Probleme bataie motor dacia 1310 '87, Motor dacia 1310
Probleme bataie motor dacia 1310 '87, Motor dacia 1310
andreiminteuan |
6 Nov 2016, 18:04
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
|
||
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|||
Adrian Frigo |
6 Nov 2016, 22:19
Post
#2
|
Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta |
Ce ulei ai pus?Un reglaj de culbutori ai făcut?
|
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
andreiminteuan |
6 Nov 2016, 22:29
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Salut,
Am reglat culbutorii - de fapt nu eu ci un mecanic. Uleiul pe care il am in motor acum este Polytron sintetic 15W 40. |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
Adrian Frigo |
6 Nov 2016, 22:56
Post
#4
|
Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta |
La cum sună,nu știu cât de bine i-a reglat...iar ulei sintetic la motorul de dacie e din alt peisaj!Ulei mineral 15/20W40/50 Motul/Mobil1 sau Mol,e ok și ăsta.
This post has been edited by Adrian Frigo: 6 Nov 2016, 22:57 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
andreiminteuan |
7 Nov 2016, 00:01
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Crezi ca inainte de a umbla la motor at trebui sa incerc sa vad cum merge si cu un ulei mineral 20W50?
|
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
Adrian Frigo |
7 Nov 2016, 00:45
Post
#6
|
Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta |
Da!
|
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
andreiminteuan |
7 Nov 2016, 01:13
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
OK, o sa incerc.
Probabil ca cel mai devreme weekendul viitor voi putea sa ma ocup de chestia asta, dupa iti spun ce rezultat da. |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
uponten |
7 Nov 2016, 09:56
Post
#8
|
Arhanghel M Group: Members Posts: 56 Joined: 14 April 16 |
O bataie metalica ce se aude din partea de sus a motorului in general vine de la tachet/axele cu came. Bataia de tacheti se manifesta la orice turatie.
O bataie metalica ce se aude mai tare cand asculti de jos se aude de cele mai multe ori de la cuzineti uzati (joc). Bataia de cuzineti se manifesta in general la accelerari bruste si mai ales la decelerare. O bataie infundata la pornirea motorului care se atenueaza in cateva secunde poate veni de la boltul unui piston sau un cilindru bulit . Bataia de bolt se manifesta in general doar la pornire, pana se incalzeste moterul si trage ulei. Se mai poate circula asa dar nu exagerat de mult (max.25.000 km). Un ulei gros estompeaza bataia. Cand bate tot timpul atunci e clar ca s-a intrecut orice limita. Am mers vreo 2 ani cu bataie de bolt pe pistonul 1 si mergea ok. Pana la urma am inlocuit cu un set nou, cand am desfacut motorul ca nu avea rost sa carpesc motorul. Cu ulei 15W40 nu e chiar ,,sintetic,, e aproape mineral Iam un dubiu cu cele semisintetice- doar marcheting!) zic eu, si ar trebui sa nu ai zgomote. Mai mergi asa, dar cauta un set motor nou, bun, e vreo 100 euro (si mai putin), manopera vreo 200 lei(particular) si cu alte garnituri, cuzineti etc. cu vreo 1000 lei faci o treaba buna. |
--------------------
Dacia
1300
1976
- 1-SB-4116 „De la orice om ai întotdeauna de învățat, chiar și când tace.“ De la tine ce invat ?
|
|
andreiminteuan |
7 Nov 2016, 11:27
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Cunosti pe cineva care se ocupa de astfel de probleme?
|
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
jkf |
7 Nov 2016, 15:28
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 1 February 16 From: Bucuresti |
Salut, uleiul 10 w 40 (18 lei litrul) este foarte bun pentru motorul de dacie ! in niciun caz sa falosesti mazga penala de 20 w 40 care iti face mal, calamina si iti infunda toate orificiile de ungere, mai ales la culbutori. Daca ai bani poti pune si 0 w 40, dar nu uleiul iti face bataie la motor, parerea mea este ca ai joc in bolturile pistoanelor sau joc in arbore. Cand calci ambreiajul se mai aude bataia ? Cand il turezi, se echilibreaza, are vlaga ? Problema cu jocul in arbore se datoreaza mecanicilor prosti care au schimbat setul motor si nu au respectat (numerotat) ordinea cuzinetilor, pistoanelor si ale bielelor pistoanelor, astea au ordine (datorita diferentelor de greutate la pistoane si pasuire in cazul cuzinetilor) si daca sunt montate aiurea, motorul are vlaga, fuge dar isi face joc in arbore sau bolturile pistoanelor.
