DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Roti bracate + situatie = oprit motor, ... directie asistata

Dragos
post 19 Oct 2004, 10:35
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




Dragi forumisti,

Iata ca de ceva zile ma streseaza un aspect, extrem de suparator...
Sunt situatii cand plecarea de pe loc se face cu rotile bracate la max. (din motive de spatiu).
Deci...
- masina poate fi (asta-i situatia):
* in rampa (incl. f. mica, chiar sub 1%!)
* langa o bordura (max. un lat de palma)
* cu una dintre roti (oricare) intr-o gropita mica-mica
- pornesc motoru' (rotile sunt drepte)
- rotesc de volam la max. (la stanga)
- dau sa ambalez, putin, sa plec (ambalat necesar in special dat. situatiei de mai sus)...
... si motoru' moare. E musai sa indrepti putin (de ex. 45deg. de volan) si motoru' pornit nu mai cade, iar masina pleaca.
Situatia este cumplita daca cumva ai oprit in intersectie (din motive de trafic) si tragi serios volanu' sa ocolesti pe altu' si dai la cheie ca disperatu', in conditiile in care masina iti fuge (vezi sit.) sad.gif

Directia este asistata.

Nu ma hazardez sa trag conlcuzii. Astept doar o confirmare ca "asa face toate", sau un motiv tehnic.

Nota: eu am obs. fenomenu' numai pt. rotile bracate la stanga, dar este posibil sa faca si pt. dreapta. unsure.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 19 Oct 2004, 10:50
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Problema ta e determinabila? Adica o poti repeta la comanda folosind aceeasi parametri? In momentul in care pompa de servo functioneaza turatia motorului scade, comportament consistent cu intrarea in functiune a oricarui consumator (faruri, dezaburire... nu mai vorbesc de inchidere centralizata). Dar pierderea de turatie este nesimnificativa si in nici un caz nu ar putea duce la oprirea motorului.
Am iesit din una din situatiile date de tine cred ca... de vreo 514 de ori de cind am luat masina si niciodata nu s-a oprit motorul. Deci chestia cu "asa face toate" e out.

This post has been edited by BH07ATX: 19 Oct 2004, 10:51


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cioprica
post 19 Oct 2004, 10:56
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 July 04
From: Bucuresti




Salutare,

Nu sunt io un expert in chestii din astea dar am vazut in cartea tehnica ceva de genul : pentru directia asistata nu tineti rotile bracate la maxim si turatia motorului mai mare de vreo 200 sau 2500 rot/min ca se defecteaza pompa de la directia asistata....poate fi un mecanism de protectie dar nu stiu sigur ca ar fi asta.

Multa bafta,

PS:De azi de dimineata nu mai am casetofon.sad.gif. Mama lor de fomisti. Cam la ce valoare este evaluat de asigurare?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 19 Oct 2004, 10:56
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Nu, nu asa face toate. Merg destul de des cu colegii mei de servici cu SLZ si cand intoarcem pe strada de multe ori trebuie bracat la maxim volanul. Nu am dat de nici o situatie in care sa se opreasca motorul. Nici ei nu mi-au zis nimica de genul asta sa fi patit.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 19 Oct 2004, 10:59
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Evita manevre de genul asta. Cred ca pui pre multa presiune pe servo, planetare, etc. Schimba-ti deprinderile de manevrare. Mie nu mi s-a intimplat niciodata.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 19 Oct 2004, 11:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




QUOTE(BH07ATX @ 19 Oct 2004, 10:50)
Problema ta e determinabila?

...si repetabila, dar nu in toate cazurile!
Ieri am avut probleme de 2 ori:
- la intoarcerea masinii - din motive de panta s-a oprit
- la intoarcerea masinii cu ridicarea rotii dreapta, cazute pe o portiune de strada neasfaltata (aprox. 5cm)
Azi, cand m-am proptit cu roata intr-o bordura, pe care nu a vrut s-o urce neam!
Nu are loc o cadere de turatie propriu zisa, ci mai degraba un dum-dum-dum (la turatie ridicata, chiar cand prinde'n ambreiaj) si gata!

Pe de alta parte ma gandesc sa nu fie de la ambreiaj... Parca "agata" zau asa; da' numai in momente d'astea?
Apropo - unde-i plasat ambreiaju'? wacko.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 19 Oct 2004, 11:05
Post #7


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Service! Urgent!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 19 Oct 2004, 11:29
Post #8


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




si la mine se intampla des. cred ca e boala generala:)


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 19 Oct 2004, 11:40
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




QUOTE(Marty @ 19 Oct 2004, 11:05)
Service! Urgent!

