DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema janta aliaj?

a4tech01
post 7 Mar 2007, 07:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




Uitandu-ma mai atent,am observat ca,la roata stanga fata,cercul ala exterior al jantei e putin deformat pe o portiune de aprox 2 cm(e deviat spre interior,nu spre cauciuc).Este asta vreo problema astfel incat sa trebuiasca perfect indreptat??Pot apare probleme daca-l las asa?
Si ce-nseamna "janta stramba"?E suficient sa fie deforrmat cercul ala exterior pe care am desenat cu negru chestia aia ,ca sa apara probleme?Sau e vroba de mai mult?Ca dupa umila mea parere aia nu-i decat o chestie de ornament.(corectati-ma daca gresesc)
janta.jpg

This post has been edited by a4tech01: 7 Mar 2007, 07:36


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
a4tech01
post 8 Mar 2007, 20:37
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




N-are nimeni nici o idee?
Sau nu am fost prea clar?
Deci,probabil am lovit o bordura(eu nu-mi amintesc,masina e folosita de mai multe persoane) si o portiune de 2-3 cm din "buza" jantei s-a deplasat putin spre exterior(adica nu spre cauciuc);
Banuiesc ca se poate indrepta,dar ma intereseaza daca e ceva grav sau nu.Pot apare probleme la directie,trepidatii,etc?
E cazul sa-mi fac probleme?Repet,deformarea nu e deloc adanca,si din cate am observat eu,in zona de contact cu pneul nu s-a intamplat nimic.
Cred ca nu e mare chestie de indreptat.Cam cat ar putea costa?

This post has been edited by a4tech01: 8 Mar 2007, 20:42


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazzz
post 8 Mar 2007, 22:16
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 521
Joined: 26 August 04
From: Iasi - Romania




Du-te si echilibraza roata...daca pune ala prea mult plumb pe ea ar trebui schimbata...il intrebi pe ala de la vulcanizare, sau s-ar putea sa-ti spuna chiar el ca ar trebui schimbata roata...

Si da...pot aprea probleme la directie etc...cel mai bine muti roata aia pe spate...

Daca tot echilibrezi o roata, fa-le pe toate 4 ca sa-ti iei de-o grija wink.gif si vezi sa le puna pe-alea 2 mai ondulate pe spate...pentru a evita eventuale avarii la directie etc...


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.6 - IS XX TAZ
si aici ar fii semnatura nu? :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rapture
post 9 Mar 2007, 02:20
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 10 November 05




Deci: 1-daca este janta din aliaj nu se mai poate indrepta (cel putin eu asa stiu) si se inlocuieste
2-daca este din tabla se indreapta si se echilibreaza, te sfatuiesc totusi sa pui rezerva in locul ei si pe cea stricata in porbagaj wink.gif

This post has been edited by rapture: 9 Mar 2007, 02:23


--------------------
Peugeot 407 1.8E - -
PGO 407 1.8E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyC
post 9 Mar 2007, 08:32
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 17 December 05
From: Baia Mare




Mai nu e chiar asa dramatic. Depinde cat de mare e indoitura.

Am avut si eu exact accceasi problema (goapa uriasa la viteza relativ mare). Am mers la vulcanizare, baiatu a pus mana pe un ciocan - spre disperarea mea- si dupa 3-4 lovituri bine plasate si-a revenit cam 80%. Restul a iesit din echilibrare. Zicea tipu ca mai mult daca dai pe ea crapa. Si bineinteles montata pe spate! Merge rotund si-n ziua de azi smile.gif

Oricum, asta nu merge intotdeauna, daca indoitura e prea mare => CASCO! ...si o injuratura printre dinti la adresa drumarilor biggrin.gif

Bafta!


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI Ambition - MM 82 DNY
Masina si nevasta nu se imprumuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
angel35
post 9 Mar 2007, 10:53
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 2 February 05




eu stiu ca se indreapta si alea de aliaj....dar nu oriunde....apoi echilibrata


--------------------
Logan Ambition - B-xx-CHE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 9 Mar 2007, 11:05
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




Cred ca o deformare atat de mica nu are cum sa influenteze sesizabil echilibrul rotii. Poti s-a echilibrezi, ca sa stai linistit, dar cred ca nici nu e dezechilibrata.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6MPI - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
a4tech01
post 9 Mar 2007, 12:33
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




ok,ms am sa ma duc sa o echilibrez

edit:am fost,nu e problema(roata nu are bataie);am echilibrat-o.

This post has been edited by a4tech01: 9 Mar 2007, 18:19


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
a4tech01
post 12 Mar 2007, 17:40
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




apropo de echilibrare,ma ingrijoreaza un aspect:plumbii care au fost pusi pe jante au niste clipsuri care nu se potrivesc cu janta(clipsurile sunt mai mari probabil pentru a se potrivi la mai multe jante) astfel incat intra prea mult in cauciuc;e posibil sa am probleme din cauza lucrului asta?pot clipsurile alea sa taie cauciucul?ca am impresia ca intra din ce in ce mai mult in anvelopa!
in plus,nu pot apare scapari de presiune pe acolo din cauza asta?

This post has been edited by a4tech01: 12 Mar 2007, 17:40


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorinator
post 12 Mar 2007, 22:10
Post #10


Toriphile (EWF)


Group: Members
Posts: 188
Joined: 23 June 06




Si eu am reusit astazi ca desteptu sa lovesc bordura cu roata sad.gif . N-am lovit-o tare, janta nu pare deloc deformata, nici in interior, nici in exterior. Se vede doar ca e julita marginea ei. Credeti ca ar trebui sa-mi fac probleme? Daca nu se vede nicio deformare e cazul s-o duc la echilibrat, sa o pun pe spate?

a4tech01, la tine avea bataie cand ai verificat-o?