This post has been edited by jkf: 7 Nov 2016, 15:44 |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
sobolan |
7 Nov 2016, 18:24
Post
#11
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
QUOTE(uponten @ 7 Nov 2016, 10:56) O bataie metalica ce se aude mai tare cand asculti de jos se aude de cele mai multe ori de la cuzineti uzati (joc). Bataia de cuzineti se manifesta in general la accelerari bruste si mai ales la decelerare. la aia de biela doar,la cuzinetii palier n-ai s-auzi bataie decat la pornire pana se stinge becul la ulei.....in rest corect ....caz rar ca si la mine zanganea usor in decelerari cu linia noua,am dat baia jos si pana nu i-am schimbat si axialii cu unii noi n-a tacut....mers cu mult picior pe ambreiaj... In film am vazut ceasurile in bord si cu apa la 80 are 3 presiune....e ok linia asa in mare.....eu cred ca la el bat tachetii(tachet =pahar/vine in contact cu axa,nu culbutor,unii le amesteca) ori de la uzura pronuntata cu axa sau jocuri excesiv de mari si atunci bat tijele in ei......da' totusi prea mare galagia.... Zgomotul se stinge doar la scoaterea fisei 1 sau la orice fisa scoti ? daca dispare doar la scoaterea fisei 1 e problema,deja la ce se aude acolo boltul da puternic in camasa..... Uleiul 10w40 nu e ok la dacie decat iarna,motorul de dacie e gandit din fabricatie sa aiba jocuri tehnologice mai mari(ca sa zic asa),e un motor cu arhitectura anilor 60......eu n-as risca ,vara pe canicule si mers bara la bara presiunea scade drastic ....nu-i ok pentru linie si axa ca in rest celelalte se ung prin stropire,nu-i bai..... This post has been edited by sobolan: 7 Nov 2016, 18:35 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
andreiminteuan |
7 Nov 2016, 19:28
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Salut - sa fiu sincer astazi am pornit din nou motorul si dupa ce se incalzeste bine la relanti presiunea uleiului scade usor sub 2 - poate ca sugestia cu 15w 50 nu este de lepadat (am vazut ca Motul are 15W50).
Bataia este prezenta si cand calc ambreiajul. Am mai facut un filmulet de la pornirea la rece pana la atingerea temperaturii de regim - se observa cum zgomotul dispare daca scot fisa de la pistonul numarul 1 - este gresit sa concluzionez ca problema este de la bolt? De asemenea cu ocazia acestui nou filmulet am descoperit un huruit ciudat rau in faza de incalzire a motorului imediat dupa pornirea la rece - asta ce o mai fi? Filmuletul: https://www.youtube.com/watch?v=eyh9GGZycC0&feature=youtu.be 7 Nov 2016, 19:32: Sobolan - zgomotul dispare cand scot doar fisa 1 - se vede si in noul filmulet ce l-am facut astazi. Cunosti cumva un mecanic care at putea sa ma ajute? This post has been edited by andreiminteuan: 7 Nov 2016, 19:32 |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
Adrian Frigo |
7 Nov 2016, 21:15
Post
#13
|
Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta |
Schimbă uleiul cu unul bun (și eu aș merge pe Motul 15W50)și pe urmă un reglaj ca la carte de culbutori!Nu mai presupune că e din bolț până nu ai eliminat toate variabilele,eu îs pățit!!! Nu îți dă de gândit faptul că are momente când bate/când nu?După mine,dacă era din bolț bătea continuu!
P.S-Arată bine troșcoleta! L.E- 1)Vezi că becul ăla indică faptul că nu ai suficient lichid de frână în vas!Dacă scoți un fir de la senzor o să vezi că se stinge becul.Pompa n-are nimic. 2)Ideal,GMV-ul trebuie să declanșeze la 89* +/- 2*. 3)Treaba cu încărcarea o verifici cu un multimetru bun,nu cu ceasul ăla din bord care nu e prea precis... Spor la treabă. This post has been edited by Adrian Frigo: 7 Nov 2016, 21:36 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
andreiminteuan |
7 Nov 2016, 21:45
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Salut Adrian,
Voi schimba uleiul fara doar si poate - cum am mai spus probabil ca in weekendul ce vine. Cred ca ai dreptate in ceea ce priveste becul - nivelul din rezervorul cu lichid de frana este scazut intradevar - multumesc de observatie. Incarcarea am verificat-o este undeva la 14.7v. Termocontactul este unul nou motat chiar astazi care ar trebui trebuit sa deschida la 97 - sa il inlocuiesc cu unul de 92, si daca da ce marca? - acum am unul produs de Mahle. |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
sobolan |
7 Nov 2016, 22:04
Post
#15
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
Huruitul e de la pompa de apa.....schimb-o si schimba si fulia,pune-i una mica sa circule apa mai repede(sa nu v-aud ca strica mai repede rulmentul ca pompa aia tine 50oookm cu fulie mica fara probleme daca-i apa cu antigel pe instalatie).....
