Refacerea motorului de la 0
![]() ![]() ![]() |
Refacerea motorului de la 0
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|||
zoics |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 12 April 10 ![]() |
vezi ca din cate stiu eu goetze nu face / a facut segmenti pt 1.6
acum poate ma insel, asa ca rog pe cineva sa ma corecteze daca e nevoie. |
--------------------
opel
astra
2000
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,
uite ceva de genul http://www.daciaclub.ro/-berlina-cum-am-sc...ici-t83956.html stiai de el ![]() spor! |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Da, stiam de topicul asta, dar pe mine ma intereseaza sa aflu daca piesele sunt bune, daca firmele sunt bune etc.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
vercingetorix |
![]()
Post
#6
|
![]() Dusmanii imi poarta pica, dar n-au valoarea mea... Group: Members Posts: 138 Joined: 20 April 06 ![]() |
Salut, exact asta fac si eu in perioada asta.
Eu am mers pe set motor Setcar (220 ron), arbore cotit Prems (237,50 ron) cuzineti de palier Romlag (50 de ron), cuzineti de biela NB Spania (33 ron). Pompa de ulei am pastrat-o, e buna. Delcoul trebuie de 1.6, are alte curbe de avans, merge si cel de 1.4 dar sa nu te astepti sa faca minuni motorul. Segmentii au facut parte din setul motor, sunt Drouzhba bulgaresti, cica licenta Goetze. Supapele de admisie sunt de Topoloveni(40 ron). Lantul e cel vechi, am gasit doar dubiosenii de srl si turcisme, la fel si intinzatorul. Chiulasa am planat-o, am schimbat semeringurile, rectificat scaune, schimbat sigurante de inchidere, curatat si cam atat. A ramas cea de 1.4, sper sa fie motorul mai comprimat si sa nu detoneze. Mai trebuie set de garnituri pentru tot motorul, semeringuri la palier arbore cotit si la distributie, silicon de etansare, cheie dinamometrica si multa munca. Timp am doar sambata, duminica nu lucrez nimic iar in timpul saptamanii sunt blocat la servici... |
--------------------
Dacia 1310
break 1985 pt. export
2 canistre de benzina shpaga la IDMS
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Stiu ca setul motor include si segmenti dar daca gasesc pun Goetze (am auzit ca cica nu se fac pentru 1.6 dar culmea eu am gasit pe net).
Pompa de ulei o schimb ca vad ca a mea incepe sa faca figuri. Lantul de distributie cred ca o sa il pastreaz si eu daca nu gasesc unul bun, motorul are in jur de 70000 KM. De Ruville e bun??? @ vercingetorix cat preconizezi ca te costa tot motorul? Eu am facut un calcul si sper sa ma incadrez in 1200 lei. This post has been edited by DJ-55-AMC: 22 Jul 2013, 11:26 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
Si cea mai importanta operatie nu s-a pomenit deloc! adica honuirea blocului motor pentru a intra setul de 1.6!
|
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#9
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Pretine , eu zic sa te mai documentezi in legatura cu honuirea blocului!
|
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
In bloc de 1.4 intra fara probleme camasile de 1.6.Trebuie schimbata baia de ulei,caci la motoarele de 1.6 cursa este de 83 mm si la 1.4 de 77 mm (daca nu ma insel) si vor lovi bielele in baia de ulei.
A si nu uita de delcou.Cel de 1.6 are alta curba de avans si daca il pastrezi pe al tau nu vei castiga mai nimic la putere. This post has been edited by neacsugabrie: 22 Jul 2013, 14:17 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
payty |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
supapele de admisie le schimbi degeaba. ideea e ca la 1.6 canalul de sub ele are 31 de mm si la cele de 1.4 are 30.
Nu conteaza capul supapei daca nu largesti canalul. Daca pui supape mai mari, mai rau faci, pt ca aerul va intra si mai rau din cauza ca buza supapei va fi mai aproape de peretele camerei de ardere. Ori iei chiulasa de 1.6 cu totul, ori o lasi pe asta in pace asa cum e. Cum zicea cineva mai sus, neaparat tre sa iei si un delcou de 1.6 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
De delco stiu ca trebuie de 1.6.
