Problema janta aliaj?
![]() ![]() ![]() |
Problema janta aliaj?
a4tech01 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
nu am
**
**
|
|||
a4tech01 |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
N-are nimeni nici o idee?
Sau nu am fost prea clar? Deci,probabil am lovit o bordura(eu nu-mi amintesc,masina e folosita de mai multe persoane) si o portiune de 2-3 cm din "buza" jantei s-a deplasat putin spre exterior(adica nu spre cauciuc); Banuiesc ca se poate indrepta,dar ma intereseaza daca e ceva grav sau nu.Pot apare probleme la directie,trepidatii,etc? E cazul sa-mi fac probleme?Repet,deformarea nu e deloc adanca,si din cate am observat eu,in zona de contact cu pneul nu s-a intamplat nimic. Cred ca nu e mare chestie de indreptat.Cam cat ar putea costa? This post has been edited by a4tech01: 8 Mar 2007, 20:42 |
--------------------
nu am
**
**
|
|
tazzz |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
Du-te si echilibraza roata...daca pune ala prea mult plumb pe ea ar trebui schimbata...il intrebi pe ala de la vulcanizare, sau s-ar putea sa-ti spuna chiar el ca ar trebui schimbata roata...
Si da...pot aprea probleme la directie etc...cel mai bine muti roata aia pe spate... Daca tot echilibrezi o roata, fa-le pe toate 4 ca sa-ti iei de-o grija ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
rapture |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 10 November 05 ![]() |
Deci: 1-daca este janta din aliaj nu se mai poate indrepta (cel putin eu asa stiu) si se inlocuieste
2-daca este din tabla se indreapta si se echilibreaza, te sfatuiesc totusi sa pui rezerva in locul ei si pe cea stricata in porbagaj ![]() This post has been edited by rapture: 9 Mar 2007, 02:23 |
--------------------
Peugeot
407
1.8E
- - PGO 407 1.8E
|
|
DannyC |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 17 December 05 From: Baia Mare ![]() |
Mai nu e chiar asa dramatic. Depinde cat de mare e indoitura.
Am avut si eu exact accceasi problema (goapa uriasa la viteza relativ mare). Am mers la vulcanizare, baiatu a pus mana pe un ciocan - spre disperarea mea- si dupa 3-4 lovituri bine plasate si-a revenit cam 80%. Restul a iesit din echilibrare. Zicea tipu ca mai mult daca dai pe ea crapa. Si bineinteles montata pe spate! Merge rotund si-n ziua de azi ![]() Oricum, asta nu merge intotdeauna, daca indoitura e prea mare => CASCO! ...si o injuratura printre dinti la adresa drumarilor ![]() Bafta! |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 MPI Ambition
- MM 82 DNY Masina si nevasta nu se imprumuta!
|
|
angel35 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 2 February 05 ![]() |
eu stiu ca se indreapta si alea de aliaj....dar nu oriunde....apoi echilibrata
|
--------------------
Logan
Ambition
- B-xx-CHE
|
|
GicaPopescu |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 18 October 05 ![]() |
Cred ca o deformare atat de mica nu are cum sa influenteze sesizabil echilibrul rotii. Poti s-a echilibrezi, ca sa stai linistit, dar cred ca nici nu e dezechilibrata.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6MPI
- DJ-XX-XXX
|
|
a4tech01 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
ok,ms am sa ma duc sa o echilibrez
edit:am fost,nu e problema(roata nu are bataie);am echilibrat-o. This post has been edited by a4tech01: 9 Mar 2007, 18:19 |
--------------------
nu am
**
**
|
|
a4tech01 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
apropo de echilibrare,ma ingrijoreaza un aspect:plumbii care au fost pusi pe jante au niste clipsuri care nu se potrivesc cu janta(clipsurile sunt mai mari probabil pentru a se potrivi la mai multe jante) astfel incat intra prea mult in cauciuc;e posibil sa am probleme din cauza lucrului asta?pot clipsurile alea sa taie cauciucul?ca am impresia ca intra din ce in ce mai mult in anvelopa!
in plus,nu pot apare scapari de presiune pe acolo din cauza asta? This post has been edited by a4tech01: 12 Mar 2007, 17:40 |
--------------------
nu am
**
**
|
|
Sorinator |
![]()
Post
#10
|
![]() Toriphile (EWF) Group: Members Posts: 188 Joined: 23 June 06 ![]() |
Si eu am reusit astazi ca desteptu sa lovesc bordura cu roata
![]() a4tech01, la tine avea bataie cand ai verificat-o? |
--------------------
Dacia
Logan Prestige 1.6, 16 V,
2006
|
|
C@talin |
![]()
Post
#11
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
daca va arat eu ce fel e buza de la janta din tabla a mea ,da nu am chef de poze si de murdarit pe maini de la capac, buza aia e in sus, tot de la o bordura si nare nimic, de 5 luni e asa si sta volanu drept daca iau mainile dupa el.
si sumt vreo 4 cm in lungime ,da totusi, trebuie dusa odata la vulcanizare ![]() This post has been edited by C@talin: 12 Mar 2007, 23:09 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
a4tech01 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
Ptr Sorinator: nu,roata nu avea bataie(nu era descentrata),insa a fost nevoie de echilibrare.Du-o la echilibrat(chiar daca are o mica zgarietura se poate dezechilibra).Nu-i nevoie s-o pui pe spate.
