DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Presiune normala ulei Dacia 1310!, Care sunt valorile??

UncleSam
post 18 Sep 2008, 11:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 April 07




Salutare iubitori de Dacii!


Am o dacia 1310 cu cateva probleme. Motorul este nou (in afara de pompa de ulei)....dar am o problema: presiunea uleiului, atunci cand motorul este incins, scade pana la 2, la relanti, iar in sarcina ajunge pana la 4. Este normal? Am ulei BP 10w40 semisintetic. Eu stiam ca presiunea normala la Dacie este de 1,8 dar cu ulei d-ala nasol m20 sau 40 ....nu mai stiu. Am un prieten care are o masina la fel iar la el presiune este 4 la relanti.
Eu zic ca pompa de ulei trebuie schimbata pentru ca, dimineata, la pornire, becul de la ulei se stinge dupa 7-8 secunde iar sunetul motorului, pana se stinge becul, seamana cu un trancanit....de parca ar merge fara ulei??? Deci, nu cred ca trage bine pompa.
Voi ce ziceti????


--------------------
Dacia Nova 1999 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 18 Sep 2008, 11:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Stai linistit , e foarte buna presiunea de ulei .

18 Sep 2008, 13:01:
Presiunea slaba este atunci cand motorul functioneaza in ralanti cu valoarea 0,7 ...sub este pericol de calare ...

This post has been edited by renotgo: 18 Sep 2008, 12:01


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinutzu
post 18 Sep 2008, 12:31
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 290
Joined: 6 July 05
From: Piatra Neamt




Si fata de ce a spus mai sus colegu, ai un ulei bun pus in motor asa ca nu ar trebui sa te temi. Poate chiar prea bun.


--------------------
DACIA BERLINA 1310L - NT 05 XXX
Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 18 Sep 2008, 12:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




QUOTE(UncleSam @ 18 Sep 2008, 12:53)
Salutare iubitori de Dacii!
Am o dacia 1310 cu cateva probleme. Motorul este nou (in afara de pompa de ulei)....dar am o problema: presiunea uleiului, atunci cand motorul este incins, scade pana la 2, la relanti, iar in sarcina ajunge pana la 4. Este normal? Am ulei BP 10w40 semisintetic. Eu stiam ca presiunea normala la Dacie este de 1,8 dar cu ulei d-ala nasol m20 sau 40 ....nu mai stiu. Am un prieten care are o masina la fel iar la el presiune este 4 la relanti.
Eu zic ca pompa de ulei trebuie schimbata pentru ca, dimineata, la pornire, becul de la ulei se stinge dupa 7-8 secunde iar sunetul motorului, pana se stinge becul, seamana cu un trancanit....de parca ar merge fara ulei??? Deci, nu cred ca trage bine pompa.
Voi ce ziceti????
*


Apropos de troncanit ...cel ce ti-a facut motorul a cam gresit cand a facut "linia" ...ma refer in primul rand la cuzinetii de biela ...motorul are joc acolo si de asta-ti troncane ...Din cauza nepasuirii cuzinetilor pe biele se pierde presiune de ulei si dupa mai multe ore de functionare incep bataile adevarate ...Printre altele ,motoarele de Dacie nefiind prin conceptie motoare prea "stranse" (conceptie veche) uleiul prea subtire gen 5 -w40 chiar si 10 -w40 este "periculos" pentru ca pelicula de ulei se cam "sparge" tocmai din cauza "jocurilor" din motor ...cuzineti vilbrochen ,ax cu came ...Asa ca vara uleiul foarte bun pentru Dacia este 20-w50 ...iarna 15-w40 .