Update la lista: - set motor (tomnec) - 330 - arbore (deprems BRASOV) - 320 - segmenti (Goetze) - 150 - pompa ulei (pulsor) -63 - cuzineti biela (Romlag) - 41 - cuzineti palier (Romlag) 62 Cam astea sunt scorurile la mine in oras. Sunt bune piesele de ceva? Referitor la camasi si la bloc. Mi-a spus o doamna de la magazin ca setul de 1.6 nu intra in blocul de 1.4. Eu unul stiam ca blocul doar trebuie sa fie cu palier marit. Ma lamureste si pe mine cineva, deja sunt confuz. This post has been edited by DJ-55-AMC: 22 Jul 2013, 20:02 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
Din ce am citit, sunt useri vechi care au facut asa ceva
Sa asteptam sa vedem ce ne zice cei care au marit canalele de admisie si s-au jucat cu volumul camerei de ardere. Unii au pus orizontale si-au muncit sa faca si galeria de admisie prin turnare sau modificari Ptr cine vrea tuning, ar mai trebui studiat exista un topic,cum se poate face o axa custom in afara, dupa specificatii This post has been edited by Cristi1980: 22 Jul 2013, 20:02 |
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Eu nu vreau sa o fac elicopter, vreau doar un motor mai "vioi".
Ma rezum doar la schimbat set motor, planat chiuloasa 1.5-2 mm si la o aprindere electronica cu senzor. As fi vrut sa schimb si supapele de admisie dar daca trebuie largite si canalele... ma lipsesc. Astept sa vad ce ma sfatuiesc "greii" acestui forum. ![]() This post has been edited by DJ-55-AMC: 22 Jul 2013, 20:12 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
Merge sigur set de 1.6 in bloc de 1.4.Mai cauta ,s-a mai discutat pe forum.
Cat despre lista de piese,toate sunt ok,mai putin setul motor.Nu vreau sa crezi ca nu-i bun dar eu n-am auzit de astia. |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Asa stiam si eu in legatura cu setul si blocul, am citit la topic-uri de m-am saturat.
Am sanse sa aflu etansarea setului fara sa desfac motorul? E 102.13 din '97 Vanzatoarea imi zisa ca setu e de import daca imi aduc bine aminte This post has been edited by DJ-55-AMC: 22 Jul 2013, 20:31 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Daca la toate modele setul este cu etansare pe inele de cauciul atunci de ce s-au mai facut cu etansare pe inele de cupru?
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Treaba din tabel nu potriveste cu cea de acasa , am intalnit motoare 102 13 cu inele de cupru si cu garnituri de cauciuc
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
vercingetorix |
![]()
Post
#20
|
![]() Dusmanii imi poarta pica, dar n-au valoarea mea... Group: Members Posts: 138 Joined: 20 April 06 ![]() |
Pai estimativ cam 12-14 meleoane rol.
Iti recomand sa desfaci motorul ca sa stii sigur ce tip de etansare ai, cupru sau cauciuc, informatiile din manuale de multe ori nu au acoperire, nu ai cum sa afli altfel. Nu de alta, dar setul pe cupru nu poate fi folosit la un bloc cu inele de cauciuc si viceversa, e pacat de bani. In blocul cu palier marit se poate pune set de 1.6 fara probleme. Atentie la baia de ulei sa aiba nervuri pentru a nu se lovi capacele bielelor. Daca nu, gasesti la dezmembrari sau merge si cu un ciocan si un fier beton. p.s. Ce ma fascineaza este ca ma duc pe la magazine si cand le spun ce vreau raspunsul e "nu mai tinem piese de 13xxx". Mi se pare halucinant, sa nu mai gasesti piese de Dacia in Romanica... This post has been edited by vercingetorix: 23 Jul 2013, 09:12 |
--------------------
Dacia 1310
break 1985 pt. export
2 canistre de benzina shpaga la IDMS
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
daca tot vrei sa-l faci mai vioi, poate ar trebui sa iei in calcul si un carburator dublu corp desi ai mentionat ca vei merge 99% pe gaz. eu am avut gaz pe masina (motor de 1.4) si l-am dat jos. pe gaz motorul nu este sprinten, combustibil mai slab decat benzina
dupa ce am dat gazul jos si am refacut motorul am gasit cilindrii (sau cum se numesc aia pe acolo) ruginiti... la dublucorp daca te intereseaza este un anunt la bursa carb weber 32 dir 21 cu galerie, capac culbutori, etc. ala merge la fix pe motor de dacie, dar la gaz nu vei avea cine stie ce performante. doar o idee, no offence! |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
vercingetorix |
![]()
Post
#22
|
![]() Dusmanii imi poarta pica, dar n-au valoarea mea... Group: Members Posts: 138 Joined: 20 April 06 ![]() |
Profit de topicul asta sa pun o intrebare legata de buna functionare a motorului.
