DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme Incarcare baterie - stop start ?, diferenta incarcare cu si fara mufa de stop start ?

andrei_lodgy
post 3 Feb 2025, 12:56
Post #1


Andrei dacia


Group: Members
Posts: 37
Joined: 26 August 19




Buna ziua,

Am oarescare dubii asupra incarcarii bateriei mele la un duster 1.6 din 2016. Povestea incepe odata cu aparitia martorului de start-stop taiat in bord la oprirea la semafor.
Eu de obicei opresc aceasta funcție dar ocazional uit sa o opresc din prima si am observat la un moment dat ca masina nu mai oprea motorul la semafor si aparea acel semn taiat, iar eu uitasem sa apas acel buton care dezactiveaza stop-start.

Citind manualul am observat ca exista o serie de motive pt aceasta. Dar cum banuiesc ca bateria ar fi cam dusa m-am apucat de verificat bateria si incarcarea. Si am observat ceva ce nu inteleg, de ce cu mufa de stop-start pusa am o valoare la incarcare si fara mufa de stop-start am alte valori pe care le stiam eu mai normale. Mai jos dau valorile masurate.

voltaj la borne:

- inainte de pornire: 12,24

- 14,3 cu mufa de stop-start decuplata - voltaj constant

- intre 13,40- 13.37 cat timp tiuie ceva pe acolo prin partea dreapta a capotei, apoi se cam stabilizeaza in jurul valorii de 13,32 dupa ce se opreste acel tiuit electronic ...

Asa ar trebui sa se manifeste cu acea mufa conectata ?

Bateria este un agm de 60, daca conteaza și are cativa ani dar nu stiu exact cati ca asa am cumparat masina de curand.

Multumesc pentru orice raspuns.


--------------------
dacia duster 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 3 Feb 2025, 13:45
Post #2


torquemada


Group: Members
Posts: 1.902
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Nu există mufă stop-start sau alte bazaconii.

Există un senzor de curent pe borna minus, normal că încărcarea o ia razna cu mufa scoasă.

Baterie muci = sub pragul de 81% stare de încărcare

P.S. nu țiuie nimic în dreapta mașinii, decât dacă e cealaltă dreaptă. Bateria e în stânga și tot acolo ai țiuitul de la servodirecție


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_lodgy
post 3 Feb 2025, 15:03
Post #3


Andrei dacia


Group: Members
Posts: 37
Joined: 26 August 19




Poate am gresit terminologia, scuzati daca e, mufa de pe borna minus - scoasa, dezactiveaza functia stop start. Nu mi s-a raspuns la intrebare totusi.
Acele valori masurate sunt normale ? Cu mufa aceea conectata acele valori sunt normale ?

Multumesc...


--------------------
dacia duster 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 3 Feb 2025, 15:21
Post #4


torquemada


Group: Members
Posts: 1.902
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Orice euro6 cu S&S , încă din 06/2015, are încărcare pilotată cu recuperare de energie pe frânare,
adică alternatorul poate controla permanent și V și A (implicit W) deci faptul că ai 14,4 V e egal cu zero.


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 3 Feb 2025, 15:51
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.056
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Cam alea sint valorile normale, cu mufa de pe alternator scoasa el intra in regim de avarie si incarca ca pe vremuri, 14,4Vdc.
Miorlaitul il face si un alternator normal cind incarca la maxim pina se stabilizeaza bateria.
Tensiunea pe care o masurati in conditii normale tine cont de starea bateriei.
Incarcare la cele pilotate se face pina pe la max 85% ca sa mai aiba loc de recuperare a energiei pe frinare sau frina de motor.
La mine e la fel doar ca o incarc cam o data la 2 luni si cam o data pe an incarcare de egalizare.
Faptul ca nu mai opreste motorul inseamna ca a depistat fie baterie descarcata fie cu rezistenta interna mai mare decit normal si nu risca sa nu porneasca de la semafor.



--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_lodgy
post 3 Feb 2025, 16:31
Post #6


Andrei dacia


Group: Members
Posts: 37
Joined: 26 August 19




Deeci concluzia ar fi o noua baterie dacă înțeleg bine ?
Deși știam că 12,2 ar însemna că e cam pe la jumătate încărcată sau cam așa ceva. Nu știam că știe să și măsoare rezistența interna a bateriei...


