DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimb segmenti, Vreau sa schimb segmentii

mad2max
post 28 Mar 2007, 15:18
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 January 06
From: Constanta




Salut, am cautat cu "search" pe forum si nu am gasit un topic legat de schimbul pr.zis al segmentilor, doar trimiteri catre mecanic/service.
Pe scurt:
-Dacia 1300 1978 , 1289 cmc
-Schimb set motor(inclusiv vibrochen si pompa ulei) acum un an si patru luni
Fara interventii tehnice (modificari), cu exceptia alezarii chiuloasei ( 2mm ).

Problema se pune in felul urmator :
Rampa de culbutori - suruburile de prindere de pe mijloc sunt libere, adica filet distrus, pe chiuloasa, nu pe surub, am reglat culbutorii in incercarea de a echilibra oarecum bataia (inca "bate", nu grav - urmeaza sa rezolv pb curand)
Fum negru la turatii mai mari de 2500-3000 rpm, cuplu scazut (tractiune slaba)comparativ cu perioada imediat dupa schimbul setului motor.
"Spuma" de ulei pe spatele capacului culbutorilor.

Acum intrebarea(intrebarile) ar fi : Cauza fumului si a tractiunii scazute se datoreaza dereglarii culbutorilor sau a segmentilor uzati? Precizez ca nu am fost prea bland cu masina vreo jumatate de an dupa ce am schimbat setul motor. Cineva imi face al filet in chiuloasa pentru suruburile din mijloc (rampa culbutori), insa daca este cazul sa schimb segmentii , cum procedez ? Dau doar baia de ulei jos ?iese pistonul prin partea de jos, printre vibrochen si camasi sau prin partea de sus(adica trebuie sa dau jos chiuloasa) ? inca o intrebare, din moment ce dau chiuloasa jos, trebuie sa schimb neaparat garnitura ? Presupun ca m-ar costa la fel manopera si daca as schimba setul motor, imi dau seama ca trebuie sa dau jos pistoanele, nu stiu daca si cuzinetii... si cu banii aceia ma gandeam sa fac directia si suspensiile.
Multumesc,
Ovi

P.S. : Presiunea uleiului la cald , este 1,9-2 (dupa indicator), acul are momente cand scade brusc, si motorul tremura pana in 2000 rpm. unsure.gif

This post has been edited by mad2max: 28 Mar 2007, 15:36


--------------------
Dacia Nova 1996 T 1,6 L - CT-04-ETP
crush master
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 28 Mar 2007, 15:42
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Fratioare fum negru inseamna benzina nearsa AMESTEC BOGAT ... nici decum ulei care este reprezentat de fum albastru ...

si stai ca nu inteleg ... tu ai schimbat setul si nu ai schimbat segmentii ?????


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad2max
post 28 Mar 2007, 15:47
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 January 06
From: Constanta




QUOTE(mihai0070 @ 28 Mar 2007, 15:42)
Fratioare fum negru inseamna benzina nearsa AMESTEC BOGAT ... nici decum ulei care este reprezentat de fum albastru ...

si stai ca nu inteleg ... tu ai schimbat setul si nu ai schimbat segmentii ?????
*



Acum un an si vreo 4 luni, am schimbat set motor complet (nu stiu daca schimba cineva pistoane s.a. fara sa puna segmenti noi), deci DA, am schimbat si segmentii. Eu stiam ca e invers, fumul negru --ulei iar cel alb/albastrui --combustibil in exces . Multam oricum, desi o sa mai cer o parere chiar o sa dau maine o fuga pana la mecanic.. desi nu stiu sigur daca ma minte sau nu huh.gif


--------------------
Dacia Nova 1996 T 1,6 L - CT-04-ETP
crush master
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 28 Mar 2007, 15:50
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.627
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




daca e doar fum negru e de la benzina-aer , daca e albastru,albastrui,mov etc e de la segmenti, semeringuri etc, daca e alb teoretic e de la condens sau abur


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad2max
post 28 Mar 2007, 15:54
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 January 06
From: Constanta




QUOTE(sorin1983 @ 28 Mar 2007, 15:50)
daca e doar fum negru e de la benzina-aer , daca e albastru,albastrui,mov etc e de la segmenti, semeringuri etc, daca e alb teoretic e de la condens sau abur
*



So... ca o "pre"-concluzie, sa rezolv problema rampei de culbutori inclusiv reglaj, sa curat carburatorul (dupa 7 luni..) si sa ma linistesc, nu ? wink.gif
O intrebare ... care semeringuri au legatura cu fumul ??? huh.gif

This post has been edited by mad2max: 28 Mar 2007, 15:57


--------------------
Dacia Nova 1996 T 1,6 L - CT-04-ETP
crush master
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 28 Mar 2007, 15:56
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Rezolva chiuloasa si carburatorul (amestecul ) si segmentii mai lasa-i vre-o 3 - 4 ani in pace ca sunt prea noi ....

This post has been edited by mihai0070: 28 Mar 2007, 15:56


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad2max
post 28 Mar 2007, 16:12
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 January 06
From: Constanta




QUOTE(sorin1983 @ 28 Mar 2007, 16:06)
semeringuri supape daca da fum albastru la pornire! asa mi s`a spus asa spun si eu mai departe! oricum fa reparatia la chiuloasa, regleaza corect carburatorul si aprinderea si fumul negru o sa dispara! daca vrei facut acasa erau pe aici cateva tutoriale de curatat, reglat etc! foloseste "search"
*



Am inteles, multam ... la pornire, da, scoate fum alb/albastrui. Vis-a-vis de carburator, vreau sa pun un Solex 32EI pe care l-am avut pe o frantuzoaica din '72, insa nu am setul de garnituri .. ai idee unde mai gasesc sau daca mai gasesc ?

