Pornire la buton., Buton pe schimbatorul de viteze
![]() ![]() ![]() |
Pornire la buton., Buton pe schimbatorul de viteze
Yva |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru anormal Group: Members Posts: 94 Joined: 10 July 04 From: Timisoara ![]() |
Attached thumbnail(s) Joysticku.jpg ( Size: 28.19k ) Number of downloads: 1745 |
||
--------------------
VW
GOLF 4
2001
- TM86PSY Want me to press Accelerate?
|
|||
draku |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
tu vorbesti de 2 lucruri complet diferite:
1. "M-am gandit sa pun un buton pe schimbatorul de viteze care atunci cand il apas sa porneasca masina" 2. "M-am gandit sa intrerup firele de la contact, cele care produc scanteia, si sa le trec prin acel buton ca sa nu fure careva masina..." daca este vorba de pornirea motorului, poti pune un releu care sa comande starterul, si care sa fie actionat de butonul de pe schimbator... daca este vorba de firele de la contact, adica cele care alimenteaza bobina de inductie, se poate pune un intrerupator pe + care alimenteaza bobina, avand rol de antifurt....atentie insa unde il pui, sa nu poate fi actionat accidental, nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna sa fii intr-o depasire si sa se opreasca motorul.... |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
Yva |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru anormal Group: Members Posts: 94 Joined: 10 July 04 From: Timisoara ![]() |
Despre faza cu antifurtul ziceam ca pun acel buton acolo la fire sa nu poata fi pornita masina fara cheie in contact. Deci rolul butonului este de a inlocui ultimul punct al contactului ( unde apare arcul ala care impinge cheia inapoi ). De fapt nu stiu exact cum ar functiona acel buton si cred ca spun unele prostii ( m-am gandit mai bine si mi-am dat seama ca mai trebuie inca un intrerupator care sa treaca faca posibila folosirea contactului pe o pozitie si cea a micro-contactorului pe cealalta, deci ceva optional ). ce sa faci, asa e cu incepatorii. Eu am atins din greseala 2 fire la mufele alea de sub volan si masina a pornit. De acolo am luat umpic de inspiratie. Dar nu am apucat sa pun acel buton sa vad ce se intampla.Atata stiu, ca vreau sa-mi fac masina sa porneasca de la schimbator.
![]() ![]() This post has been edited by Yva: 30 Apr 2005, 23:42 |
--------------------
VW
GOLF 4
2001
- TM86PSY Want me to press Accelerate?
|
|
draku |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
poti pune contactul in paralel cu contactul de la cheie, asa incat sa poti folosi ambele variante
|
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
Seba |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 27 April 05 From: Targu Mures ![]() |
Deci pentru pornire ar trebui sa pui cheia pe "contact" si din butonul de pe schimbator sa actionezi "demarorul". Obligatoriu trebuie sa folosesti un releu si vezi unde montezi butonul sa nu pornesti motorul cand dai in marsarier.
|
--------------------
-
-
-
|
|
anndi |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Daca vrei sa faci antifurtul respectiv e foarte simplu. De la minusul de la bobina tragi un fir un masina si il conectezi la un intrerupator a.i. cand intrerupatorul e pe pozitia ON sa duca firul de la bobina la masa.Nu mai porneste masina nici gadilata la esapament.
Daca vrei sa faci faza cu pusul butonului pentru pornire, aaaaaa, nici asta nu e greu. iei un releu de faruri si un buton care sa se potriveasca pe schimbator, buton care la actionare nu ramane cuplat, ci in momentul in care ai luat diejetu de pe el decupleaza. Detectezi la contact firele care sunt la ultima treapta a demarorului(aia care tio impinge arcul inapoi) si le treci prin releul actionat de butonul din schimbator. |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
Yva |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru anormal Group: Members Posts: 94 Joined: 10 July 04 From: Timisoara ![]() |
Hm... ok. Interesant. Dar butoanele acelea de joystick rezista la amperajul de la masina?? Ca daca rezista este si mai usor si e si mai estetic.
|
--------------------
VW
GOLF 4
2001
- TM86PSY Want me to press Accelerate?
|
|
Seba |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 27 April 05 From: Targu Mures ![]() |
Daca din butoanele de pe joystick dai comanda la un releu, nu cred sa ai probleme.
|
--------------------
-
-
-
|
|
Yva |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru anormal Group: Members Posts: 94 Joined: 10 July 04 From: Timisoara ![]() |
Hm... ok Atunci da-mi te rog mai multe detalii despre releu, locul unde il montez, cam cat m-ar costa afacerea etc.
|
--------------------
VW
GOLF 4
2001
- TM86PSY Want me to press Accelerate?
