DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme turatie in franare, Probleme turatie in franare

rberca
post 18 Dec 2007, 09:44
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 November 02
From: Bucuresti




Salut,
am si eu urmatoarea problema cu masina mea:
cand e motorul rece (mai ales acum iarna cand e frig afara) imi scade turatia in urmatoarele conditii:
merg cu masina, si cand ajung la semafor sa zicem si franez, atunci scade turatia pana pe undeva la 4-500 de ture, ba chiar daca franez brusc in primele 5-10 minute de cand am pornit-o mi se intampla sa scada asa de mult turatia incat sa se opreasca motorul... deci daca stau cu masina pe liber si motorul la relanti nu am probleme, turatia e normala... dar atunci cand sunt in franare, indiferent daca o scot din viteza sau nu, scade turatia doar ca nu se opreste la 7-800 cum e normal la relanti, ci scade mult sub limita asta... ramane asa scazuta cam o secunda dupa care isi revine. In momentul ala in care scade turatia, am observat ca intensitatea farurilor scade si ea destul de mult...
Cand sunt cu ea in mers si accelerata nu am constatat sa am lipsa de putere sau ceva... doar cand nu mai accelerez si franez se intampla beleaua ... ce credeti ca poate fi?

Multumesc anticipat.


--------------------
DSN Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 18 Dec 2007, 10:14
Post #2


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Sa nu fie pompa de frana sau furtunul care duce la aceasta .. arunca o privire pe acolo smile.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rberca
post 18 Dec 2007, 10:47
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 November 02
From: Bucuresti




QUOTE(cosmin_2300 @ 18 Dec 2007, 12:14)
Sa nu fie pompa de frana sau furtunul care duce la aceasta .. arunca o privire pe acolo smile.gif
*



Pai ce legatura ar fi intre pompa de frana si turatia motorului? Pana la urma nu pare ceva direct legat de frana in sine ci doar de faptul ca atunci cand franez atunci nu mai am piciorul pe acceleratie si scade viteza de rulare si atunci scade turatia... asa e normal sa se intample, doar ca la mine in momentul ala scade mai mult decat trebuie...si scade sub nivelul normal de turatie la relanti...
Nu ma prea pricep eu la masini dar la prima vedere nu vad legatura cu pompa de frana... nu e exclus insa sa ma insel :-)


--------------------
DSN Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 18 Dec 2007, 10:52
Post #4


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Motorul pompeaza aer in pompa de frana ca sa ai tu servofrana smile.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly89ct
post 18 Dec 2007, 21:01
Post #5


Membru cu masina...


Group: Members
Posts: 404
Joined: 30 September 07
From: Constanta




mie nu mi se pare o problema tehnica ca iti scade turatia sub 800 de ture,ci ca o tii prea mult in viteza cand franezi.E normal spre exemplu ca atunci cand mergi cu treapta a 4a si franezi cu ea in viteza pana la 20km/h sa'ti scada turatia sub 800 de ture.e un raport motor/cutie,o sa'ti dau un link la un raport pe care l'a scris negru pe alb SYL.
ideea e sa calci ambreiajul mai devreme sa nu mai lasi motorul sa mearga subturat.
http://www.daciaclub.ro/Viteza-turatii-t94526.html
uita'te la postul 2

P.S. il citez pe SYL: "-tr.4 - 27.02 km/h".asta este la 1000rpm.sa presupunem ca pe la 20 km/h deja incepe sa scada sub 800rpm,e ceva normal.
ideea e ca atunci cand vezi ca incepe sa trepideze masina sa calci ambreiajul.

This post has been edited by iuly89ct: 18 Dec 2007, 21:06


--------------------
BMW 525d E60 2006
"Nu e niciodata prea tarziu pentru a nu face nimic". Confucius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 18 Dec 2007, 21:45
Post #6


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




QUOTE(rberca @ 18 Dec 2007, 10:44)

merg cu masina, si cand ajung la semafor sa zicem si franez, atunci scade turatia pana pe undeva la 4-500 de ture, ba chiar daca franez brusc in primele 5-10 minute de cand am pornit-o mi se intampla sa scada asa de mult turatia incat sa se opreasca motorul... deci daca stau cu masina pe liber si motorul la relanti nu am probleme, turatia e normala... dar atunci cand sunt in franare, indiferent daca o scot din viteza sau nu, scade turatia doar ca nu se opreste la 7-800 cum e normal la relanti, ci scade mult sub limita asta... ramane asa scazuta cam o secunda dupa care isi revine. In momentul ala in care scade turatia, am observat ca intensitatea farurilor scade si ea destul de mult...

*


Cam pica ce zici tu ...


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly89ct
post 18 Dec 2007, 21:58
Post #7


Membru cu masina...


