Presiune normala ulei Dacia 1310!, Care sunt valorile??
![]() ![]() ![]() |
Presiune normala ulei Dacia 1310!, Care sunt valorile??
UncleSam |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
1999 GT
|
|||
renotgo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Stai linistit , e foarte buna presiunea de ulei .
18 Sep 2008, 13:01: Presiunea slaba este atunci cand motorul functioneaza in ralanti cu valoarea 0,7 ...sub este pericol de calare ... This post has been edited by renotgo: 18 Sep 2008, 12:01 |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
florinutzu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 July 05 From: Piatra Neamt ![]() |
Si fata de ce a spus mai sus colegu, ai un ulei bun pus in motor asa ca nu ar trebui sa te temi. Poate chiar prea bun.
|
--------------------
DACIA
BERLINA 1310L
- NT 05 XXX Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna! |
|
renotgo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
QUOTE(UncleSam @ 18 Sep 2008, 12:53) Salutare iubitori de Dacii! Am o dacia 1310 cu cateva probleme. Motorul este nou (in afara de pompa de ulei)....dar am o problema: presiunea uleiului, atunci cand motorul este incins, scade pana la 2, la relanti, iar in sarcina ajunge pana la 4. Este normal? Am ulei BP 10w40 semisintetic. Eu stiam ca presiunea normala la Dacie este de 1,8 dar cu ulei d-ala nasol m20 sau 40 ....nu mai stiu. Am un prieten care are o masina la fel iar la el presiune este 4 la relanti. Eu zic ca pompa de ulei trebuie schimbata pentru ca, dimineata, la pornire, becul de la ulei se stinge dupa 7-8 secunde iar sunetul motorului, pana se stinge becul, seamana cu un trancanit....de parca ar merge fara ulei??? Deci, nu cred ca trage bine pompa. Voi ce ziceti???? Apropos de troncanit ...cel ce ti-a facut motorul a cam gresit cand a facut "linia" ...ma refer in primul rand la cuzinetii de biela ...motorul are joc acolo si de asta-ti troncane ...Din cauza nepasuirii cuzinetilor pe biele se pierde presiune de ulei si dupa mai multe ore de functionare incep bataile adevarate ...Printre altele ,motoarele de Dacie nefiind prin conceptie motoare prea "stranse" (conceptie veche) uleiul prea subtire gen 5 -w40 chiar si 10 -w40 este "periculos" pentru ca pelicula de ulei se cam "sparge" tocmai din cauza "jocurilor" din motor ...cuzineti vilbrochen ,ax cu came ...Asa ca vara uleiul foarte bun pentru Dacia este 20-w50 ...iarna 15-w40 . |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
soulraven |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
ca tot veni vorba.......in bord unde ar trebui sa indice presiunea la ulei?mie imi indica pe la prima liniuta alba.....si haide si a doua....iar cand il pornesc este aproape de maxim.....am probleme la presiune?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
renotgo |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Nicio problema ,e chiar prea bine ...
![]() 18 Sep 2008, 14:52: Apropos ,urmareste daca atunci cand pui contactul indicatorul scade pe zero . This post has been edited by renotgo: 18 Sep 2008, 13:52 |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu stiu ce va opintiti atat in indicatorul ala, Nici o Dacie mai noua din 2000 incoace pana la Sandero nu are asa ceva, eu am pus bord Takosan fara martor de presiune, doar bec , si nu-i duc lipsa.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
soulraven |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
deci cu motoru rece nu?cand pornesc motorul the first time.....
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Minel |
![]()
Post
#9
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Din manual citire. Dar masuratorile se fac cu manometrul nu cu "ceasurile" de la bord. Alea sunt "orientative".
This post has been edited by vi_escu: 18 Sep 2008, 14:04 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 19.46k ) Number of downloads: 388 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
renotgo |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Pui doar contactul indiferent ca motorul e rece sau nu .Argon are dreptate ...nu-ti fa probleme pentru ca n-ai de ce ...
