Probleme caldura!dupa schimbarea antigelului
Probleme caldura!dupa schimbarea antigelului
valy1233 |
20 Dec 2012, 17:34
Post
#1
|
||
Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 |
|
||
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|||
Merced |
20 Dec 2012, 17:40
Post
#2
|
No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.250 Joined: 24 June 07 |
Ai aerisit instalatia dupa ce ai schimbat lichidul de racire?
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
valy1233 |
20 Dec 2012, 17:41
Post
#3
|
Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 |
|
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
B17XGG |
20 Dec 2012, 18:08
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 |
Turul este cel cu robinetul. Cred ca ti-a ramas apa in radiatorul aerotermei (care acum este gheata, bineinteles). Trebuia sa bagi antigelul imediat dupa golire, cand masina era inca calda.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
Kenji CN4 |
20 Dec 2012, 22:38
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 8 September 12 |
incearca sa pornesti motorul si sa il lasi sa se incalzeasca cu robinetul de la calorifer deschis maxim ridici vasul de expansiune cat mai sus si astepti o sa dureze putin dupa care va trebuii sa completezi cu antigel sau amestec ca o sa scada nivelul altfel nu vad cum ai putea sa dezgheti apa din calorifer fara sa demontezi caloriferul
|
--------------------
Dacia
1310 L CN4
1999
- BV05DKY
|
|
valy1233 |
20 Dec 2012, 22:41
Post
#6
|
Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 |
QUOTE(Kenji CN4 @ 20 Dec 2012, 22:38) incearca sa pornesti motorul si sa il lasi sa se incalzeasca cu robinetul de la calorifer deschis maxim ridici vasul de expansiune cat mai sus si astepti o sa dureze putin dupa care va trebuii sa completezi cu antigel sau amestec ca o sa scada nivelul altfel nu vad cum ai putea sa dezgheti apa din calorifer fara sa demontezi caloriferul am mers cu masina cativa km buni...plus lasata la relanti 30 min,nimic...maine o sa iau un feon industrial sa incalzesc furtunul de la tur |
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
sebymesteru |
20 Dec 2012, 22:54
Post
#7
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
daca ti-a inghetat apa in calorifer,roaga-te sa nu fi pleznit nicaieri,altfel o sa iti curga intro veselie cand se va dezgheta. Nu inteleg de ce nu i-ai bagat pe loc antigelul,dadeai furtunul gros de la retur jos de pe pompa,lasai sa curga apa si dupa ce il montai bagai in radiator antigelul,completai pana la plin cu apa daca el nu ajungea si gata. Pastrai juma de litru sa bagi si in vasul de expansiune si porneai motorul sa isi invarta apa pana deschidea termostatul si cu tot cu aerisire treaba nu dura mai mult de 20-30 de minute. Asa acum ai sa te chinui degeaba....
This post has been edited by sebymesteru: 20 Dec 2012, 23:01 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
B17XGG |
20 Dec 2012, 23:05
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 |
Mai bine pune foenul industrial sa bata pe grila si pornesti ventilatorul aerotermei la tr. a II-a ca sa treaca aer cald prin radiatorul aerotermei. Cand se va dezgheta vei vedea ce a mai ramas din el, cum zice @sebymesteru.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
valy1233 |
20 Dec 2012, 23:08
Post
#9
|
Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 |
pai daca nu ajunge apa in el,nu e clar ca e blocat pe traseu?caci furtunul e rece pana in robinet
|
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
pais_valenciano |
21 Dec 2012, 16:21
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 |
QUOTE(valy1233 @ 20 Dec 2012, 18:34) am schimbat antigelul,odata cu el am ramas fara caldura in masina,tin sa precizez ca inainte cu o zi,pe apa aveam caldura perfecta,seara i-am dat drumu la apa jos ca a2-a zi sa ii pun antigelul(noaptea a fost -6 grade) apa in bord urca la 90 de grade lejer,termostatul deschide(cred,ca altfel nu mai scadea acul la jumate,aproximativ) furtunele care duc la aeroterma sunt reci,poate exista vreun dop de gheata pe traseu?,care este turul care duce in aeroterma?cel cu comanda de inchidere/deschidere?sau cel cu aerisitor? ps,bord cn3 cu aeroterma sub bord In octombrie am trecut si eu de la apa la antigel. Rezultatul :acul la temperatura nu mai sta fix la jumate (cum statea cu apa) ci a urcat cu 2 mm mai sus, caldura am muult mai putina. Am tot aerisito de multe ori cu acelasi rezultat. Antigelul face transfer termic mai prost decat apa. |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
B17XGG |
21 Dec 2012, 17:08
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 |
Printr-un circuit blocat intr-un punct oarecare nu circula fluid. Ca atare nu se va incalzi pe toata lungimea lui. Localizarea dopului poti sa o faci printr-o investigatie bine gandita. Spre ex. sa scoti furtunurile (pe rand) chiar de la aeroterma (sub bord, dupa ce ai demontat cutia torpedoului - ca sa ai acces si vizualizare mai bune). Daca nu ai inteles, ma dau batut.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
