DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> S-a stricat DEMARORUL..., impinsa, in a 2-a o ia imediat

tzepesch
post 9 Jul 2007, 21:21
Post #1


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




salut din nou...

am fost azi sa-l ajut pe un prieten cu super-Nova lui si am ramas eu in drum la sfarsitul zilei.

a dat semne la vreo 2-3 porniri ca invarte greu dar o lua. la stop la Victoriei am ramas in drum. cu chiu cu vai am suit-o pe trotuar. am cremat 2 prieteni sa iau curent de la ei.
nu pornea nici asa. am suspectat releul de incarcare, ca imi murise bateria. l-am schimbat ca aveam de rezerva.

am pus fisele legate la masina cealata si la bornele mele si nu o lua. concluzia a fost demarorul.

in fine, am pornit-o impinsa in a 2-a. a luat-o imediat.

am ajuns acasa, am oprit-o, i-am dat iar cheie si n-a pornit.

ce sa fie, carbunii?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 9 Jul 2007, 22:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




pot fi perii uzate sau vreuna dezlipita, poate e una intepenita asa ca ciocaneste umpic demarorul si vezi daca o ia. mai poate fi si de la bucsele uzate sau sunt oxidate piulitele de pe bornele bobinei de pe demaror. smile.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Jul 2007, 06:55
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Face "clanc"? Daca da, reglajul de cursa sau chiar solenoidul (partea de forta).
Daca nu, carbunii, cum ti s-a spus, sau solenoid intrerupt sau lipsa alimentare solenoid.


--------------------
Opel Corsa - xx 2001
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 10 Jul 2007, 08:14
Post #4


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




este dificil de dat jos? am sa ma ghidez si dupa mondiru


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 10 Jul 2007, 09:32
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




e umpic de lucru cand il dai jos, da te inveti smile.gif desfaci toate surubaraiele care-l tin prins de motor si cabluri dupa care tragi de el catre radiator pana ii iese capacul de la volanta, dupa care il indrepti cu capul in jos si fundul in sus astfel ca bobina de pe el sati fie indreptata catre bieleta de directie dupa care tragi in sus de el. bobina de pe demaror tre sa fie intre lonjeron si cutie este o distanta intre ele. daca faci cum iti zic iese usor........acuma nu stiu cat am fost io de explicit tongue.gif ...spor la treaba smile.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 10 Jul 2007, 20:18
Post #6


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




rezolvat, am schimbat electromotorul ca aveam unul de rezerva in Oltcit... noroc ca mi-am amintit de el...

cel stricat avea bucsa rupta , de la capatul care intra in cutia de viteze

o sa-l defac sa incerc sa o schimb.

mulam ceaki pt indicatii, l-am dat jos foarte usor


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 11 Jul 2007, 07:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




n-ai pt ce bine ca ai rezolvat treaba smile.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 14 Jul 2007, 00:02
Post #8


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




salut din nou.iar s-a defectat.
a dat din nou semne de de vreo 2 -3 ori ca se invarte greu si a mers ce-a mers pana cand am oprit si repornit. abia se mai invartea elicea. sa auzea un "Tac" la fiecare rotire de cheie din demaror si gata...
nu-mi vine sa cred, e cel recent montat. n-are decat 3 zile.
ceva-l strica, dar ce? bateria a murit si aia. indicatorul verde al ei a disparut, acu se vede negru. noroc ca mi-a dat cineva alta baterie si a plecat impinsa

ce naiba sa fie, din motor, ceva? de la volanta, sau ce actioneaza demarorul acolo?
poate ca imi patineaza cureaua si d-aia sa patesc asa?

This post has been edited by tzepesch: 14 Jul 2007, 00:06


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 14 Jul 2007, 00:58
Post #9


om al munților


Group: Members
Posts: 8.307
Joined: 24 June 07




Cand se aude "tac" rogi pe cineva sa impinga in surubul ala sau ce naibii e din capul electromotorului. Acum nu prea inteleg de cate ori i-ai dat tu de ai omorat bateria, ca eu am ramas intr-o benzinarie cu masina unui prieten ce-i drept care suferea de boala asta si ca sa nu mai rog pe cineva sa ma ajute i-am dat vreo 20 de chei cu "tac" si pana la urma a luat-o. Eu stiam ca nici nu omoara bateria cand se intampla chestia asta, dar pot sa ma insel, sa ma contrazica cineva daca e nevoie.
Ca sa o pornesti impinsa puteai bine mersi sa lasi bateria ta, ti-o incarca dupaia alternatorul daca mergeai mai mult. smile.gif
Si n-are ce curea sa-ti patineze ca sa se intample asta, si din cate citisem pe alt thread se regleaza ceva si se rezolva(cred).

