Rateuri de combustie distructive la pistonul 4, martorul OBD face cu ochiu
![]() ![]() ![]() |
Rateuri de combustie distructive la pistonul 4, martorul OBD face cu ochiu
dio |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 10 December 03 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM Succese nebanuite!
|
|||
AL |
![]()
Post
#2
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
rateuri de combustie au mai fost semnalate... cauta cu search si vei gasi pe alte topicuri... userul kandrei s-a mai confruntat cu rateuri distructive cei care au avut ambition din primele loturi (cele cu rescrierea de soft)... de asemenea exista si topic dedicat aprinderii martorului OBD
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Prima solutie ar fi fost schimbarea bujiei...
Si se reseta calculatorul pentru a se vedea daca era de la bujie sau de la fisa. Sau din alta parte |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dio |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 10 December 03 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(AL @ 6 Feb 2006, 14:22) rateuri de combustie au mai fost semnalate... cauta cu search si vei gasi pe alte topicuri... useruli s-a mai confruntat cu rateuri distructive cei care au avut ambition din primele loturi (cele cu rescrierea de soft)... de asemenea exista si topic dedicat aprinderii martorului OBD Da, am ambition, dar masina este de la sf lui noiembrie 2005. Nu au zis nimic de problema soft... Exista o cale prin care pot sa imi dau seama ca are nevoie de rescriere de soft? This post has been edited by dio: 6 Feb 2006, 13:50 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM Succese nebanuite!
|
|
AL |
![]()
Post
#5
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...90&hl=rechemare
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=30036&hl=cric http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=15146 pentru mai multe detalii cred ca ar trebui sa-l contactezi pe Klaus deoarece eu nu reusesc sa mai gasesc locul exact unde au fost postate cele 3 perioade si seriile masinilor pentru cele 3 probleme (cric, soft si repozitionare cabluri) pentru care au fost rechemate Loganurile in toamna anului 2004. |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Dio, ai rezolvat problema?
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
dio |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 10 December 03 From: Timisoara ![]() |
Problema pare rezolvata...
Tot am stat si am asteptat, sa vad ce se mai intampla... Ei bine, dupa schimbarea bujiei, nu s-a mai aprins becul, chiar daca frig a mai fost in continuare.... Sper sa nu se mai aprinda... O sa revin cu un post desre huruit in cutia de viteze -imediat dupa schimbarea vitezei in mers- (la alt topic ca sa nu ma certe adminii) pe care il am de cand am cumparat masina si pe care dragutii de mecanici se fac ca nu il aud pentru ca le e lene sa se uite in cutie... dar cum spuneam, asta intr-un alt topic Spor |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM Succese nebanuite!
|
|
dio |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 10 December 03 From: Timisoara ![]() |
Din pacate astazi iara martorul ala clipea... Nu mai stiu ce naiba sa cred... Testele cu motorul la cald merg bine...
Sa fie de vina chiar senzorul, sau sa fie probleme cu injectorul? (poate chestia cu injectorul ii o prostie... fie-mi iertata de pe acuma...) Astept pareri... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM Succese nebanuite!
|
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Martorul de OBD se aprinde sau clipeste in momentul detectarii unor anumite pene.
OBD-ul se aprinde in urma unor: - diagnosticari electrice - diagnosticari rateuri de combustie - diagnosticari sonda lambda amonte - diagnosticari catalizator (prin intermediul informatiilor de la sonda lambda aval) Totate penele care antreneaza o depasire a pragului de poluare au ca rezultat aprinderea permanenta (deci nu clipirea) martorului. Aceste pene ar putea fi (lista nu este exhaustiva): catalizator defect, mufe potentiometru corp clapeta scoase, sonda lambda amonte defecta (ca motorul intra in bucla deschisa la reglajul injectiei) etc. Cand martorul doar clipeste, defectul se refera la rateuri distructive care antreneaza intoxicarea catalizatorului. Martorul OBD clipeste IMEDIAT ce se detecteaza aceste rateuri. Pentru cei care vor sa inteleaga modul in care sunt detectate rateurile: Cand apare explozia intr-un cilindru, turatia perceputa de senzorul de turatie creste. Aceste cresteri de turatie trebuie sa fie ciclice. Daca cumva nu se realizeza vreun ciclu de crestere a turatiei, atunci UCE injectie detecteaza faptul ca la cilindru respectiv nu a avut loc explozia. Si inregistreaza problema. Se pune problema de ce este distructiv un rateu daca lumea se chinuie atata sa-l depisteze. Pai rateul inseamna ca pe evacuare vor iesi hidrocarburi nearse. Aceste hidrocarburi intoxica catalizatorul, si sunt un suport deosebit de propice pentru arderi (la propriu) in catalizator, arderi care nu fac bine materialului ceramic. Din acest punct de vedere, rateurile dauneaza grav sanatatii catalizatorului. Acum, dupa aceasta introducere larga, sa raspund de fapt la problema omului, si anume cauzele rateurilor. - o problema cu bujia - o problema cu injectorul (infundare sau injectare sub alt unghi din cauza infundarii partiale) - o problema cu sistemul de alimentare (regulator presiune, pompa de benzina) - o problema electrica (conectare pompa de benzina, conectare bobina secundara - adica fie bobina stricata, fie fisele cu probleme) Cum bujia a fost schimbata, eu mi-as indrepta atentia asupra altei cauze (fisa, bobina de aprindere, conectica UCE injectie - bobina de aprindere). Cum insa problema apare doar la o bujie, cel mai probabil problema este bobina de aprindere -> fisa bujie -> bujie. Insa, faptul ca problema nu apare decat la un cilindru nu trebuie sa fie postulat ca e o problema doar pe cilindru respectiv (desi e ffff probabil). Asta pentru ca detectarea unui defect antrenaza inhibarea detectarii celorlalte defecte. Insa, ca rezumat, verifica bobina de aprindere si fisele de bujii. Si poate si bujiile. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dio |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 10 December 03 From: Timisoara ![]() |
Multumesc mult pentru raspunsul elaborat.