nikuniku |
21 Dec 2012, 22:45
Post
#12
|
Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti |
pais_valenciano daca ai pus numai antigel fara sa-l diluezi cu apa 1/1 chestia cu transferu termic ai nimerito,patit cu masina,antigel facut la -45*= fara caldura,am scos 2 litri din radiator si am pus apa,sa schimbat temperatura in masina spre foarte cald,masurat cu densimetru -35*
This post has been edited by nikuniku: 21 Dec 2012, 22:46 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
pais_valenciano |
22 Dec 2012, 18:42
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 |
QUOTE(nikuniku @ 21 Dec 2012, 23:45) pais_valenciano daca ai pus numai antigel fara sa-l diluezi cu apa 1/1 chestia cu transferu termic ai nimerito,patit cu masina,antigel facut la -45*= fara caldura,am scos 2 litri din radiator si am pus apa,sa schimbat temperatura in masina spre foarte cald,masurat cu densimetru -35* Nu am densimetru , deci nu stiu ce densitate are , problema la mine a fost in felul urmator, masina a stationat cam trei ani nemiscata, banuiesc ca avea antigel in lichidul de racire, dupa ce a intrat in propietatea mea in luna mai am pornito si pierdea apa pe la capacul pompei de apa, asa ca am schimbat capacul, l am demontat si a curs lichidul de racire pana la nivelul capacului, pe urma am completat doar cu apa pt ca era vara, in noiembrie am golit pe la surubul ala de la baza radiatorului (nu stiu cat lichid a mai ramas in instalatie si ce concentratie avea), si am inteles ca instalatia avea 5 litri, deci am bagat 2,5 litri antigel si cam 0,5 litri apa plus ce mai ramasese in instalatie |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
krapcarasu |
22 Dec 2012, 19:18
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
de multe ori nu se tine cont ca sistemul de racire la 1310 asa bicisnic cum e , e 'gandit' sa lucreze cu supapa functionala in capacul vasului de expansiune. Ajuta f mult pt a avea caldura buna iarna si racire buna vara un vas de expansiune cu 2-3 stuturi montat cat mai sus, cu supapa buna; e f ieftin si usor de pus, se scapa complet de grija aerisirii
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
ghitza |
22 Dec 2012, 22:48
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
aici te referi la alt vas de expansiune cand zici cat mai sus si cu 2-3 stuturi da?adica gen celui de pe straineze sau de la nova in sus
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
krapcarasu |
22 Dec 2012, 23:00
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
da, e bun de pus in zona unde iese furtunul din calorifer , am sa fac poza
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
nikuniku |
22 Dec 2012, 23:11
Post
#17
|
Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti |
adica asa ceva
am pus si nu am mai avut probleme cu caldura iarna era mai sus decat radiatoru de racire si caloriferu This post has been edited by nikuniku: 22 Dec 2012, 23:12 Attached thumbnail(s) Imagine0040.jpg ( Size: 309.25k ) Number of downloads: 461 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
fullhouse |
23 Dec 2012, 16:07
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare |
Nikule, am si eu o intrebare: Furtunelul ala rosu de pe capac nu anuleaza presiunea in circuitul de racire, fiind permanent conectat cu exteriorul banuiesc? Banuiesc ca acel furtun e legat pentru a evacua lichidul in exces in caz de supraincalzire a motorului, nu? Supapa in capac mai exista?
Furtunul de la baza vasului e legat la furtunul gros de retur al radiatorului printr-un teu, nu? La primavara sigur trec si eu pe sistemul asta. This post has been edited by fullhouse: 23 Dec 2012, 16:10 |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
nikuniku |
23 Dec 2012, 16:29
Post
#19
|
Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti |
fullhouse furtunu rosu este pus sa arunce apa jos in caz ca se arde garnitura(vezi ca vasu este langa calculator)
supapa este presiune este in capac(obligatoriu) vasu se leaga pe furtunu de retur de la calorifer,si sus in el intra furtunu care se baga in vasul original al masinii avantaje--,caldura iarna,nu mai este nevoie de aerisire(vasu este in punctul ce mai sus)apa/antigel este TOT timpu in motor un singur dezavantaj-cand pornesti motoru apa se ridica 1-1,5 cm in vas in rest nimic acest sistem lam pus la 3 dacii si la toate se ridica apa asa cum am spus mai sus,si iarna toti erau fericiti ca au caldura,(2cu bord CN 1 cu bord normal) |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Cioby92 |
23 Dec 2012, 16:58
Post
#20
|
Membru fara semnalmente Group: Members Posts: 402 Joined: 22 December 09 From: Brasov |
Niku, in timp ce motorul merge, pe furtunul de sus (cel care vine din radiator), curge antigel?