|
|
Seba |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 27 April 05 From: Targu Mures ![]() |
Firul de culoare GRI de la contact duce la "demaror". Acesta si corespondentul lui le scoti din mufe. Se scot usor cu ajutorul unei surubelnite subtiri. Eventual ca sa fi sigur dupa ce l-ai scos pui mufa inapoi si da o cheie, vezi daca mai porneste. Cumperi un releu in jur de 40000 lei (4 lei noi) si-l montezi in felul urmator. Ai sa vezi langa piciorusele releului niste numere. La 30 pui firul de culoare GRI care-l scoti de la mufa contactului, la 87 pui corespondentul firului gri, 86 il legi la masa gasesti undeva sub bord si la 85 legi un fir de la butonul joystick-ului, celalalt fir de la buton il legi la plus (gasesti pe blocul de lumini). Fac si o schema ca sa-ti fie mai usor . De montat releul trebuie montat undeva pe linga contact, nu te lasa firele de la contact sa-l montezi altundeva doar daca le prelungesti (munca in plus), gasesti un loc pe acolo unde sa-l pui.
Bafta. Attached thumbnail(s) Releu.jpg ( Size: 15.63k ) Number of downloads: 1649 |
--------------------
-
-
-
|
|
crazyahmed |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 13 April 05 ![]() |
ca la motociclete, oare nu gasesti deja toata figura de cabluricu releul de la vre-o motocicleta?
|
--------------------
Golf + Dacia
1300/ '71
- sb 03 tro
|
|
Yva |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru anormal Group: Members Posts: 94 Joined: 10 July 04 From: Timisoara ![]() |
Tare ma bate gandul sa ma duc pe la vre-un schrot sa cau ceva de la motociclete
![]() ![]() |
--------------------
VW
GOLF 4
2001
- TM86PSY Want me to press Accelerate?
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#13
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai este si problema ca in timpul mersului poti sa apesi accidental pe buton si sa cuplezi demarorul - rezultatul distrugerea pinionului de cuplare (bendix) si a coroanei volantei.
Pentru asta mai ai nevoie de inca un releu care sa-ti taie alimentarea electrica a demarorului atunci cand motorul este pornit. Contactele releului se monteaza in serie cu butonul tau iar comanda releului (bobina) vine de la borna de neutru a alternatorului si de la un "+" de pe cheia de contact. Unele alternatoare au aceasta borna altele nu. Daca la tine nu este, atunci trebuie sa o montezi tu. Nu te speria nu-i chiar asa de complicat. Am mai descris procedura la Dacia 1100, daca te intereseaza. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Yva |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru anormal Group: Members Posts: 94 Joined: 10 July 04 From: Timisoara ![]() |
tunderbird, am mentionat ca am vrut sa fac un sistem de siguranta pt asta. Am facut rost de un capac de bacardi, frumos gravat, si l-am prins peste buton cu ajutorul unei balamale de la bricheta zippo. Am sa vad ce pot sa fac, deocamdata nu mai am timp pt masina si trebuie sa lucrez la atestat, dar abea astept sa incep lucrearea. Merci
|
--------------------
VW
GOLF 4
2001
- TM86PSY Want me to press Accelerate?
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#15
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Interesanta chestie....Am vazut asa ceva la o Dacie,avea un "push buton"(din ala care revine dupa ce l-ai apasat)pe partea inferioara a cutiei care e sub volan(unde sunt si manetele de la blocul de lumini si semnalizator),dar trebuia sa pui contactul dupa care apasai acel buton care actiona demarorul.Acel buton semana cu cele care erau la autobuzele alea mai vechi(de la care deschide/inchide soferul usile),si avea un inel de metal in exterior,iar in interiorul inelului era plasticul ala pe care apasai.Nu cred sa fi avut vre-un releu la chestia asta(de fapt nici nu m-am uitat sa vad)
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
notchman |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
|
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
matrafox |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 2 May 05 ![]() |
cu cat complici mai mult instalatia electrica cu atat sansele de suprasolicitare cresc,iar efectele pot fii de nedorit.acum fiecare face ce vrea pe masina lui dar sa aiba grija si de el nu numai de masina.numai bine!
|
--------------------
dacia
1310 tlx
- CT-02-GVS
|
|
Yva |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru anormal Group: Members Posts: 94 Joined: 10 July 04 From: Timisoara ![]() |
notchman, exact ceva de genul ala caut, e si frumos. Cred ca mai degraba ar trebui sa astept sa gasesc un SLR la schrot, ca joystickul ala al meu nu e rupt din soare. Oare se gasesc astfel de piese de cumparat in romania?
|
--------------------
VW
GOLF 4
2001
- TM86PSY Want me to press Accelerate?
|
|
marksman |
![]()
Post
#19
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Oameni buni, eu am pornire "la buton" la D1300-le meu. E drept, nu la schimbator.
