Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte
![]() ![]() ![]() |
Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte
tynn |
![]()
Post
#331
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|||
nikuniku |
![]()
Post
#332
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
reglaj culbutori
Attached thumbnail(s) Reglaj_culbutori.jpg ( Size: 265.79k ) Number of downloads: 1490 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ghitza |
![]()
Post
#333
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
eu ii reglez odata pe an si nu am probleme ,vezi sa nu ai scaunu de la culbutor uzat(unde calca pe supapa) si de acolo reglezi eronat,eu am luat anu trecut rampa jos si am polizat drept, dupa care am reglat si nu am probleme
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
tynn |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(nikuniku @ 6 Nov 2012, 13:31) Valorile jocurilor sunt pt. motoarele K7J si K7M (de pe Logan), deci nu pentru Dacia 1310. @ghitza - si eu tot odata pe an ii reglez, ca merg preponderent in oras cu Dacia. Intr-un an am facut doar 6000 de km. Problema nu e din zona unde calca culbutorul coada supapei. Fiind doar la supapaele de evacuare, eu suspectez o uzura prematura a scaunelor de supape, datorita functionarii pe GPL. Am auzit de la mai multi ca motoarele astea de 1.4 montate dupa 2000 pe Dacia cu injectie ar avea chiulasele foarte slabe si se pare ca asa e... |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#335
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
tynn la dacia ta cu cat reglezi culbultorii? crezi ca motoru de logan este altfel decat cel da dacie?
motoru de logan este o imbunatatire a motorului de dacie si toate motoarele cu 4 cilindri au aceeasi schema de regalj culbutori,difera doar jocu dintre supapa si culbutor/axa cu came nu chiulasele sunt,,slabe,, supapele sunt prost tratate si scaunele de la supape This post has been edited by nikuniku: 9 Nov 2012, 18:10 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
tynn |
![]()
Post
#336
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
I-am reglat ca la carte, 0.15 admisie, 0.20 evacuare si chiar merge "ca la carte" acum motorul.
In privinta asemanarii dintre motorul de Logan si cel de 1310, pot sa zic ca sunt foarte multe diferente, exceptand cilindreea asemanatoare si faptul ca amandoua sunt M.A.S.-uri cu 4 cilindrii in linie. Sistemul de distributie este complet diferit, deci si jocurile la supape sunt altele. Eu nu am zis ca schema de reglaj ar fi alta, deoarece ordinea de aprindere a celor 2 motoare este aceeasi, respectiv 1-3-4-2. Iar in privinta calitatii chiulaselor de 1310, ai dreptate, nu chiulasa in sine e proasta, ci scaunele de supape. Dar cum astea nu se gasesc ca piese de schimb si nu e la indemana oricui sa le schimbe, iti ramane sa schimbi toata chiulasa. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#337
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
Reiau metoda descrisa acum 4 ani de Nelu - BOA - asta este cea mai decenta si obiectiv cea mai buna. Se mai numeste si metoda "Cilindrului in compresie" .Sunt putine post-uri cu adevarat utile aici in topic, desi are n pagini:
" Se pune volanta la semn, luleaua de la delcou(dupa ce am dat capacul de delcou jos) in dreptul plotului fisei corespunzatoare cilindrului 1(la ora 6-7 cum te-ai uita la un ceas dinspre aripa din stanga a masinii), si se regleaza culbutorii cilindrului 1. Se roteste cu 90 grade (o juma' de tura de vilbrochen), sa vina luleaua la plotul cil. 3(ora 9-10 pe ceas), si se regleaza supapele de la 3. Se roteste in continuare la 2 si la 1 , si gata. Reluati pentru verificare.Lera da erori , pentru ca suprafetele de contact intre coada supapei si culbutor , nu sunt plane, ci formeaza concavitati. Cum bagi lera intre doua suprafete , una concava si alta convexa, care intra una-n alta? De-aia da erori .Numai dupa ce s-au rectificat cu un polizor, flex... folositi lera, in rest , la ochi si la simtul mainii (cei care au putina experienta). Deci, cilindru si reglajul lui . " Mi-a placut si comentariul ![]() "Daca as fi fost eu nevoiasul, as fi luat antinevralgic citind, si renuntam." Comentariul meu este ca practic nu oricine are experienta in mecanica, deci trebuie sa avem macar un pic de "inclinatie" sa facem asta si spirit practic, altfel putem scrie si da oricate pareri ca tot la un mecanic bun (a NU se intelege Service-urile din ziua de azi) trebuie sa ajungem. This post has been edited by mstaniloiu: 5 Jul 2013, 10:39 |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#338