Din pacate, ma voi duce din nou cu masina in service... O sa iau cu mine lista de probleme posibile care pot sa fie, si o sa cer sa verifice toate chestiile amintite de tine. Multumesc mult, o sa va tin la curent |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM Succese nebanuite!
|
|
trebushoara |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 5 March 06 From: Iasi ![]() |
Salut
Am facut plinul, dupa care am mers vreo 5 km. Am tras pe dreapta si dupa vreo 2 minute(motorul nu-l oprisem) s-a aprins martorul OBD si a ramas aprins. Am mai mers vreo 20 km prin oras cu cateva opriri dar de fiecare data a ramas aprins. Subliniez ca motoru trage la fel de bine ca atunci cand martoru e stins iar ralanti-ul e ok. E un logan din martie 2005 1.6 pref cu 38.000 km si benzina numai de la mol de 95 sau 98. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
- cj 09 gcc
|
|
dio |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 10 December 03 From: Timisoara ![]() |
Salut,
Cum am promis, iata rezultatele dupa mersul din nou in service. Testerul a aratat acelasi diagnostic, rateuri de combustie distructive la pistonul 4. Omul de la tester a telefonat la dacia, sa intrebe ce e defect, si aia i-au raspuns exact ce mi-a spus Klaus (bobina, fisa, injector). Mecanicul s-a apucat si mi-a curatat injectorul, cu aer comprimat, (injectorul l-o bagat intr-un dispozitiv cu niste fire si din cand in cand il conecta la baterie - n-am prea inteles de ce)... A, in plus, au schimbat intre ele injectoarele de la pistonul 3 cu 4, sa vada la care apare acuma defectiunea, daca mai apare... Mi-au spus ca daca problema mai revine, sa vin ca imi schimba si bobina si fisele, tot odata... Cam asta ar fi... Referitor la problema lui "trebushoara" cartea zice ca daca martorul ramane aprins, urgent la service (urgent ii de la mine, nu stiu daca chiar asa zice, dar tre mers neaparat la service). Spor, si multumesc Klaus... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM Succese nebanuite!
|
|
trebushoara |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 5 March 06 From: Iasi ![]() |
Intre timp s-a stins becul iar cei de la service au zis ca ar fi de la benzina. dupa ce am tras o privire pe sub bolid cred ca e posibil sa fi fost ceva apa care ar fi intrat cumva pe la contactele de acolo...cred.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6
- cj 09 gcc
|
|
kinder74 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 9 June 05 ![]() |
Speram sa nu mai scriu nimic aici despre masina mea...dar nu pot
Azi dupa ce am asteptat sa se stinga beculetele de rigoare si am pornit masina...s-au mai aprins odata martorii antidemaraj si antiploluare si au ramas aprinsi 2-3 secunde... ![]() |
--------------------
LOGAN
1.4 LAUR
- B-25-MYB
|
|
calin.c |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
tot ce e rateu in combustie este de la fisa
|
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu personal stiu pe cineva de pe aici care a schimbat bobina de inductie si nu fisele.
Si i-a disparut rateul. Treaba se desfasura pe o DSN. Deci nu intotdeauna e de la fisa. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#17
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate sa fie de la bujie?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dio |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 10 December 03 From: Timisoara ![]() |
Asa cum am promis, detalii dupa curatirea injectorului...
