RAR, ITP, pneuri, jante, modificari, etc.
![]() ![]() ![]() |
RAR, ITP, pneuri, jante, modificari, etc.
Muttley |
![]()
Post
#1
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
SSilent |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
daca tot ai deschis topicu asta, pun si eu niste intrebari:
daca pe o masina pui roti/cauciucuri mai late, care sunt modificarile in comportamentul ei? franarea va fi mai eficienta (ma gandesc ca da din moment ce suprafata aderenta este mai mare) ? stabilitatea ei cum va fi afectata? consumul va creste cu mult? cat de rau va fi afectata acceleratia? This post has been edited by SSilent: 4 Aug 2010, 04:36 |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Franarea va fi alterata din cauza cresterii masei si implicit a inertiei rotii, asta-n ideea ca diametrul rotii e acelasi. Daca diametrul e mai mic, franarea e mai buna.
Forta de franare nu depinde de latimea pneului. Stabilitatea va fi mai buna. Consumul va creste putin. Acceleratia va scadea putin. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.379 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pneuri mai late= roata se blocheaza mai greu deci franare mai buna. Are ceva de a face cu o dispresie statistica a coeficientului de frecare intre roata si asfalt pe toata latimea anvelopei. Cu cat sunt mai late, cu atat au sanse mai mari sa gaseasca aderenta mai buna.
"Forta de franare nu depinde de latimea pneului." Daca era asa, masinile de F1 aveau anvelope de bicicleta, ca-s mai aerodinamice. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SSilent |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
asa ma gandeam si eu einstein, dar pe de alta parte luand in considerare o dacie clasica, cred ca muttley are dreptate, si zic asta din simplu fapt ca atunci cand dacia mea era incarcata (4 persoane + un bagaj sa zic de 50 kg) franarea era foarte greoaie, sa nu mai zic ca am mers o singura data cu ea incarcata bine de tot, si simteam ca nu am frane, de-atunci nu am mai facut asta... deci un cauciuc mai lat nu inseamna neaparat o franare mai buna... ok m-am lamurit, mersi de informatii
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
roland |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
si, daca nu ma insel, un cauciuc mai lat implica o forta de frecare mai mare deci pentru viraj va trebui mai multa forta. care se traduce in mai mult stres pentru toate componentele legate de directie. nu?
|
--------------------
.
.
.
|
|
melqu2002 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 May 08 ![]() |
QUOTE(SSilent @ 4 Aug 2010, 11:48) La aceeasi forta aplicata de piston discului de frana si in aceleasi conditii de greutate, distanta de franare va fi mai mica cu un pneu mai lat decat cu unul mai ingust pentru ca suprafata de frecare dintre asfalt si cauciuc este mai mare. Ca la greutate mai mare franarea este mai greoaie tine mult si de inertia obiectului franat, inertie care creste odata cu masa lui, deci cu masina incarcata franarea va fi mai dificila oricum. This post has been edited by melqu2002: 4 Aug 2010, 12:45 |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1999
- B 19 DBK
|
|
Geox16v |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
Ma bag si eu . Acum am pe masina originale din fabrica niste jante pe 18 cu cauciucuri de 225-40 deasemenea marimea din fabrica. Intrebarea este ,dat fiind faptul ca in taloanele noi nu se mai scrie marimea rotilor ,pot sa imi zica ceva cum ca sunt prea mari? Masina e o skoda octavia 2 si nu sunt multe cu marimea asta care a fost bifata ca optionala la configurarea masinii.
|
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
maryus_83 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov ![]() |
Mergi si tu cu o copie dupa carte la tine.
|
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
XanRO |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 16 May 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SSilent @ 4 Aug 2010, 12:48) asa ma gandeam si eu einstein, dar pe de alta parte luand in considerare o dacie clasica, cred ca muttley are dreptate, si zic asta din simplu fapt ca atunci cand dacia mea era incarcata (4 persoane + un bagaj sa zic de 50 kg) franarea era foarte greoaie, sa nu mai zic ca am mers o singura data cu ea incarcata bine de tot, si simteam ca nu am frane, de-atunci nu am mai facut asta... deci un cauciuc mai lat nu inseamna neaparat o franare mai buna... ok m-am lamurit, mersi de informatii Asta e ca aia cu cercetatoru care facea experimete cu greieri: Ii taie picioarele si striga le el: Sari! Cum greierul nu a sarit cercetatorul a conchis: Unui greiere, dupa ce i se taie picioarele nu mai aude. Nu aveai frane ca erati 4 in masina si iti trebuie mai multa forta de franare sa opresti o masa mai mare nu pentru ca erau cauciucurile latite pe sosea. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.6
2006
- B-XX-XXX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#11
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.379 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc ca i-ai explicat tu si nu a trebuit sa o fac eu.