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(mstaniloiu @ 5 Jul 2013, 11:34) Reiau metoda descrisa acum 4 ani de Nelu - BOA - asta este cea mai decenta si obiectiv cea mai buna. Se mai numeste si metoda "Cilindrului in compresie" .Sunt putine post-uri cu adevarat utile aici in topic, desi are n pagini: " Se pune volanta la semn, luleaua de la delcou(dupa ce am dat capacul de delcou jos) in dreptul plotului fisei corespunzatoare cilindrului 1(la ora 6-7 cum te-ai uita la un ceas dinspre aripa din stanga a masinii), si se regleaza culbutorii cilindrului 1. Se roteste cu 90 grade (o juma' de tura de vilbrochen), sa vina luleaua la plotul cil. 3(ora 9-10 pe ceas), si se regleaza supapele de la 3. Se roteste in continuare la 2 si la 1 , si gata. Reluati pentru verificare.Lera da erori , pentru ca suprafetele de contact intre coada supapei si culbutor , nu sunt plane, ci formeaza concavitati. Cum bagi lera intre doua suprafete , una concava si alta convexa, care intra una-n alta? De-aia da erori .Numai dupa ce s-au rectificat cu un polizor, flex... folositi lera, in rest , la ochi si la simtul mainii (cei care au putina experienta). Deci, cilindru si reglajul lui . " Mi-a placut si comentariul ![]() "Daca as fi fost eu nevoiasul, as fi luat antinevralgic citind, si renuntam." Comentariul meu este ca practic nu oricine are experienta in mecanica, deci trebuie sa avem macar un pic de "inclinatie" sa facem asta si spirit practic, altfel putem scrie si da oricate pareri ca tot la un mecanic bun (a NU se intelege Service-urile din ziua de azi) trebuie sa ajungem. Ordinea la aprindere este 1-3-4-2 nu 1-3-2-1 cum rezulta din postul tau. Si daca vrei sa fii sigur, pui un bec la caroseria masinii si la borna de intrare in delcou, tragi volanta la semn cu cilindru 1 pe compresie (luleaua la ora 6 ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#339
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
M-am luat dupa un post de aici ce reprezenta un reglaj dat de uzina si dupa ce am reglat 2 cilindri am observat ca supapa la care faceam reglaju era atacata de cama, asa ca ceva nu e in regula , posibil nu am inteles eu bine.
1.SE1 SA3 E4 2.SE3 SA4 E2 3.SE4 SA2 E1 4.SE2 SA1 E3 Am tras volanta la punct, am pus becul pe delcou, la-m dat la dreapta si adus la stanga pana s-a aprins becul (aprindere becului corespunde cu piston la pms, daca teoretic delcoul este facut perfect ![]() Problema e in felul urmator dacia asta e a unui prieten, nu a mea si nu o cunosc prea bine. A fost cu ea la alt prieten sa i regleze jocul la culbutori, la reglat la cald si dupa ce a plecat de la ala masina a inceput sa mearga urat, nu mai statea deloc la ralanti, motorul mergea cu intreruperi fara rateuri, dar nu mai putea circula. Aici intervin eu, iam mesterit pe la aprindere cam tot ce se putea face, pe la carburator la fel deci ajung tot la culbutori. Ca sapot tine motorul pornit am umblat la surubul de la pozitia clapetei de acceleratie, la 1000 de ture motorul sta dar nu merge rotund si are trepidatii. La reglaj am gasit 5 tije strambe asa ca nu am stiut cum sa reglez, intro pozitie nu mi intra lera iar in alta lera trecea foarte usor, asa ca am ales o pozitie cam pe la mijloc. Sub 1000 de ture da sa se opreasca, ce as putea sa i mai fac? Prietenul zice ca acum 50 000 de km a avut supapele si scaunele refacute si masina a mers, acum are 110 000 km |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
val2011 |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
QUOTE(pais_valenciano @ 14 Jul 2013, 08:37) A fost cu ea la alt prieten sa i regleze jocul la culbutori, la reglat la cald si dupa ce a plecat de la ala masina a inceput sa mearga urat, nu mai statea deloc la ralanti, motorul mergea cu intreruperi fara rateuri, dar nu mai putea circula. Pai sa o repare tot acel prieten. Dupa ce a stricato ala vine cu ea la tine. This post has been edited by val2011: 14 Jul 2013, 09:03 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
pcostica |
![]()
Post
#341
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
.....La reglaj am gasit 5 tije strambe asa ca nu am stiut cum sa reglez...
