Problema cuplare 4x4
![]() ![]() ![]() |
Problema cuplare 4x4
Mrn12 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 27 January 12 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1307
2005
- -
|
|||
dacia 1307 awd |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 7 September 10 From: Caracal/Craiova ![]() |
eu o am pe manual, asa am luat-o, cine a avut-o inainte a pus o tija legata de electromotor cu un arc sa ne se cupleze/decupleze din greseala. fac maine o poza si o pun
|
--------------------
Dacia,
1307 doublecab 4x4 1.6L,
1998, fri AWD,
- OT 05 MCN VolksWagen, GOLF MK4 1.4 16, 2000, BASIS-EDITION, OT 04 EGL
|
|
Bracself |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 3 September 10 ![]() |
Felicitari pt achizitie!
Este simplu: ori nu-ti functioneaza depresiunea necesara actionarii ( aer fals, furtune inveraste la electrovalve, electrovalva defecta), ori nu este reglata corespunzator capsula. Mecanic, probabilitate mica, ca uite ca-i aici: http://www.daciaclub.ro/Manual-reparatie-c...X4-t191131.html |
--------------------
Matiz
Matiz
2005
|
|
Mrn12 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 27 January 12 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1307
2005
- -
|
|
alex_kud |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 October 11 ![]() |
Salutare tuturor! Am de putin timp un 4x4 duble cab. de 1,9 si pot spune ca sunt multumit de el mai putin cuplarea de 4x4. Cat a fost vremea buna a mers cuplarea pe 4x4, acum cand este cu -5 grade nu mai cupleza. Am schimbat si pompa vacumatica. Mai exact:tija de cupleaza 4x4 in cutia de viteze nu-si face cursa complet, daca o reglez cupleaza dar nu mai decupleaza. Nu stiu ce sa-i mai fac. Un sistem de parghii este mai bun? Cu ce se greseaza pe timpul rece?
|
--------------------
dacia
1307
1307
- GJ.80.GJG
|
|
Cioby92 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru fara semnalmente Group: Members Posts: 402 Joined: 22 December 09 From: Brasov ![]() |
Salutare, nu am dacie pick-up dar l-am ajutat pe un prieten, care are dacie pick-up 4x4, sa isi repare sistemul de cuplare 4x4. Operatiile care le-a facut sunt urmatoarele:
1 A scos acea piesa care este impinsa de capsula vacumatica pentru a cupla 4x4. Piesa respectiva are doua sigurante, una in forma de inel, care nu ii da voie sa iasa din suport, si una pe tija ce vine din capsula vacumatica. 2 A frecat bine cu smirghel acea tija groasa dupa care a curatat suportul cu ajutorul unei surubelnite pe care a pus smirghel. 3 A pus vaselina atat pe tija groasa cat si in suportul in care intra. 4 A pus sigurantele inapoi. Dupa ce a facut aceste operatii, ii cupla 4x4 de ziceai ca e noua masina. Inainte sa faceti ce am scris mai sus, verificati si acea supapa alba ce intra in servo-frana, se poate sa fie stutul acela mic rupt iar capsula sa nu primeasca vaccum. Daca stutul ar fi rupt ar trebui sa aveti pedala de frana tare. |
--------------------
Dacia
1300/1976
cu elemente de 1310
- BV 01 EMP Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse |
|
4x4 |
![]()
Post
#7
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
O poza de ajutor.
DSC00014.JPG ( Size: 655.26k ) Number of downloads: 3191 Eu am avut probleme la cuplare la o masina noua, deci recomand trecerea la un cuplaj manual. This post has been edited by 4x4: 28 Jan 2012, 14:20 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#8
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
poti sa-i faci ce vrei , pana nu schimbi bucsile alea proste din plastic cu unele din bronz , facut la strung nu o sa rezolvi problema.