--------------------
Dacia Logan Prestige 1.6, 16 V, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 12 Mar 2007, 23:07
Post #11


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




daca va arat eu ce fel e buza de la janta din tabla a mea ,da nu am chef de poze si de murdarit pe maini de la capac, buza aia e in sus, tot de la o bordura si nare nimic, de 5 luni e asa si sta volanu drept daca iau mainile dupa el.

si sumt vreo 4 cm in lungime ,da totusi, trebuie dusa odata la vulcanizare icon_mrgreen.gif

This post has been edited by C@talin: 12 Mar 2007, 23:09


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
a4tech01
post 12 Mar 2007, 23:36
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




Ptr Sorinator: nu,roata nu avea bataie(nu era descentrata),insa a fost nevoie de echilibrare.Du-o la echilibrat(chiar daca are o mica zgarietura se poate dezechilibra).Nu-i nevoie s-o pui pe spate.
Daca n-ai vibratii in volan la viteze mai maricele nu e cazul sa-ti faci nici un fel de probleme!
Si eu am o janta julita(alta decat cea in cauza) si ducand-o la verificare a necesitat echilibrare!(ca am dat masina unui "dastept" ,care nu stia sa mearga decat cu rotile frecate de bordura,cica lui i-a "ramas in cap" de la scoala de soferi ca trebuie sa stea cat mai in dreapta,in consecinta baga rotile-n bordura de-ti faceai cruce ohmy.gif ).
In fine,numi probleme cu jantele astea de aliaj;cred ca le vand si-mi iau de tabla!Acum am o paranoia cu clipsurile alea de la plumbi,mi se pare ca o sa-mi apara o galma la cauciuc din cauza lor!Daca era Montana nu-mi pasa de el,da'i Continental!

This post has been edited by a4tech01: 12 Mar 2007, 23:39


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 12 Mar 2007, 23:39
Post #13


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




Mi-am schimbat acum ceva vreme(4 luni) un cauciuc din fata-dreapta cu cel de pe rezerva si cand a facut mutarea mi-a scos plumbul de pe janta(aliaj).Se poate intampla ceva nasol?


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
a4tech01
post 12 Mar 2007, 23:43
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




Pai e cam obligatoriu sa se echilibreze roata dupa ce se schimba cauciucul;echilibrarea presupune automat scoaterea plumbilor vechi;probabil n-o fi necesitat altii.
Nasol n-are ce sa se intample,daca n-ai trepidatii in volan.Oricum fa-i o verificare la o vulcanizare sa vezi daca-i echilibrata!


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 12 Mar 2007, 23:50
Post #15


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




De ce e atat de necesara echilibrarea? Am schimbat un cauciuc nou cu unul vechi,janta este din aluminiu fara nici o zgarietura...chiar nu-i vad rostul...vreau o explicatie "tehnico" tongue.gif daca se poate


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
a4tech01
post 13 Mar 2007, 00:09
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 October 06




Nu stiu sa-ti explic tehnic,dar,in principiu e vorba de echilibrarea rotii cu totul,nu a jantei(ca nu mergi doar cu janta);alt cauciuc cu particularitatile lui implica alta roata,care poate avea alt comportament.
Las pe altii.Poate explica cineva complet ce inseamna "roata echilibrata/dezechilibrata".


--------------------
nu am ** **
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KilleR82
post 13 Mar 2007, 11:31
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 2 November 06
From: Cluj-Napoca




Parerea mea:

- O greutate / deformare care poate parea mica, are efecte marcante asupra echilibrului unei roti (mai ales la viteze mari). Aceasta se manifeta in principla prin vibratii.
Am patit asa cu jantele de tabla (gumele de iarna). Pe la 120 km/h tremura masina de zici ca era aparat de vibromasaj.
La trecerea pe jante de aliaj (gume de vara), cand am dat jos jantele, am observat depuneri de noroi uscat pe interior de 0.3-0.5 cm, presarat pe alocuri cu ...pietricele... va dati seama care era cauza vibratiilor, nu?
* Mentionez ca nu am mers pe drumuri care sa aiba noroi mare, acumularile respective au fost facute in timp, de la praful / noroiul de pe drumuri si de la pietrisul antiderapant.
Cu jantele de aliaj (care au fost re-echilibrate inainte de montaj) nu am probleme.

- La echilibrarea jantelor de aliaj se pot folosi plumbi care se lipesc pe interiorul jantei, nu pe talon. Asta pt cei cu paranoia referitor la talonul cauciucului (si eu ma numar printre ei).

PS. Cred ca la "calitatea" drumurilor romanesti, ar trebui facuta cate o curatare temeinica si o re-echilibrare a rotilor la fiecare 2500 km minim smile.gif


--------------------
Renault Megane mk2 ph2 2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL
Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 13 Mar 2007, 17:24
Post #18


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




daca nui echilibrata roata ,poti buli planetarele mai repede


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 13 Mar 2007, 23:06
Post #19


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




O echilibrare se poate face si fara atasarea plumbilor pe jante? Am vazut multe masini cu jante din aluminiu(cam 80%) fara nici un plumb pe nici o janta!


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Thor1983
post 13 Mar 2007, 23:48
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 465
Joined: 7 April 04
From: In front of the computer




La alea plumbii se pun pe interior.

Echibilbrare ansamblului janta+anvelopa este necesara deoarece cele 2 componente nu au totdeauna o compozitie omogena si apar diferente de distributie a maselor.


--------------------
Mazda 6 2017
Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 18:18
Forum Renault