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
TheKing |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru greu de controlat Group: Members Posts: 66 Joined: 20 August 08 From: Sibiu ![]() |
aceeasi problema o am si eu
dimineata cand pornesc numai dupa 2-3-4 secunde se stinge becul la ulei si urca presiunea iar atunci cand isi trage ulei se aude un sunet diferit din motor, dar numai in momentul cand trage ulei? oare e problema mare? sa fie doar pompa? am ulei panter( nu stiu cat de bun ii) 15w40. Cat despre presiune la relanti am 1 si la 3000 rot nu cred ca ajunge la 3 .. e de rau? ![]() Poate imi recomandati un ulei bunicel si asa pt buzunarul oricui ![]() This post has been edited by TheKing: 18 Sep 2008, 17:18 |
--------------------
DACIA
1310 E
1995
- SB-86-LEX Pilot pe d(r)acie! Brum Brum!
ATENTIE! Franez brusc, des si fara motiv! |
|
renotgo |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Mergi linistit ...motoarele de Dacia suporta multe ...Gandeste-te ca ele functionau acum 25-30 ani numai cu ulei romanesc ...si ce ulei ...!
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai e f bine sa ai manometru pt presiunea de ulei.
cel mai bine :intre 3-6bar sa fie presiunea in mers.la relanti 2-4. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
UncleSam |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 April 07 ![]() |
Mai, fratilor, nu m-ati lamurit....Hai ca faza cu presiunea o uit....Desi ....presiune aproape 2 in conditiile in care motorul e nou..mi se pare cam ciudat. V-am zis...am prieteni cu dacii Dar aia cu trancanitul la pornire....ce mai e....Eu cred in felul urmator...Uleiul pe care il am 10 w 40 BP este foarte bun...pompa cred ca nu e buna. Dureaza prea mult pana se stinge becul (la pornire) si se aude si trancanit (7-8 secunde) practic motorul merge pe uscat?! sau ce naiba se intampla?
Inca o problema: e normal ca relantiul sa scada atunci cand calci frana (servofrana) cu masina pe loc?? am schimbat garniturile servofranei Sper ca nu v-am zapacit. ![]() 18 Sep 2008, 18:22: Am scris gresit: Am prieteni cu dacii la fel care au presiune in sarcina 6 la 100 km/h This post has been edited by UncleSam: 18 Sep 2008, 18:22 |
--------------------
Dacia
Nova
1999 GT
|
|
TheKing |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru greu de controlat Group: Members Posts: 66 Joined: 20 August 08 From: Sibiu ![]() |
normal si eu am prieten care are presiune 5-6 la turatie de 4000. Daca pompa e buna si nu prezinta uzuri si uleiul este si el de calitate nu vad de ce nu ar avea presiune, in schimb 10w40 mi se pare prea subtire pt dacie
|
--------------------
DACIA
1310 E
1995
- SB-86-LEX Pilot pe d(r)acie! Brum Brum!
ATENTIE! Franez brusc, des si fara motiv! |
|
valioglu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Cu motorul la cald trebuie sa fie cam 2-3 presiunea. Trancanitul la pornire nu e din pompa, degeaba o schimbi, secundelele alea cat dureaza zgomotul sunt pana ajunge uleiul in cuzineti. Presiunea 6 nu e buna, pompa are o supapa care in mod normal deschide la 4,2, dar la rece in mers (vreau sa spun ture mai multe) se mai poate ridica la 6. Daca vrei sa scapi de trancanit e simplu, scoti baia de ulei si te apuci sa schimbi cuzinetii de la biele si de la paliere. La paliere doar pe cei din capac (cel de jos, care se si uzeaza de fapt). Vezi daca a fost rectificat arborele, ia si tu un micrometru de la cineva daca nu esti sigur.
|
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
![]() |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
valioglu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
kgf/cm2 - adica pe indicator vine asa: la prima liniuta presiune 0, la a doua 2, la a treia 4, la ultima de sus 6 - exista borduri care au inscrise aceste cifre si unitatea de masura adica bar.
Un kgf/cm2 = 1,01325 bar |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
UncleSam |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 April 07 ![]() |
Draga Valioglu,
cand am spus ca motorul e nou (exclus pompa ulei), chiar am vorbit serios: cilindrii, supape, segmenti, arbore rectificat R2, cuzineti, distributie,.....bujii etc ....tot nou Deci ...cade teoria cu cuzinetii. Problema ramane. ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1999 GT
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Schimba sonda si/sau indicatorul si vezi ca-ti indica altceva.
