Prezoane, Prezoane pentru Tabla sau Aliuminiu
![]() ![]() ![]() |
Prezoane, Prezoane pentru Tabla sau Aliuminiu
Adielec |
![]()
Post
#91
|
||
go Clio Group: Members Posts: 96 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio
2001 1.2 16V
- BZ-06-MHR
|
|||
mariusd4 |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Lunga discutia asta cu prezoanele ! Eu am avut aceeasi problema pt ca am schimbat jantele de al ( prestige ) cu unele de tabla pt iarna . Am cumparat jantele de pe forum si au venit cu prezoanele aferente care sunt pt tabla, spun asta pt ca : cele pt al sunt mai lungi si au conicitatea diferita de cele care au venit cu jantele de tabla care sunt mai scurte si mai ascutite la con . Am scris si la vc si ei mi-au spus ca nu se folosesc cele de la al la tabla .
Atasat raspunsul vc : Va multumim pentru increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre. In legatura cu solicitarea dumneavoastra va informam ca prezoanele de la jantele de aliaj nu se pot folosi si la jantele de otel deoarece aceste sunt diferite. Atasat rasp vc in leg cu sch rotilor si geometria :Referitor la mesajul dumneavoastra subliniem ca producatorul DACIA recomanda folosirea pieselor( jenti si pneuri ), de origine DACIA, care au fost omologate DACIA.Pe jentile actuale de aliaj usor se pot pune pneuri de iarna care sa respecte dimensiunile recomandate de constructor.Daca se respecta toate indicatiile constructorului geometria automobilului nu se schimba. Va asiguram ca selectarea pneurilor pentru gama de vehicule Dacia Logan s-a facut pe baza unui ansamblu de prioritati (confort, directie, tinuta de drum, distanta de franare). Dezvoltarea unui pneu pentru un vehicul incepe din faza de proiect unde se stabileste tipodimensiunea astfel incat aceasta sa fie compatibila cu roata ( geometric ) conform ETRTO ( The European Tyre and Rim Technical Organisation ) si cu vehicului conform definitiei tehnice: indice de sarcina, cod de viteza. Pe langa aceste criterii urmeaza dezvoltarea propriu-zisa a pneului pentru compatibilitate cu vehiculul pe care urmeaza sa-l echipeze. Furnizorul de pneuri impreuna cu producatorul stabilesc caracteristicile dinamice : aderenta longitudinala, rezistenta la rulare, rigiditate, caracteristici de uniformitate ( dezechilibru, forte radiale si laterale, conicitate ), presiune si se determina valorile optime pentru vehicul, pneul avand o anumita reteta de amestec de cauciuc, duritate, densitate, profil. Pneurile care echipeaza Dacia LOGAN au fost dezvoltate de catre specialistii Renault si specialistii furnizorului de anvelope pentru a indeplini caracteristicile mentionate. SPER CA S-A LAMURIT ! ![]() |
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
UDI |
![]()
Post
#93
|
![]() membru posterior Group: Members Posts: 144 Joined: 21 May 06 From: Bucuresti ![]() |
cata vrajeala proasta au astia de la VC....pai Michelin Energy astea de pe Logan echipeaza cam jumate din gama Reno...plus alte cateva marci; Auzi la ei: concepute special
![]() @mariusd4 - s-a lamurit de mult problema asta..cel putin din punctul meu de vedere. O alta problema aparuta in urma discutiilor de aici ar fi de ce nu se dau la Daciile cu jante de Al 4 prezoane pentru rezerva de tabla? Ca din ce a raspuns VC cica alea de Al nu sunt si pentru tabla...deci? This post has been edited by UDI: 27 Nov 2008, 14:20 |
--------------------
DACIA/RENO -
Logan/Symbol -
Ambition 1.5 dCI 65 CP / Fidji 1.5dCi 85 CP
- B 57 UDI Fat and Curious
<<<RockMachine Hurricane 50 / Corratec Corones 105>>> |
|
ice cube |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 13 November 04 From: Tg-Jiu ![]() |
QUOTE(Adielec @ 27 Nov 2008, 12:20) Inclin sa cred ca cele pentru tabla merg pe jentile de aliaj dar invers nu, tocmai din motivul explicat mai sus. In nici un caz sa nu faci asta. Este exact invers. Daca te uiti pe pozele postate de mine, in care e un prezon de pe roata de aluminiu si unul de pe roata de tabla, o sa constati ca suprafata de lucru a prezonului de la roata de aluminiu este aproape intreaga portiune conica. La prezonul de la jentile de tabla, suprafata de lucru este de vreo 2-3 milimetri, respectiv grosimea tablei din care e facuta janta. In cazul in care schimbi conicitatea prezonului de la roata de aliaj, prezonul nu va mai face contact cu orificiul din roata pe intreaga suprafata, ci numai pe o portiune foarte mica, existand riscul ori sa cedeze, ori sa se desfaca in timp. La rotile din tabla, daca difera conicitatea prezonului, riscul nu este asa de mare, intrucat strangand ceva mai tare, contactul tot se va realiza pe 2-3 mm, adica grosimea tablei. |
--------------------
dacia
logan ambition
- Gj-03-XYB
|
|
BodoC |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru in plina criza Group: Members Posts: 152 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar pe Amitioanele vechi, sau pe primul Pretige, care aveau jenti de aliaj, ce fel de prezoane aveau? Simple sau cu saiba?