Cat despre trucul cu stersul dimensiunilor.... e bun bancul, dar nu cred ca sunt atat de prosti incat sa nu stie sa masoareo janta. Insa cred ca ar face asta doar la un control mixt, nu te opreste pentru centura ca sa-si dea seama apoi ca ai anvelope neomologate pe masina. This post has been edited by einstein1984: 4 Aug 2010, 20:31 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ov |
![]()
Post
#12
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 4 Aug 2010, 11:48) "Forta de franare nu depinde de latimea pneului." Daca era asa, masinile de F1 aveau anvelope de bicicleta, ca-s mai aerodinamice. Or fi, dar nu cred ca tin nici macar o tura ![]() La fizica parca zicea ceva de forta de frecare care nu tine decat de masa obiectului si de un coeficinet de frecare. Scria undeva si de suprafata? ca eu parca nu mai tin minte ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ov, exact.
Ff=Nxc, unde: - Ff forta frecare - N forta normala pe pneu - c coeficient frecare, 0.2 polei, 0.7 asfalt umed, 0.9 asfalt uscat. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
george_d |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
The contact patch area for any given weight automobile
remains constant regardless of the size of the tire. When you hear someone say that they put wider tires on their car to get more rubber on the road, they don't know what they're talking about. Wider tires will change the shape of the tire patch, making it wider but shorter and perhaps increasing cornering traction but the total area of the contact patch remains the same. Sursa: High Performance Driving Manual - Allen G. Huebner - BMW CCA |
--------------------
Dacia
1210
|
|
melqu2002 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 May 08 ![]() |
QUOTE(argon @ 5 Aug 2010, 08:45) Sa ma reexprim: La aceeasi forta aplicata de piston discului de frana si in aceleasi conditii de greutate, distanta de franare va fi mai mica cu un pneu mai lat decat cu unul mai ingust pentru ca energia cinetica a masinii se va transforma mai "eficient" in energie calorica datorita suprafetei de contact marite dintre cauciuc si asfalt. |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1999
- B 19 DBK
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Ov @ 5 Aug 2010, 09:38) La fizica parca zicea ceva de forta de frecare care nu tine decat de masa obiectului si de un coeficinet de frecare. Scria undeva si de suprafata? ca eu parca nu mai tin minte ![]() Nu scrie nicaieri de suprafata. Dar frecarea din fizica e putin "prea teoretica" fata de cea din realitate. Cauciucul se "agata" de drum in timpul unei franari, exista pierderi de material, etc, etc. Ca sa te apropii de conditiile de la fizica ai fi nevoit sa pui frana cu cauciucuri slick pe gheata ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(melqu2002 @ 6 Aug 2010, 11:50) Sa ma reexprim: La aceeasi forta aplicata de piston discului de frana si in aceleasi conditii de greutate, distanta de franare va fi mai mica cu un pneu mai lat decat cu unul mai ingust pentru ca energia cinetica a masinii se va transforma mai "eficient" in energie calorica datorita suprafetei de contact marite dintre cauciuc si asfalt. in aceste conditii, pentru o franare imbunatatita, trebuie sa creasca si forta aplicata de piston, si energia aia calorica e in principal intre placute si disc. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
melqu2002 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 May 08 ![]() |
In exemplul meu, singurul lucru care difera intre cele doua situatii este suprafata de contact (disipare a energiei) intre cauciuc si asfalt. Cantitatea de energia cinetica disipata prin placute si disc ramane aceeasi. Se modifica doar cantitatea de energie disipata prin caldura cauciucului, care creste datorita suprafetei de contact mai mare => energie transformata mai eficient => distanta ceva mai mica de franare.
|
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1999
- B 19 DBK
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu se poate pastrand aceasi forta la disc, ca se intample ce zici trebuie sa creasca si forta de franare.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
melqu2002 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 May 08 ![]() |
Ce anume nu se poate?
Aceleiasi masini daca ii pui anvelope mai late, nu i se modifica caracteristicile sistemului de franare (ma refer la presiune aplicata de piston) |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1999
- B 19 DBK
|
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
era vorba de aceasi forta aplicata, daca creste suprafata de contact trebuie si forta mai mare de franare pentru o frana mai eficienta, nu sa se pastreze cum ai zis tu, da vezi mai sus ca un reisar cu BMW zice ca nu se modifica nici o suprafata de contact, daca pui gume mai late.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
melqu2002 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 May 08 ![]() |
Eu ma refream la o crestere de eficacitate a franelor(distanta de franare mai mica), in conditiile in care nu modific altceva decat latimea anvelopei. Aceasta eficacitate creste cum ziceam mai sus. Desigur ca daca aplic si o forta mai mare pe disc va fi si mai bine.