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 18 Sep 2008, 13:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




ca tot veni vorba.......in bord unde ar trebui sa indice presiunea la ulei?mie imi indica pe la prima liniuta alba.....si haide si a doua....iar cand il pornesc este aproape de maxim.....am probleme la presiune?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 18 Sep 2008, 13:50
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Nicio problema ,e chiar prea bine ... smile.gif

18 Sep 2008, 14:52:
Apropos ,urmareste daca atunci cand pui contactul indicatorul scade pe zero .

This post has been edited by renotgo: 18 Sep 2008, 13:52


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Sep 2008, 13:55
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu stiu ce va opintiti atat in indicatorul ala, Nici o Dacie mai noua din 2000 incoace pana la Sandero nu are asa ceva, eu am pus bord Takosan fara martor de presiune, doar bec , si nu-i duc lipsa.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 18 Sep 2008, 13:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




deci cu motoru rece nu?cand pornesc motorul the first time.....


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 18 Sep 2008, 14:01
Post #9


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(soulraven @ 18 Sep 2008, 14:55)
deci cu motoru rece nu?cand pornesc motorul the first time.....
*




Mah, atat timp cat nu ti se aprinde becul si ala se aprinde sub 0,7 bari , ii foarte bine ... dry.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 18 Sep 2008, 14:01
Post #10


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Din manual citire. Dar masuratorile se fac cu manometrul nu cu "ceasurile" de la bord. Alea sunt "orientative".

This post has been edited by vi_escu: 18 Sep 2008, 14:04

Attached thumbnail(s)
1.jpg ( Size: 19.46k ) Number of downloads: 388


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 18 Sep 2008, 14:02
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Pui doar contactul indiferent ca motorul e rece sau nu .Argon are dreptate ...nu-ti fa probleme pentru ca n-ai de ce ...


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheKing
post 18 Sep 2008, 17:17
Post #12


Membru greu de controlat


Group: Members
Posts: 66
Joined: 20 August 08
From: Sibiu




aceeasi problema o am si eu
dimineata cand pornesc numai dupa 2-3-4 secunde se stinge becul la ulei si urca presiunea iar atunci cand isi trage ulei se aude un sunet diferit din motor, dar numai in momentul cand trage ulei? oare e problema mare? sa fie doar pompa? am ulei panter( nu stiu cat de bun ii) 15w40. Cat despre presiune la relanti am 1 si la 3000 rot nu cred ca ajunge la 3 .. e de rau? unsure.gif

Poate imi recomandati un ulei bunicel si asa pt buzunarul oricui biggrin.gif

This post has been edited by TheKing: 18 Sep 2008, 17:18


--------------------
DACIA 1310 E 1995 - SB-86-LEX
Pilot pe d(r)acie! Brum Brum!
ATENTIE! Franez brusc, des si fara motiv!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 18 Sep 2008, 17:21
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Mergi linistit ...motoarele de Dacia suporta multe ...Gandeste-te ca ele functionau acum 25-30 ani numai cu ulei romanesc ...si ce ulei ...!


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Sep 2008, 17:29
Post #14


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai e f bine sa ai manometru pt presiunea de ulei.
cel mai bine :intre 3-6bar sa fie presiunea in mers.la relanti 2-4.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UncleSam
post 18 Sep 2008, 18:20
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 April 07




Mai, fratilor, nu m-ati lamurit....Hai ca faza cu presiunea o uit....Desi ....presiune aproape 2 in conditiile in care motorul e nou..mi se pare cam ciudat. V-am zis...am prieteni cu dacii Dar aia cu trancanitul la pornire....ce mai e....Eu cred in felul urmator...Uleiul pe care il am 10 w 40 BP este foarte bun...pompa cred ca nu e buna. Dureaza prea mult pana se stinge becul (la pornire) si se aude si trancanit (7-8 secunde) practic motorul merge pe uscat?! sau ce naiba se intampla?

