Problema de rezolvat
![]() ![]() ![]() |
Problema de rezolvat
Georvany |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 8 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- ct01qwe 1.5 DCI E4
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Teoretic forțele implicate în impact sunt aceleași.
În cazul 2, iei ca reper mașina staționată, și deci automobilul aflat în mișcare lovește cu 120km/h. În cazul 1, reperul ales va fi una din mașini, pe care o consideri ca având viteza 0, astfel încât celălalt automobil va avea tot 120km/h față de reper. Practic nu cred că se poate spune cu exactitate... Prea multe variabile... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Primul impact (1. doua masini ambele se deplaseaza cu 60km/h, se lovesc perfect frontal) va fi mai distructiv, pentru ca in cazul al doilea, o parte din forta e disipata prin deplaseara spre inapoi a masinii stationare.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#4
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ma tem ca ala stationar va avea damage mai mare in cazul 2 fata de primul caz unde damage-ul ar fi relativ identic.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
se presupune ca stationarul e gol
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Ov |
![]()
Post
#6
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
io cred ca n-ati luat in considerare momentul dat de miscarea de rotatie a pamantului
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
os |
![]()
Post
#7
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
ba eu cred ca e acelasi lucru.
Explicatie: daca miscarea e rectilinie si uniforma, se poate alege, fara a modifica fortele din interactiune, ca referential oricare din: masina 1, masina 2, Pamintul, Soarele etc. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
driverx |
![]()
Post
#8
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Omeni buni, imi este greu sa explic fiziceste dar ganditi-va ca intre cele cazuri exista diferente majore. Ce energie are ala la 120, ce energie are la 0, mai vin inertiile, bla bla bla.....
Nu bag mana in foc, dar totusi parca nu prea are cum sa fie acelasi lucru. Ma tem ca fortele de reactiune actioneaza diferit... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
os |
![]()
Post
#9
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
driverx: vezi mai sus. istoria se cheama "al nu stiu citelea principiu al dinamicii" - am uitat numarul, ca am terminat liceul cam de multisor...
Edit: poate ma ajuta un membru mai tinar, cu numarul. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
hash |
![]()
Post
#10
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Hm. Lumea nu-si mai aduce aminte de legea conservarii impulsului ? "The Law of Conservation of Momentum states the sum of the momenta before a collision equals the sum of the momenta after a collision" (http://dev.physicslab.org/Document.aspx?doctype=3&filename=Momentum_Momentum.xml)
@argon are dreptate. Ganditi-va: a) ambele 60km/h, sensuri opuse, ciocnirea tinde sa fie una plastica (masinile se lipesc una in alta, energia se cheltuie in deformari), pe cand in ![]() Daca te ciocnesti la viteza aia de o bucata mare de plastilina care sta pe loc (sau gel balistic) nu patesti nimic. De obicei la liceu consideram coliziunile fie elastice, fie perfect inelastice This post has been edited by hash: 8 Jun 2007, 10:45 |
--------------------
-
-
-
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Aveti numarul de telefon de la "pălitorii di poghești" ?
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
os |
![]()
Post
#12
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
ovidiusoft, hash: din fericire, in acest caz chestiunea e simpla, si e asa cum am spus mai sus. caracterul elastic sau plastic al ciocnirii nu joaca nici un rol, care punct material se deplaseaza cu ce viteza este in acest caz numai o alegere a sisteului de referinta - oricite exemple cu plastlina am da.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
b64chr |
![]()
Post
#13
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Presupunem ca masinile au mase egale si ca ciocnirea este perfect plastica (in realitate este si un pic elastica). Aplicam conservarea impulsului pentru a afla energia consumata la ciocnire. Notam m=masa unui automubil si v=60km/h
Cazul 1. Automobilele au vitezele v si respectiv (-v). Dupa ciocnire au aceeasi viteza V2. Conservarea impulsului: mv-mv=(m+m)V2. Deci V2=0. Energia cinetica inainte de ciocnire: E1=m*v*v/2+m*v*v/2=m*v*v. Dupa ciocnire E2=0. Deci energia consumata la ciocnire: E=m*v*v. Cazul 2. Automobilele au vitezele 2v si respectiv 0. Dupa ciocnire au aceeasi viteza V2. Conservarea impulsului: m*2v+0=(m+m)V2. Deci V2=v. Energia cinetica inainte de ciocnire: E1=m*(2v)*(2v)/2+0=2m*v*v. Dupa ciocnire E2=(m+m)*v*v/2=m*v*v. Deci energia consumata la ciocnire: E=m*v*v. In concluzie, e acelasi lucru. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu e acelasi lucru zic eu.