Ieri s-a aprins din nou martorul, astazi am mers la service. Ultima data cand am fost, au schimbat intre ele injectoarele de la pistonul 3 cu 4, sa vada la care piston apare defectul. Defectiunea a aparut tot la pistonul 4, asa ca oamenii mi-au schimbat si bobina, si fisele. (fara sa faca deloc gura, dupa reclamatia ce le-am tras-o la VC, cred ca mi-ar schimba si motoru) In fine, sper sa se rezolve, sa nu mai apara problema, dar vorba celor din service "urmarim..." Acuma, sa rezum schimbarile de pana acum facute pentru remedierea defectiunii: - bujie - curatat injectoar la pistonul 4 - bobina + fise Bineinteles, pentru a scapa de oameni, service ul prima data iti spune ca martorul se aprinde din cauza benzinei proaste. Eu unu nu i-am crezut, pentru ca bag benzina de la mol, sau omv, nu neaparat ca au aia benzina mai buna, cat pentru faptul ca cel mai usor sa rezolvi o chestie ii sa spui ca altu ii de vina, in speta benzina. Un pic out of topic... Atunci cand mi-o zis ca ii benzina, le-am zis ca daca is siguri de chestia asta, io reclam statia de benzina la OPC, ca am bonul de benzina... moment in care s-o inmuiat si o zis "haideti totusi sa vedem". succes cu masinile voastre... QUOTE(trebushoara @ 10 Mar 2006, 10:11) Intre timp s-a stins becul iar cei de la service au zis ca ar fi de la benzina. dupa ce am tras o privire pe sub bolid cred ca e posibil sa fi fost ceva apa care ar fi intrat cumva pe la contactele de acolo...cred. io unu nu m-as baza pe asta... ai fost la service? mai ales ca lumea e patita... Nu de alta, dar unii cumparatori de logan, pe considerentul ca ii dacie si toate is la fel, si ca nu costa cat una straina, is mai molcomi in a-si revendica drepturile de consumatori... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM Succese nebanuite!
|
|
ionut16031987 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 ![]() |
Dragi colegi,
Intampin o problema cu masina din dotare logan 1.4 cu 92.000 km la bord. Dimineata ( doar cand e motorul rece, si doar dimineata) palpaie becul de poluare si am observat ca am si unele mici rateuri pe teapa de esapament. Am schimbat bujiile, cele vechi ( aveau doar in jur de 3000 km, marca brisk) erau destul de ancrasate ![]() Sunt extrem de nedumerit, de ce bujiile dupa nici 3000 km erau deja ancrasate ? ![]() Masina are in componenta si instalatie GPL , stag 200. Tomasett o. This post has been edited by ionut16031987: 7 Nov 2012, 11:22 |
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
ionut16031987 bujiile se ancraseaza din cauza consumului de ulei,nu neaparat din cauza segmentilor ci din cauza simeringurilor de supapa,inlocuiestele si vei scapa de ancrasarea bujiilor cu ocazia asta refaci si reglaju la culbutori si scapi si de rateurile din esapament
sau dai chiulasa jos si rectifici supapele+scaunele si ai chiulasa ca noua,cu inlocuirea si reglarea de mai sus |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mai ai un pic si il pui sa desfaca toata masina.
This post has been edited by IRONICK: 7 Nov 2012, 16:41 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#22
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
IRONICK
![]() ![]() "Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii." (Eleanor Roosvelt) tu ai pus acest citat This post has been edited by nikuniku: 7 Nov 2012, 11:49 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
iulic' |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 28 January 07 ![]() |
nu mai bine ai pune niste bujii bune. brisk cred ca-s egale cu sinterom,daca le-ai mai luat si din supermarket......
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1.5 dCI , 2006
- IF 90 ULI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#24
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(nikuniku @ 7 Nov 2012, 11:48) IRONICK ![]() ![]() "Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii." (Eleanor Roosvelt) tu ai pus acest citat Evident ca m-as lua dupa tine si as desface toata masina. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ionut16031987 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 ![]() |
Am revenit la BUJII EYQUEM, dar palpaitul persista, si culmea doar dimineata. La pranz cand plec de la serviciu, evident motorul este rece, nu mai am nici o problema...
|
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#26
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
- verifica daca bobina este crapata
- la gpl este necesar din cand in cand (daca nu ai mai mers pe benzina) un reset la invatarile ecu This post has been edited by IRONICK: 7 Nov 2012, 17:21 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ionut16031987 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 ![]() |
cum se executa acel reset la ECU?
|
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
v.liviu |
![]()
Post
#28
|
![]() Dr. LOVe Group: Members Posts: 52 Joined: 23 May 07 From: Oradea, Timisoara ![]() |
Eu zic ca 99% ii din cauza culbutorilor care trebuie reglati din cand in cand la motoarele cu GPL.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate 1.6
|
|
corbex |
![]()
Post
#29
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#30
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
IRONICK acum spune cum se face resetarea ECU ?ca colegu tea intrebat!
bobina cum o verifici daca este crapata,te uzi pe maini tii bobina in palme si pui pe vecinu sa porneasca motoru,hai laso,sunt bobine crapate pe loganurile de taxi si merg de le gaseste d,,,,ci This post has been edited by nikuniku: 9 Nov 2012, 17:18 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 06:04 |