Quick tutorial pentru cei ce au D13xx si pot renunta la bricheta(eu nici n-am avut-o montata, era doar gaura pentru ea acoperita cu un capacel din aluminiu): - se scot bornele de pe baterie! - se demonteaza bricheta si se anuleaza firul de alimentare - se ia un contactor industrial (buton fara retinere), care are contacte duble (si pe o parte a lui si pe cealalta - sunt 2 perechi a cate 2 contacte: unele normal inchise, altele normal deschise - identificati-le cu ohmmetrul) - se iau 4 cabluri litate (nu stiu exact sectiunea, dar sunt aproximativ 1/2 din sectiunea firului gri de la contact, deci 2 echivaleaza) - eu am luat unele cu invelis verde-galben. - se fac doua bucati cablu "V" (la fiecare capat cu papuci si izolatori pentru papuci) - deci 3 papuci + izolatori per cablu realizat, atentie! se cositoresc, nu se strang pur si simplu cu patentul!!! Motivul este ca nu rezista contactele la curentul ce trece prin ele daca s-ar folosi un singur contact. - se introduce butonul in locasul brichetei si se fixeaza cu piulita aferenta - se introduc capetele V-urilor in lamelele contactorului in contactele normal deschise - celelalte doua capete se pun paralel pe contact - se verifica montajul si se pun bornele pe baterie in caz ca totul e ok Acum aveti pornire "la buton". This post has been edited by Illusi0n: 6 May 2005, 22:43 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
Yva |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru anormal Group: Members Posts: 94 Joined: 10 July 04 From: Timisoara ![]() |
La mine asta pica din start!
![]() ![]() |
--------------------
VW
GOLF 4
2001
- TM86PSY Want me to press Accelerate?
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Frate poti face asa: cu doua butoane, unul pentru pornire motor adica atunci cand apesi este demarolul si cind iei degetul dupa el ramine contactul pus si motorul va functiona , si al II-lea pentrul oprire motor.Si la cele dupa 94 (cu contactul cu 4 fire)mai treduie un releu. Se face simplu cu doua relee daca o sa va fac eu o schema sau sa ve explic daca va pricepeti la asa ceva.
![]() This post has been edited by ciprianeduard: 21 Aug 2005, 01:24 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
Marian_2004 |
![]()
Post
#22
|
membru Group: Members Posts: 71 Joined: 7 August 05 ![]() |
Duh! Ce o fi asa de greu mai fratilor? Ia sa va luminez eu:
In paralel cu contactul care il pune cheia in pozitia D (demaror/automat/zicetii cum vreti), lipiti un simplu buton cu revenire. Ar fi misto sa il fixati pe bord, undeva. Astfel puteti sa porniti masina si "clasic" si apasand pe buton. Presupun ca in timpul mersulu nu dati cu mana in el, daca e acolo, pe bord. Daca vreti ca masina sa nu mai porneasca clasic, atunci cand umblati la contact, decuplati firele de pe pozitia D. Mare branza. da' io zic sa lasati ambele moduri. Ideea ca el sa fie pus pe maneta de viteza nu mi se pare foarte buna: E incomod, greu de fixat, firele o sa arate aiurea daca nu sunt trase frumos si se pot rupe daca nu sunt protejate ca lumea. Sa nu uitam ca tija de la schimbator se mai si misca... |
--------------------
Dacia
1300
'82
|
|
dr_insane |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 15 May 05 From: Constanta ![]() |
De ce te chinui cu joystick? Pune o maneta de avion! Aia e prevazuta cu capac anti-apasare! (Am vazut eu asta filme!
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
- CT 01 ABC Don`t drink and drive, just smoke and fly.
|
|
neegie |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 25 June 05 ![]() |
degeaba spunetzi voi ca nu mere..eu am kestia asta pusa pe un buton de un an de zile si merge perfect ideea e sa pui 2 fire de cupru groase nu subtiri(ca sa treaca curentul f bine prin ele) ca daca nu nu porneste si apropo cu orirea motorului in mers....nu se opreste ca eu am un releu care dupa 20 de secunde se stinge butonul si potzi apsa linistit in mers si nu da electromotorul peste cap.....
e ff simplu si merge ff bine si in + porneste ffbine..mai bine ca la keie ca are scurt mai bun de la fire decat de la keie;) |
--------------------
Dacia
1310 - "98
- NT 77 RBS
|
|
padual |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA ![]() |
cum e exact cu releul ala cu 20 de secunde?Imi poti explica si mie ca nu prea pricep,mai babeste asa te rog!???
|
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
MikeRG |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 1 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio
2007/ 1.5 dCi /Expression Renault Clio Symbol Expression 1.5 dCi 85 C.P. 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 05:40 |