DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pompa de apa, Vreau sa schimb rulmentul

coco_3033
post 12 Apr 2005, 10:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 12 June 04
From: Bucuresti




Salut,
Am si eu o mica problema cu pompa de apa (Dacia *82> 1300) , scartie ingrozitor si cred ca este de la rulment.
Am demontat-o de pe masina dar vreau sa stiu daca singur (este prima data cand vad o pompa de apa de dacie) pot sa inlocuiesc rulmentul.
Si cu ce sa o 'curat' ca arata cam jalnic (este cea originala din '82)

Multumesc


--------------------
Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 12 Apr 2005, 11:01
Post #2


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Dupa cīte stiu, se gaseau (se gasesc???) kit-uri pentru inlocuirea rulmentului impreuna cu etansarile sale. Dar ei te.as sfatui sa inlocuiesti tot subansamblul (capac+rotor+rulment). Motive: nu mai trebuie sa depresezi/presezi, cu riscurile de rigoare in special pentru etansari; Rotorul se mai oxideaza/erodeaza cu timpul. In plus, cred ca un capac complet (cu tot ce am spus inainte) nu costa chiar asa de mult.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 12 Apr 2005, 11:08
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Ca piesa schimb nu gasesti decit: Capac,corp sau ansamblu pompa apa.
Latine solutiea este inlocuire capac pompa apa.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 12 Apr 2005, 13:08
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




salutare,
sunt nou in acest forum si daca gresesc cumva mii de scuze si astept indrumare blush.gif
si eu am o probl cu pompa de apa, cred ca ea face asa. am o dacie 1410 din 95 si de la un timp incoace cand decelerez sau pastrez o anumita turatie la motor se aude un huruit ca de rulment dus. oare sa fie de la pompa?
mersi anticipat.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 12 Apr 2005, 14:11
Post #5


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Se gasesc si piesele separat (rulment + presetupa) dar nu merita chinul, mai bine capacul cu totu - e in jur de 400k.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 12 Apr 2005, 14:15
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(rtulea @ 12 Apr 2005, 13:08)
salutare,
sunt nou in acest forum si daca gresesc cumva mii de scuze si astept indrumare blush.gif
si eu am o probl cu pompa de apa, cred ca ea face asa. am o dacie 1410 din 95 si de la un timp incoace cand decelerez sau pastrez o anumita turatie la motor se aude un huruit ca de rulment dus. oare sa fie de la pompa?
mersi anticipat.
*



Rulment capac pompa - inlocuire capac
Rulment mare/mic alternator - inlocuire rulment

Fa search dupa "rulment" , s-a mai discutat


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 12 Apr 2005, 14:34
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Chiar daca se gaseste chit de reparatie a capacului pompei de apa, recomand inlocuirea completa a capacului deoarece trebuiesc dispozitive speciale pentru inlocuirea pieselor separata.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco_3033
post 12 Apr 2005, 14:51
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 12 June 04
From: Bucuresti




Multumesc pentru raspunsuri.
Am sa schimb pompa cu totul pana la urma.
Niciodata nu am reusit sa 'gasesc ceva ' de care am nevoie folosind functia cautare'

Poate nu stiu eu?


--------------------
Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 12 Apr 2005, 14:55
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




alternatorul este nou, schimbat de vreo juma de an, tot rulmentul a fost si la el, dar acu sigur este rulemntul de la pompa de apa


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_radu
post 13 Apr 2005, 20:50
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




salutare
dupa ce o sa-ti schimbi capacul pompei de apa o sa ai aceeasi problema cam o data la un an jumate. dacia mea 1300 din '76 a mers cu pompa originala pana in'99 si de atunci am schimbat 3 capace de pompa.022.gif si erau luate de la magazine bune, nu de la orice srl-uri gen chiosc de ziare. poate tu esti mai norocos


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 14 Apr 2005, 13:11
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(andrei_radu @ 13 Apr 2005, 20:50)
salutare
dupa ce o sa-ti schimbi capacul pompei de apa o sa ai aceeasi problema cam o data la un an jumate. dacia mea 1300 din '76 a mers cu pompa originala pana in'99 si de atunci am schimbat 3 capace de pompa.022.gif si erau luate de la magazine bune, nu de la orice srl-uri gen chiosc de ziare. poate tu esti mai norocos
*




E posibil sa fie si diferente de calitate, nu zic nu. Oricum, mare atentie la cat de intinsa e cureaua. La 2-3 saptamani dupa ce am schimbat cureaua cu una noua a inceput sa piarda lichid de racire pe la semeringul capacului pompei. Am schimbat capacul si dupa o luna a inceput sa troncane alternatorul.

Nu intindeti cureaua cobza, mai bine lasati-o mai slaba, la limita de patinare!


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 14 Apr 2005, 13:58
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(northwood @ 14 Apr 2005, 12:11)
E posibil sa fie si diferente de calitate, nu zic nu. Oricum, mare atentie la cat de intinsa e cureaua. La 2-3 saptamani dupa ce am schimbat cureaua cu una noua a inceput sa piarda lichid de racire pe la semeringul capacului pompei. Am schimbat capacul si dupa o luna a inceput sa troncane alternatorul.

Nu intindeti cureaua cobza, mai bine lasati-o mai slaba, la limita de patinare!
*



pai din cate imi aduc eu aminte in carte scrie ca sageata maxima la curea trebuie sa fie pana in 5 mm. defineste mai bine ce inseamna pentru tine limita de patinare si cum iti dai seama cand apare ea.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 14 Apr 2005, 16:12
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(rtulea @ 14 Apr 2005, 13:58)
pai din cate imi aduc eu aminte in carte scrie ca sageata maxima la curea trebuie sa fie pana in 5 mm. defineste mai bine ce inseamna pentru tine limita de patinare si cum iti dai seama cand apare ea.
*



S-a mai discutat. Fara instrument de masurat intinderea totul e dupa ureche, sau mai bine zis "la mana". Adica la bunul simt, sa nu poti sa canti la curea ca la chitara.
"Limita de patinare" eu mi-o imaginez ceva de genul: la accelerari bruste sa nu se auda patinatul specific al curelei, dar daca in diminetile friguroase vrei sa rupi filmul de ulei si sa invarti motorul o tura folosind paletele de la ventilator, cureaua sa alunece pe fulia arborelui/capacului de pompa inainte de a se rupe paleta de care impingi tongue.gif

Sau desigur poti cumpara/confectiona instrumentul de masurare a intinderii si dormi mai linistit noaptea.

PS: si daca alternatorul incarca bine si motorul nu se incalzeste, cureaua ta e suficient de intinsa, chiar daca te mananca degetele sa o mai intinzi.

This post has been edited by northwood: 14 Apr 2005, 16:13


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 05:33
Forum Renault