Gandeste-te asa: cu rotile blocate transferul de energie cinetica nu se mai realizeaza prin placute si disc, ci doar prin cauciuc si asfalt. Cat despre suprafata de contact, daca ma iau dupa ce scrie mai sus ar trebui sa pun gume de bicicleta ca tot nu se modifica suprafata de contact, nu? Adica fenomenul invers ar fi ca daca pun gume mai subtiri, pata de contact se lungeste, sau cum? Ca eu asa inteleg din ce zice nea Huebner ala |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1999
- B 19 DBK
|
|
SiloS |
![]()
Post
#24
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE Forta de franare nu depinde de latimea pneului. Inteleg si nu prea. Sa luam un exemplu: Titi. Titi are gume de 185 si cand se infige in pedala de frana cu forta F1 i se blocheaza rotile (doar ce se blocheaza rotile, nu apasa ca ghiolbanul). Masina franeaza bine, Titi e multumit ca i se blocheaza rotile. La recomandarile prietenilor, Titi isi monteaza gume de 225. Consideram ca latimea cauciucului este singura variabila: diametrul rotii ramane acelasi, compozitia aceeasi, masa rotii aceeasi. Titi se duce sa isi testeze franele. Se infige in pedala cu aceeasi forta F1. Numai ca acum nu i se mai blocheaza rotile. Titi bea un energizant, se suie la volan si repeta testul, numai ca de data asta apasa frana mai tare cu forta F2 ( F2>F1). I se blocheaza rotile. Masina se opreste mai repede. Corect, nu ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Da Titi asta nu si-a permis un bemfeu cu ABS si el..?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#26
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.379 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ov @ 5 Aug 2010, 09:38) Or fi, dar nu cred ca tin nici macar o tura ![]() La fizica parca zicea ceva de forta de frecare care nu tine decat de masa obiectului si de un coeficinet de frecare. Scria undeva si de suprafata? ca eu parca nu mai tin minte ![]() Frecarea nu e tot aia cu aderenta longitudinala sau transversala. Nu de alta dar cu coefiecient de frecare 0 intre roti si drum o masina cu anvelope penumatice de cauciuc tot are aderenta (prin alte mecanisme decat cel enuntat de Muttley mai sus). Daca nu ma crezi, explica tu de ce nu au toate masinile anvelope inguste si alea cu anvelope late raneaza si iau curbe mai repde decat alea cu anvelope inguste. Astept cu nerabdare. Ah, si pentru raceri, o masina de 50 de cai are frane care au o putere la franare de vreo 500 de cai (adica suficient cat sa rupa aderenta longitudinala la mai orice anvelopa in afara de slikurile lui ARGON). Orice masina pe lumea asta franeaza mai bine cu anvelope mai late decat cu anvelope altminteri identice dar mai inguste. This post has been edited by einstein1984: 9 Aug 2010, 14:45 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ov |
![]()
Post
#27
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si pe zapada e la fel?
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#28
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.379 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Depinde de zapada. Si de ce e sub zapada. Si de cate clute are anvelopa. Si de masa masinii. Dar prefer sa vorbim de masini, nu de jeepuri sau alte cazuri particulare.
Ma intreb insa daca-l opreste pe argon un control RAR, au si sublerul ala mare de masurat anvelope? QUOTE(Ov @ 5 Aug 2010, 09:38) Or fi, dar nu cred ca tin nici macar o tura ![]() La fizica parca zicea ceva de forta de frecare care nu tine decat de masa obiectului si de un coeficinet de frecare. Scria undeva si de suprafata? ca eu parca nu mai tin minte ![]() QUOTE(Muttley @ 5 Aug 2010, 14:50) Ov, exact. Ff=Nxc, unde: - Ff forta frecare - N forta normala pe pneu - c coeficient frecare, 0.2 polei, 0.7 asfalt umed, 0.9 asfalt uscat. QUOTE(bucatzel @ 6 Aug 2010, 13:13) Nu scrie nicaieri de suprafata. Dar frecarea din fizica e putin "prea teoretica" fata de cea din realitate. Cauciucul se "agata" de drum in timpul unei franari, exista pierderi de material, etc, etc. Ca sa te apropii de conditiile de la fizica ai fi nevoit sa pui frana cu cauciucuri slick pe gheata ![]() Cam asa e. In afara de Asi, cred ca singurul care ar putea explica cum trebuie ar fi ala de a scris asta. This post has been edited by einstein1984: 9 Aug 2010, 19:58 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SiloS |
![]()
Post
#29
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE Da Titi asta nu si-a permis un bemfeu cu ABS si el..? Titi, pe langa faptul ca traieste periculos, este un sofer desavarsit si nu are nevoie de ABS. Normal, nu? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 07:38 |