@pais- asigura-te ca tijele sunt drepte si dupa aceea faci reglajul la culbutori. La un reglaj prea strans motorul trepideaza dupa cum ti-ai dat seama. Bafta! P.S- tijele strambe se pot indrepta cu ciocanul. This post has been edited by pcostica: 14 Jul 2013, 11:18 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#342
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Dar sa dai "cu mila" fiindca sunt goale in interior.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#343
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
nu sunt goale,ci sunt pline,oricum adata strambate sunt sanse sa se mai strambe,si iar inderptate si iar se stramba,pana le vei schimba,daca vei gasii
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#344
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Salut, este normal ca la rece tacheti sa "tacane" putin ?
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#345
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Salut, vreau sa-mi reglez si eu culbutorii pentru prima data. Cine imi poate spune si mie unde mai exact pun lera ca sa masor distanta, iar apoi sa strang ?
This post has been edited by RaduWra: 17 May 2014, 20:50 |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
sk100it |
![]()
Post
#346
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 10 May 08 From: BUCURESTI ![]() |
Aici as da si eu un mic sfat.colegul in topicul de mai sus a zis ca vrea sa regleze culbutorii la masina.Daca era in bucuresti,cu tot dragul aratam procedura.Voi spune efectul reglarii defectuoase.Daca jocurile sunt mari,motorul va face zgomot,va da rateuri,consumul va fi si el pe masura.Daca jocurile sunt prea mici sau inexistente,motorul nu va avea putere,supapele nu se vor mai inchide si atunci se vor arde,in special cele de evacuare.Eu zic ca acest reglaj este capital in functionarea motorului,iar daca colegul doreste sa faca asta,mai bine cere ajutorul cuiva de specialitate,da o cinste si-i cere sa-l invete.Asa as face eu.Mult noroc
![]() |
--------------------
dacia
1300
1980
- B25PBU/B17DMF/B07JCF
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#347
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Ideea e ca e simplu sa ma duc cu ea la mecanic. Dar la ce mecanici sunt in ziua de azi, mai bine incerci sa ti-o faci cu mana ta..
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#348
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Nu e greu de reglat, doar trebuie sa fii atent si sa verifici ce faci de 3-4 ori, esti predispus la greseli. Eu mi-am reglat jocul la masina fara sa intreb pe nimeni cum se face insa am avut documentatie ( cartea de reparatie de la dacie).
Daca ai uzura la motor o sa ai surpriza ca nu o sa poti sa reglezi jocul exact cum trebuie, mereu o sa ai o eroare macar la un culbutor. Bafta! |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#349
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Multumesc frumos ! M-am documentat destul de bine, stiu ce am de facut, doar ca nu stiam unde sa pun lera sa masor distanta. Am postat in acest topic deoarece atunci cand motorul este in sarcina, se aud usoare "tacaneli" ale culbutorilor.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
KeO |
![]()
Post
#350
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 441 Joined: 30 March 06 From: Sibiu ![]() |
Zgomotul de culbutori nu se aude in sarcina, ci la relanti. Vezi sa nu confunzi cu alte zgomote. Avansul "tzacane" in sarcina, de ex.