Daca n-ai vibratii in volan la viteze mai maricele nu e cazul sa-ti faci nici un fel de probleme! Si eu am o janta julita(alta decat cea in cauza) si ducand-o la verificare a necesitat echilibrare!(ca am dat masina unui "dastept" ,care nu stia sa mearga decat cu rotile frecate de bordura,cica lui i-a "ramas in cap" de la scoala de soferi ca trebuie sa stea cat mai in dreapta,in consecinta baga rotile-n bordura de-ti faceai cruce ![]() In fine,numi probleme cu jantele astea de aliaj;cred ca le vand si-mi iau de tabla!Acum am o paranoia cu clipsurile alea de la plumbi,mi se pare ca o sa-mi apara o galma la cauciuc din cauza lor!Daca era Montana nu-mi pasa de el,da'i Continental! This post has been edited by a4tech01: 12 Mar 2007, 23:39 |
--------------------
nu am
**
**
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am schimbat acum ceva vreme(4 luni) un cauciuc din fata-dreapta cu cel de pe rezerva si cand a facut mutarea mi-a scos plumbul de pe janta(aliaj).Se poate intampla ceva nasol?
|
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
a4tech01 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
Pai e cam obligatoriu sa se echilibreze roata dupa ce se schimba cauciucul;echilibrarea presupune automat scoaterea plumbilor vechi;probabil n-o fi necesitat altii.
Nasol n-are ce sa se intample,daca n-ai trepidatii in volan.Oricum fa-i o verificare la o vulcanizare sa vezi daca-i echilibrata! |
--------------------
nu am
**
**
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
De ce e atat de necesara echilibrarea? Am schimbat un cauciuc nou cu unul vechi,janta este din aluminiu fara nici o zgarietura...chiar nu-i vad rostul...vreau o explicatie "tehnico"
![]() |
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
a4tech01 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
Nu stiu sa-ti explic tehnic,dar,in principiu e vorba de echilibrarea rotii cu totul,nu a jantei(ca nu mergi doar cu janta);alt cauciuc cu particularitatile lui implica alta roata,care poate avea alt comportament.
Las pe altii.Poate explica cineva complet ce inseamna "roata echilibrata/dezechilibrata". |
--------------------
nu am
**
**
|
|
KilleR82 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Parerea mea:
- O greutate / deformare care poate parea mica, are efecte marcante asupra echilibrului unei roti (mai ales la viteze mari). Aceasta se manifeta in principla prin vibratii. Am patit asa cu jantele de tabla (gumele de iarna). Pe la 120 km/h tremura masina de zici ca era aparat de vibromasaj. La trecerea pe jante de aliaj (gume de vara), cand am dat jos jantele, am observat depuneri de noroi uscat pe interior de 0.3-0.5 cm, presarat pe alocuri cu ...pietricele... va dati seama care era cauza vibratiilor, nu? * Mentionez ca nu am mers pe drumuri care sa aiba noroi mare, acumularile respective au fost facute in timp, de la praful / noroiul de pe drumuri si de la pietrisul antiderapant. Cu jantele de aliaj (care au fost re-echilibrate inainte de montaj) nu am probleme. - La echilibrarea jantelor de aliaj se pot folosi plumbi care se lipesc pe interiorul jantei, nu pe talon. Asta pt cei cu paranoia referitor la talonul cauciucului (si eu ma numar printre ei). PS. Cred ca la "calitatea" drumurilor romanesti, ar trebui facuta cate o curatare temeinica si o re-echilibrare a rotilor la fiecare 2500 km minim ![]() |
--------------------
Renault
Megane mk2 ph2
2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
|
|
C@talin |
![]()
Post
#18
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
daca nui echilibrata roata ,poti buli planetarele mai repede
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
ady85btz |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
O echilibrare se poate face si fara atasarea plumbilor pe jante? Am vazut multe masini cu jante din aluminiu(cam 80%) fara nici un plumb pe nici o janta!
|
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
Thor1983 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
La alea plumbii se pun pe interior.
Echibilbrare ansamblului janta+anvelopa este necesara deoarece cele 2 componente nu au totdeauna o compozitie omogena si apar diferente de distributie a maselor. |
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 18:18 |