007, 07:18 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
STORMTROOPER |
6 Apr 2007, 11:43
Post
#26
|
Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti |
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Apr 2007, 08:16) Daca citeai atent, iti dadeai seama ca n-ai dreptate. Omul a spus ca legi lampa intre masa si "acea piulita", adica firul de platina. Cind contactele sint inchise, lampa e conectata masa-masa, cind sint deschise, se aprinde. @STORMTROOPER: ala e avansul STATIC, sau INITIAL, nicidecum vacuumaticul pe care afirmi in primul tau post ca vrei sa-l reglezi. Multumesc diaconuliviu la asta ma refeream.Greseala de exprimare din partea mea.O mica confuzie.Sunt inca la inceput cu surubareala la dacie |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
Gheorghedracu |
6 Apr 2007, 13:44
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 |
Da, dar nu stiu cum ai determina tu detonarea fara aparatura de service. Dieseling da, de aceea am intrebat daca nu cumva la asta se refera. Si cele doua nu sunt neaparat legate.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
n3m0 |
6 Apr 2007, 19:27
Post
#28
|
Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina |
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Apr 2007, 08:16) Cind contactele sint inchise, lampa e conectata masa-masa, cind sint deschise, se aprinde. Da, asa este, m-am grabit si am comis-o sorry |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
Cristi_an_81 |
27 Oct 2007, 08:22
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 28 December 06 From: Navodari,Constanta |
Apropo de aprinderea AT011 de la Gotronic se mai fac ceva reglaje inainte sau dupa montaj? imi puteti da ceva detalii?
(nu am stiut unde sa postez) |
--------------------
Dacia
1310TX
1988-Berlina
- GL-03-BBH
|
|
ursachemihai |
27 Oct 2007, 18:01
Post
#30
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici |
da se face...0,3-0,35 la platine si 0,8-0,9 la bujii!
|
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd September 2024 - 00:51 |