|
--------------------
Logan
Prestige 1,6 16V
2008 Acel ce fara de care nu poate fi ceea ce este!
|
|
Adielec |
![]()
Post
#96
|
go Clio Group: Members Posts: 96 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
In poza postata de tine par la fel adica tip jenti de tabla (dupa manualul service).
Cum Dacia a echipat si versiunile cu jenti de aliaj cu aceleasi tipuri de prezoane, am tras si eu concluzia de mai sus. Acum daca Dacia e by Renault ma gandesc si eu ca sunt la fel Nu o intreschimb prezoanele , nu fac experimente pe siguranta mea. Am gasit prezoane pt jente de tabla 6 le buc x16 96 RON ![]() Asa ca mai sap un pic, mai caut. |
--------------------
Renault
Clio
2001 1.2 16V
- BZ-06-MHR
|
|
parpanel |
![]()
Post
#97
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
Hai ca m-ati speriat cu cele prezoane. Vreau si eu sa trec la cauciucuri de iarna pe jenti de otel si nu vreau sa am probleme.
Pe jentile de Al am prezoane conice fara saiba asa cum am vazut si la cativa pe aici. Acum e clar ca trebuie sa caut si prezoane speciale, dar poate ma ajuta cineva cu un cod. |
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#98
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Sper ca acum sa fie mai clar. Surubul mai ruginit e cel pentru tabla
![]() Cand am facut pozele am si testat suruburi+jenti, pentru mine e clar ca nu se pot inversa. Nu merita pentru 80 de lei sa riscati cel putin stricarea jentilor, daca nu si mai mult. Bafta. Attached thumbnail(s) 01.JPG ( Size: 90.85k ) Number of downloads: 937 02.JPG ( Size: 89.79k ) Number of downloads: 881 03.JPG ( Size: 69.29k ) Number of downloads: 840 04.JPG ( Size: 52.84k ) Number of downloads: 831 05.JPG ( Size: 60.29k ) Number of downloads: 426 06.JPG ( Size: 53.23k ) Number of downloads: 422 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
parpanel |
![]()
Post
#99
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
Cel ruginit este de "origine"?
|
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#100
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Cu 5 lei?
![]() ![]() ![]() Am vrut sa caut la dezmembrari dar in momentul respectiv eram in criza de timp si am ramas cu astea. Oricum mi-a fost foarte dificil sa le gasesc la magazine auto Non DACIA. Astea le-am cumparat de la o vulcanizare, si mi-au fost aduse la comanda. This post has been edited by Lord Hades: 27 Nov 2008, 20:26 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
BodoC |
![]() ![]()
Post
#101
|
![]() Membru in plina criza Group: Members Posts: 152 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea.
Suruburi pt tabla=universale. Eu am avut pe Laureate suruburi de tabla, dar suruburile antifurt erau erau pt Solenza,(identice ca profil cu cele de Logan) pt ca alea erau pline pe interiorul hexagonului, si am avut de unde sa frezez pt cheie speciala. Le-am pastrat pt masina noua, si nu imi fac nicio grija ca stang pe janta de aliaj. Pt ca pe jenti de Amition/Prestige, nu am auzit sa se desfaca de la sine dupa o stringere ca in parcare(adica fara specialisti cu dinamometrica). Ca o paranteza: Suruburile pt tabla au hexagon de 19, iar cele pt aliaj(cu saiba) au hexagon de 17. Later Edit: Acum mi-a mai picat o fisa: Alea pt aliaj, sunt de 17. Cele pt tabla, par la fel cu cele obisnuite care se livrau pe toate Loganurile, adica de 19. Eu am o singura cheie. Inca nu am verificat daca se potriveste la amandoua, si la care! ![]() This post has been edited by BodoC: 27 Nov 2008, 20:59 |
--------------------
Logan
Prestige 1,6 16V
2008 Acel ce fara de care nu poate fi ceea ce este!
|
|
parpanel |
![]()
Post
#102
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
Adica sunt chei diferite?
|
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
BodoC |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru in plina criza Group: Members Posts: 152 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai m-am intors de la masina.
