Problemă cu supape !
![]() ![]() ![]() |
Problemă cu supape !
Maverik |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 6 November 03 From: Arad ![]() |
|
||
--------------------
LAGUNA II 1.9 dci
LAGUNA II 1.9 dci
2002
- AR07YIR Remember for ever:
Never say ... Never !!! |
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Concluzie: trebe altă chiuloasă !! Ti-au zis ei asta fara sa dea jos chiuloasa ????? Daca DA, sfatul meu e sa pui mina pe un par si sa le rupi cocoasa la toti! Hai sa-ti zic cum sta treaba ca eu m-am plictisit de chiuloase desfacute. 1. Te uiti sa nu fie coada de la supapa indoita. Daca e indoita, schimbi supapa! Cerceteaza cu mare atentie ghidul de supapa, sa nu fie spart! 2. Te uiti la scaunul de supapa, sa nu fie mincat, spart, ciobit, etc. Cum iti dai seama ? Bagi maxim supapa si te uiti ca talpa "ciupercii" sa fie un pic deasupra suprafetei chiuloasei. Sa nu fie la acelasi nivel sau sub nivelul chiuloasei!!! 3. Slefuiesti cu pasta abraziva pina obtiii suprafata de contact intre cele doua (supapa si scaun de supapa), pe toata circumferinta "ciupercii" (o sa vezi un firicel argintiu de jur imprejur) Toate operatiunile de mai sus se efectueaza cu chiuloasa data jos!!! P.S.: S-ar putea ca sa nu ai nimic la masina, motorul meu face la fel cind ii scoti 2-ul si 3-ul. Imi zicea cineva ca e normal, ca se trage din echilibrarea motorului. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Ov |
![]()
Post
#3
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
sigur e de la chiuloasa? la mine la relanti mergea in 3 (scoteam o fisa si nici nu dadea scanteie pe ea) si in ture mergea perfect motorul. Era axul cu came de la delcou (ala pe care calca platina) uzat neuniform si o cama era mai mica decat celelalte 3.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Maverik |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 6 November 03 From: Arad ![]() |
QUOTE Ti-au zis ei asta fara sa dea jos chiuloasa ????? Asta nu știu ! Am dus mașin la ei pentru verificarea instalației electrice, la capitolul beculețe din bord, p că nu se aprindea nici unul, și le-am zis să studieze și această problemă, dar numai cu titlu de constatare, deoarece nu mă împrăștiam de bogat la ora aia. QUOTE S-ar putea să nu ai nimic la mașină ... Am înțeles fenomenul, dar atunci cum se explică partea cu "haleala" de benzină ? E gurmandă tare ! QUOTE sigur e de la chiuloasa? la mine la relanti mergea in 3 (scoteam o fisa si nici nu dadea scanteie pe ea) si in ture mergea perfect motorul. Era axul cu came de la delcou (ala pe care calca platina) uzat neuniform si o cama era mai mica decat celelalte 3. Referitor la faza cu scânteia, dacă-i scot fișa 2 și o pun în proximitatea bujiei, constat că am scânteie, deoarece se aude țăcănitul respectiv. Acum câteva minute (din cauza asta am răspuns cu întârziere) vorbeam cu cineva și, după simptome și cunoscându-mi mașina, zice că este posibil să fie pișcat scaunul de la supapă. |
--------------------
LAGUNA II 1.9 dci
LAGUNA II 1.9 dci
2002
- AR07YIR Remember for ever:
Never say ... Never !!! |
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Stiu ca suna pueril, dar verifica si bujia. E o sugestie :wink:
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Maverik |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 6 November 03 From: Arad ![]() |
QUOTE Stiu ca suna pueril, dar verifica si bujia. E o sugestie :wink: Adică ???? Bujiile sunt OK ! Pentru verificare, le-am și schimbat. Rezultat: Nada ! Idem la fișe ! Deci, în cazul în care trebuie intervenit la supapă (cazul în care ar fi îndoită), care ar fi costurile ? La fel, în cazul în care trebe altă chiuloasă ? |
--------------------
LAGUNA II 1.9 dci
LAGUNA II 1.9 dci
2002
- AR07YIR Remember for ever:
Never say ... Never !!! |
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Am observat, cam 3 luni de zile, că la relanti cilindrul 2 nu prea lucrează
[...] înainte de a ajunge mașina la mine, ar fi suferit o oarecare intervenție pe chiuloasă, în urma căreia s-ar fi bucșat/reîncărcat și rectificat culcușul supapei. 1. Daca nu cumva ai facut deja asta, verifica reglajul culbutorilor (jocul la rece, 0.15mm admisie, 0.20mm evacuare). Daca la cilindrul respectiv jocul este prea mic (sau exagerat de mare), atunci poti avea problema mentionata. 2. Informatia conform careia s-a "lucrat" anterior la chiuloasa o ai din sursa 100% sigura, sau e o banuiala? |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
dragOn |
![]()
Post
#8
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
io îți recomand un service klumea!