Ai batai,jocuri excesiv de mari intre culbutor si coada supapei,tot mecanismul tachet-tija-culbutor joaca si bate ca la el acasa...nu-mi spune ca i-ai reglat cu lera ca nu e ok pana nu dai rampa jos sa indrepti talpile la culbutori pentru ca ele acum au concavitati formate de la coada supapei,verifica tijele sa n-ai vreuna stramba......ai jocuri mari de tot...refa-le intai si apoi mai vorbim,eventual adu un mecanic bun sa le faca la ochi ca sa nu mai fii nevoit sa dai rampa jos.... In urma filmuletului 2 am rezerve cu bolt-ul,hai sa nu ne legam acuma de el,parerea mea...... Termocupla pleaca tarziu,nu te juca,acum e frig afara da' la vara esti mancat de viu,o sa-ti crape garnitura de chiuloasa..... Uleiul 10w40 nu e ok la masina ta...... Mecanici buni la dacii stiu doar in Galati.....batrani ,garda veche This post has been edited by sobolan: 7 Nov 2016, 22:05 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
andreiminteuan |
7 Nov 2016, 22:13
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
OK, schimb termocupla cu una 90 - 85.
La fel voi face si cu uleiul - o sa trec pe 15w 50 - de la Motul - sper sa se potriveasca motorului meu. Dupa ce fac aceste operatiuni o sa pun in nou filmulet sa vedem ce am obtinut. Pcat ca acei mecanici cu experienta sunt atat de departe - eu as avea nevoie de cineva din Bucuresti... |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
Adrian Frigo |
7 Nov 2016, 22:15
Post
#17
|
Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta |
QUOTE(andreiminteuan @ 7 Nov 2016, 22:45) Termocontactul este unul nou motat chiar astazi care ar trebui trebuit sa deschida la 97 - sa il inlocuiesc cu unul de 92, si daca da ce marca? - acum am unul produs de Mahle. Astea de Mahle sunt bune după cum se înclină vaporul...! Cauți o termocuplă de Calorstat(Vernet) 82-89*,nu de 92/95/97*/etc. @sobolan- |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
jkf |
7 Nov 2016, 22:48
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 1 February 16 From: Bucuresti |
Eu am la a mea termocupla de dacia papuc diesel si electroventilator de dacia nova, radiator de dacia 1310 cel mai mare si merg perfect. Nu sunt de acord cu fulia mai mica la pompa de apa, eu am avut la alternator si vreu sa va spun ca motorului i-a scazut puterea drastic, fulia era de Otcit. Eu folosesc ulei Elf 10 w 40 din anul 2006 si niciodata nu a consumat gram de ulei, daca desfac capacul de la culbutori si fac o poza, interiorul chiulasei este galben, fara pic de calamina sau mazaga. Ideea este sa verificati simeringurile de la supape, acestea tin foarte putin si mai si sar din cand in cand, la a mea am facut la strung niste suporti care nu permit sa sara simeringurile de la supape, sunt suporti tinuti de arcuri care stau fest pe simeringuri.
|
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
sobolan |
7 Nov 2016, 23:35
Post
#19
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
suportii aia de tinut simeringurile cum le zici tu se faceau si se pot face si acum la orice strungar daca-i dai cotele corecte...moda pleaca de la oltcit si merge si la dacie mai ales pe chiuloasele de 97 unde ghidurile-s mici si usor conice spre capat....daca pui simeringuri goetze sar oricum fara acel suport care defapt e o saiba degetar ce sta sub arcul supapei dar "imbraca" acel simering si-l tine fix....trebuie scoase si saibele de sub arcurile supapelor daca pui degetarele astea......
