Presiune mare in instalatia de racire
![]() ![]() ![]() |
Presiune mare in instalatia de racire
Nheo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 13 January 09 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004/1.9d
|
|||
catalin_kta |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 7 October 12 ![]() |
Daca a mers bine o perioada improvizatia facuta de "mecanic", acum pe unde ai avut pierderea de apa vine compresia din cilidru in instalatia de racire si de aceea iti bolboroseste apa in vas si creste pres. Compresiea vine din cilindru pe langa bucsa(reductie) care ai facut-o si apoi in instalatia de racire. Undeva v-a ceda si iti v-a sparge vreun furtun sau unde sunt capsate bazinele laterale ale radiotorului cu fagurele de aluminiu.
Intrerupe la relantiu si scoate fum alb pt ca cilindru respectiv nu merge bine si ii posibil sa vina si apa in capul pistonului (posibil de aceea scoate fum alb), iar la turatie mari nu iti mai dai seamna, nu cumva iti scade nivelul in vasul de expansiune? Singura rexolvare cred ca este sa schimbi chiuloasa pt. ca eventualele improvizatii pot duce la noi probleme. Eu sunt adeptul pieselor din dezmembrari, pt ca sunt piese originale cu care au fost masinile echipate din fabrica si cu un pret decent. Poti pune o chiuloasa de Dacia Papuc 1.9D, Renault Kangoo 1.9D motor F8Q fab 1998-2002 sau alte Renault-uri cu motorul F8Q. 8 Dec 2012, 17:07: In nici un caz nu este termostoatul, asta fiind doar o scuza inventata de mecanic ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by catalin_kta: 8 Dec 2012, 17:07 |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9 D
2004, Comfort
|
|
Nheo |
![]() ![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 13 January 09 From: Galati ![]() |
Multumesc pentru raspuns,intre timp am dat afara si am pus poxipol pe reductie in speranta sa ies din iarna macar.Torcea asa frumos in relantiu de am crezut cateva minute ca am scapat,stupoare,cum s-a incalzit putin motorul a inceput iar sa intrerupa si sa scoata fum.Parca totusi n-asi vrea sa schimb chiulasa ca eram foarte multumit de cum mergea motorul pana la aceasta interventie....
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004/1.9d
|
|
raff |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 11 April 08 From: Mihaesti jud.Arges ![]() |
e foarte simplu omule! nu ti-a strans bine chiulasa,adica la cuplul care trebuie si in ordinea de strangere corespunzatoare. daca garnitura de chiulasa nu etanseaza bine intre bloc si chiulasa compresia din cilindri intra in antigel si din cauza asta ai presiune mare in lichid racire. cel mai probabil va ceda vreun furtun si mai mult ca sigur daca mai mergi cu ea ovalizezi chiulasa. prost mecanic mai e ala care zice ca e de la termostat,fumul ala alb e de la gartnitura de chiulasa care se arde. in locul tau m-as duce la alt mecanic,in niciun caz la omul ala,si l-as ruga sa se uite bine la chiulasa daca nu e ovalizata. schimba garnitura si pune-l sa stranga chiulasa in ordinea de strangere si la cuplul recomandat de producator,daca nu e scump schimba si termostatul si antigelul ca e ars si negru acum....
si vezi la ulei,trage joja,vezi daca e apa pe ulei,mai mult ca sigur e,deci va trebui sa schimbi si uleiul... la bujie sa incerce un mecanic bun cu un tarod...aia e cea mai delicata operatiune,compresia cilindrilor nu iti arunca poxipolul acela nu pt ca e nu stiu ce lipici minune,ci pt ca buna parte din compresie intra in antigel si ulei... din cauza asta nici masina nu mai trage sa mergi cu ea la starea descrisa e crima,iti ovalizezi chiulasa si urmeaza rectificare,etc... si e pacat de ea,ti-am zis e totul simplu,chiulasa bine stransa facut filet la gaura aia unde intra bujia si schimbat termostat plus ulei si antigel bafta| This post has been edited by raff: 26 Dec 2012, 18:07 |
--------------------
DACIA
Solenza
confort 2004
- AG 50 RAF
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#5
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
in functie de unde e gaurita chiulasa, se poate suda si repara,prin rectificare,refiletare, in bucuresti e o firma care repara chiulasa si motoare,alexeaza blocuri etc, cauta pe internet,
asta in cazul In care e unde a gaurit nerdu ala, cum ma sa dai gaura intro parte in chiulasasaaaaa ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
raff |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 11 April 08 From: Mihaesti jud.Arges ![]() |
QUOTE(ct-03-tvy @ 26 Dec 2012, 19:03) pai omul zice ca i s-a topit bujia incandescenta in chiulasa si nu mai iesea . Ca sa o inlocuiasca, nenea mecanicul s-a folosit de o bormasina sa evapore bujia,dar a mai evaporat si din filetul unde intra ![]() Referitor la sudare,chiulasa e din aluminiu dupa cate stiam,deci nu are ce suda.Daca nu e filetul mutilat rau de tot,poate il reface cu un tarod,altfel nu stiu,ma depaseste.... This post has been edited by raff: 26 Dec 2012, 19:23 |
--------------------
DACIA
Solenza
confort 2004
- AG 50 RAF
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#7
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
uite aici o adresa unde sa suni si sa intrebi pt o eventuala reparative a chiuasei,
daca o mai poate face ceva, fiind gaurite intrun loc nasol, aluminiu se sudeaza bine merci fiind metal , intrati la poze ,acolo arata ce pot face ![]() in constanta nu am gasit asa ceva, http://www.strungarieauto.ro/wp/ This post has been edited by ct-03-tvy: 26 Dec 2012, 22:02 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
raff |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 11 April 08 From: Mihaesti jud.Arges ![]() |
da,se pare ca ai dreptate,m-am uitat pe site si stiu ce fac,au referinte foarte bune.
