DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Radiator 1300

driverx
post 23 May 2004, 14:57
Post #1


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Ieri la mine au fost Pastile. Mi-am spart masinuta mea portocalie. Rezultat? Masca fata indoita...se poate indrepta cred, radiator spart.

Intrebare: Merita sa ma risc sa iau un radiator la mana a doua? Unul nou e 1.3 mil. Parca nu as da atatia bani mai ales cand ma gandesc ca orice piesa noua e proasta. A meu era in stare excelenta. Oare ce sanse am sa dau de unul SH BUN?

Multumesc anticipat.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 23 May 2004, 15:09
Post #2


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Ce sanse crezi ca ai sa nimeresti un radiator sh bun? Ala care il vinde dc l-ar vinde daca e bun? Poate doar sa ai norocul sa gasesti la dezmembrari unul bun. Daca cel luat sh e fisurat si incepi sa dai bani pe antigel, sol de lipit si pana la urma tot ajungi sa iei unul noi.
Eu personal mi-as lua un radiator nou (de cupru, nu de aluminiu).


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 May 2004, 15:12
Post #3


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




SYL,

Pai de la dezmembrari. Normal. Aia acolo mai aduc masini intregi si le desfac si le vand piesele.

De ce nu de aluminiu. El face un transfer termic foarte bun.

Multumesc.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 23 May 2004, 16:24
Post #4


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




In caz de fisura, pe cel de cupru il poti cositorii, pe cel de aluminiu il arunci direct.Pilitura aia care se baga in radiator,da rezultate numai cand fisura este minuscula. Si cupru are transfer de caldura bun, fii linistit. Cumparati modelul ala cel mai mare, sa nu ai probleme vara.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 May 2004, 16:34
Post #5


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




B-34-SGM,

A meu acuma la presiune scuipa un fir foarte subtire la vreo 60 cm in fata. Nu cred ca merita sa ma gandesc ca il pot lipi.

Cat despre modelul mare, si eu ma gandeam, DAR nu stiu cum sa mut usor suruburile prindere, fiindca difera...e in alte puncte, plus ca trebuie sa schimb si furtunu, si cred ca trebuie sa imi mut claxoanele....cam multa bataie de cap...

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 23 May 2004, 16:49
Post #6


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Daca e din cupru, lipeste-l. Daca nu poti tu, mergi la un meserias si ti-l face.in caz ca nu se poate lipii acolo pe spartura, ti-l desface in lateral, si iti anuleaza celula sparta.

Nu are rost sa arunci banii pe unul nou, parerea mea.

Eu am avut radiator mic, si am pus mare. Nu am facut nici o adaptare, in afara de furtunul ala de sus.A picat la fel pe tampoane, gauri, etc.Masina e din 91. Eu am prins claxonul de un surub de la aripa, (acolo unde calca capota de aripa)


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 May 2004, 16:58
Post #7


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Mai, sincer, habar nu am unde il pot lipi aici in CJ. Si sincer nu stiu cata incredere sa am in el dupa aia. Nam chef sa stau dupa aia cu ochii pe ceas ani de zile intrebanduma cand va ceda. Chiar nu stiu ce sa fac. Si si daca as stii, nu stiu unde sa il duc la lipit.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 23 May 2004, 17:22
Post #8


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




La orice service unde se face tinichigerie te rezolva baietii, sau la o centrala termica, au sigur autogen.Conditia e sa gasesti un meserias bun care se baga la asa ceva. Lipitura e sigura, in nici un caz nu o sa cedeze in locul ala.Merita sa intrebi, salvezi niste bani :mrgreen:


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 May 2004, 19:39
Post #9


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




B-34-SGM,

Am gasit o firma. 10x. E cam greu sa ajung dar merg direct acolo...cred.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raptoe
post 24 May 2004, 23:10
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 15 April 04
From: Bucuresti




Daca erai din Bucuresti itzi dadeam eu unu gratis nu stiu daca curge trebe sai fac proba ca e prin garaj de cand lumea iar un vecin si-a cumparat SN si are unu nou noutz ca imi zicea mie inainte sa am nova daca ma intereseaza cred ca il are si acum...si vezi ca eu am avut una la fel ca a ta adica 1300 si nu cred ca se potriveste radiator "B-34-SGM" cred ca a avut mare inainte si si-a cumparat masina cu mic. Dar la 1300 sunt aproape sigur ca nu se poate pune radiator mare dar cu prima ocazie ma uit din curiozitate daca e loc.....dar bineintzeles totzi suntem oameni si totzi gresim smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 24 May 2004, 23:26
Post #11