Inca o problema: e normal ca relantiul sa scada atunci cand calci frana (servofrana) cu masina pe loc?? am schimbat garniturile servofranei
Sper ca nu v-am zapacit. smile.gif

18 Sep 2008, 18:22:
Am scris gresit: Am prieteni cu dacii la fel care au presiune in sarcina 6 la 100 km/h

This post has been edited by UncleSam: 18 Sep 2008, 18:22


--------------------
Dacia Nova 1999 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheKing
post 18 Sep 2008, 19:29
Post #16


Membru greu de controlat


Group: Members
Posts: 66
Joined: 20 August 08
From: Sibiu




normal si eu am prieten care are presiune 5-6 la turatie de 4000. Daca pompa e buna si nu prezinta uzuri si uleiul este si el de calitate nu vad de ce nu ar avea presiune, in schimb 10w40 mi se pare prea subtire pt dacie


--------------------
DACIA 1310 E 1995 - SB-86-LEX
Pilot pe d(r)acie! Brum Brum!
ATENTIE! Franez brusc, des si fara motiv!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 18 Sep 2008, 19:33
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Cu motorul la cald trebuie sa fie cam 2-3 presiunea. Trancanitul la pornire nu e din pompa, degeaba o schimbi, secundelele alea cat dureaza zgomotul sunt pana ajunge uleiul in cuzineti. Presiunea 6 nu e buna, pompa are o supapa care in mod normal deschide la 4,2, dar la rece in mers (vreau sa spun ture mai multe) se mai poate ridica la 6. Daca vrei sa scapi de trancanit e simplu, scoti baia de ulei si te apuci sa schimbi cuzinetii de la biele si de la paliere. La paliere doar pe cei din capac (cel de jos, care se si uzeaza de fapt). Vezi daca a fost rectificat arborele, ia si tu un micrometru de la cineva daca nu esti sigur.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CandyMan13
post 18 Sep 2008, 19:34
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 1 July 07
From: Roman-Iasi




184.gif "5-6"...CE?


--------------------
DACIA 1410 1996E - NT-01-BSZ
cea mai buna masina e masina pe care o ai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 18 Sep 2008, 20:06
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




kgf/cm2 - adica pe indicator vine asa: la prima liniuta presiune 0, la a doua 2, la a treia 4, la ultima de sus 6 - exista borduri care au inscrise aceste cifre si unitatea de masura adica bar.
Un kgf/cm2 = 1,01325 bar


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UncleSam
post 19 Sep 2008, 11:09
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 April 07




Draga Valioglu,
cand am spus ca motorul e nou (exclus pompa ulei), chiar am vorbit serios: cilindrii, supape, segmenti, arbore rectificat R2, cuzineti, distributie,.....bujii etc ....tot nou

Deci ...cade teoria cu cuzinetii. Problema ramane. wacko.gif


--------------------
Dacia Nova 1999 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Sep 2008, 11:19
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Schimba sonda si/sau indicatorul si vezi ca-ti indica altceva.

Huruitul si becul care se stinge mai tarziu sunt de la filtrul de ulei, e nasol, se testeaza inainte de utilizare cu gura, sa vezi ca la nici unul din astea ieftine nu tine supapa, ia un filtru Mann sau Bosch de exemplu sa vezi acolo supapa functionala, aia trebuie sa tina uleiul in rampa.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 19 Sep 2008, 20:54
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Subscriu si eu la ideea ca motivul pentru care se stinge becul tarziu se datoreaza filtrului de ulei.
Imi pastrez insa convingerea ca zgomotul se datoreaza jocurilor din lagarele vilbrochenului, practic e singurul loc unde uleiul sub presiune atenueaza zgomotul. Este posibil ca vilbrochenul sa nu fie rectificat in cota R2 sau cuzinetii sa nu fie buni (sunt de cota r1 sau nu au fost de calitate si s-au uzat prematur). Cuzinetii se pot verifica destul de usor.
Ca o solutie imediata cred ca ar fi oportuna schimbarea filtrului, iar cu restul mai vezi... Din cate imi aduc aminte daca bagam aditiv ulei 2+2 trancanitul la pornire nu mai era sesizabil, dar asta nu inseamna ca recomand solutia in cauza...
Presiunea la ulei indicata de bord este corecta, nu neaparat o presiune mai mare inseamna ca e mai bine. Am avut si am reparat multe Dacii si iti spun cu siguranta ca nu ai o problema cu presiunea la ulei.


