DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Puntea spate stramba

vlad p
post 11 Jun 2004, 13:13
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 11 June 04
From: Dr. Taberei




Am de curand o dacie 1310 din '91 cu puntea spate stramba. Cauciucul din stanga are doar 7.000 km si e complet distrus (tocit accentuat intr-o parte).
As avea cateva intrebari, la care va rog imi raspundeti:

1.defectiunea asta are consecinte negative doar in ceea ce priveste costurile (deh, gumele costa ceva) sau implica si pereclitarea sigurantei ?

2. Are cineva idee cam cat costa o punte si montajul aferent ?

3. asemenea reparatie se face doar in service sau pot sa ma bazez pe un mecanic bun care o schimba "in fata blocului" ?

10X


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 11 Jun 2004, 13:34
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Exista statii service care au dispozitive si care redreseaza aceste punti binenteles pina la un anumit grad de deformare
Sunt de parere sa incerci aceasta idee inainte de a cumpara una noua


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bytzu
post 11 Jun 2004, 15:23
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti




ia de la second si o pui linistit - orice lucru indreptat nu mai e ca nou(bun)


--------------------
Renault 12 - B-22-MZN
also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad p
post 11 Jun 2004, 15:39
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 11 June 04
From: Dr. Taberei




nu cred ca merg pe ideea de second. cred ca ma costa ceva manopera, si nu am chef sa aflu apoi ca nici aia nu e buna.

Dyda, ai idee cat costa un rectificat vs. una noua ? dar manopera ?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nimic
post 11 Jun 2004, 15:54
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 27 January 04




asta vara am avut si eu puntea pe spate bushita.eram la padure,am dat cu spatele am ocolit copacul dar n-am vazut radacinadestul de mare si pratic am sarit-o cu roata din spate.puntea era torsionata de-ti era frica ca acu acu se rupe roata.am indreptat-o la un service in galati(service-ul vechi pt cine shtie) si m-a costat 1 milion doua sute.in banii astia a intrat si un bratz pe o parte care nu a putut fi desfacut si a a fost taiat.deci cam vreo 800 m-ar fi costat doar puntea.reparatzia am facut-o la service dar n-am platit la casa ci direct la meseriash.cauciucurile sunt de atunci si nu au uzura neuniforma(au doar uzura normala care o au toate cauciucurile rulate destul de mult).
acum depinde si cum e strambata a ta.a mea era torsionata destul de urat si mi-a facut-o ca noua.si eu sunt de parere ca puntzile la sh nu-si merita banii.am vrut si eu sa iau una dar la sh era 1,2 mil iar una noua era 2 mil deci nu merita.plus ca nu shtii cat e de uzata si crede-ma ca n-ai vrea sa tzi se rupa fuzetele si sa ramai cu rotzile ijn drum


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 13 Jun 2004, 20:05
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




vlad p, Punte noua cred ca ar fi idee buna. Nu cred ca afecteaza siguranta masinii ci doar banii care-i arunci pe cauciucuri. Cineva a zis de rectificare?? laugh.gif Probabil ca o rectificare CORECTA a unui asemenea ansamblu ar fi mai scumpa decat puntea in sine! Posibil de la unghiurile dereglate pe spate sa consume mai mult, instabilitate, etc. Nu circula asa cu masina.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nimic
post 13 Jun 2004, 22:37
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 27 January 04




AC-da-mi voie sa te contrazic:
in primul rand daca itzi falfaie o roata si se uzeaza cauciucul doar pe o muchie ai toate shansele sa se rupa fuzeta si nu shtiu cum se simte cineva caruia in mers ii zboara o roata.si mai ales ceilaltzi participantzi in trafic
planetarele se rectifica.puntzile se indreapta.pt un meseriash nu e o treaba asa de grea si daca meshterul face treaba cu simtz de raspundere poate merge linishtit cu puntea indreptata.
logic ca o punte noua e solutzia cea mai buna,eu am spus doar ca intre o punte la sh si una indreptata eu as merge pe a doua varianta