Nu. Toate sunt de 17. Si cheia, si surubul de tabla, si ala de aliaj. A fost doar o alarma falsa, scuze. |
--------------------
Logan
Prestige 1,6 16V
2008 Acel ce fara de care nu poate fi ceea ce este!
|
|
ice cube |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 13 November 04 From: Tg-Jiu ![]() |
Vezi ca sunt de 19 toate.
27 Nov 2008, 21:52: QUOTE(Adielec @ 27 Nov 2008, 18:50) In poza postata de mine par la fel, dar le-am masurat foarte exact si exista totusi o diferenta de conicitate de 2 grade si 20 minute. La aceasta diferenta de conicitate, folosirea suruburilor de la jentile de aliaj la cele de tabla consider ca nu implica nici un risc. Invers eu n-as risca. This post has been edited by ice cube: 27 Nov 2008, 21:52 |
--------------------
dacia
logan ambition
- Gj-03-XYB
|
|
BodoC |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru in plina criza Group: Members Posts: 152 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti ![]() |
La mine, sunt toate de 17. De la cea veche, am pastrat cheia de roti(in cruce), la care insemnasem 19 cu o banda de scotch, ca sa nu o caut in caz de pana. Acum trebuie sa mut scotch-ul pe cheia de 17. Crede-ma, nu sunt cofetar sau frizer. (No ofence!)
Si totusi eu risc! Daca nu mai apar pe forum.... inseamna ca mi-au sarit rotile. Sper sa ne mai vedem. ![]() This post has been edited by BodoC: 27 Nov 2008, 21:57 |
--------------------
Logan
Prestige 1,6 16V
2008 Acel ce fara de care nu poate fi ceea ce este!
|
|
ice cube |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 13 November 04 From: Tg-Jiu ![]() |
M-ai bagat in ceata de tot.
|
--------------------
dacia
logan ambition
- Gj-03-XYB
|
|
BodoC |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru in plina criza Group: Members Posts: 152 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Prestige, ridicat pe 11 nov. Suruburi de 17, si pt aliaj, si pt tabla.
Au modificat schimbarea. OFF Topic: Nu am nici schimbator in piele. |
--------------------
Logan
Prestige 1,6 16V
2008 Acel ce fara de care nu poate fi ceea ce este!
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#108
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Cheie de 17 pentru ambele suruburi. Eu unul nu as risca sa inversez suruburile, si nu din motivul pierderii rotilor (putin probabil asa ceva). Exista mari posibilitati ca jentile sa fie primele afectate, dar nu stiu sigur asta si nici nu vreau sa experimentez pe masina mea
![]() Fiecare cum doreste. Totusi nu stiu care e diferenta intre primul tip si al doilea tip de jeanta de Al, in zona de strangere (conicitate, grosime). |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
BodoC |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru in plina criza Group: Members Posts: 152 Joined: 9 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu rezerva ca masuratoarea pe poza are o eroare mare, pun aceeasi imagine, dar cotata. De fapt, se vede si cu ochiul liber, ca unghiul la aliaj este mai mare.cotat.jpg ( Size: 244.05k )
Number of downloads: 622
|
--------------------
Logan
Prestige 1,6 16V
2008 Acel ce fara de care nu poate fi ceea ce este!
|
|
DMP |
![]()
Post
#110
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am suruburile/prezoanele pe 19. Cum am scris si mai sus masina e din iunie 2006 cu jante de aliaj.
In prezent masinile vin cu suruburi/prezoane pe 17 atat pentru tabla cat si pentru aliaj. This post has been edited by daniel_p: 28 Nov 2008, 09:49 |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#111
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Da asa este si la mine pe 17, la noua masina.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
parpanel |
![]()
Post
#112
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
O fi diferenta de conicitate, dar calca foarte bine si prezonul scos de la janta de aliaj si pus pe janta de tabla. Eu am pus aceleasi prezoane.
|
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
FotoGabi |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 5 January 05 ![]() |
Am pus si eu prezoanele(19) de pe aliaj pe tabla,pana acuma totul OK!