This post has been edited by mad2max: 28 Mar 2007, 16:17


--------------------
Dacia Nova 1996 T 1,6 L - CT-04-ETP
crush master
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 28 Mar 2007, 20:23
Post #8


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




off topic,
@sorin1983, s-ar putea sa ai dreptate in legatura cu fumul la pornire, si mie imi scoate fum albastru la pornire dar eu asta vara am pus set nou si nu cred ( si sper ) sa se fi dus asa repede segmentii, ca rodajul l-am facut cum trebuie.

Am o intrebare, cum as putea sa-mi dau seama daca mananca ulei pe la segmenti sau pe la semeringurile de la supape?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 29 Mar 2007, 06:58
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Sunt curios si eu EUROPE_ daca primesti raspuns ...legat de mancatul uleiului pe la semering sau segment ... ca si eu am probleme cu uleiul care dispare fara sa curga pe nicaieri ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 29 Mar 2007, 07:14
Post #10


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




@mad2max: Rezolva in primul si in primul rand prinderea rampei de culbutori, fumul negru se datoreaza amestecului prea bogat, regleaza asa cum trebuie culbutorii (tachetii), regleaza carburatorul (nu stiu unde gasesti set de reparatii...poate e-bay)....si drum bun smile.gif
In ceea ce priveste presiunea... verifica mai intai partile electrice: sonde, legaturi, cabluri, indicatoare.

@EUROPE si Mihai... faceti un test de compresie... daca iese bine e pe la simeringuri...

Numai bine.


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Mar 2007, 07:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




De regula se verifica compresia cu acel manometru; daca compresia este buna, se suspecteaza ghidurile, daca nu, [si] segmentii.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 29 Mar 2007, 09:26
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Testul de compresie e de baza. daca nu vrei sa faci test de compresie poti sa faci experimentul urmator: mergi pe teren drept cu viteza a treia normal, o turezi un pic dupa care ii dai a patra si nu atingi acceleratia dupa debreiere. De obicei un nor de fum albastru arata ghidurile supapelor uzate, caci depresiunea din galeria de admisie suge uleiul in cilindri pe linga supape. Pot fi insa si supapele care nu inchid bine, ceea ce la masina ta e foarte probabil

Fum albastru la accelerare inseamna segmenti uzati.

Sugestia mea asa cum se spune si mai sus este sa-ti rezolvi problemele cu chiulasa (si aicea da, o garnitura de chiulasa nu se refoloseste, trebuie noua de fiecare data cind demontezi chiulasa) si dup-aia te uiti la segmenti, etc.

In situatia de fata, nici macar un test de compresie nu o sa fie clar, caci daca iese prost nu stii ce sa banuiesti, segmentii, supapele, etc?

odata ce ai chiulasa afara si rampa culbutorilor demontata, intoarce chiulasa cu fata care sta pe cilindri in sus si pune niste benzina in camera de ardere, la fiecare supapa. Daca se scurge, e clar, supapa respectiva nu inchide bine. Asta nu inseamna insa ca ghidurile supapelor sunt bune, ci doar ca supapele inchid bine. Daca nu exista alte probleme, cu ghidurile uzate poti sa mergi linistit, dar ai grija la ulei. Si ia-o usurel, ca nu e Mercedes.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Mar 2007, 10:19
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Chiar si pe ghidurile de dacia 810-99 se pot monta simeringuri si te mai scapa de consumul de ulei.
Bun testul cu frina de motor si fumul, nu ma gindisem la asta; banui ca ar trebui sa ai pe cineva pe traseu si sa intri in frina de motor cam in dreptul lui, de multe ori, mai ales la consum mic de ulei nu vezi fumul tu, ca sofer.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 29 Mar 2007, 12:30
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




bun faza cu testul de compresie, as incerca si eu... unde poate fi facut in iasi si cam cat costa evident la un service care mai face reparatii la dacii..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 29 Mar 2007, 20:49
Post #15


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Un ultim OFF Topic din partea mea.
Este relevanta optiunea de a proba daca motorul scapa compresie pe la T- ul de la capacul chiulasei?
Precizez, nu scoate fum pe acolo nici cand motorul este rece nici cand e cald, nici accelerat, nici neaccelerat. Desigur, daca astup T-eul ce iasa din capacul chiulasei si tin apasat pe joja se creeaza presiune, cum probabil e normal banuiesc.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 30 Mar 2007, 14:41
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




O metoda empirica este: daca papa ulei mult si cu precadere la turatii mari => segmenti/set, daca mananca si la turatii mici si in cantitati scazute => ghiduri/semering supape.
Nu e o metoda exacta, doar cat sa-ti faci o idee.

This post has been edited by Twister: 30 Mar 2007, 14:42


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 30 Mar 2007, 22:18
Post #17


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Vad ca nimeni de pe acest topic nu a observat ceea ce initiatorul a scris in primul post.
QUOTE
cu exceptia alezarii chiuloasei ( 2mm ).

2 mm e imens din a aleza (plana, rectifica) o chiuloasa (doar daca nu vrei s-o faci de raliu si s-o schimbi dupa fiecare cursa). Rectificarea maxim admisa e 0.5 mm parca, pentru a avea un comportament normal al motorului, fara sa-ti impuste constant garnitura de chiuloasa. Practic, daca intr-adevar asa sta treaba cu 2 mm, camera de ardere e substantial diminuata si chiuloasa e "bat", necesitand automat schimbare.
Aaa, daca s-a vrut a se spune 0.2 mm, e alta treaba... up.gif

This post has been edited by ATM: 30 Mar 2007, 22:23


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 04:19
Forum Renault