Distanta se masoara intre culbutor si supapa. Le poti identifica? |
--------------------
Dacia
1300
1982
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#351
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Inseamna ca am avansul prea mare, rateuri nu da, este cat se poate spre dreapta avansul incat motorul sa mearga ok. Da, distanta dintre supapa o pot identifica...m-am documentat mai bine si stiu ... Oricum si la pornire se aude cum tacane...
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#352
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
In sfarsit, ieri mi-am facut si eu timp si am reglat distantele la culbutori. A fost pentru prima data cand am facut asa ceva. Sincer sa fiu sunt multumit de rezultat, distantele le-am facut ca la carte, 0.15 A , 0.20 E , cu lera. Inainte sa-i reglez, am bagat lera asa de proba sa vedem cam ce distante sunt..si spre surprinderea mea nu erau foarte dereglati, au mai trebuit putin stransi. Mi-a fost de mare folos acest topic.
Multa sanatate !!! |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
espacern |
![]()
Post
#353
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(RaduWra @ 27 May 2014, 21:20) Inainte sa-i reglez, am bagat lera asa de proba sa vedem cam ce distante sunt..si spre surprinderea mea nu erau foarte dereglati, Cam cat era distanta inainte de reglaj si se simte diferenta in mers dupa reglaj? @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#354
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Nu stiu sa-ti zic ce distante erau, dar oricum nu erau foarte mari, au mai trebuit stransi putin. Sincer, da, se simte in mers cat si la relanti. Motorul merge putin mai bine ca inainte si parca e mai "stabil"... sunetul lui s-a schimbat putin..e usor mai silentios.
This post has been edited by RaduWra: 29 May 2014, 17:13 |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#355
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Am auzit un zvon, nu stiu daca e adevarat sau nu, dar e posibil ca inainte de un reglaj al culbutorilor sa se puna avansul static pe 0 (la scanteie) ? Ajuta la ceva ??
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
maru |
![]()
Post
#356
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
nu cred ca are vreo legatura reglajul culbutorilor cu avansul..
reglajul culbutorilor il poti face si fara : delcou,carburator,galerie,pompa de apa,sonde,filtre (aer+ulei),bobina,bujii,baterie,radiator,diverse fire etc ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#357
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Asa ma gandeam si eu.
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#358
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Vad aici, ca cineva sugereaza folosirea becului, la reglat. E total inutil. Nu se compara cu punerea la punct, unde precizia pozitiei pistonului, in faza de aprindere, e foarte critica, depinzand de cateva zecimi de mm. La culbutorul pe care-l reglezi, cama se afla cu varful de atac, la 180 de grade, de unde poti deduce ca, ai o plaja foarte larga , in care poti sa faci cu precizie reglajul (vezi desenul dat de Niku), mai ales ca la doua ture ale arborelui, axul cu came face doar una. Apoi, cu cat jocul e mai mare, cu atat distributia se apropie de fazele ideale de functionare, dar apare inconvenientul bataii culbutorilor sau chiar sa sara tijele, cat si deschiderea supapei pe o cursa mai scurta. Axele cu camele ascutite, inlatura intr-o masura oarecare, aceste inconveniente, facand ca inchiderea si deschiderea supapelor, sa se faca cat mai aproape de pozitiile moarte ale pistonului. Cu cat supapa de admisie se deschide mai devreme, combustibilul e impins in galerie, si cu cat se inchide mai tarziu, o mare cantitate e data iar afara spre galerie, in loc s-o comprime. La evacuare, cu cat supapa se deschide mai devreme, o parte din putere de aruncata pe teava , zgomot mare in toba.Cu cat se inchide mai tarziu, prinde si supapa de admisie deschisa, si in cilindru vor intra atat gaze arse de pe evacuare, cat si cele proaspete de pe admisie. Care sunt mai bune? Ce sa traga mai intai? Fenomenul de inertie, e frectie.
