DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> S-au blocat rotile in mers (10 km\h), Maneta schimbatorului era pe liber

t3r3nt32000
post 21 Dec 2009, 12:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti




Salutare tuturora, este primul meu post asa ca va rog sa ma "suportati" si pe mine tongue.gif ! Zilele trecute am fost in pipera la politie pt a-mi adauga grade pe permis....toate bune si fumoase....cum am plecat si am iesit pe poarta la cca. 100-150 m s-au blocat rotile ...(mentionez ca mergeam bara la bara iar viteza nu era mai mare de 10 km\h si eram pe liber cu maneta schimbatorului)....am apasat ambreajul am bagat in treapta I si am debreiat usor....dar masina nu se mai clintea decat jumatate de metru dupa care simteam cum este blocata....prostia care am facut-o este ca am fortat-o si cred ca am spart cutia sau rulmentul...caci mi-a aruncat ulei....in fine am sunat la tractari am luat-o de acolo si am adus-o acasa.....acum as vrea sa stiu motivul pt. care s-a blocat asa si v-as ruga sa-mi spuneti cum fac transfer de cutie si ambreaj.....mai am o daciutza 1300 din '85 dar are cutie in 5 trepte....Va multumesc anticipat !!! smile.gif


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 21 Dec 2009, 15:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




cred ca ti-a iesit boltul de la pinioanele satelit. si daca ti-a cazut atinge de carcasa cutiei. pt ca ai fortat a rupt carcasa . cea mai plauzibila cauza. dar inainte sa se strice nu se auzeau zgomote la cutie? ca niste batai mici . harcaituri? ca si cand aveai o piatra in cauciuc si clantanea dupa cum lovea asfaltul.?


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t3r3nt32000
post 21 Dec 2009, 16:20
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti




In primul rand, multumesc pentru raspuns ! In al II-lea, nu, nu a facut nici un zgomot ciudat, planetarele sunt la locul lor, calc ambreajul, bag in viteza, intra in viteze....toate chiar si in marsarier dar acum dupa ce am fortat-o nu mai pleaca, moare..chiar acum am fost jos si am incercat sa o mai pornesc....nu mai vrea....cred ca are si ceva blocat in legatura cu electro-motorul . Deci sa ma fac mai bine inteles.....dupa ce s-a blocat.....si am obs. ca nu mai pleaca, am lasat-o pe liber si am incercat sa o imping mai in afara carosabilului....dar stupoare, nici asa nu a mai vrut sa se clinteasca....dupa aprox. 2 ore de asteptat in traficul acela, m-am hotarat sa o fortez....sa o rup !!! sad.gif zis si facut....am bagat in marsarier si am turat-o la 4000rpm si i-am dat drumul, am facut chestia asta de 2 -3 ori si "ceva" s-a rupt pt ca nu mai stateau rotile blocate....dar daca bag in viteza si incerc sa plec....motorul moare....am uitat sa mentionez ca uleiul care a curs, a curs inainte sa o fortez !!! Mai astept raspunsuri....chiar sunt curios ce are ! Multumesc !


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Dec 2009, 16:46
Post #4


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




N-are sens sa aberam pe aici. Electromotorul nu are nimic a face cu problema ta. Era blocat ceva in cutie. Dupa ce ai "rupt-o" cred ai distrus-o mai rau.

Se desface cutia si se constata. Ah...stai....te costa mai mult decat masina.

Mergi si cauti o cutie la dezmembrari. Sau arunci masina ...Sau daca chiar te roade curiozitatea, poti sa o desfaci totusi ....

This post has been edited by driverx: 21 Dec 2009, 16:47


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 21 Dec 2009, 16:59
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




QUOTE(driverx @ 21 Dec 2009, 17:46)
Ah...stai....te costa mai mult decat masina.

Sau arunci masina
*



de ignorat wink.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t3r3nt32000
post 21 Dec 2009, 17:38
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti




QUOTE(driverx @ 21 Dec 2009, 16:46)
N-are sens sa aberam pe aici. Electromotorul nu are nimic a face cu problema ta. Era blocat ceva in cutie. Dupa ce ai "rupt-o" cred ai distrus-o mai rau.

Se desface cutia si se constata. Ah...stai....te costa mai mult decat masina.