This post has been edited by Merced: 14 Jul 2007, 00:59


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 14 Jul 2007, 08:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




verifica daca porneste cu o baterie buna. poate ca de aceeea a invartit greu fiindca iti era slaba bateria. daca nu o ia si cu una buna atunci e electromotorul. din motor nu are ce sa ti-l strice. asa ti-a fost 'norocul' daca face cum zici pot fi duse periile sau bucsele.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Jul 2007, 16:33
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




din doua poate faci unul vezi ce au desfa-le si vezi ce defecte au perii rotorul sau starterul vezi cum se prezinta colectorul ,etc


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=874826

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=758500


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=642068


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 14 Jul 2007, 19:09
Post #12


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




azi dimineata apornit la prima cheie. i-am montat si aprindere electronica si porneste la sfert fara sa-i mai dau pedala..., ma rog.

treaba e ca am plecat si am ajuns la un prieten la o vositorie unde era si un ne'caisa p-acolo, dar care nu era electrician. iar nu a mai pornit.

mi-z zis nea'asta ca daca atuci cand scot firul care vine de la releul de incarcare si se duce in alternator si-l apropirii de contact sau de ceva de masa si nu-mi da SCATEIE ALBASTRA inseamna ca e dus alternatorul, sau releul. am schimbat releul, tot n-a pornit. am ciocanit in demaror, am impins surubul, pana la urma a pornit.

dar scanteia aceea albastra tot nu aparea... am observat ca si indicatorul acela optic de pe baterie arata negru, ceea ce insemna ca nu se incarca si ca era goala. ceva curent in ea avea, mergea claxon, faruri, martorii de bord, etc.

am ajuns acasa si am schimbat alternatorul, am pus altul pe care-l aveam si care parea mult mai nou, cel putin puntea de diode era foarte curata.
nici asa nu dadea scanteie albastra (asta oare e vreo inchipuire?) chiar nu stiu daca e alternatorul sau releul. ambele le-am pus de bune. le aveam de mai de mult si aratau clar ca sunt noi (cel putin releul), sau reparat alternatorul si nefolosit dupa aceea. nu stiu ce sa mai cred.

acu o sa dau electromotorul cu demaror jos sa-l desfac. cred insa ca se intepenesc carbunii, daca dupa cateva ciocane si impins surubul o ia.

ce ma sfatuiti...? e adev. treaba cu scanteia albastra? se poate testa si daca pun un bec in circuit, in loc sa ating firul ala de masa?

This post has been edited by tzepesch: 14 Jul 2007, 19:09


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 14 Jul 2007, 19:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




releul de incarcare nu se verifica asa ci cu un aparat de masura pe baterie 14V-14,4V maxim


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=635222


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 14 Jul 2007, 21:00
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




verifica daca-ti vine curent pana la releu. parca e un fir rosu. verifici cu un bec 12v cu doua fire. pui contactul la masina ,legi un fir de la bec la masa si cu celalalt fir verifici curentul la intrarea in releu si la iesirea din releu. daca n-ai curent la intrare in releu atunci ti-e intrerupt firul rosu pe undeva. daca ai curent la intrare si nu ai la iesire din releu atunci e dus releul. daca ai curent si la iesire, scoti atunci firul verde de la periile alternatorului si verifici daca ai curent pe fir. daca nu ai atunci ti-e intrerupt firul de la releu si pana la perii. daca ai curent si atunci cand scoti firul de la perii nu-ti face scanteie ,inseamna ca ti-s uzate periile sau intrerupt rotorul. eu zic sa nu desfaci inca electromotorul pana nu pui o baterie incarcata pe masina fiindca s-ar putea sa fie de acolo baiul. tot ce ti-am spus sa faci ,sa faci cu contactul pus. smile.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 14 Jul 2007, 23:05
Post #15


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




am facut asa... am pus un releu nou, tot de prin casagasit. se vede clar ca nu e folosit, nu e murdar deloc si nici contactele frecate...

am desfacut alternatorul si avea un carbune aproape tocit pana la 0 si unul mai avea cam un sfert.

am schimbat carbunii si puntea de diode, tipul acela de punte la care se cositoresc cele 3 fire.

am curatat complet alternatorul pe dinauntru... bobinajul parea bun, nears, fara fire desprinse... teoretic e ca si nou acum. am sa fac maine dim figura cu becul. ar trbui sa incarce acum. dupa cat timp ar trebui sa-mi indice verde indicativul optic de pe baterie? momentan e negru, adica descarcata, dar mai are ceva suc in ea.. eventual mai pun apa distilata.