Huruitul si becul care se stinge mai tarziu sunt de la filtrul de ulei, e nasol, se testeaza inainte de utilizare cu gura, sa vezi ca la nici unul din astea ieftine nu tine supapa, ia un filtru Mann sau Bosch de exemplu sa vezi acolo supapa functionala, aia trebuie sa tina uleiul in rampa. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
valioglu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Subscriu si eu la ideea ca motivul pentru care se stinge becul tarziu se datoreaza filtrului de ulei.
Imi pastrez insa convingerea ca zgomotul se datoreaza jocurilor din lagarele vilbrochenului, practic e singurul loc unde uleiul sub presiune atenueaza zgomotul. Este posibil ca vilbrochenul sa nu fie rectificat in cota R2 sau cuzinetii sa nu fie buni (sunt de cota r1 sau nu au fost de calitate si s-au uzat prematur). Cuzinetii se pot verifica destul de usor. Ca o solutie imediata cred ca ar fi oportuna schimbarea filtrului, iar cu restul mai vezi... Din cate imi aduc aminte daca bagam aditiv ulei 2+2 trancanitul la pornire nu mai era sesizabil, dar asta nu inseamna ca recomand solutia in cauza... Presiunea la ulei indicata de bord este corecta, nu neaparat o presiune mai mare inseamna ca e mai bine. Am avut si am reparat multe Dacii si iti spun cu siguranta ca nu ai o problema cu presiunea la ulei. This post has been edited by valioglu: 19 Sep 2008, 20:57 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
presiunea de ulei cand este motorul rece este la maxim ( 6 ) dar dupa cativa km in forta prin oras ... scade la 2 ... si nu folosesc ulei panter bipi si alte nebunii ce sunt scrise mai sus .. de la magazin ulei diesel
![]() ![]() |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
ZTV |
![]()
Post
#24
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
parerea mea e ca un ulei bun ajuta sa intretii motorul. Eu fiecare data las in magazin 90 ron ( cel putin) + filtru + manopera.
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
la dacia mea la cald presiunea este de 2,5. Folosesc ulei Prista 20w 40, cred ca e mai bun ca uleiul romanesc.?
|
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
cony |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 7 December 06 ![]() |
Pentru impresii despre uleiuri vezi ca e un topic la Piese Auto. Spor la citit.
|
--------------------
DACIA
1300
1978
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#27
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
la mine e fix 6 presiunea pe ceas.
|
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
jews |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 23 June 07 ![]() |
la rece am 6 la relanti iar la 80 de grade am 4 la relanti.
|
--------------------
Dacia
1310L
1998
- PH-09-BVD
|
|
dobre |
![]()
Post
#29
|
-classic- Group: Members Posts: 425 Joined: 2 December 07 From: Severin ![]() |
nu mai are importanta presiunea daca tie iti "bate" 7 secunde la pornire...prea mult
|
--------------------
Dacia
1300
1972
- GJxxSPR Dacia 1300 RAT 1972
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(UncleSam @ 19 Sep 2008, 11:09) Draga Valioglu, cand am spus ca motorul e nou (exclus pompa ulei), chiar am vorbit serios: cilindrii, supape, segmenti, arbore rectificat R2, cuzineti, distributie,.....bujii etc ....tot nou Deci ...cade teoria cu cuzinetii. Problema ramane. ![]() Nu cade, unchiu', nu cade: de unde stii ca rectificarea R2 a fost facuta bine? de unde stii ca acei cuzineti marcati R2 is chiar R2 si in cote? QUOTE(argon @ 19 Sep 2008, 11:19) [...]Huruitul si becul care se stinge mai tarziu sunt de la filtrul de ulei, e nasol, se testeaza inainte de utilizare cu gura, sa vezi ca la nici unul din astea ieftine nu tine supapa, ia un filtru Mann sau Bosch de exemplu sa vezi acolo supapa functionala, aia trebuie sa tina uleiul in rampa. Daca ai joc la cuzineti, la oprirea motorului cald, cu ulei "mai subtiat", rampa se va goli pe acolo, pe la cuzineti, ca urmare la pornire vor aparea batai (un huruit pina "ia ulei") combinat cu cresterea presiunii in timp mai lung (4-5-6 secunde). Iar spre stiinta, fenomenul se accentueaza rapid daca acel joc marit e la palier/maneton de la cil 1 (cel mai lung traseu). This post has been edited by diaconuliviu: 25 Sep 2008, 07:52 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 22:42 |