Mergi si cauti o cutie la dezmembrari. Sau arunci masina ...Sau daca chiar te roade curiozitatea, poti sa o desfaci totusi ....
*



MS, eu cer ajutorul si tu zici sa o arunc,ms. oricum, astept totusi pe cineva care cunoaste sau a fost patit!!! smile.gif

21 Dec 2009, 17:45:
Masina "blocata" nu este cea din imagine...cea blocata este un break din sept. '99, iar cea din imagine este doar "donator". Deja am luat de pe ea si mutat pe break, carburatorul.....caci cel care a fost pe break a reusit sa-mi consume 50 ron, echivalent a 12-13 litrii de benzina, in 80 km, in Bucuresti, mers batraneste, iar acum va suferi si transplant de cutie cu ambreaj cu tot !!! Am deschis topicul aceste in speranta ca exista cineva, care ma va ajuta cumva sa scap mai usor prin transplant.....tinand cont ca este iarna si nu am garaj !!! Mai astept, deabia am deschis topicul, poate e cineva "patit" sau un bun mecanic !

This post has been edited by t3r3nt32000: 21 Dec 2009, 17:45


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 21 Dec 2009, 18:14
Post #7


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




Hmm ...Nu mai stiu da depinde de palierul motorului discul de ambreiaj din cate stiu desi la ora asta nu mai tin minte bine....
Deci sar putea sa lasi discul de ambreiaj care il ai si sa pui cutie noua...Nu mai stiu


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 21 Dec 2009, 18:23
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




pai de ce crezi ca ti-am spus de acel ax. pentru ca am patit-o eu. am oprit masina in fata casei, am dat jos din portbagaj cumparaturile si cand sa plec mai pleaca. o porneam, bagam in viteza si cand sa plec se misca 5 cm, nici 5cm, ci doar jocul pe care il are cutia de obicei. si nici pe liber nu a vrut sa plece. am dat cutia in mijlocul drumului jos. am pus-o pe buturugi si asa m-am chinuit. am luat alta de la sh cu 1 milion acum 2 ani, cand am patit chestia asta.(4 trepte).


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 21 Dec 2009, 18:57
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 461
Joined: 10 April 09
From: Madrid




sau era un dinte rupt plimbindu-se bezmetic prin cutie iar la pornirea cu valvolina din cutie groasa l-au antrenat pinioanele si l-au prins la mijloc . ai fortat si cum dintele nu voia cu nici un chip sa se dizolve ti-a crapat cutia , saraca .Citeste aici cum poti schimba cutia .


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t3r3nt32000
post 21 Dec 2009, 19:51
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti




Mai baieti, va multumesc frumos pt. sfaturi, dar eu acum sunt la stagiul "hai sa vad care se apropie de adevar", caci mai adineauri in frigul asta, a chemat tata un "specialist" care a dat electro-motorul jos, si a constatat un dinte sau ceva rupt prin el, (nu stiu ce, nu am fost de fata), problema este ca volanta se invartea la mana, cu surubelnita, iar cand incerca sa invarta de paleta de ventilatie sa invarta pistoane etc. cunoasteti voi (nu mai stiu sa ma exprim), nu a reusit sa clinteasca nici macar un milimetru, iar "specialistul" a zis ca este blocat motorul ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif !?
Degeaba i-am explicat tata-lui meu ca nu are treaba motorul, el functiona pe liber, dar acum nu a mai vrut sa porneasca, si are antigel in el... facea acel "tac" si atat, de aceea a si dat jos electro-motorul ! Nu stiu ce se intampla, de aceea am apleat la voi, o comunitate care se ocupa cu asa ceva ! Sunt buimac, nu stiu de unde sa incep si unde sa termin !?

21 Dec 2009, 19:55:
Stiu sa schimb cutia, dar mi-e teama sa nu fie si ambreajul, caci nu am mai schimbat pana acum ! Si-mi mai este frica sa nu le schimb degeaba, si sa nu fie de la motor, cum zice "specialistul" !!!
P.S. - "specialistul" chiar este un mecanic pe la taica-miu pe la munca !

This post has been edited by t3r3nt32000: 21 Dec 2009, 19:55


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 21 Dec 2009, 19:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Poate ai spart un piston cand ai turat-o si d-aia e motorul blocat.
Problema cu blocatul rotilor nu a fost insa sigur de la motor.