sunt 2 bucsi de plastic pe urechea unei piese (nu prea stiu sa explic) eu decand am schimbat bucsile nu am probleme.Poate sa fie si ger si noroi , nu am problema 29 Jan 2012, 19:31: MRN12 , data viitoare cauta un pic inainte sa deschizi un topic uite aici : http://www.daciaclub.ro/probleme-cuplare-4...uc-t203902.html , exact aceeasi problema This post has been edited by metrix4you: 29 Jan 2012, 18:31 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
alex_kud |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 October 11 ![]() |
Salut, acum au mai crescut ceva temperaturile pe si incepe sa-si mai revina partea de cuplare a integralei. Am observat la imaginea postata de 4X4 un fir atasat la tija reglabila din pompa vacumatica. Imi poate spune ce rol are si unde este mufat celalalt capat? Metrix4you a mentionat de bucsile de pe ax ca le-a facut din bronz. Daca poate sa-mi spuna cum sa ajung in posesia unui set de bucsi. Am vazut la un vecin cum a cuplat 4x4. A pornit masina de dimineata cu -10 grade afara , si a apasat pe buton. Dupa aproximativ 15 secunde s-a aprins becul in bord si a plecat cu ea de pe loc. A spus ca nu a fost nevoit niciodata sa mearga cu spatele pentru a cupla 4x4( asa cum fac multi dintre noi). Precizez ca este pe benzina, dar asta are mare importanta? Toate cele bune!
|
--------------------
dacia
1307
1307
- GJ.80.GJG
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#10
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
QUOTE(alex_kud @ 8 Feb 2012, 21:17) Salut, acum au mai crescut ceva temperaturile pe si incepe sa-si mai revina partea de cuplare a integralei. Am observat la imaginea postata de 4X4 un fir atasat la tija reglabila din pompa vacumatica. Imi poate spune ce rol are si unde este mufat celalalt capat? Metrix4you a mentionat de bucsile de pe ax ca le-a facut din bronz. Daca poate sa-mi spuna cum sa ajung in posesia unui set de bucsi. Am vazut la un vecin cum a cuplat 4x4. A pornit masina de dimineata cu -10 grade afara , si a apasat pe buton. Dupa aproximativ 15 secunde s-a aprins becul in bord si a plecat cu ea de pe loc. A spus ca nu a fost nevoit niciodata sa mearga cu spatele pentru a cupla 4x4( asa cum fac multi dintre noi). Precizez ca este pe benzina, dar asta are mare importanta? Toate cele bune! nici la mine nu este problema cu partea de cuplare , oricat de frig ar fi. la mine problema este ca nu porneste fara spray:) , dar asta este cu totul altceva sa ma interesez la mine in oras , acolo de unde am luat eu bucsile.trimite-mi un contact pe privat |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
Bracself |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 3 September 10 ![]() |
QUOTE(alex_kud @ 8 Feb 2012, 20:17) Salut, acum au mai crescut ceva temperaturile pe si incepe sa-si mai revina partea de cuplare a integralei. Am observat la imaginea postata de 4X4 un fir atasat la tija reglabila din pompa vacumatica. Imi poate spune ce rol are si unde este mufat celalalt capat? Metrix4you a mentionat de bucsile de pe ax ca le-a facut din bronz. Daca poate sa-mi spuna cum sa ajung in posesia unui set de bucsi. Am vazut la un vecin cum a cuplat 4x4. A pornit masina de dimineata cu -10 grade afara , si a apasat pe buton. Dupa aproximativ 15 secunde s-a aprins becul in bord si a plecat cu ea de pe loc. A spus ca nu a fost nevoit niciodata sa mearga cu spatele pentru a cupla 4x4( asa cum fac multi dintre noi). Precizez ca este pe benzina, dar asta are mare importanta? Toate cele bune! Firul acela este de la contactorul de cuplaj, care merge la butonul de cuplare, mai precis la becul martor. Faptul ca ti-a cuplat dupa 15 sec, inseamna ca mecanismul culiseaza destul de greu... PAREREA MEA: LASATI SISTEMUL VACUUMATIC...DACA ESTE INTRETINUT CHIAR NU AVETI PROBLEME! |
--------------------
Matiz
Matiz
2005
|
|
dextercos |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 December 11 From: Iasi ![]() |
Si cu cine face contact acel fir pe capat de cursa ca nu reusesc sa imi dau seama.