Daca se folosesc simeringuri de calitate sau de alea dedicate cu teflon si siguranta elastica nu mai ai batai de cap.....sau chiuloasa de injectie(am eu pe a mea) si are ghidurile mai lungi si fara acel "inceput" conic..... Repet,nu vorbiti baliverne cu fuliile,ceea ce se schimba e insesizabil comparativ cu temperaturile din motor....... Daca desfaci capacul de la culbutori si chiuloasa e curata inseamna ca ai schimbat uleiul la timp.....ca-l mananca pe la supape se vede la esapament si mai greu la joja @adrian : ms,incerc sa ma fac si eu util This post has been edited by sobolan: 7 Nov 2016, 23:40 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
maho |
8 Nov 2016, 11:08
Post
#20
|
Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.147 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic |
N-am avut timp sa vizionez tot filmuletul, ca-i destul de lung, dar am cateva observatii:
Lichidul de racire din borcan are o culoare dubioasa, nu-i nici portocaliu (cum ar trebui la radiatorul tau de aluminiu care cam pierde lichid pe la furtunul gros inferior), nici roz sau verde; e albicios, ceeace ma duce cu gandul la faimosii "muci" (combinatie de motor uzat, ulei nepotrivit si antigel, + condens). Daca sunt "muci", sigur sunt si pe busonul de umplere ulei. La scoaterea fisei aferente cilindrului 2 (cand te-a curentat) nu s-a auzit nici o schimbare/scadere de turatie, e posibil ca cilindrul 2 sa nu lucreze, verifica bujiia si fisa intai. Am vazut de cateva ori ledul aprinderii electronice, si clipea mult mai rar decat ar trebui, asta sugereaza ca ai avansul dereglat (si "la ochi", delcoul imi pare putin mai rotit in sens antiorar decat ar trebui). Mecanic in Bucuresti gasesti, sunt destui colegi de forum (inclusiv membri Retromobil, cu state vechi in vechituri de dacie) cu care poti lua legatura; vezi pe la "Restaurari", cred ca Ov, Albert Einstein, ydaniel, iti pot recomanda pe cineva loco. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
andreiminteuan |
8 Nov 2016, 19:18
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Salut maho,
Multumesc pentru observatii - voi incerca sa iau legatura cu colegii mentionati de tine sa vad cum rezolv problema. |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
vladut88 |
9 Nov 2016, 18:30
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor |
Mie imi suna a fusta de piston rupta
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
andreiminteuan |
9 Nov 2016, 18:57
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Atunci va trebui sa refac motorul.
Oricum am comandat uleiul 15W50 si dupa ce il schimb o sa vedem rezultatele. 9 Nov 2016, 20:04: Ce mai mare problema a mea este ca nu gasesc un mecanic serios dornic sa vina sa investigheze problema mai in detaliu. This post has been edited by andreiminteuan: 9 Nov 2016, 20:04 |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
sobolan |
9 Nov 2016, 21:45
Post
#24
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
andreiminteuan |
9 Nov 2016, 21:57
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Sobolan,
Te rog ai putea sa imi recomanzi in producator pentru pompa de apa? Am vazut pe epiesa ca au de la Magneti si Hepu (mai scumpe) si altele mai ieftine de la ITN si BGA - care nu imi spun nimic.... |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
sobolan |
9 Nov 2016, 21:59
Post
#26
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
magneti sau hepu,ce vrei tu,ambele-s ok.....regleaza jocurile la culbutori,degeaba schimbi uleiul.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
andreiminteuan |
9 Nov 2016, 22:04
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
Am incercat sa reglez eu jocul - dar nu am reusit mare lucru, de aceea am chemat un mechanic care i-a reglat mai intai cu lera si dupa i-a luat si la mana.
El spunea ca nu at fi de la tacheti, as cere parera unui al doi-lea mecanic dar nu gasesc unul de incredere aici in Bucuresti. O sa command Hepu pentru pompa de apa (am vazut ca este mai scumpa decat Magneti - si sper ca este si mai calitativa). |
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
jkf |
9 Nov 2016, 22:28
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 1 February 16 From: Bucuresti |
Iti pot recomanda pe mecanicul meu cu 35 ani experienta, 0722 227 345 - dl. Gabriel. Are toate uneltele necesare pentru orice motor sau cutie viteze de Dacie 1310. Din anul 2005 apelez la el.
|
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
andreiminteuan |
9 Nov 2016, 22:32
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 July 08 |
OK, multumesc de recomandare - o sa il sun sa vad cand are timp sa treaca sa vada masina si va tin la current cu concluziile...
|
--------------------
ford
focus
2003
- b53ddv
|
|
sobolan |
9 Nov 2016, 23:26
Post
#30
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 04:55 |