cred ca solutia e sa incarce cu aluminiu si sa refaca filetul pentru bujie,ca in fond asta e problema la chiulasa lui Nheo |
--------------------
DACIA
Solenza
confort 2004
- AG 50 RAF
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
vezi ca e un service misto care reconditioneaza chiulase,arbori cotiti, axe cu came si atelier de strungarie si de toate pe str Piscul Crasani in sector 6.
http://www.e-oferta.ro/directorweb/deta ... c-srl.html http://www.robnec.ro/contact This post has been edited by total: 28 Dec 2012, 13:30 |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
Nheo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 13 January 09 From: Galati ![]() |
Multumesc tuturor pentru sfaturi.Pana acum am gasit asa:chiulasa sh 200euro,motor fara pompa injectie 400euro.La chiulasa se aduaga garnitura,aproximativ 30euro,manopera circa 300ron,distributie,circa 320ron(am inteles ca nu rezista cureaua la prea multe intinderi).Momentan am lasat busonul nestrans la vas sa nu faca prea multa presiune si o mai tarai asa pana fac rost de finante.Asta e,cand vrei sa te carpesti mai tare te rupi.Multumesc inca o data pentru raspunsuri si raman in cautari.Stima!
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004/1.9d
|
|
MihaiMTZ |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 25 December 14 ![]() |
Salut am si eu o problema la supernova mea...dupa ce merg cu ea am observat ca imi face presiune in sistemul de racire, imi arunca apa pe la busonul de aerisire de pe furtunul care vine din vasul de exapansiune plus ca imi sta motorul turat la 1500-2000 de ture si se mai aude si un tiuit la turatii pana in 2000. Tin sa mentionez ca ultima oara cand am verificat.o nu mai aveam apa in vasul de expansiune, dar nu stiu cati km am mers cu ea asa. Ma gandeam sa nu mi se fi dus garnitura de chiuloasa..uleiul pare cam apos din cate am vazut eu..
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- PH-72-ANC
|
|
sk100it |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 10 May 08 From: BUCURESTI ![]() |
Pai,raspunsul asta este.S-a ars garnitura de chiulasa.Compresia o " arunca" in circuitul de racire,de aceea arunca apa afara.
|
--------------------
dacia
1300
1980
- B25PBU/B17DMF/B07JCF
|
|
bion |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Tiuie poate si de la oring. Trebuie operatie la motor.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
urdavid |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
QUOTE(MihaiMTZ @ 25 Nov 2015, 22:58) Salut am si eu o problema la supernova mea...dupa ce merg cu ea am observat ca imi face presiune in sistemul de racire, imi arunca apa pe la busonul de aerisire de pe furtunul care vine din vasul de exapansiune plus ca imi sta motorul turat la 1500-2000 de ture si se mai aude si un tiuit la turatii pana in 2000. Tin sa mentionez ca ultima oara cand am verificat.o nu mai aveam apa in vasul de expansiune, dar nu stiu cati km am mers cu ea asa. Ma gandeam sa nu mi se fi dus garnitura de chiuloasa..uleiul pare cam apos din cate am vazut eu.. Ii garnitura de chiuloasa, te costa cam 1000 ron sa o faci (manopera, piese, verificat chiuloasa+planeitate). |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
cris06 |
![]()
Post
#15
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Scoate fum alb, dens, cu miros intepator? Se zice CHIULASA.
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
|
--------------------
...
...
...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:23 |