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Raptoe,

10x. Se poate pune mare pe 1300. Are gaurile facute. Trebuie mutat doar surubul din stanga. Se face in 17 sec 8)

Pana la urma l-am lipit. Pare sa mearga. Am aerisit 1 ora pe sistemul ala de racire. Uitasem sa deschid robinetu din bord laugh.gif laugh.gif Stupid me....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabiS
post 25 May 2004, 01:56
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 February 04
From: Ploiesti/Bucuresti




Asa ca o paranteza: cuprul e mai bun conductor termic decat aluminiul.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 25 May 2004, 12:16
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




hop si eu cu intrebarea de radiator : al meu am observatt ca dupa ce i-am schimbat un furtun dintre radiator si calorifer (stg) a incepu s acurga.. nu arunca jet dar curge .. cam diferenta dintre minim si maxim pe o saptamana-2. Aveti idee daca tre lipit sa u merge sa bag pilitura?? Am retineri in partea cu pilitura pt ca am mai auzit in multe cazuri ca infunda caloriferul ...driverx, cat te-a costat lipitul ?? Si de curiozitate e vreun dichis cand dai jos radiatorul ??? sua tina numai de desfacut cateva suruburi , treba pe care o pot face si eu?? Se poate recupera antigelul care il am acum in el sau n-am ce ii face si tre sa pun altu`?


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 25 May 2004, 12:26
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.456
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




caloriferul de demonteaza foarte usor (intuitiv as zice). Treaba e ca e ar fi bine sa recuperezi lichidul de racire din motor (asta daca nu ai de gand sa-ti pui altul, ceea ce ar fi recomandat).
Cat priveste spartura ta, daca este la imbinarea intre teava si marginea radiatorului (sper ca m-am exprimat corect), se poate cositori. Am facut si eu asta si nu e mare branza. Trebuie sa cureti si sa decapezi foarte bine locul si apoi cositoresti foarte bine. Iti trebuie un ciocan de lipit puternic ca altfel nu reusesti.

Antigelul poti sa-l recuperezi cu un furtun facut sa intre pe stutul de evacuare al radiatorului. Dar, vad ca zici ca in fiecare saptamana completezi, si cum nu cred ca o faci cu antigel ci cu apa, zic sa dai drumul pe jos (ma rog, in ceva, dupa care sa duci la centrul de recolectare tongue.gif ) si sa pui altul. Oricum daca vrei sa schimbi tot lichidul din motor, trebuie sa mai desfaci un surub de pe bloc, in fata, undeva pe la jumatatea distantei capacului de la lantul de distributie, chiar langa capac. Se desface cu o cheie de 10 parca. De acolo dai drumul la apa si din motor.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 25 May 2004, 14:02
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




cu antigel o fac ca ultima oara mi-a ramas de cand am schimbat furtunul ala si tot pun si pun dar acum e pe sfrasite smile.gif. merg sa vad azi la un meste cositorar daca imi convine pretul si sa intrreb daca merge cu pilitura . ieri la mcanic mai era unu cu audi 80 cu caloriferul infundat de pilituraa smile.gif merg , vad , apoi povestesc smile.gif 10q


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 25 May 2004, 15:54
Post #16


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




dadu221,

NU baga prostii in radiator. Eu mam dus si lam lipit. Ma costat 50k lei. Desi numi convine alegerea aleasa. Tot o sa umblu cu frica cand va ceda. Numi place. pana acuma ma uitam cand mi se aprind avariile la relantiu, acuma sa stau cu ochii si pe asta. Poate il voi schimba in cele din urma, desi tipu care mi la facut..a spus ca e intro stare excelenta. ...dar are gaura sad.gif sad.gif sad.gif :roll:

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 25 May 2004, 16:00
Post #17


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Nu o sa cedeze, lipitura aia(cositor) e mai rezistenta la coroziune decat cuprul,sa se dezlipeasca nici nu se pune problema, o sa se fisureze in alta parte, in nici un caz in locul ala. Ai salvat peste 1 mil :mrgreen:, merit un suc :roll: glumesc


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 8 Jun 2004, 21:41
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




alea de aluminiu nu au staplii de plastic?si curg la imbinare peste catava vreme??