Acu' ma intreb sub ce motiv...
Ulei nu pierde, porneste usor, motoru' nu face nazuri, poti sa brachezi la max. in toate sit., mai putin cele descrise.
De cand cu uleiu'n motor (care s-a volatilizat de la sine, cu toate ca inca vad aprox. 5mm peste nivelu' de maxim de fiecare data cand ma uit pe joja, motoru' fiind rece...)
Parca o vizita la serivce, cu cuplare la calculator sau urcare pe rampa, care sa-mi demonstreze ca-s ciudat wacko.gif si habar n-am de auto nu se merita, ca rezultatu' va fi nul (stiti si voi de ce). Prin urmare, decat nervi si alte alea, mai bine am grija la intorsu' volanului, aplicand metoda: la maxim, inapoi 45deg. si dai bice. In timp voi avea reflex wink.gif si nu voi mai avea probleme.

Nota: Initial am vrut un Confort, d'asta nou, cu airbag. Scapam cu 80 mil. mai putin, fara directie si fara AC. Da' cum AC'u' poate fi de folos, am gresit si am luat prea multe pt. o Dacia. Aviz celor cu Logan Ambition...

This post has been edited by Dragos: 19 Oct 2004, 11:42


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 19 Oct 2004, 12:14
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Daca inteleg bine, face numai cand rotile sunt la stanga, concomitent cu un "dum-dum-dum". Asta inseamna ca supapele de siguranta ale servo-pompei au ceva stricat/dereglat. Nu cunosc in detaliu servodirectia la Solenza, dar, principial, cam asta ar trebui sa fie.
Service, neaparat ! Defectul este evident ! Nu-i de calculator: o faci sa zica "dum-dum-dum" si gata !


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 19 Oct 2004, 12:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




QUOTE(Cristi @ 19 Oct 2004, 12:14)
Daca inteleg bine, face numai cand rotile sunt la stanga, concomitent cu un "dum-dum-dum". Asta inseamna ca supapele de siguranta ale servo-pompei au ceva stricat/dereglat.

... dum-dum-dum face motoru'. E ca si cum ai o sarcina prea mare - nu conteaza cat il turezi, sau cat de fin ridici pedala de ambreiaj - el moare ca n'are cuplu.
Ca si cum bracarea la maxim se face si cu... blocarea/infranarea rotilor. ohmy.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 19 Oct 2004, 12:36
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE
... dum-dum-dum face motoru'

Aparent face motorul. Pentru siguranta, fa proba: cand incepe sa faca "dum-dum-dum" (parca vad ca apare un nou hit "DUM-DUM-DUM, yeah, baby !" smile.gif ), da volanul putin dreapta. Daca nu mai face... stii tu cum, atunci nu e motorul, ci pompa servodirectiei (de fapt supapele de siguranta suprasolicitate sau care nu merg ca lumea). De aceea motorul moare: pompa de servodirectie incearca sa dea presiune in instalatie; directia este la maxim, deci presiunea in exces ar trebui descarcata; supapele sunt stricate/dereglate => pompa tot pompeaza intr-o instalatie care nu-si descarca presiunea in nici un fel => "trage" putere din motor pana il opreste.
Cred ca am fost destul de clar; daca nu, revin.


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Oct 2004, 12:44
Post #13


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si pana revine cristi, mai fa tu de vreo 3-4 ori asa (sa faca dum-dum) si s-ar putea sa te captusesti si cu o pompa de servo defecta...
Eu as incerca o deplasare direct in service


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 19 Oct 2004, 13:06
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE
Si pana revine cristi, mai fa tu de vreo 3-4 ori asa (sa faca dum-dum) si s-ar putea sa te captusesti si cu o pompa de servo defecta...

biggrin.gif Aprob pozitiv in mod afirmativ: DA ! biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 19 Oct 2004, 13:12
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




QUOTE(Cristi @ 19 Oct 2004, 12:36)
pompa tot pompeaza intr-o instalatie care nu-si descarca presiunea in nici un fel

Ca urmare, la un moment dat, inst. crapa unsure.gif , si nu neaparat pompa.
Acu' ma intreb - cum poa' ca pompa sa zdruncine masina in halu' ala?

Stie careva daca se pot bloca rotile cand sunt bracate la maxim (motive constructive/tehnice)?

Hai ca fac o vizita la masina, trag de volan maxim, vad cate ture ia etc. si vin cu detalii, OK?
Stay tuned! wink.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 19 Oct 2004, 13:34
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE
Ca urmare, la un moment dat, inst. crapa, si nu neaparat pompa.