QUOTE(Agrig @ 3 Feb 2025, 15:51)
Cam alea sint valorile normale, cu mufa de pe alternator scoasa el intra in regim de avarie si incarca ca pe vremuri, 14,4Vdc.
Miorlaitul il face si un alternator normal cind incarca la maxim pina se stabilizeaza bateria.
Tensiunea pe care o masurati in conditii normale tine cont de starea bateriei.
Incarcare la cele pilotate se face pina pe la max 85% ca sa mai aiba loc de recuperare a energiei pe frinare sau frina de motor.
La mine e la fel doar ca o incarc cam o data la 2 luni si cam o data pe an incarcare de egalizare.
Faptul ca nu mai opreste motorul inseamna ca a depistat fie baterie descarcata fie cu rezistenta interna mai mare decit normal si nu risca sa nu porneasca de la semafor.
*




--------------------
dacia duster 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 3 Feb 2025, 17:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.056
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




O masoara tinind cont de caderea de tensiune la descarcare la un anumit curent, are senzor de curent, ala de pe borna de - sau la incarcare ca si acolo conteaza reistenta interna a ei.
Faceti prima data o incarcare de egalizare a bateriei si dupa aia mai vedeti.
Incarcarea de egalizare e de preferat sa o faceti cu bateria deconectata mai ales daca treceti pe program de iarna, au unele masini protectie la supratensiune iar egalizarea de iarna poate depasi 15,5Vdc si sa nu mai termine redresorul programul, ex este Megane 4 al meu, pe egalizare normala e OK, pe programul de iarna nu mai finalizeaza inarcarea deoarece curentul nu scade sub 50mA cit are setat incarcatorul.
Incarcarea normala si egalizarea normala merg fara mari probleme.

Masinile cu start/stop cam "omoara" bateriile deoarece nu tin bateria incarcata la maxim din principiul lor de functionare iar bateria cu Pb atunci se pastreaza cel mai bine in timp.

Succes.


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 5 Feb 2025, 22:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 666
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Salut! pentru ca tot a venit vorba de baterii... Detin un Sandero 0,9 din 2019, bateria de fabrica si-a dat sfarsitul dupa 5 ani si 8 luni de functionare aproape zilnica.Cu 6 luni inainte ,S&S nu a mai functionat indicand apropierea sfarsitului. Intradevar nu i-am facut nicio incarcare de egalizare asa ca in decembrie ,fiind mai rece ,prima pornire a fost un pic mai greoaie, la a doua bordul a inceput sa licare ca un pom de Craciun si navigatia s-a umplut de linii verticale colorate.Am inlocuit bateria cu una noua , acelasi tip EFB cu un curent de pornire ceva mai mare decat cea veche, dar capacitatea aceeasi. Valorile tensiunilor, masurate cu un voltmetru de bricheta,destul de precis, sunt urmatoarele:
- 12,5V la pornire
-scade usor la 11,8V cat timp motorul este turat la rece apoi creste
-urca la 12,7V in timpul zilei cu salturi peste 13V(asta nu am putut urmari precis in timpul condusului)
-noaptea ,odata cu aprinderea farurilor, se fixeaza la 14,4V cu rare varfuri de 15V
Totul pare ok, singura chestie care m-a pus pe ganduri este ca S&S nu si-a revenit(nu ca m-ar deranja asta) si A-ul din bord clipeste ca nu ar avea conditii de functionare,mai ales ca AC-ul pe vremea asta nu este necesar si dezaburirea este nefolosita.Intrebarea este: trebuie facuta vreo reconfigurare/reset in urma schimbarii bateriei sau valorile sunt ok? Cei de la service spun ca nu e nevoie si ca nefunctionarea S&S are alte cauze cu toate ca, in afara de asta, masina functioneaza ok si nu da alte semne...


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 7 Feb 2025, 14:40
Post #9


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.558
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Având în vedere temperaturile de noapte+zi și bateria nouă - poate dura 1 săptămână, poate și mai mult până Stop-Start să reia decizia de a băga motorul în așteptare.
Când temperatura exterioară o să fie în jur de +10 sau mai mult o să o facă sigur - dacă nu mai e și altceva defect...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Feb 2025, 14:49
Post #10


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




parca 7 grade era limita.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei_lodgy
post 7 Feb 2025, 15:57
Post #11


Andrei dacia


Group: Members
Posts: 37
Joined: 26 August 19




La mine in manual scrie ca in jur de 0 grade se opreste stop start singur.


--------------------
dacia duster 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 7 Feb 2025, 19:13
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 666
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(DFA @ 7 Feb 2025, 14:40)
Având în vedere temperaturile de noapte+zi și bateria nouă - poate dura 1 săptămână, poate și mai mult până Stop-Start să reia decizia de a băga motorul în așteptare.
Când temperatura exterioară o să fie în jur de +10 sau mai mult o să o facă sigur - dacă nu mai e și altceva defect...
*


Bateria a fost inlocuita in Ajun de Craciun deci pana acum a prins si temperaturi pozitive. Ce am mai observat este ca ,uneori, in ultimii 10 metri de oprire la semafor , cand este scoasa din viteza si masina inca se deplaseaza,incepe sa clipeasca martorul de scoatere din viteza cu toate ca levierul este pe neutru, probabil senzorul de la cutie nu-si mai face treaba si asta este motivul de nefunctionare S&S...Oricum se apropie schimbul de ulei si voi cere atunci o verificare cu testerul. Multumesc de raspuns.
P.S. La frana de motor + apasare pedala frana alternatorul urca la 14,7V si ziua cu farurile stinse, deci incarcarea functioneaza corect(zic eu).
Scuze ca m-am bagat cu Sandelul meu peste topicul de Duster!



--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 06:33
Forum Renault