DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reglarea clapetei de soc, La indemana oricui

DodoBird
post 11 Nov 2005, 13:58
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




Citind , cum ca urmeaza sa vina iarna, si mai ales un topic in care se dadeau sfaturi referitoare la pornirea Daciei pe astfel de vreme, am reusit sa ma mobilizez sa va prezint un mic Tip&Trick :

Reglarea socului prin metoda simpla, nedistructiva
si mai ales la indemana oricui

In mod normal la pornire socul trebuie tras la maxim si pornit. Din nefericire in majoritatea cazurilor tragera clapetei de soc la maxim nu inseamna intotdeauna pozitia ei cea mai corecta. Astfel in majoritatea cazurilor posesorul masini stie ca socul lui trebuie tras undeva pe la jumatate , ramanand ca el sa “ghiceasca” exact pozitia, urmare a “flerului sau de pilot de Dacie”. Ratarea acestei pozitii (si profesionistii mai rateaza cateodata !) duce la ingreunarea violenta a pornirii, mai ales iarna, unde inca doua trei incercari conteaza de cele mai multe ori.
Reglajul normal se face prin deformarea mecanica a parghiei dintre clapeta de soc si cea de acceleratie. DAR ACESTA MANEVRA NU ESTE LA INDEMANA ORICUI SI PUNE IN PERICOL ACEASTA PARGHIE (am vazut parghii rupte , deformate gresit ceea ce duce la intepenirea mecanismukui ,etc).
Dar iata ce se poate face , lasnd parghia asa cum este ea din fabrica.

E SIMPLU :
Se porneste mai intai masina asa cum se proceda si pana acum . Imediat ce motorul a pornit se actioneaza asupra socului cautandu-se prin tragere–impingere pozitia de MAXIM turatie !
Odata gasita pozitia se lasa asa si se opreste motorul!
Acum coboram din masina si cu ajutorul unei rigle, subler etc , masuram distanta de cablu liber dintre punctele de prindere (camasa si parghie clapeta) ale cabului de soc de pe carburator. Se taie (dintr-o carioca veche, sau ceva similar ) o lungime egala cu cea masurata.

Se desface inima cablului se pune tubuletul de plastic pe cablul de soc in zona masurata, apoi se remonteaza cablul la loc.
Rezultatul : micul cilindru de plastic , actioneaza acum ca un limitator , nemai lasand (la tragerea completa a socului din interior) se se depaseasca zona de optim. A se vedea poza.
Din acest moment (pana cand se va face o operatie noua de curatire a carburatorului) tragera socului la MAXIM pozitioneaza clapetele soc- acceleratie in postura optima pentru a porni la sfert de cheie.
Exista posibilitatea ca la urmatoarea curatire si reparare a caburatorului sa fie nevoie de refacerea operatiunilor de mai sus , distanta modificandu-se !

Eventual sfat de pornire :

1-se trage socul la maxim (acum!)
2-dupa caz de la masina la masina se dau 1-2 – x sprituri (conteaza si de cat timp masina nu a mai fost pornita!).
3-Imediat ce motorul a plecat , cu piciorul ridicat de pe acceleratie (si fara sa se apese pe ambreaj), se reduce turatia de relanti pana la 1000.
4-Se asteapta sau se pleaca usor de pe loc (dupa preferinte) dar cu ochii pe turometru urmarind turatia de relanti (deci cand piciorul drept nu apasa acceleratia si stangul fara sa apese pe ambreaj) sa se mentina constanta in jurul 1000 ture , actionand asupra cablului de soc.
5- In mod normal puntul 4 continua cateva minute pana la introducerea socului definitiv.

PS. Multumiri lui adostar pentru poza .


Attached thumbnail(s)
limitator.jpg ( Size: 118.81k ) Number of downloads: 1894


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 11 Nov 2005, 14:19
Post #2


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




multam, cica de marti se raceste si mai mult... mad.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdy_rules
post 15 Jan 2006, 07:49
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 15 January 06
From: Bucharest




ahaa! d'aia nu mergea bine socu' smile.gif folositoare informatia si buna ideea cu "carioca" smile.gif


--------------------
Dacia 1310 - B 25 ELB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 15 Jan 2006, 20:31
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




Multam fain de indicatie. La mine socul imi facea o groaza de probleme (preferam sa pornesc fara el). Am sa incerc metoda asta.


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 28 Nov 2006, 13:06
Post #5


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Am refacut motorul asta vara, si de atunci cand trag socul, mai rau merge, zici ca se ineaca. In loc sa se tureze, din contra, scade turatia si trepideaza rau masina.
Cum sa remediez aceasta problema, ca a venit frigul si am nevoie de shock.

Multumesc.


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 28 Nov 2006, 13:09
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




il reglezi cum scrie in primul post !

ps: si cu el tras la jumate se ineaca?


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 28 Nov 2006, 13:10
Post #7


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Da, asta e ideea, ca nu are nici o pozitie in care sa mearga bine, altfel nu eram tembel sa intreb.


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Nov 2006, 12:50
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=59668
Cauta poza atasata de mine si vei gasi si reglarea deschiderii pozitive.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st September 2024 - 13:19
Forum Renault