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- HD 06 KGA Toti care au un aparat foto se cred fotografi!!!
|
|
anick_ka |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 10 April 05 From: Iasi ![]() |
Salut,
am din martie 2005 Ambition cu Al din fabrica si azi e prima data cand scot prezonul (am avut noroc de drumuri curate pe 30k km), vreau sa pun cauciucuri de iarna pe jeanta de tabla si citind la cauciucuri am aflat ca exista prezoane diferite si apoi sapand am ajuns la acest topic. surub03_2005.jpg ( Size: 77.48k ) Number of downloads: 535 asa cum se vede din poza am prezon de 19, cu cap gol si frecat uniform pe toata conicitatea (probabil de la demontarile facute de cei la Caremil-Iasi - localnicii stiu fauna). arata ca cel de la BoboC (pag. 2) am testat prezonul pe janta din Tabla/Rezerva si intra putin, cam cat este cel din dreapta - poza lui ice cube. La Lord Hades se vede ca cel de tabla e de 17 iar cel cu piulita e de 19. Concluzia: cei de la dacia au avut initial niste seturi, apoi au inceput sa faca magarii si sa ia piese de pe unde apucau. si asa am ajuns noi consumatorii sa ne facem nervi pentru ca ei nu pot respecta un standard unitar. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- IS - 9x - ANG
|
|
DMP |
![]()
Post
#115
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
eu banuiesc ca prezoanele alea de 17 cu saiba au aparut odata cu jantele de aliaj model Bran.
cele model Sinaia cred ca au venit cu prezoane de 19 fara saiba (la mine asta este cazul). posibil ca gaurile din jantele Sinaia sa difere ca si conicitate de cele din jantele model Bran si acestea din urma sa vina cu prezoane cu saiba. Am scris un mail la VC si i-am intrebat de ce nu am primit prezoane cu saiba si daca pot folosi in siguranta prezoanele de 19 pe care le-am primit pe jante de otel. Le-am solicitat ca sa imi inlocuiasca prezoanele pe 19 cu unele cu saiba pe 17 daca a fost greseala la livrarea masinii. Dupa o constatare la un service am primit si un raspuns: .... Referitor la solicitarea dumneavoastra, va informam ca automobilul este echipat conform cu specificatia produsului, si nu prezinta pericol in exploatare. Drept urmare, prezoanele din dotarea automobilului nu necesita inlocuire din partea Dacia deoarece Producatorul isi rezerva dreptul ca in orice moment sa aduca modificari la specificatiile produselor descrise si reprezentate. .... This post has been edited by daniel_p: 11 Dec 2008, 21:40 |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
UDI |
![]()
Post
#116
|
![]() membru posterior Group: Members Posts: 144 Joined: 21 May 06 From: Bucuresti ![]() |
"..Avand in vedere ca automobilul dumneavoastra conform gradului de echipare, este dotat cu jante de aluminiu, iar janta de la roata de rezerva este din otel, va confirmam ca prezoanele de la roata de rezerva sunt diferite, dar Producatorul va asigura ca sistemul de prindere al acestei roti asigura securitatea dumneavoastra in trafic pana la cea mai apropiata vulcanizare."
asta a fost raspunsul pe care l-am primit eu de la VC... si asta de daniel_p: "..Referitor la solicitarea dumneavoastra, va informam ca automobilul este echipat conform cu specificatia produsului, si nu prezinta pericol in exploatare. Drept urmare, prezoanele din dotarea automobilului nu necesita inlocuire din partea Dacia deoarece Producatorul isi rezerva dreptul ca in orice moment sa aduca modificari la specificatiile produselor descrise si reprezentate." deci cum ramane pana la urma? poti sa mergi in siguranta cu prezoanele de Al pe tabla pana la prima vulcanizare sau forever? ![]() ![]() ![]() This post has been edited by UDI: 11 Dec 2008, 22:29 |
--------------------
DACIA/RENO -
Logan/Symbol -
Ambition 1.5 dCI 65 CP / Fidji 1.5dCi 85 CP
- B 57 UDI Fat and Curious
<<<RockMachine Hurricane 50 / Corratec Corones 105>>> |
|
DMP |
![]()
Post
#117
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
pai tu ai prezoane cu saiba (de curiozitate ai jante Sinaia sau Bran?) iar eu fara saiba.
alea cu saiba nu merg pe jante de otel. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
UDI |
![]()
Post
#118
|
![]() membru posterior Group: Members Posts: 144 Joined: 21 May 06 From: Bucuresti ![]() |
prezoane cu saiba si jante Bran
|
--------------------
DACIA/RENO -
Logan/Symbol -
Ambition 1.5 dCI 65 CP / Fidji 1.5dCi 85 CP
- B 57 UDI Fat and Curious
<<<RockMachine Hurricane 50 / Corratec Corones 105>>> |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#119
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Eu zic ca nu merita riscat. Cei de la dacia spun orice ca sa isi acopere fundul.
Acum va zic eu una tare: un coleg tocmai a avut aceeasi problema cu schimbarea jentilor, si a studiat in detaliu ce se intampla cu noile suruburi. Stupoare insa: sunt prea lungi, si infiletate fara jeanta in butucul fata trece pana loveste in portfuzeta ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
parpanel |
![]()
Post
#120
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
La ce tip de suruburi te referi?
|
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:51 |