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
Maverik |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 6 November 03 From: Arad ![]() |
QUOTE io îți recomand un service klumea! Acolo o să ajungă ! Asta cât de cenzuratând. O s-o duc în sevice, iar după aia, dacă mai face figuri, știu pe cine o să fugăresc cu mașina prin oraș ! Ș-apăi, dară, orașu-i destul de mare. Dacă nu-i ajunge o să-l urmăresc pe Timișoara - Arad, că drumu-i tare fain ! |
--------------------
LAGUNA II 1.9 dci
LAGUNA II 1.9 dci
2002
- AR07YIR Remember for ever:
Never say ... Never !!! |
|
dragOn |
![]()
Post
#10
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Așa și trebuie!
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
nu trebuie neaparat schimbata chiulasa,chiar daca a mai fost rectificat scaunul la supape.
se da chiulasa jos,se intoarce cu curu`-n sus ,se toarna benzina in fiecare camera si se vede pe unde curge si in cat timp. iei pasta abraziva,bagi supapa pe ghidul ei,pe coada la supapa bagi un furtun si in acel furtun o bormasina.si o invarti pana agunge sa se faca oglinda acolo. scade putin camera de ardere si in consecinta masina va fi mai putin nervoasa,dar nu se cunoaste prea mult. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Maverik |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 6 November 03 From: Arad ![]() |
Păi, Doamne iartă-mă, cu cât poate să scadă "nervozitatea", că diferența de volum n-o fi așa de mare după această "rectificare" !
Și chiar dacă-i scade nervozitatea, no. pb., dacă ăsta ar fi prețul scăderii și a nervilor mei !!! Că tot e vorba de motorul meu, am cumpărat din Metro un aditiv pt. benzină, care a făcut minuni. Pleacă dimineața mai fain, merge mai fain, trage mai turbat. De exemplu, duminică am avut mașina plină (5 persoane, dintre care una avea 100kg + bagaje cât cuprinde), drum de 100 km dus-întors, sub 90-95 n-am lăsat-o, iar la depășiri s-a înfipt ca nebuna. Consumul a fost cam 6,5-7 l / 100 km. Aest aditiv ică e bun la cenzuratățarea carburatorului, calaminei de pe galeria de admisie (pata caldă) și din cilindrii !!! O fi , că parc-așa-i !!! Întreboiu: Azi dimineață, la pornire: șoc, șpriț, ... ca de obicei. Dau cheie, pornește, dar .. am crezut că se rupe mașina. Timp de 5-10 secunde, parcă era cutremur. Aveai impresia că merge într-un singur piston. După aia, n-o mai făcut nici un fel de nazuri ! Ce-o pățit ? Poate am înnecat-o io. E posibil ? |
--------------------
LAGUNA II 1.9 dci
LAGUNA II 1.9 dci
2002
- AR07YIR Remember for ever:
Never say ... Never !!! |
|
Marty |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
marius-gabriel, pune mina pe un manual de tuning, cel mai precar si lipsit de informatii, si vei vedea ca este recomandat sa iei din chiuloasa, tocmai pentru ca-ti micsoreaza camera de ardere si creste puterea motorului! Nu ma crezi, mai intreaba si pe altii !
Maverick, vezi sa nu fie de la bujii, le mai apuca cind se vor schimbate |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Maverik |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 6 November 03 From: Arad ![]() |
Tare mulțam Marty, este posibil. Trebe să mă uit și la ele.
Ref la luatul din chiuloasă, în cazul de față, prin așezarea supapelor mai adânc, se va crește volumul camerei de ardere, iar compresia va scădea. Da, în cazul în care se ia de pe suprafața de contact chiuloasă-bloc motor, da (mă repet) scade volumul și crește compresia . Am dreptate sau nu ? |
--------------------
LAGUNA II 1.9 dci
LAGUNA II 1.9 dci
2002
- AR07YIR Remember for ever:
Never say ... Never !!! |
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Da , asa e. Chestia cu supapele se poate preintimpina prin schimbarea scaunelor de supapa si a supapelor. Tinind cont de faptul ca o chiuloasa complet echipata costa cca. 4 mil., iti dai seama ca un schimbat de scaune+supape+schimbat simeringuri de supapa+planat chiuloasa nu te duce la mai mult de 1 mil. (cu tot cu materiale)
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
QUOTE este recomandat sa iei din chiuloasa, tocmai pentru ca-ti micsoreaza camera de ardere Marty! daca refaci scaunul la supape ii cresti camera daca o rectifici in plan camera scade si ai dreptate..dar eu ma refeream la supape nu te mai contrazice imediat. eu am fost destul de explicit. scaunul se rectifica cu freze la 45 de garde si crede-ma ca se simte.asta in functie si de cat e cazul sa iei. si numai o supapa e vreo 150.000.(X8)era... simeringurile 160... garnitura de chiulasa 150.000. manopera vreo 300.000 si scaunele.....sunt cu tot cu ciulasa ![]() |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
eu am gresit cand m-am exprimat ca scade camera daca rectifici scaunele.crestea....
si puteai sa-ti dai seama de asta nu vreau sa discutam in contradictoriu dar nu mai te contrazice aiurea doar de dragul de a o face |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Marty |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Da' ho ca n-am dat cu paru'! Am citit din 3 in 4 si am ajuns la concluzia care am si emis-o. Scuze!
P.S.: 150 de mii am dat eu pe o supapa de Williams, de unde ai scos pretul asta ? |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
din magazin
aici la calarasi asa e |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 08:42 |