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 14 Jul 2007, 23:11
Post #16


om al munților


Group: Members
Posts: 8.307
Joined: 24 June 07




O ghiceala cam ciudata, dar am vazut ceva similar mai demult si bobina era vinovata. Bine, inca o data, poate vorbesc prostii, confirma ceilalti cu mai multa experienta decat mine.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 15 Jul 2007, 03:59
Post #17


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




bobina e ok, da curent bine de tot, mai ales ca am si aprindere electronica

revin:

am desfacut si curata alternatorul, schimbat carbuni si puntea diode

am reusit sa desfac si electro motorul, am schimbat carbunii, am gresat cu vaselina tot ce trebuia pe acolo, am curatat tot pe dinauntru si am remontat. le pun dimineata pe masina si Doamne ajuta sa mearga!!! par ok, teretic sunt ca noi acum

<span class='edit'>15 Jul 2007, 07:54:</span>
am montat, ,a pornit la prima cheie, sper sa mearga incarcarea acum...

<span class='edit'>15 Jul 2007, 22:25:</span>
merge cu totul, incarcarea e ok, mi-a aparut din nou indicativul verde al bateriei.

alta e problema acum... aprinderea electronica isi face treaba f bine, uneori.
daca ma opresc, stau 5 minute si vreau ss plec n-o mai ia la prima si ma chinuie, la a 4-5-6 cheie,, mi-e sa nu omor demarorul iar. ce are?
bujiile au 1mm si platina 0,35

This post has been edited by tzepesch: 15 Jul 2007, 22:28


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 16 Jul 2007, 07:25
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




poate fi de vina bobina de inductie, de obicei asa face cand e dusa bobina. imprumuta una de pe o masina si vezi cum ,merge


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 19 Jul 2007, 10:44
Post #19


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




salut

deci, am reglat dis. la bujii la 0.8 si platina 0.4.
dupa ce s-a incalzit motorul am facut avansul pana am avut turatie buna... dar daca o opream si reporneam abia invartea elecromotorul. trebuia sa refac avansul cum trebuie ca sa o ia in mod normal.

dar tot asa... la prima cheie cu motorul rece porneste imediat, daupa 5-10 min de stationat porneste foarte greu. sa incerc o alta bobina?

momentan am una din '79 made in bulgaria de pe masina lu' bunicu, tot dacie.
cea pe care o aveam am schimbat-o cu asta penatru ca la un moment dat am avut impresia ca nu-mi da scanteie.

alte sugestii in afara de schimbatul bobinei???


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 Jul 2007, 11:00
Post #20


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Eu stiam si asa am citit si in manualul de specialitate ca distanta intre bujii este de 0,6 biggrin.gif ,asa ii reglata la mine si merge struna si la sfert porneste chiar si rece si nepornita de cateva zile !!! wink.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat - CS-01-TMS 1995/1397cmc
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 19 Jul 2007, 18:31
Post #21


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Minel @ 19 Jul 2007, 11:00)
Eu stiam si asa am  citit si in manualul de specialitate ca distanta intre bujii este de 0,6  biggrin.gif ,asa ii reglata la mine si merge struna si la sfert porneste chiar si rece si nepornita de cateva zile !!! wink.gif
*




chiar si la aprindere electronica?

in Mondiru scrie sa fie 1



--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 19 Jul 2007, 19:49
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




totul e de la bobina....distanta la buji este de 0,8-1mm la aprinderea electronica fiindca scateia e mai puternica si atunci poate strabate distanta mai mare intre electrozii bujiei.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 19 Jul 2007, 20:03
Post #23


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(ceaki @ 19 Jul 2007, 19:49)
totul e de la bobina....distanta la buji este de 0,8-1mm la aprinderea electronica fiindca scateia e mai puternica si atunci poate strabate distanta mai mare intre electrozii bujiei.
*



am schimbat bobina, am pus-o pe cea pe care o aveam inainte de cea bulgareasca din 79. se pare ca merge si aia.

cu releul de incarcare care nu functiona am observat ca are 2 papuci de plus si ca cica ar fi releu electronic. ca daca nu-s legati ambii papuci e posibil sa nu incarce, ceea ce, pare-mi-se ar fi posibil

20 Jul 2007, 15:09:
de cand am AE pe langa putinii paraziti pe care ii aveam in statia audio, acum am si niste baraituri.

are ceva daca condensatorul de la alternator? sa pun unu mai mare sau e ok daca-l scot.

ce poate aparea daca fac asta?