@ 4x4 ce e in poza aia? Pare o cutie de viteze montata pe un cadru, se observa si un brat acolo, o planetara... ![]() |
--------------------
Dacia 1310 - 1984,
BMW e46 320d touring - 2003,
Dacia 1307 1.9D - 2005
-
|
|
4x4 |
![]()
Post
#13
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Da, este un montaj didactic pe care sa pot observa foarte usor elementele mecanismului de cuplare, oferind o alternativa la bagatul sub masina.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
dextercos |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 9 December 11 From: Iasi ![]() |
Super tare. E folosit la vre-un liceu sau care este scopul? Firul ala unde face contact pana la urma?
|
--------------------
Dacia 1310 - 1984,
BMW e46 320d touring - 2003,
Dacia 1307 1.9D - 2005
-
|
|
alex_kud |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 October 11 ![]() |
Salutare, revin cu ceva nou, zic eu. Dupa cum spuneam in postarile anterioare, cuplarea 4x4 lasa de dorit. Am fost la alt service( ce-i drept un pic mai scump dar aveam neaparat nevoie de 4x4 fara sa mai stau cu levierul pe sub ea) si dupa lupte grele, mecanicul a descoperit ca am o electrovalva ENA arsa. Se arsese cea care elibera vacumul pentru a cupla. Cam 70 lei a fost electrovalva la ei dar asta este. Cu reglajele de rigoare acum pot spune ca functioneaza integrala( cei drept si pemperaturile au urcat mult). Nu am firul pe tija reglabila asa ca nu imi arata la bord cand este cuplata integrala. Rugamintea pentru 4X4 este sa ne spuna unde se afla legat celalalt capat al firului de pe tija. Pe timp geros sunt in continuare sceptic, ca nu va cupla asa ca, metrix4you te rog trimite-mi tu un mesaj privat cu date de contact( am incercat sa-ti trimit dar nu m-a lasat severul - cica sunt prea nou pe forum si mai trebuie postari, cred). O descoperire( cel putin pentru mine) a fost sa aflu ca electrovalvele ENA sunt interschimbabile. Toate cele bune tuturor!
|
--------------------
dacia
1307
1307
- GJ.80.GJG
|
|
iulian1958 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 7 January 13 ![]() |
QUOTE(alex_kud @ 27 Feb 2012, 22:50) Salutare, revin cu ceva nou, zic eu. Dupa cum spuneam in postarile anterioare, cuplarea 4x4 lasa de dorit. Am fost la alt service( ce-i drept un pic mai scump dar aveam neaparat nevoie de 4x4 fara sa mai stau cu levierul pe sub ea) si dupa lupte grele, mecanicul a descoperit ca am o electrovalva ENA arsa. Se arsese cea care elibera vacumul pentru a cupla. Cam 70 lei a fost electrovalva la ei dar asta este. Cu reglajele de rigoare acum pot spune ca functioneaza integrala( cei drept si pemperaturile au urcat mult). Nu am firul pe tija reglabila asa ca nu imi arata la bord cand este cuplata integrala. Rugamintea pentru 4X4 este sa ne spuna unde se afla legat celalalt capat al firului de pe tija. Pe timp geros sunt in continuare sceptic, ca nu va cupla asa ca, metrix4you te rog trimite-mi tu un mesaj privat cu date de contact( am incercat sa-ti trimit dar nu m-a lasat severul - cica sunt prea nou pe forum si mai trebuie postari, cred). O descoperire( cel putin pentru mine) a fost sa aflu ca electrovalvele ENA sunt interschimbabile. Toate cele bune tuturor! 7 Jan 2013, 17:27: dupa ce cuplez de la bord 4x4 , se aprinde martorul luminos si incep rularea , se aude un tacanit dinspre bord concomitent cu stigerea si aprinderea martorului. totodata am senzatia ca masina iese din tractiune!!! ma poate lumina cineva??? This post has been edited by iulian1958: 7 Jan 2013, 17:27 |
--------------------
dacia
papuc
2002/1.9diesel
- mm 06 piu
|
|
bogdan2000 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 27 August 09 From: Bucuresti ![]() |
E un contact electric imperfect undeva. Se poate sa fie pe capsula aia de cupleaza 4x4.
|
--------------------
dacia
logan mcv
2006 1.6/16v
|
|
gogs |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 7 November 09 From: Iasi ![]() |
Buna!