In cazul in care una e stationata, ea nu are energie cinetica, si o parte din forta e absorbita prin deplasarea in spate, si masina care se deplaseaza nu decelereaza asa brusc. Daca se deplaseaza amandoua, nu se mai deplaseaza nicunde. Oricum nu ajuta teoria la nimic, in practica apar o gramada de alte variabile, care nu apar in formule. Sper sa nu aveti nici unul ocazia sa testati practic. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
hash |
![]()
Post
#15
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Hm.
Impulsul p = mv (masa * viteza). Energia cinetica E = mv^2/2. Impulsul se conseva. Energia cinetica nu. In primul caz, masinile vin din sensuri contrare cu aceeasi viteza. Suma impulsurilor lor este zero inainte de accident. Dupa accident, aceeasi suma (considerand noile viteze) este tot zero. Sa consideram ciocnirea plastica (adica masinile se 'lipesc'). In acest caz viteza 'conglomeratului' trebuie sa fie zero. Facand un mic bilant, vedem ca dupa accident nu mai avem energie cinetica, deci energiile cinetice ale celor 2 vehicule se consuma total in urma accidentului. Cat este aceasta suma ? Presupunand ca masele autovehiculelor sunt egale (m) si ca 60km/h = v, energia care se pierde este mv^2. In al doilea caz, o masina sta pe loc. Impulsul se conserva, deci musai impulsul primului m(2v) = (2m)v (impulsul 'conglomeratului'). 'Conglomeratul' se misca mai departe cu viteza v. Cum stam cu energiile: inainte de accident avem m(2v)^2/2 adica 2mv^2. Dupa, suma energiilor este (2mv^2)/2 adica mv^2. Se pierde in accident tot mv^2. Adica, in ambele cazuri, se pierde acelasi volum de energie in deformari (adica ai dreptate ![]() In practica, la ciocnire, cel mai 'tare' dintre ei o sa se deformeze mai putin insa o sa incaseze un soc mai serios (si implicit 'le suna mai tare apa in cap' celor din habitaclu, adica sanse mai mici de supravietuire). LE: b64cr, mai rapid ca mine ![]() This post has been edited by hash: 8 Jun 2007, 12:48 |
--------------------
-
-
-
|
|
Tibi_ |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 26 November 06 ![]() |
La inceput era sa zic ca e mult mai devastator accidentul in care masina merge cu 120km/h fiindca am crezut ca impactul e cu un zid.In conditiile dat sunt de acord cu ce sustine argon adica mult mai naspa e impactul intre 2 vehicule care se misca decat intre unul care sta si celalt in miscare si va dau un exemplu extrem ca sa intelegeti 2 bile de biliard
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate 1.4MPI
|
|
hash |
![]()
Post
#17
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
2 bile de biliard = ciocnire elastica - deformare zero
ce treaba au bilele aici ?! |
--------------------
-
-
-
|
|
os |
![]()
Post
#18
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
acelasi raspuns (corect) s-a dat deja in 3 variante. ca lumea vrea sa se joace de-a nea laie si sa nu accepte ca la fizica nu-i ca la fotbal - cu alte cuvinte, ca exista calcule care spun cu exactitate cum stau lucrurile - e alta mincare de peste.
close. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 06:01 |