Group: Members
Posts: 404
Joined: 30 September 07
From: Constanta




QUOTE(rberca @ 18 Dec 2007, 09:44)
deci daca stau cu masina pe liber si motorul la relanti nu am probleme, turatia e normala... dar atunci cand sunt in franare, indiferent daca o scot din viteza sau nu, scade turatia doar ca nu se opreste la 7-800 cum e normal la relanti, ci scade mult sub limita asta... ramane asa scazuta cam o secunda dupa care isi revine. In momentul ala in care scade turatia, am observat ca intensitatea farurilor scade si ea destul de mult...
Cand sunt cu ea in mers si accelerata nu am constatat sa am lipsa de putere sau ceva... doar cand nu mai accelerez si franez se intampla beleaua ... ce credeti ca poate fi?

Multumesc anticipat.
*


lucrurile spuse de ea se cam bat cap in cap:la relanti turatia e normala,dar cand franeaza "scade mult sub limita asta".daca apesi ambreiajul cand franezi motorul scade pana la turatia lui normala de relanti.inseamna ca nu apasa ea ambreiajul la timp cand franeaza.imi sustin ideea asta pana cand ma va contrazice ea zicand ca apasa ambreiajul la timp.
motorul de SuperNova nu e ca ala pe carburator sa se inece imediat cum nu'l tii tu mai turat,sa zici ca are jiglerul infundat:)eu altfel nu'mi explic.dar se poate sa ma insel.astept postul ei:P

This post has been edited by iuly89ct: 18 Dec 2007, 21:59


--------------------
BMW 525d E60 2006
"Nu e niciodata prea tarziu pentru a nu face nimic". Confucius
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rberca
post 18 Dec 2007, 22:29
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 November 02
From: Bucuresti




Hm...nu are nici o legatura cu stilul de condus si cu apasarea pedalei de ambreiaj... am totusi destui ani de experienta in condus :-) ... dar nu despre asta e vorba.
Deci, am mai facut un test cu motorul rece si mi-am dat seama ca nu are nici o legatura cu franarea sau cu ambreiajul: deci am constatat ca avand motorul rece are exact acelasi comportament daca stand cu masina pe loc si nebagata in viteza fac urmatoarea chestie: accelerez brusc pana spre 3000 de ture, o tin asa turata cateva secunde si apoi iau piciorul brusc de pe acceleratie ca sa scada brusc turatia... ei bine, turatia nu scade pana la 800 ci scade pana la 4-500 ... si uneori scade pana se opreste motorul... iar in momentele alea am vazut ca intensitatea farurilor scade destul de mult. De obicei dupa ce sta la 4-500 de ture o secunda,maxim doua, isi revine singura... dar cateodata nu se mai poate redresa si se opreste. Sper ca acum am explicat mai clar si imi cer scuze daca in postul initial am introdus in ecuatie chestii care se pare ca nu aveau legatura...


--------------------
DSN Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
preghicialex
post 18 Dec 2007, 23:55
Post #9


Z


Group: Members
Posts: 240
Joined: 10 August 06




Suna a motoras pas cu pas... Sau de ce nu senzorul nostru mult iubit, senzorul de turatie. Al doi-lea se rezolva gratis asa ca incepi cu el. Se curata mufa si capatul metalic si se probeaza dupa aceea. Daca simptomele sunt aceleasi treci la motorasul pas cu pas...


--------------------
X Y Z
Ex: SuperNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 19 Dec 2007, 10:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




QUOTE(cosmin_2300 @ 18 Dec 2007, 10:52)
Motorul pompeaza aer in pompa de frana ca sa ai tu servofrana smile.gif
*


Poate trage aerul din servofrina.
Io stiu ca servo frina e actionata de depresiunea din galeria de admisie.


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 19 Dec 2007, 10:58
Post #11


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Sincer nu stiu ... stiu ca are legatura cu motorul ... imi cer scuze daca am dezinformat smile.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 19 Dec 2007, 11:19
Post #12


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Par a fi două chestii diferite:
1. motoraș pas cu pas în cazul ambalării motorului stând pe loc;
2. membrana de la servo spartă sau furtunul de la galerie la frână cu probleme.
Sau chiar o chestie combinată.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 19 Dec 2007, 16:55
Post #13


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.221
Joined: 25 November 06
From: Deva




Vis a vis de senzorul de turatie nu strica demontarea lui. Il vei gasi plin de pilitura metalica . E prins in 2 suruburi si e usor de dat jos.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 20 Dec 2007, 09:26
Post #14


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




N-are dom'le nici o treabă senzorul de turație cu problema de față!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dumi81
post 29 May 2009, 13:25
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 14 May 09




Stiu ca vin si eu acum dupa 2 ani dar am vazut 1 post pe care nu pot sa nu-l comentez. Servofrana se alimenteaza cu are din galeria de admisie? radmasa.gif . Si la daciile vechi cu carburatie primeste si un amestec bogat de benzina nu? radmasa.gif . Stiu acum o sa ziceti ca de fapt pompa de servo functioneaza pe vaccum si nu pe presiune, dar oricum ar fi ar afecta destul de grav functionarea motorului.


--------------------
Ford / Volvo Focus / S40 2010 / 2006 - CT 52 MAI
Membru si atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th December 2024 - 13:17
Forum Renault