This post has been edited by tzepesch: 20 Jul 2007, 15:09


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 20 Jul 2007, 20:48
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




din cate stiu daca pui aprindere electronica atunci nu se mai leaga condensatorul de pe delcou. poate ca de aceea ai baraituri findca nu e legat.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 30 Jul 2007, 22:40
Post #25


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




bai, deci e culmea....

iar se duse demarorul... adica starterul, ala care actioneaza bendixul.

am mai schimbat un set de carbuni la un electromotor + bucse... deci nu se mai ating statorul si rotorul, daar nu actioneaza electromagnetul ala de deasupra... nici lovit, nici impins, nici nimic....

in cel care-l am pe masina am dat pana s-a pleznit carcasa aia care prinde electromotorul de cutia volantei... a pornit... a mers 2 zile, cand sa plec de la servici canci...

eu sunt mai mult ca sigur ca tre' sa schimb starterul ala care actioneazaparghia aia pt bendix.

cat costa o piesa d-asta? merita sa iau de la piese de origine sau vine impreuna cu electromotorul...

precizez inca o data ca am 2 electromotoare reparate, carbuni/bucse/curatate/gresate dar starterele sunt terminate. si unul din electromotoare are carcasa aia metalica fisurata....



--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu Comănescu
post 30 Jul 2007, 23:15
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 26 September 06
From: Ploiesti




sal, ai mare grija, posibil sa fi atins cu mana colectorul sau sa fi sarit vaselina pe el, asa am patit si eu o data si pornea numai la ciocane(mamaaa ce de carne am mancat, am ramas la o bariera biggrin.gif a pornit dupa 2 ciocane), desfa-l inca o data si curata toata mizeria de pe colector si carbuni.


--------------------
Dacia 1300 - PH07DEH 1977
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 31 Jul 2007, 09:45
Post #27


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




da???? bah sa mor ca eu le-am gresat.... asa zicea in mondiru. cred insa ca am gresat si ce nu trebuia... ar fi o idee a curat carbunii si lamelele alea de cupru. si interiorul elecromotorului tre sa fie curat, nu? adica rotorul si statorul.... hihihi stupid, poate merge... ciudat insa ca a mers pana acum....

incerc, meci de sfat

am gasit starter la piese de origine e 140ron, si peste drum, la nea caisa la cioscu cu piese e 80 ron, fabricatie de pe unde o fi

sa curat cu alcool izopropilic sau cu d-ala de scos apa din benzina, ca-i acelasi lucru...

ooof, iar sa desfac alea, mi s-a acrit. sper sa rezolv sa nu dau banii pe starter

This post has been edited by tzepesch: 31 Jul 2007, 12:18


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu Comănescu
post 31 Jul 2007, 18:57
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 26 September 06
From: Ploiesti




tine minte, colectorul nu se greseaza, iti merge bine 1 zi doua, dar cum se amesteca vasilina sau uleiul cu reziduuri de la carbuni numai necazuri face, adica ce ti sa intamplat pana acum, colectorul si carbunii trebuie sa fie curati, chiar daca in timp apar dungi colorate dar este altceva, eu de 2 ani nu mai am treaba si frec demarorul cu 3-4 porniri pe zi, asa ca atentie colectorul si carbunii nu se ung cu nimic, doar colectorul se slefuieste cu un smirghel foarte fin, in rest se lasa asa, bafta si ai grija.


--------------------
Dacia 1300 - PH07DEH 1977
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu Comănescu
post 1 Aug 2007, 23:06
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 26 September 06
From: Ploiesti




starterul se verifica simplu, cuplezi la baterie si fie atrage sau nu, atractia miezului trebuie sa fie prompta sau se demonteaza si se curata contactele, daca sunt murdare si nu inchide circuitul pentru demaror, ce-i drept este o operatie mai delicata si necesita ceva timp, rabdare si ceva scule, iar montarea trebuie sa o faci foarte precis si rigid, nu recomand decat acelora care au ceva experienta.


--------------------
Dacia 1300 - PH07DEH 1977
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 2 Aug 2007, 09:18
Post #30


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




si il leg l bornele alea groase? borna aia subtirica o mai leg la ceva?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon - B-xx-xxx 1982 - 1310 - 4VIT.
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 11:33
Forum Renault