This post has been edited by ag02cws: 21 Dec 2009, 19:58


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t3r3nt32000
post 21 Dec 2009, 19:59
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti




QUOTE(ag02cws @ 21 Dec 2009, 19:58)
Poate ai spart un piston cand ai turat-o si d-aia e motorul blocat.
*


Se poate ??? dar motorul functiona dupa ce am fortat, si functiona bine !

21 Dec 2009, 20:04:
Am sa fac maine cateva poze si am sa le postez !!! Poate ajuta !

This post has been edited by t3r3nt32000: 21 Dec 2009, 20:04


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Dec 2009, 21:39
Post #13


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Ok ok, Una doua v-ati agitat si bagati ignore-uri.

Omule, eu ti-am dat optiuni. Normal ca cea mai buna este sa faci masina. DAR...ai optiuni. Ultima e sa te apuci sa intelegi ce s-a intamplat. Cutia CLAR are ceva atata timp cat motoru merge pe liber, chiar scoate 4000 fara sa te faca sa fugi din masina. Ca o fi dus si ceva la ambreiaj, e foarte posibil, DAR trebuie sa fi idiot sa nu schimbi placa si eventual discul (merita pastrat doar daca e nou sau in stare foarte buna). Deci iti pui probleme degeaba si lumea, si mai ales pseudo-mecanicu ala isi da cu parerea.

Poti ridica cate o roata pe cric si sa invarti cu mana. Constati ce se invarte si ce se aude. Daca problema e in zona diferentialului, ai sanse sa nu poti invarti nici o roata....

Se da jos cu cutia, se constata eventuale daune la bendix, se verifica electromotor, se cumpara cutie SH, se cumpara kit complet ambreiaj sau ce consideri tu ca trebuie schimbat (placa presiune, disc si rahatu' de rulment de presiune). Schimbi toate astea, impachetezi masina la loc si te bucuri de ea. Teorii si intrebari idioate nu isi au rostul pentru o cutie care valoreaza acum fix cativa RON si care ar valora peste 500 sa o repari ca lumea. Cand alternativa e sa iei cutie cu cca 100 RON.

Daca toate astea iti par prea complicate, cum am mai spus, ai optiunea sa arunci masina. Sa iti pierzi vremea mai ales pe frigu asta, in prag de sarbatori, cu acea cutie care acum este pe masina, este un act de prostie crasa. De reparat cutia iar este ceva de neimaginat, nici nu este cuvant in dictionar pentru asa ceva smile.gif Doar daca cumva si prin minune scopul tau este sa pastrezi piesele originale de pe masina. Dar nu cred ca e cazul ...

This post has been edited by driverx: 21 Dec 2009, 21:43


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t3r3nt32000
post 21 Dec 2009, 21:50
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti





Poti ridica cate o roata pe cric si sa invarti cu mana. Constati ce se invarte si ce se aude. Daca problema e in zona diferentialului, ai sanse sa nu poti invarti nici o roata....

Eh, asta cautam, ceva concret, "domne fa asta, asta si asta", pana acum am auzit si eu doar pareri...imi pare rau ca s-a agitat lumea cum zici...acum daca se supara pt o intrebare doua....Multumesc pt. sfat smile.gif !


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Dec 2009, 23:00
Post #15


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Ok ma, cu placere. Dar tu tot n-ai prins idea. Iti canalizezi timpul, eforturile si nervii pe ceva fara sens. Azi trebuia deja sa ai 1-2 oferte de cutii SH. Nu de idei si pareri legate de cutia de pe masina. Cu asta nu o sa mai ajungi niciunde.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t3r3nt32000
post 22 Dec 2009, 01:24
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti




QUOTE(driverx @ 21 Dec 2009, 23:00)
Ok ma, cu placere. Dar tu tot n-ai prins idea. Iti canalizezi timpul, eforturile si nervii pe ceva fara sens. Azi trebuia deja sa ai 1-2 oferte de cutii SH. Nu de idei si pareri legate de cutia de pe masina. Cu asta nu o sa mai ajungi niciunde.
*