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 13 Jun 2004, 23:07
Post #8


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Eu merg cu puntea stramba de la inceputul anului. Am ceva mii de km, cauciucul nu are semne evidente de uzura, poate shi din cauza ca la mine talonul e de 85, adica e inalt shi presiunea asupra partii laterale a cauciucului e mai mica, se mareste probabil zona de contact cu solul, nimk mai mult.
Am vazut cum arata un banc de indreptare de punti. E cam rudimentar, nu are cine stie ce precizie in indreptare. Indreptarea se face cu ciocanul shi eventual incalzire cu sudura unde este. Unde nu este se face mecanic shi se mareste sansa ca puntea sa revina la deformarea initiala.
Constructia puntii e facuta ca sa evite situatii de genul celor pomenite mai sus, ramas fara o roata sau mai stiu eu ce scenariu l. Cand se "rupe" roata, se desprinde fuzeta, locasul in care e fixata fuzeta nu ii permite desprinderea de punte, deci in 3 roti nu ramai sigur, dar se distruge tamburul sau se dezechilibreaza masina la viteza mare. De obicei ruperea e precedata de un soc puternic, generat de o groapa de exemplu smile.gif.
Manopera pt demontarea puntii e maricica, operatiiunea e costisitoare, demontare de conducte de frana, repartitor, scos rulmenti, inlocuit unde e posibil, iar in partea franta a puntii sigur trebuiesc inlocuiti, reglat frane apoi, chestia necesita experienta , o rampa, un prieten cu o ranga ca sa ridici puntea shi sa o aduci in pozitie de fixare, multe altele. In fata blocului e cam greu de facut.
Eu am avut inainte o punte ruginita la care s'a desprins fuzeta aia intr'o gropa solitara de la universitate. Apoi am pus una noua piesa de origine dacia, care s'a indoit la un mic derapaj asta iarna. Faza naspa e ca le fac cat mai proaste, de asemnea vopseaua puntii nu rezista la rugina, iar procesul de deteriorare incepe din momentul in care e scoasa din ambalajul de plastic. Shi sunt scumpe al naibii, una dintre cele mai scumpe piese de la caruta.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nimic
post 14 Jun 2004, 09:03
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 27 January 04




puntea spate e vreo 2,5 milioane in galatzi
cat priveshte rugina a mea a prins foarte putzina rugina dar avand in vedere ca e destul de gros fierul sunt shanse foarte mici sa se deterioreze assa repede.
rulmentzii se schimba doar daca ai mers mult cu ea stramba .daca dupa ce ai strambat-o te duci cu ea la service si eventual si la piese de schimb nu e musai sa se uzeze rulmentzii


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 14 Jun 2004, 14:23
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




1. mie mi-ar fi frica sa conduc sau sa merg cu o masina stiind ca puntea e suie;
2. cu ~3 mil rezolvi problema la Service inlocuind-o cu o punte noua; daca iei un SH nu stii istoria acelei punti; daca vrei s-o indrepti, e posibil sa repari intr-o parte si sa strici in alta (nu uita ca puntea actuala are deja 13 ani!)
3. cu un ajutor, ceva scule potrivite (neaparat capre ca sa suspenzi spatele)si juma de zi se poate inlocui si-n fata blocului.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad p
post 14 Jun 2004, 16:38
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 11 June 04
From: Dr. Taberei




va multumesc ptr raspunsuri. momentan am sa aman reparatia ptr ca un releu de incarcare mecanic mi-a prajit bateria, iar bateria m-a ars direct la buzunar. sa vad totusi cat costa o punte si ma decid.
va tin la curent...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad p
post 16 Jun 2004, 08:28
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 11 June 04
From: Dr. Taberei




am gasit puntea cu 3.200.000 in Dr. Taberei (piese de origine). Stie cineva o sursa mai ieftina ?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 00:02
Forum Renault