Am citit toate comentariile si nu pot sa ma abtin sa va impartasesc ce am patit eu. La fel ca marea majoritate, eram de parere ca sistemul original, gandit de ingineri cu experienta , este cel mai bun si ca trebuie sa fac tot posibilul sa il tin functional. Am gresat periodic sistemul, a mers foarte bine, dar uneori incepea sa decupleze mai greu . . .dadeam cu spatele (o data era sa dau peste o caruta incercand sa decuplez:). Nu o data s-a intamplat sa fiu nevoiet sa ma bag sub masina cu un levier sa decuplez manual. Din punctul meu de vedere, sistemul original , depinde de foarte multe conditii , lucru ce il face mai putin fiabil. Am vazut tot felul de reglaje, bucse de bronz. . etc Eu in urma cu trei luni, nervos fiind dupa ce am mers 30km pe asfalt cu sistemul cuplat m-am gandit sa incerc varianta cu tija. La fel ca voi toti am calarit forumul sa vad scheme si poze dar nu m-am lamurit. Pana la urma am luat o tija galvanizata, am gaurit podeaua cu ciocanul si o surubelnita undeva in stanga sus unde tine picioarele pasagerul din dreapta, si am prins tija de sistemul care cupleaza. Acum functioneaza perfect si mi-am pus intrebarea de ce am fost incapatanat si nu am facut asta din prima , a doua, a treia zi, cand mi-a facut probleme. Deci, recomand sistemul cu parghie. . .plus ca iti usurezi masina cu 1kg sau cat o avea membrana pneumatica cu dublu efect. |
--------------------
Dacia
1307 4x4
2005
- IS 33 SIB La toate problemele intalnite raspunsul este simplu: "E Dacie!"
|
|
taipan2 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 March 13 From: Petrosani-HD ![]() |
Salut!Eu vreau sa montez o cutie 4x4 la un papuc benzina,1988,tractiune spate.Am postat o intrebare in legatura cu cele doua furtunase si partea electrica pt actionarea 4x4,dar acum imi dau seama ca trebuie sa bag niste bani in electrovalve sau mecanismul care actioneaza cuplarea.La un cuplaj mecanic cu tija cum mentin cuplat 4x4 ,adica nu se decupleaza singur in mers?Daca tragi tija cum o faci sa ramana cuplata?
|
--------------------
Renault
Kangoo
1,2,benzina,58 CP,1999,5 locuri
- HD.... [URL=http://www.echiprotect.ro/]My Webpage[/URL]
|
|
pupa |
![]()
Post
#20
|
![]() Stapanul turbinei Group: Members Posts: 23 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti, Dr. Taberei ![]() |
Daca vrei sa pui pe cablu, poti cauta un sistem de cuplare blocant de Suzuki Samurai. Practic este un cablu, cu buton "blocabil" pe pozitia dorita.
|
--------------------
Oltcit
Club
'88
- B-18-YBO Олтцит Турбо
|
|
alexandru_slava |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 3 September 12 ![]() |
Buna ziua. De curand am achizitionat si eu o masina Dacia Double - Cab 1.9 diesel 4x4. Masina o cuosc si este ca noua. In 13 ani de zile nu a facut decat 16000 de km cu ea. Din cauza problemei de sanatate pe care o are vanzatorul a fost nevoit sa o vanda. Singura problema este ca nu cupleaza 4x4 decat daca insist si numai daca scot furtunasul care pleaca din pompa vacumatica si il bag inapoi. De decuplat decupleaza repede. Doar la cuplare apare problema. E posibil sa fie o electrovalva cu probleme sau cel mai sigur capsula vacuumatica acel plaman. Proprietarul nu a folosit 4x4 niciodata in 13 ani de zile.
As dorii sa stiu cum pot sa desfac capsula sa o verific. Pe net am gasit tot ce trebuie facut la ea mai putin pe unde se desface. Pe la baterie de sus sau de jos langa toba de esapament? Orice alte pareri sunt binevenite. Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie sau cum trebuie. Nu am mai folosit forumul din 2012. Nu am avut nevoie. Acuma ca am Dacie si ink una care pare sa aibe probleme in timp probabil o sa ne vedem mai des. Va multumesc! |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1.6 16v / 2012
- ct-31-anf
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:50 |