Rodaj - supape/scaune, supapele nu etanseaza pe scaune
![]() ![]() ![]() |
Rodaj - supape/scaune, supapele nu etanseaza pe scaune
FlorinCFR |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|||
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Daca ma intrebi pe mine nu cred ca e in regula. Din cate am auzit o supapa si un scaun bun ar trebuii sa etanseze chiar si fara arc.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
Teoretic asa ar fi , cum spui tu. Nu stiu ce sa zic sunt in dubii (m-ai speriat putin). Astept raspunsuri in continuare !
|
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Scaunele le-ai frezat tu sau au fost facute de cineva care e de meserie?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
Si eu stiu ca nu au voie sa scape.
Cand iti da tie chiulasa supapele ar trebui sa fie etanse. Din cate stiu le rodeaza in scaun cu pasta sau ce solutii moderne or fi acum. |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
Lucrarea a fost facuta la un atelier de catre un meserias. Ma gandesc acum sa fi folosit alta freza cu un unghi diferit fata de cel al supapei. Rodajul supapei in scaun a fost facut dar nu cred ca au folosit pasta ci ulei (nu sunt 100 % sigur).
|
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
Pana la urma am scos supapele si am constatat impreuna cu un mecanic ca scaunele nu erau bine frezate. Am razuit un smirghel foarte fin si am amestecat praful cu ulei de motor pana am obtinut o pasta cu care am pasuit supapele pe scaun. Totul a fost facut manual , cu un furtun am prins tija supapei si am invartit in ambele sensusri cu mana. Sunt foarte multumit de rezultat !
|
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
E clar ce meseriasi avem. Nu trebuia sa-ti fie predata chiulasa fara a se verifica etanseitatea supapelor.
This post has been edited by MyKe89: 23 Feb 2014, 19:53 |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
FlorinCFR |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 25 September 11 From: Ramnicu Sarat ![]() |
Asta a fost greseala mea ! Eu sunt student la facultatea de mecanica si am zis ca daca tot duc chiuloasa si arborele la reparat sa il intreb pe patron daca pot sa stau cateva zile pe langa meseriasi (strungari , frezori .......) sa invat cate ceva.
MyKe89 ai foarte mare dreptate ! Sa fi vazut cum reparau piesele (aseza chiulasa pe ciment si batea cu ciocanul in arcurile supapelor sa le scoata (in cazul celor de tractor si camion). Masina de rectificat arbori cotiti (RAC 500) avea o abatere de cateva zecimi si ei rectificau arbori in prostie (meseriasul zicea ca ies putin cotele ovalizate si vorba lui ''las' ca merge''). Daca te duci la ei cu un bloc motor sau o chiuloasa sa fii sigur ca supapele vechi sau prezoanele din blocurile motoare nu vor fi complete cand vei veni sa le iei inapoi. Intr-una din zile trebuiau sa schimbe ghiudurile de la o chiuloasa de tractor (au incalzit-o cu autogen-ul apoi s-au pus sa bata cu ciocanul pana au crapat-o). O alta faza a fost ca incarcau arborii cu electrod SUPERTIT si apoi ii rectificau. Au fost multe altele....... Daca e sa dau un sfat acela ar fi : Sa stai langa om cand iti face o treaba dar conditia ar fi sa ai si tu cunostintele generale necesare pentru a nu te pacali. Numai bine ! This post has been edited by FlorinCFR: 23 Feb 2014, 21:45 |
--------------------
Dacia
1307
1997
- BZ 02 NHG
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Sigur nu e 1 aprilie azi? , Ce zici tu acolo e dintrun film horor , dar din pacate adevarat
Am pat si eu cu un motor de tractor 445 , bagat totu nou in el , facut rodaj ca la carte , apoi a trebuit bagat in brazda , presiunea la ulei cu motoru cald era 5,5 la relantii , blocu motor in fata la distributie era aproape rosu si sa gripat o bucsa la axu cu came si sa rupt un tachet ce a facut practic dorelu , a bucsat axu cu came si cand a bagat bucsa in bloc nu a mai puso cu , canalu de ungere cum trebuie , vina lui , dar si vina mea ca nu am verificat la asamblare This post has been edited by vladut88: 23 Feb 2014, 21:22 |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 06:42 |