Driver x, cutia o am deja, si ambreajul, inainte sa ma apuc de treaba vroiam sa stiu si eu, (sa nu mor prost), uite la faza cu diferentialul nu m-am gandit, tu nu crezi ce e mai bine sa stii ce ai de facut inainte sa te apuci ? mai ales daca e sa fie vb si de ambreaj, caci treaba asta am sa o fac singur, fireste din motive financiare ! Ms, pt. sfat, stiu ca nu ai zis cu rautate !!! smile.gif


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 22 Dec 2009, 02:04
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 461
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(t3r3nt32000 @ 21 Dec 2009, 18:51)
Mai baieti, va multumesc frumos pt. sfaturi...  mai adineauri in frigul asta, a chemat tata un "specialist" care a dat electro-motorul jos, si a constatat un dinte sau ceva rupt prin el, (nu stiu ce, nu am fost de fata), problema este ca volanta se invartea la mana, cu surubelnita, iar cand incerca sa invarta de paleta de ventilatie sa invarta pistoane etc. cunoasteti voi (nu mai stiu sa ma exprim), nu a reusit sa clinteasca nici macar un milimetru, iar "specialistul" a zis ca este blocat motorul ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif !?
Degeaba i-am explicat tata-lui meu ca nu are treaba motorul, el functiona pe liber, dar acum nu a mai vrut sa porneasca, si are antigel in el... facea acel "tac" si atat, de aceea a si dat jos electro-motorul !

<span class='edit'>21 Dec 2009, 19:55:</span>
Stiu sa schimb cutia, dar mi-e teama sa nu fie si ambreajul, caci nu am mai schimbat pana acum ! Si-mi mai este frica sa nu le schimb degeaba, si sa nu fie de la motor, cum zice "specialistul" !!!
P.S. - "specialistul" chiar este un mecanic pe la taica-miu pe la munca !
*



Mai bine nu scriai asta cu "specialistul" ...
Dacä "volanta se invartea la mana, cu surubelnita" - trebuie sä fie cel putin cretin un mecanic sä zicä cä-i blocat motorul !
... dar volanta aia nu-i solidarä cu vilbrokenu care miscä tot ce se poate misca prin motor ? sau specialistu' lu peste credea cä coroana volantei roteste doar rezerva din portbagaj radmasa.gif
Cä nu reuseste sä roteascä de la palete laugh.gif , acolo intervine o curea trapezoidalä ce poate patina ,vîscozitatea mare a uleiului rece , diametrul mic al fuliei comparat cu volanta ( aici intervin notiuni de cinematicä , forta tangentialä - deja cer prea multe cunostinte biggrin.gif )
Cä face doar "tac" cînd dai la automat rolleyes.gif - cum ar vrea sä facä cu o cutie blocatä , unde nu stii dacä ambreiajul mai decupleazä ( dacä s-a pleznit soarele slabe sanse ) - asta în cazul cä tinea ambreiajul cälcat cînd dädea la cheie .
Dä jos cutia , nu te apuca de nimic la motor !
Urmeazä sfaturile lui @driverx si - sfatul meu , cautä un mecanic adevärat ,nu unul care-ti aratä o diplomä -cum väd cä astepti tu pe aici - unul care stie cel putin sä schimbe lantul de distributie !
tongue.gif interesantä gluma lui @ag02cws cu pistonu spart !
Dacä tot ai cutia jos , cel mai logic e sä schimbi kit-ul de ambreiaj cu unul nou , SH doar dacä stii foarte bine ce trebuie sä verifici la o placä de presiune .
Sau ... dacä te plictisesti si vrei s-o mai desfaci odatä în 2-3 luni .
Vei avea nevoie doar de o prizä ca sä centrezi discul înainte de a strînge placa de presiune asa ! si de desenul de la postul #17, dacä zici c-ai mai dat jos cutie !
Spor la treabä !

P.S. -poate "specialistul" este un electrician si l-ai fäcut tu "mecanic" dar oricum este afon în materie de motoare !


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t3r3nt32000
post 22 Dec 2009, 10:55
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti




Mai baieti, am fost si am facut cateva poze, am pus si eu mana sa invart de palete, am tinut apasat pe curea si am invartit, problema este ca se invarte jumatate de tura si se blocheaza, asa ca am dat si invers, la fel doar jumatate de tura, stiu ca am plecat de la cutie dar uite ca s-a ajuns si la motor, am sa las topicul deschis si pe masura ce rezolv ceva, am sa postez cum s-a rezolvat treaba, nu am ce face, cred ca am sa o duc la un atelier de mecanica specializat, pana atunci va multumesc frumos pt. ajutorul si pt. sfaturile date !