Iata diagrama distributiei: Supapa de admisie, are 20 de grade inainte de PM, care se suprapune peste ultimele 20 de grade ale celei de evacuare. Daca s-ar deschide mai tarziu, exemplu, cu 10 grade (cama ascutita), gazele arse n-ar mai fi impinse in galeria de admisie, care la randul lor impinge si amestecul proaspat spre carburator, apoi cand pistonul trece de PM, trage intai gazele arse impinse pe admisie, mai trage si o parte din cele de pe evacuare, dupa care continua cu cele proaspete. Fix PL. Dupa ce a tras, ce-a tras, ajunge in pozitia de jos si incepe urcare sa comprime plamadeala. Ce sa comprime, daca supapa se inchide cu 60 de grade mai tarziu, ceea ce inseamna ca intreaga cantitate e impinsa inapoi in galeria de admisie, si doar ce mai ramane spoit pe pereti, e comprimat. Cand ajunge sus, cele cateva scame ramase se aprind de la scanteia data cu vre-o 2mm inaite ca pistonul sa fie sus, si se aprind cand pistonul e plecat in jos, in faza de explozie.Explozia pana cand are efect de impingere a pistonului? Pana supapa de evacuare se deschide, si o face foarte devreme, cu 60 de grade inainte de a a junge jos, ceea ce inseamna ca, bubuiala se aude in toba cat mai tare, pentru ca nu si-a terminat efectul, dar si efectul presupus e aruncat aiure. Asta se intampla in toate cazurile, cand un "investitor" iti intra in "curte" , cu zicatoarea de a face treaba in folosul tau, in fond, nimeni nu-ti intra in curte sa-ti dea, ci sa-ti ia, si daca se poate , tot ! Deci , Francezul nu avea interes sa-ti faca tie performanta, sa-si taie craca de sub picior. Va dau un exemplu: Motor de 1.2 cu diagrama de distributie cu unghiuri mai mici, are cu 25 de CP mai mult, decat Dacia cu aceasta distributie si motor de 1.3 This post has been edited by PH-06-BOA: 24 Aug 2014, 13:02 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 219.83k ) Number of downloads: 544 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
thundercar |
![]()
Post
#359
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 23 April 15 From: buzau ![]() |
astazi am reglat culbutorii pt ca era harababura unii bateau altii prea strans pornesc totul perfect fara bataie fara rateuri merg 10 minute si incep sa se auda rateuri s-au dereglat iar am folosit metoda cilindru in compresie cine sa fie vinovat si am ob ca arcurile dea la supape sunt forte moi daca strang suruburile cu mana se apasa supapa as putea sa intaresc cu o saiba dedesupt ?relantiul e variabil creste de la 900 la 1000 apoi iar scade ritmic din cine sa fie din platini
|
--------------------
dacia dacia audi
1310l 1310li A4
1999 2001 1995
|
|
sobolan |
![]()
Post
#360
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Nu era nici o harababura daca mergea....harababura ai facut tu acuma !
nu incerca sa intaresti nici un arc cu nici o saiba,uzezi excesiv axa sau tijele.....daca tu poti sa bagi o saiba sub arc inseamna ca tre' sa dai chiuloasa jos ca sa pui semicercurile(sigurantele) inapoi pe coada supapei.... Ai gresit cu jocurile....nu mai porni motorul si poate e o sansa sa faci inapoi jocurile si sa nu ai parte de supape calaminate/arse.... Eu nu inteleg de ce va deranjeaza zgomotul culbutorilor ? e ferrari cumva ? cand ai jocuri excesive nu se intampla mai nimic(doar iti scad usor performantele motorului,cca 1-2% ) .cand is prea mici jocurile(mai mici decat valoarea din carte) deteriorezi supapele/scaunele ! tu de ce crezi ca se face jocul culbutorilor? se mai numeste si joc termic....cand motorul se incalzeste supapele se dilata usor si daca nu ar fi acel joc nu s-ar mai inchide perfect ,ceea ce patesti si tu acuma! Ca sa te afli intr-un "range" sigur fa-le la 20 pe admisie si 25 pe evacuare,cu motorul RECE....foloseste metoda supapei de evacure atacate.... Man,mecanica nu e ceva ce oricine poate face doar daca a citit intr-o carte 5 minute si pe un forum ....sau ca poate ti-a spus Gigel var cu Titel ca sa mai diminuezi din zgomotele de la motor ![]() This post has been edited by sobolan: 9 Jul 2015, 23:31 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:14 |