Cand am desfacut motorul, am gasit capacul de palier inscriptionat "5" pus invers decat restul capacelor. Iar pistonul 1, primul de la volanta, avea sageata indreptata spre radiator, diferit de restul pistoanelor, cu sageata spre volanta. Acum nu mai conteaza, i-am schimbat setul, dar ma intereseaza care sunt efectele in timp daca pui un piston invers fata de cum ar trebui. La cuzinetul din capacul palier pus invers se putea observa un canal de uzura mult mai pronuntat decat la restul. Multumesc. This post has been edited by vercingetorix: 23 Jul 2013, 11:50 |
--------------------
Dacia 1310
break 1985 pt. export
2 canistre de benzina shpaga la IDMS
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Daca luam in calcul ce zice cartea tehnica despre pistoane DSC02224.JPG ( Size: 1.57mb )
Number of downloads: 905
iti dai seama cam ce s-a intamplat cu pistonul ala. Despre capacele de palier ii las pe altii sa isi dea cu parerea |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
@ bashtalu am auzit ca GPL-ul ar fi un combustibiil mai bun decat benzina, ar avea o cifra octanica mai mai mare. De asemena arde si la o temperatura mai inalta, de aceea trebuie avuta mare grija cu sistemul de racire. Corecteaza-ma daca gresesc!
Si da, m-am gandit la varianta cu un dublucorp dar la cat de des merg eu pe benzina ( motivele cred ca sunt mai mult decat evidente) nu cred ca merita efortul. @ vercingetorix in ziua de azi pentru foarte multi Dacia nu mai e masina. This post has been edited by DJ-55-AMC: 23 Jul 2013, 12:48 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
vercingetorix |
![]()
Post
#25
|
![]() Dusmanii imi poarta pica, dar n-au valoarea mea... Group: Members Posts: 138 Joined: 20 April 06 ![]() |
Sebymesteru, multumesc mult de tot pentru informatie, e o chestie pe care o uitasem, decalarea axei pistonului fata de cea a cilindrului.
Daca poti pune si figura 2.8 cu asezarea segmentilor, m-ar ajuta foarte mult, tocmai inchei motorul. Multumesc. |
--------------------
Dacia 1310
break 1985 pt. export
2 canistre de benzina shpaga la IDMS
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Segmentii nu se puneau la 120 de grade unul fata de celalat?
Poate te ajuta asta: This post has been edited by DJ-55-AMC: 23 Jul 2013, 13:54 Attached thumbnail(s) DSC03063.JPG ( Size: 3.66mb ) Number of downloads: 820 DSC03062.JPG ( Size: 3.64mb ) Number of downloads: 772 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
ref la gpl iti spun din experienta, am avut si l am dat jos. cand treceam de pe gaz pe benzina se simtea la viteza, demaraj, etc.
exagerez acum dar senzatia era ca si cand ai avea turbina. eu nu il agreez chiar si din considerente de costuri vs benzina, dar este doar parerea mea, tu faci cum consideri ca este cel mai bine sunt in proces de a pune un weber de pe un renault 12 ts pe masina mea sa vad ce diferente voi constata, motorul este cel normal de 1.4 spor la treaba, atat am avut de spus! |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Stiu ca diferenta se simte intre GPL si benzina la carburatie ( in special la Dacie). La mine se simte chiar bine ( nici instalatia nu cred ca e reglata foarte bine).
Insa prefer sa merg mai incet si sa merg totusi decat sa nu mai merg deloc |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Referitor la etansarea camasilor: Am avut Dacie fabr. febr. 97 si avea etansare pe inele din cauciuc. Dupa stiinta mea, cele cu inele din Cu au fost fabricatie mai veche.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
|
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 07:21 |