22 Dec 2009, 11:00:
QUOTE(mecanick_maverick @ 22 Dec 2009, 02:04)
Mai bine nu scriai asta cu "specialistul" ...
Dacä "volanta se invartea la mana, cu surubelnita" - trebuie sä fie cel putin cretin un mecanic sä zicä cä-i blocat motorul !
... dar volanta aia nu-i solidarä cu vilbrokenu care miscä tot ce se poate misca prin motor ? sau specialistu' lu peste credea cä coroana volantei roteste doar rezerva din portbagaj  radmasa.gif
Cä nu reuseste sä roteascä de la palete  laugh.gif , acolo intervine o curea trapezoidalä ce poate patina ,vîscozitatea mare a uleiului rece , diametrul mic al fuliei comparat cu volanta ( aici intervin notiuni de cinematicä , forta tangentialä - deja cer prea multe cunostinte  biggrin.gif  )
Cä face doar "tac" cînd dai la automat  rolleyes.gif  - cum ar vrea sä facä cu o cutie blocatä , unde nu stii dacä ambreiajul mai decupleazä ( dacä s-a pleznit soarele slabe sanse ) - asta în cazul cä tinea ambreiajul cälcat cînd dädea la cheie .
Dä jos cutia , nu te apuca de nimic la motor !
Urmeazä sfaturile lui @driverx si - sfatul meu , cautä un mecanic adevärat ,nu unul care-ti aratä o diplomä -cum väd cä astepti tu pe aici - unul care stie cel putin sä schimbe lantul de distributie !
  tongue.gif  interesantä gluma lui @ag02cws cu pistonu spart !
Dacä tot ai cutia jos , cel mai logic e sä schimbi kit-ul de ambreiaj cu unul nou , SH doar dacä stii foarte bine ce trebuie sä verifici la o placä de presiune .
Sau ... dacä te plictisesti si vrei s-o mai desfaci odatä în 2-3 luni .
Vei avea nevoie doar de o prizä ca sä centrezi discul înainte de a strînge placa de presiune asa ! si de desenul de la postul #17, dacä zici c-ai mai dat jos cutie !
Spor la treabä !

P.S. -poate "specialistul" este un electrician si l-ai fäcut tu "mecanic" dar oricum este afon în materie de motoare !
*


Poate ai dreptate, poate nu mai debreiaza si din cauza aceasta nu mai porneste. Cum am zis, o duc la doctor, si va anunt cum se rezolva problema pentru viitorii "patiti" ! Multumesc !

This post has been edited by t3r3nt32000: 22 Dec 2009, 11:00

Attached thumbnail(s)
DSC00001.JPG ( Size: 380.59k ) Number of downloads: 720
DSC00002.JPG ( Size: 349.35k ) Number of downloads: 781
DSC00003.JPG ( Size: 323.22k ) Number of downloads: 726
DSC00004.JPG ( Size: 378.08k ) Number of downloads: 703
DSC00005.JPG ( Size: 371.22k ) Number of downloads: 703
DSC00006.JPG ( Size: 390.14k ) Number of downloads: 168
DSC00007.JPG ( Size: 406.73k ) Number of downloads: 144
DSC00008.JPG ( Size: 379.9k ) Number of downloads: 151
DSC00009.JPG ( Size: 339.54k ) Number of downloads: 152


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cudry
post 22 Dec 2009, 18:59
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 14 August 09
From: tulcea




da salut mie misa intamplat ceva foarte asemanator ,pinioane sparte cate si care nu stiu dar as vrea sa aflu dupa ce o deschizi, le mine sa dus pinionu 3 4 si lam schimbat si pe cel de mers spate ca tot era deschisa cutia si avea un dinte putin ciupit ce a si facut dezastru sa dus acea bucatica de dinte la pinionu 3 4 si lea blocat am patit la fel sa blocat rotile am fortat sa auzit ceva urat din cutie si gata pe liber inpingeam mergea dar numai mergea bagata in viteza manopera e scumpa dacai vb de un pinion nui bai dacas mai multe .......la dezmembrari facem cumparaturile in cazul meu leam luat noi de uzina
astai unu din motivele cese pot intampla poate e cu totul alceva cauta sa afli ca nu avem detalii si nuti vedem masina dar zine si noua ce sa intamplat cand o deschizi