Instalatia este mai robusta si mai simpla decat pompa. Pompa este un organ cu diverse piese in miscare, supape, garnituri etc.; instalatia se rezuma la niste conducte si niste pistoane.

Fara gluma (apropos de ce zicea klaus): nu exagera cu probele !!!


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 19 Oct 2004, 13:38
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




... ei bine...
Volanu' "merge" intors de 2 3/4 ori, pe ambele sensuri, mai mult cu vreo 15deg. pe... stanga. La maxim (in special pe stanga, desigur), motoru' (tinut in relanti) are o var. scurta si neesentiala de tur. si devine mai zgomotos (deh, sarc. in plus). Daca tii asa volanu', sunetu' persista.
In mers: nu am avut probleme de asta data.

In concluzie: voi evita mentinerea volanului bracat la max. (il voi roti pana la max. 2 1/2)...
Si inca ceva pe undeva era scris de cate ori se roteste volanu' pt. var. cu dir. asiatat si clasica. Parca dif. era de 1/4 (90deg.)...

This post has been edited by Dragos: 19 Oct 2004, 13:39


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 19 Oct 2004, 13:38
Post #18


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




pentru ca ti se opreste motorul cand apare o sarcina la pompa de servo poate fi de la manocontactul de la servo care asista motorul vis a vis de sarcina care apare. Se afla la pe conducta de la iesirea din pompa de servo. se vede de deasupra motorului (ies fire din el)


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi
post 19 Oct 2004, 14:48
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Pt. Dragos:

M-ai cam bagat in ceata... Ori "s-a reparat" (ceea ce eu nu prea cred), ori o calci "barbateste" la plecarea de pe loc (asta ar explica sunetul in cauza, care ar fi normal - dar nu te baza pe asta !). Mai urmareste ce se intampla, oricum...


--------------------
Dacia Solenza / Logan - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 19 Oct 2004, 15:49
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Si daca crapa, ce? Las-o sa crape, garantie scrie pe tine oricum.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 19 Oct 2004, 16:00
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




vreau doar sa adaug ca nu am nici cea mai mica problema cu directia asistata, si uneori "dau" cu volanul atat de violent in capatul cursei de are recul inapoi. Deci lasand la o parte parerea domnului rion care e posibil sa nu stie ca Nova T nu are directie asistata, eu zic ca initiatorul acestui topic chiar are o problema la mecanismul de servo al directiei > service, garantie. Stiu cat de placute sunt aceste vizite la service si cat timp se pierde cu ele, dar in unele situatii nu te joci. Directia, franele si trenul de rulare sunt chestii la care eu cel putin nu umblu cu jumatati de masura.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 19 Oct 2004, 16:12
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




QUOTE(Cristi @ 19 Oct 2004, 14:48)
Pt. Dragos:

M-ai cam bagat in ceata... Ori "s-a reparat" (ceea ce eu nu prea cred), ori o calci "barbateste" la plecarea de pe loc (asta ar explica sunetul in cauza, care ar fi normal - dar nu te baza pe asta !).

Probele pe loc au fost facute cu motoru'n relanti.
Oricum sunt geana deja pe ce se intampla sub capota. Pana una alta am doar unsure.gif evenimente aleatoare (chiar daca sunt repetitive), nu pot demonstra nimic - ma trimit baietii la plimbare.
Daca lucrurile o iau razna, vorba lu' sod, nu te joci...


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TUBI
post 20 Oct 2004, 01:48
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 4 October 04




Bre, singura ta problema tine de modul in care te joci tu cu piciorusele pe ambreaj si acceleratie. laugh.gif tongue.gif laugh.gif


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4MPI - B-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos
post 20 Oct 2004, 10:16
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 17 August 04
From: Galati




QUOTE(TUBI @ 20 Oct 2004, 01:48)
Bre, singura ta problema ...

Asa ziceam si eu pana mai ieri, dar... rolleyes.gif
Oricum, sunt f. atent la zgomotu' produs la bracarea rotilor. Daca in timp se accentueaza, am raspunsu' mad.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI Clima - ...
Posesor de Solenza...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Oct 2004, 10:55
Post #25


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu cred ca decat sa o perpelim si sa o frecam pe aici asa pe uscat, mai bun ar fi un drum in service.
Sa repet ca poate nu am fost suficient de clar:
UN DRUM IN SERVICE.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st April 2025 - 03:45
Forum Renault