|
--------------------
Dacia
1300/1976
cu elemente de 1310
- BV 01 EMP Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse |
|
nikuniku |
23 Dec 2012, 17:09
Post
#21
|
Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti |
Cioby92 doar cand este deschis termostatu vine apa
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
krapcarasu |
23 Dec 2012, 19:06
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
varianta cu 3 stuturi, curge tot timpul din aerisitor in vas
Attached thumbnail(s) Fotografie0104.jpg ( Size: 867.99k ) Number of downloads: 444 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
fullhouse |
23 Dec 2012, 19:50
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare |
Am vazut la Minel parca varianta de legare la furtunul de iesire din radiator, de aia am intrebat. E acelasi lucru? Furtunul de retur din calorifer e cel cu aerisitorul, legatura ai facut-o dupa aerisitor, spre pompa de apa, nu? Daca ai si o poza cu teul respectiv, ti-as fi si mai recunoscator, mersi.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
krapcarasu |
23 Dec 2012, 20:16
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
e un t de cupru pt instalatii , e taiat in jumate furtunul care iese din radiator, in poza asta inca nu era tras al treilea stut
Attached thumbnail(s) Fotografie0015_1.jpg ( Size: 622.99k ) Number of downloads: 415 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
krapcarasu |
26 Dec 2012, 21:08
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
QUOTE(pais_valenciano @ 22 Dec 2012, 19:42) Nu am densimetru , deci nu stiu ce densitate are , problema la mine a fost in felul urmator, masina a stationat cam trei ani nemiscata, banuiesc ca avea antigel in lichidul de racire, dupa ce a intrat in propietatea mea in luna mai am pornito si pierdea apa pe la capacul pompei de apa, asa ca am schimbat capacul, l am demontat si a curs lichidul de racire pana la nivelul capacului, pe urma am completat doar cu apa pt ca era vara, in noiembrie am golit pe la surubul ala de la baza radiatorului (nu stiu cat lichid a mai ramas in instalatie si ce concentratie avea), si am inteles ca instalatia avea 5 litri, deci am bagat 2,5 litri antigel si cam 0,5 litri apa plus ce mai ramasese in instalatie daca e vorba de antigel normal, de la un punct densimetrul nu mai spune adevarul, solutia de peste 50 % ca protectie antinghet se duce in jos, antigelul (albastru de ex)simplu tip concentrat rezista mai putin decat solutia de 1la 1, care e cea mai rezistenta. In plus transferul termic e prost si vascozitate mai mare, pt concentratii mari, inutile |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
nikuniku |
26 Dec 2012, 21:18
Post
#26
|
Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti |
niste poze cu modificarile facute la instalatia de racire
krapcarasu ia zi cum stai cu caldura in masina,este OK? This post has been edited by nikuniku: 26 Dec 2012, 21:20 Attached thumbnail(s) Imagine0067.jpg ( Size: 307.98k ) Number of downloads: 356 Imagine0040.jpg ( Size: 309.25k ) Number of downloads: 346 Imagine0059.jpg ( Size: 319.32k ) Number of downloads: 112 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
krapcarasu |
26 Dec 2012, 21:33
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
da, e f buna caldura(bord scoica), fata de sistemul din pozele tale, am tras stutul de jos al vasului in furtunul gros , in varinta cu el tras la retur calorifer crestea nivelul in vas la accelerare, si mai e in plus un stut in partea de sus conectat la aerisitorul superior
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
nikuniku |
26 Dec 2012, 21:37
Post
#28
|
Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti |
krapcarasu exact cum am scris mai sus cand porneam masina crestea nivelu cu 1-1,5 cm,dar nu ma deranja atata timp cat se racea motoru OK si aveam caldura iarna in masina
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
fullhouse |
26 Dec 2012, 22:53
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare |
Baieti, pana la urma care-i cea mai buna solutie constructia de legare a furtunului de la baza vasului de expansiune? De pe returul radiatorului sau de pe returul caloriferului? Daca sunt avantaje si dezavantaje? In afara de acea urcare a nivelului lichidului. Sincer n-am unde sa studiez varianta aleasa la masinile care au venit de la mama lor cu sistemul lor, daca stiti voi cum e legat la dacia supernova, solenza, logan, va rog sa-mi spuneti si mie, ca sa stiu ce sistem sa aleg, mersi.
Si sarbatori fericite tuturor!!!!! |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
Minel |
27 Dec 2012, 10:10
Post
#30
|
Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 08:18 |