--------------------
dacia 1310 cl 1999 - TL 52 leo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sumi_nos
post 22 Dec 2009, 21:36
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 237
Joined: 18 December 06




da si mie acu 2 ani aceasi chestie,sa blocat rotile si lafel am fortato si am ajuns acas numai cu treptele 1si 3 si in final numai cu 3 ca restul nu mai intra sau intra si troznea de mama focului,
mi-a curs uleiul dupa ce am fortato
concluzia a fost
uzura prea mare sau ulei prost,rulmentul de la treapta a 4,sau asta din spatele cutie(de la leviet)sa spart si bilele cazute in cutie au facut ravagii(pinioane ciobite etc)nu era pinionul de la trenul fix,era de la celalalt ala cu sincroane etc(ami scapa numele)
rezolvare am facut rost de carcasa si de acel grup cu sincroane si pinioane (ca restul era ok)le-am montat si gata,totul ca la carte


--------------------
dacia 1410 SPORT 1989 - AG-01-MVU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danezu_pitesti
post 23 Dec 2009, 19:57
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 11 November 09




sumi_nos tu ai pe dacia ta alt motor de masina straina...ca parca asa am auzit si intamplator cunosc masina ta si am vazut-o de multe ori si sincer imi place foarte mult..
asa...ziceai de rulmentu si pinionu de atac de pe arborele secundar-diferential?noroc


--------------------
dacia 1310 L 1997 - AG-11-ASF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 26 Dec 2009, 18:59
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Daca axul de la sateliti a iesit, s-a asezat intre coroana si pinionul de atac, si indiferent ca e pe liber sau in vreo viteza, nu conteaza in care, tot o juma' de metru se deplaseaza.Cand ai fortat, xul a avut tendinta sa intre intre dintii pinioanelor (de atac si coroana) si alunecand ca e prea gros, a spart si "felinarul" si carcasa cutiei. Nu se mai poate recupera nimic din grup, si nici pinionul de atac, care e de fapt axul balador. La invartirea motorului, daca apesi ambreiajul, trebuie sa se poata invarti, pentru ca e decuplat de cutie. Poate istetul de necanic a rotit de el cuplat. E normal sa se invarta juma' de tura. Daca e scos din viteza si nu s-au afectat si celelalte pinioane in afara de grup ( cioburi intra si la astea), ar trebui sa se invarta motorul daca e scoasa din viteza. Prin pura coencidenta, poate sa fie ceva si la motor, daca nu se manifesta ca mai sus. Referitor la ambreiaj, nu e nevoie sa schimbi ce e bun, chiar daca apreciezi ca mai merge peste un an, fiind vorba de bani. Mai bine mai dai cutia jos peste 2-3 ani, de cat sa dai acum 2-3 mil. de geaba, numai de gura si capul altora, ca nu esti sigur ca-i vei recupera in urmatoarea jumatate de an. Daca te lasa discul mai tarziu, fa ce-am scris eu mai de multe ori, chiar daca prin vest nu prea -s vazute bine ideile mele(de acolo a venit prostia in Romania), si te va mai duce mai mult de un an.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t3r3nt32000
post 16 Jan 2010, 13:38
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 21 December 09
From: Bucuresti




OK....tocmai am luat masina din service....problema era cutia.....s-au macinat sincroanele....asta de la modul de condus gen Schumacher cu saraca dacie.....am schimbat cutia si ambreajul caci nu se potrivea de pe berlina...pe berlina aveam discul de 180....iar pe break de 200....m-a dus la 400 de ron tot.
P.S.- Mai atasez cateva poze cu cutia !
P.S.1- Va multumesc pt. ajutor !

Attached thumbnail(s)
DaciaSC00071.JPG ( Size: 369.62k ) Number of downloads: 81
DaciaSC00072.JPG ( Size: 354.35k ) Number of downloads: 79
DaciaSC00073.JPG ( Size: 307.13k ) Number of downloads: 97
DaciaSC00074.JPG ( Size: 329.09k ) Number of downloads: 91


--------------------
Dacia 1300 berlina Dacia 1310 break 1985 1999 - B 07 WJY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st September 2024 - 18:50
Forum Renault