This post has been edited by valioglu: 19 Sep 2008, 20:57


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 20 Sep 2008, 02:13
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




presiunea de ulei cand este motorul rece este la maxim ( 6 ) dar dupa cativa km in forta prin oras ... scade la 2 ... si nu folosesc ulei panter bipi si alte nebunii ce sunt scrise mai sus .. de la magazin ulei diesel smile.gif si mere fffffffff bn .. doar ca troncanitul este de la cuzineti .. mi`a zis un nene care este mecanic de mult timp si stie multe.. iar aditivul 2+2 luati cu teflon .. puneti`l in motor cu motorul pornit dupa un schimb de ulei + filtru ... .. pe mine m`a costat cam 50 ron un schimb de ulei cu filtru cu aditiv cu tigari cu tot smile.gif .. dati banii pe ulei semisintetic pentru avioane cand dacia mergea pe vremea lu ceasca cu ulei de vapoare .. hai sa fim seriosi .. !!! bafta all


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZTV
post 20 Sep 2008, 09:49
Post #24


fost membru activ pe Daciaclub


Group: Members
Posts: 1.674
Joined: 14 December 07




parerea mea e ca un ulei bun ajuta sa intretii motorul. Eu fiecare data las in magazin 90 ron ( cel putin) + filtru + manopera.


--------------------
------- xxx xxx - xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 22 Sep 2008, 06:40
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




la dacia mea la cald presiunea este de 2,5. Folosesc ulei Prista 20w 40, cred ca e mai bun ca uleiul romanesc.?


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cony
post 22 Sep 2008, 09:30
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 7 December 06




Pentru impresii despre uleiuri vezi ca e un topic la Piese Auto. Spor la citit.


--------------------
DACIA 1300 1978
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cannavaro
post 22 Sep 2008, 10:06
Post #27


.


Group: Members
Posts: 812
Joined: 15 July 05
From: Ploiesti




la mine e fix 6 presiunea pe ceas.


--------------------
Dacia 1300 TSP - PH-89-XXX
Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jews
post 22 Sep 2008, 18:54
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 23 June 07




la rece am 6 la relanti iar la 80 de grade am 4 la relanti.


--------------------
Dacia 1310L 1998 - PH-09-BVD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dobre
post 22 Sep 2008, 19:46
Post #29


-classic-


Group: Members
Posts: 425
Joined: 2 December 07
From: Severin




nu mai are importanta presiunea daca tie iti "bate" 7 secunde la pornire...prea mult


--------------------
Dacia 1300 1972 - GJxxSPR
Dacia 1300 RAT 1972
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Sep 2008, 07:50
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(UncleSam @ 19 Sep 2008, 11:09)
Draga Valioglu,
cand am spus ca motorul e nou (exclus pompa ulei), chiar am vorbit serios: cilindrii, supape, segmenti, arbore rectificat R2, cuzineti, distributie,.....bujii etc ....tot nou

Deci ...cade teoria cu cuzinetii. Problema ramane.  wacko.gif
*



Nu cade, unchiu', nu cade: de unde stii ca rectificarea R2 a fost facuta bine? de unde stii ca acei cuzineti marcati R2 is chiar R2 si in cote?
QUOTE(argon @ 19 Sep 2008, 11:19)
[...]Huruitul si becul care se stinge mai tarziu sunt de la filtrul de ulei, e nasol, se testeaza inainte de utilizare cu gura, sa vezi ca la nici unul din astea ieftine nu tine supapa, ia un filtru Mann sau Bosch de exemplu sa vezi acolo supapa functionala, aia trebuie sa tina uleiul in rampa.
*


Daca ai joc la cuzineti, la oprirea motorului cald, cu ulei "mai subtiat", rampa se va goli pe acolo, pe la cuzineti, ca urmare la pornire vor aparea batai (un huruit pina "ia ulei") combinat cu cresterea presiunii in timp mai lung (4-5-6 secunde).
Iar spre stiinta, fenomenul se accentueaza rapid daca acel joc marit e la palier/maneton de la cil 1 (cel mai lung traseu).

This post has been edited by diaconuliviu: 25 Sep 2008, 07:52


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd June 2025 - 22:42
Forum Renault