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Taxon
post 17 Jun 2004, 23:43
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 18 March 04
From: galati/ploiesti




mah, taica-meu este (a fost) tinichigiu auto. si a lipit la viata lui tone de radiatoare, acolo unde s-a meritat desigur. si asa e, o lipitura facuta de un meserias e sfinta, te scuteste de aruncat cu banii in vint. driverx, vreau sa spun ca daca cel care ti-a lipit radiatorul a avut mina, poti sa stai linistit si sa uiti de avarii.
apoi, eu spun ca se merita schimbat radiatorul original (mic) cu unul mare (tip "sahara"); nu uitati ca dacia a fost proiectata in anii '60, cind verile nu erau asa toride ca acum; si nu degeaba se montau radiatoare mari pe daciile care plecau la export prin egipt, siria si alte tari asemenea din p.d.v. climatic


--------------------
dacia 1300 1982 - ph-06-vgj
ford fusion 2004 - gl-75-chr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 20 Jun 2004, 00:48
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




oricum , mie si cu de ala mare mi se incinge cam multisor....


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2004, 09:43
Post #21


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Pai vara imi cam ajunge pe la 95 cu radiatorul asta mic. Dar merge....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 21 Jun 2004, 11:14
Post #22


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




La a mea aflu cand trece de 80 grade, pt ca imi porneste si ventilatorul electric (la 82 e calibrat termocuplorul).Cand e foarte cald afara,si stau la stopuri,porneste,dar asta foarte rar.In general temperatura sta sub 80 grade, am radiator mare


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2004, 11:20
Post #23


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Ya, dar al meu e mic. Dar cel putin pana in 100 nu cred ca e o problema. Oricum pe la 115-120 ar fierbe si ar fi de rau atunci. Altfel, nu cred ca se supara prea tare

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 22 Jun 2004, 00:58
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




cum , atat de tarziu sa fiarba?
meri vara cu antigel?
si...sgm, radiator mare am si eu!


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PERA C.
post 18 Nov 2004, 13:15
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 18 November 04




QUOTE(Raptoe @ 24 May 2004, 23:10)
Daca erai din Bucuresti itzi dadeam eu unu gratis nu stiu daca curge trebe sai fac proba ca e prin garaj de cand lumea iar un vecin si-a cumparat SN si are unu nou noutz ...


Salut, Raptoe! Mai e valabila treaba cu radiatorul ala nou al vecinului? Ma intereseaza si ala al tau daca e bun! Numai bine.


--------------------
DACIA 1300 - B-46-UTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MosMartin
post 23 Nov 2004, 09:49
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 11 November 04




Acum cativa ani fratelo l-a pupat pe unu in carlig, si cautam cu disperare radiator mare ca motoru era de 1400. Nu am gasit de cupru nici sa dai cu tunu. Cand sa abandonez masina la fiare vechi din cauza radiatorului am gasit in piatza o dihanie de radiator mai mare ca ala mare !!! si mai inalt cu 2 celule!!!. Am facut niste masuratori calcule adaptari ..gen lungit furtun termostat si MARFA. Dupa nu stiu cata vreme am aflat ca era radiator de NOVA !! Daca o sa fie cazul vreodata din ala o sa-mi pun si eu. Oameni buni : e imens : din balama in balama si nu ai treaba vara desi e drept ca ia cam 6l de lichid racire. tongue.gif


--------------------
Dacia 1300 - TM 03 ABY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 23 Nov 2004, 11:04
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




eu nu am avut niciodata probleme cu incalzirea lichidului...
adica vara oricat as fi mers si orice dealuri as fi urcat...indicatoru nu trecea mai sus de jumate...la fel cum sta si iarna cand merg mai mult de 5 km...
voi de ce va faceti asa mari griji cu caldura asta?
nici la mare nu s-a incalzit...
radiatorul e cel din fabrica...


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan_punk
post 7 Aug 2005, 08:03
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 14 July 05




fratilor am si eu o problema am inlocuit radiatorul mic cu unul mare al unui prieten care oricum isi vinde masina dar dupa ce am pus radiatorul am vazut o mica mare problema pe la teava aia de la borcanul de expansiune s-a fisurat. Radiatorul este din cupru si ce nu am inteles din postul acesta este daca merge lipit. barele alea sunt din plastic??? Am fascut greseala sa pun silicon acolo dar nu a tinut sad.gif
o sa il dau jos azi sa vad daca se poate face ceva cu o sudura de cositor.


--------------------
Dacia 1300 berlina - b-48-prj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 7 Aug 2005, 10:35
Post #29


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.456
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




daca e din cupru merge cositorit. Trebuie sa decapezi foarte bine zona (merge parfum cu aspirina, dar sa nu te ajunga fumul ca e prapad). Apoi ai nevoie de un ciocan de lipit destul de puternic.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan_punk
post 7 Aug 2005, 13:47
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 14 July 05




am pasta decapanta si un ciocan de lipit tziganesc cred ca sunt bune nu?

biggrin.gif

dar cu smirgel dau vopseaua jos inainte nu? unsure.gif


--------------------
Dacia 1300 berlina - b-48-prj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st June 2024 - 03:51
Forum Renault